Kliknutím prejdeš na
rockmachine.sk
Reklama
Zdroj: Martin Smida

Ako som presadol z bežného HT na FULL-a (CUBE AMS 130 RACE BLACK)

85 komentárov

smidik 10.02.2014   Horska Cyklistika Recenzia Cube

Tento článok som musel začať písať až potom, ako ma prešla eufória z prvej jazdy na novom full-e. Ale... ani po čase nemôžem povedať, že ma ten dobrý pocit z jazdy opúšťa.

 

Snažím sa jazdiť MTB aktívne už asi tretí rok, z čoho dva roky som jazdil na hardtaili nízkej až strednej triedy – konkrétne to bol bicykel Leaderfox s výbavou Shimano Deore, V-čkovými brzdami a bežnou odpruženou vidlicou. Fungoval spoľahlivo a postačoval na to, aby som sa previezol po kopcoch a lesoch, spoznal predovšetkým svoje okolie a nadýchal sa čerstvého vzduchu pri úžasných výhľadoch, ktoré sa nadšencom MTB naskytnú snáď pri každej jazde. Aj keď som si občas povedal, že by to chcelo novší lepší bicykel, zakaždým skončilo tým, že tento mi stačí.

Leaderfox s výbavou Shimano Deore

Z omylu ma vyviedol kamarát, ktorý jazdí na full-e a cestu späť na hardtail má naveky zahatanú. Viac krát sme sa boli previezť a “pokecať”. Ja na bežnom HT, on na veľmi dobrom full-e. Pri stúpaní do kopcov sme na tom boli približne rovnako. Pri kostrbatom traili som ja musel bojovať s nerovnosťami a len sa prizerať, ako si on užíva jazdu. A pri zjazde? V každom jednom zjazde mi unikal. Hovoril som si: “On je asi blázon. Ako môže ísť dole tak rýchlo?” Jeho vysvetlenie bolo, že je to tým bajkom. Na jeho naliehanie sme si vymenili bicykle na jednom krátkom zjazde. Dole horskou cestou prepletenou niekoľkými koreňmi sme zišli približne rovnako. Musím povedať, že som cítil nejaký rozdiel, ale pri zjazde som sa viac sústredil na to, aby som nespadol a nepoškodil nie práve najlacnejší cudzí bicykel. Z toho zjazdu som si predsa len niečo zobral – neustále mi to vŕtalo v hlave. Neustále som nad tým premýšľal... Bolo to tým iným rámom? Bolo to tým pružením? Alebo len adrenalínom a čudným pocitom, že som sedel na bajku inej, hlavne cenovej, triedy. Tento chrobák v hlave ma dohrýzol k rozhodnutiu – zmeniť bajk.

Neustále som pozeral bicykle, testy bicyklov, videá... až nakoniec mi manželka dala zelenú, a povedala: “Prestaň slintať a kúp si už nejaký poriadny bicykel...” Tak po určení cenovej kategórie a dlhom vyberaní som sa nakoniec rozhodol pre CUBE AMS 130 RACE BLACK.

So svojimi pocitmi a skúsenosťami sa pokúsim podeliť s Vami v tomto článku. Bajk zo škatule.
Bajk zo škatule

Bicykel doviezol kuriér rovno pred vchod, čiastočne zložený a zabalený v škatuli. Pred prvou jazdou bolo potrebné zložiť ho. Jednotlivé časti boli starostlivo obalené kartónom alebo molitanom, aby sa pri prevoze nepoškodili. Rám, vidlica, zadné koleso, pohon a brzdy boli zmontované. Ostávalo namontovať riadítka, predné koleso, pedále, sedlovku a sedlo. Celé to trvalo menej ako polhodinu. Jediný drobný problém nastal pri nasadzovaní predného kolesa. Brzdové platničky boli stlačené k sebe, takže bolo potrebné jemne ich roztiahnuť nožom alebo tenkým plochým šrobovákom. Pedále neboli súčasťou bicykla. Rozhodovanie medzi platformami alebo SPD-čkami je na bikerovi. V balení nebola pumpa na vidlicu a tlmič (FOX už nedodáva svoje produkty s pumpou).

Nastavovanie

Prvá jazda na FULL-e
Hneď po nasadnutí ma najprv mierne zarazil citeľne širší úchop riadítok. Na prvej jazde som prevetral tento terénny bajk po asfalte, po rozbitej asfaltke aj po lesnej ceste. Na moje prekvapenie, rozdiel medzi hladkou a rozbitou asfaltkou bol len vo zvuku, ktorý vydávali kolesá. Drobné nerovnosti boli naozaj pohltené tlmičom, vidlicou a čiastočne aj stredne nahustenými kolesami. Samozrejme, že na prvej jazde som to mal prepnuté na maximálne pruženie (prepínače v polohe D - zjazd) aj na rovnej asfaltke: “hlavne nech to pruží!!!”

Jazdenie a pocity
Jazda

Po niekoľkých pár stovkách najazdených kilometrov ma stále neopustila eufória z jazdy na tomto skvelom bicykli.

Spočiatku príliš široké riaditka (72 cm) zrazu padnú do rúk ako uliate, čo je poznať hlavne v teréne. Širší úchop dodáva stabilitu a pocit istoty pri nerovných zjazdoch. Gumené rukoväte (gripy) dobre padnú do ruky s rukavicami aj bez nich. Navyše sú zaistené štýlovými červenými kovovými krúžkami, vďaka čomu sa neposúvajú a nekrútia pri zaberaní ani pri brzdení. Rohy (výbava nad štandard), ktoré som na starom bicykli používal najmä pri jazde do kopca, sú v tomto prípade príliš ďaleko od seba (možno je to len o zvyku), takže ich používam zriedkavejšie.

Kožené sedlo Selle Italia poskytuje príjemný, športovo-tvrdý posed. Nastavenie sklonu je skutočne jednoduché – sedlo je vsadené do polkruhového výrezu na konci sedlovky. Dve šróby, ktoré ho držia je možné rôzne dotiahnuť a tým nakloniť sedadlo dopredu alebo dozadu. Nič to ale nemení na tom, že po zime si zadok musí nejakých par desiatok kilometrov zvykať.

Po jazde

Pocit bezpečia a stability dodávajú nie len široké riadítka ale aj pedále Nukeproof – široké hliníkové platformy s ostrými výstupkami. Nepustia topánku ani o milimeter pri výšľape ani pri zjazde a to môže byť suchá, mokrá aj od blata. Zo začiatku som chytal nervy , kedže občas sa mi nepodarilo pri nasadaní umiestniť nohu na pedál tak, ako som zvyknutý. Posunúť ju nebolo možné – len zdvihnúť a znovu položiť. (Tu sa do mňa určite pustia užívatelia SPD-čiek )

O dobrý kontakt s povrchom a tlmenie nerovností sa starajú dve prefíkané líšky – vidlica FOX 32 Talas CTD s nastaviteľným zdvihom 110-130-150 mm a tlmič FOX Float CTD 200x51 mm. Prefíkaný je hlavne systém CTD, ktorý mení vlastnosti pruženia podľa aktuálnej situácie:

– C (climb - stúpanie) - najtvrdšie nastavenie nízko rýchlostnej kompresie je aktivované pre najlepšiu efektivitu pedálovania.

– T (trail) - stredné nastavenie nízko rýchlostnej kompresie je aktivované pre optimálnu kombináciu efektivity pedálovania a ovládania bicykla v členitom teréne.

– D (descend – zjadz) - optimalizované nastavenie nízko rýchlostnej kompresie pre vyváženú kontrolu a citlivosť v prudkých agresívnych zjazdoch.

Detajl

Samozrejme, že som skúšal všetky možné kombinácie počas jazdy a nevymyslel som nič svetoborné. Len skonštatujem, že jazdné vlastnosti sú najlepšie, pri prepnutí prepínačov CTD na C pri stúpaní, T pri traili a D pri zjazde. Pri tomto treba myslieť na správne natlakovanú vidlicu a tlmič.

Tento systém spolupracuje aj s nastavením sedadla, ak je bicykel vybavený teleskopickou sedlovkou.


Detajl

Na brzdy Magura MT2 treba "stúpať" naozaj zľahka. Páčky majú rozmer ideálny na ovládanie dvomi prstami, ale sú citlivé a účinné (až ostré) - stačí ich stláčať aj jedným prstom. Treba na to dávať pozor hlavne pri zjazde a nečakanom brzdení. Daň za super ľahké tenké brzdové kotúče je to, že počas jazdy občas “zvonia”.

Nakoniec treba spomenúť systém pruženia, čo je tá najpodstatnejšia zmena od hardtailu. Štvorramenný systém FSP 4 Link je navrhnutý tak, aby aktívny zdvih bol čo najmenej ovplyvnený pedálovaním alebo brzdením. Toto som si tiež musel vyskúšať s rôznymi nastaveniami prepínača CTD na vidlici a tlmiči. Ako som už spomínal, najlepšie jazdné vlastnosti bicykla sú dosiahnuté pri správnom nastavení prepínača CTD podľa aktuálnej situácie (stúpanie, trail, zjazd). Pri stúpaní je prepínač prepnutý na C, teda na najtvrdšie pruženie. Nie je to 100% lockout, ale je to tak tvrdé, že pri pedálovaní naozaj nedochádza k hojdaniu a zbytočnej absorbcii energie. Pri trail je pruženie nastavené akurát tak, že hladko vyrovnáva nerovnosti, ale pri pedálovaní nedochádza k hojdaniu. Pri zajzde, nezvyknem moc pedálovať, ale s prepínačom v polohe D je cítiť hojdanie na rovine počas pedálovania, teda pri zjazde by to bolo to isté.

Nastavovanie

K bezpečnej jazde určite prispievajú aj dobré kolesá. Plášte Schwalbe Nobby Nic 2.25 nasadené na ľahkých pevných ráfoch Sun Ringlé dobre držia na mokrej asfaltke aj na rozblatenej lesnej ceste. Okrem asfaltu, blata a špiny som skúsil aj jazdu na snehu. Široké plášte aj v snehu zaberajú celkom dobre, aj keď občas som si želal mať so sebou reťaze alebo lopatu

S blatom a špinou sa počas jázd stretli aj XT prehadzovačka a SLX prešmykač. Aj v týchto náročných podmienkach bolo radenie rýchostí bezproblémové a presné. Jednoznačne k tomu prispieva vedenie laniek vo vnútri rámu. Táto konštrukcia chráni lanká pred špinou a poškodením.

Za povšimnutie stoja aj také detaily ako sú štýlové vínovo-červené doplnky – náboje, osky a rýchloupináky kolies, upevnenie gripov, upevnenie riadítok, sedlo a nápisy na ráme.

Technické údaje
Technické údaje CUBE

Záver
Na záver by som to zhodnotil tak, že prejsť na celoodpružený bicykel, bolo dobré rozhodnutie. Aj napriek tomu že, oproti HT-čku má navyše tlmič a odpruženie, na hmotnosti mu to moc nepridalo. Zjazdy, pri ktorých som sa na hadrdtaili bál pustiť, teraz schádzam s pohodou a istotou, zásluhou šírokých riadítok a dobrého odpruženia. Navyše možnosť zjazdovať v sedle dáva nohám čas na oddych pred ďalším stúpaním. K ešte vyššiemu komfortu pri jazde by určite prispela teleskopická sedlovka a diaľkové ovládanie CTD prepínačov vidlice a tlmiča.

Ak plánujete výmenu starého dobrého hardtailu, určite berte do úvahy nie len nové HT-čka, ale aj celoodpružené modely.

Aby som len nechválil - široké riadítka majú aj nevýhodu. Bicykel sa nevmestí do malého výťahu, tak ho musím, vláčiť po schodoch
 

Fotogaléria k článku

 
 


[Foto na úvode: Martin Smida]

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

martinlm 10.02.2014 (16:47)

Hlavne opatrne. Takyto druh bicykla laka na coraz vacsie voloviny a nie vzdy to konci dobre, sam som tym presiel

 
smidik martinlm 10.02.2014 (17:28)

pravda pravda... uz som skakal cez riadidla

 
johnnySVK 12.02.2014 (09:01)

Niektori ludia su taak uchylni, ze im robi radost, ak naseru ostatnych-vacsinou svojou (predstieranou) genialitou . To nikdy nepochopim.

Nightwoodoo - ocakam, ze ked mas k clanku toooolko reci a napadov a namietok, uverejnis svoj clanocek na nejaku bikovu temu...vsak...uz sme vsetci v ocakavani. Tesime sa na to..:CMUK laska

 
JohnyP 10.02.2014 (17:27)

Tiež som začal (asi ako väčšina) na HT potom som mal fulla so zdvihom 100/80 teraz mám už dva roky 140/140 a začína mi byť málo. Všetkým čo majú HT a uvažujú o zmene tak vrelo odporúčam full. Samozrejme záleží čo a kam jazdíte, ale keď som mal Ht alebo prvý full tak sa mi ani nesnívalo, čo sa dá na riadnom fulle jazdiť. Mne to otvorilo úplne nové dimenzie jazdenia a krásne zážitky, ktoré by asi HT nikdy nedalo.

 
Dan 11.02.2014 (11:40)

Ja som presiel s Fulla na HT a nemenil by som. Cele je to o osobnych prioritách.

 
smidik Dan 11.02.2014 (13:03)

ano. A o tom, co kto chce jazdit. Predsa si nekupim horak na cesty a cestak na hory.

 
winter78 Dan 11.02.2014 (18:57)

Tak, tak.....o 29" by som aj uvažoval, ale fulla nechcem . Na moje vyjazdenie mi bohate stačí moje HT s chrtím posedom a rovnými úzkymi riadítkami.

 
palkovic 05.03.2014 (08:07)

Ďakujem za povzbudenie, musím využiť každú voľnú chvíľu, ktorá mi zostáva do konca aktívneho života a po príchode zo zamestnania športovaním, takmer nestíham...volejbal, beachvolejbal( dá sa v krytej hale na Patrónke), horolezectvo
(teraz v zime na umelej stene na Miletičovej, o chvíľu opäť na skalke u Technického skla a potom hurá Tatry), beh,športová chôdza ( Majstrovstvá Slovenska 1.3.2014 v hale v BA) bežky (škoda zrušili Bielu stopu, zbytočne natrénované km pod Dachsteinom), aspoň zjazdovky Semmering, Tále, Skalka, km na cesťáku so synom ( včera 32km okruh Lassee, Schlosshof v AT, dnes ideme opäť, slnko svieti a hokejovú výstroj sme obidva odložili a ribana oprali ..). Blíži sa Devín-Bratislava, polmaratón Bratislava, Záhorácka 20, Svätojurský maratón....

 
doomrider palkovic 05.03.2014 (09:28)

Škoda že neviem dať viacej palcov hore, tak takto by som si predstavoval dôchodok aj ja. Veľký rešpekt !!!!!!

 
helevole 10.02.2014 (16:19)

sakra preco som si to precital? mam teraz chrobaka v hlave. (prestavujem svoje HTcko a uz niet cesty na full) zavidiim

 
johnnySVK 11.02.2014 (15:35)

Ludia, kde sa vo vas berie ta potreba ....aaach...skoda reci...Som ja blb, ze to citam...Zite v mieri

 
doomrider 11.02.2014 (22:03)

prečo sa musí diskusia pod fajn článkom s pozitívnym nábojom a opise radosti z nových vyskúšaných vecí zmeniť na srákoru o gramatike?

 
cb911 15.02.2014 (19:52)

Ja mam tiez full. Je to naozaj nieco ine, ale je to hlavne o komforte. Pokial vsak ide o XC tak tu je dolezita kondicka. Pamatam si na letny MTB maraton ako sa okolo mna motal starsi pan na zeleznom biku cosi ako 10 rokov stary Tesco bike a presli sme spolu cely pretek. Potom z pana vypadlo ze cely den pracuje v lese a dopravuje sa na bajku. Bolo jasne ze to ma v nohach a ja aj moja fullka za x tisic eur sme sa mohli schovat.

 
SmartSam cb911 16.02.2014 (09:38)

Podobna skusenost na jednom maratone - na starte podivny chlapik asi z blizkej dediny, trekingovy bicykel pevna vidla uzke plaste, vzadu nosic a kapsy, netusim co tam viezol, dosiel predo mnou...

 
smidik SmartSam 16.02.2014 (14:32)

bajkovanie je aj o kondicke... a tu radsej ziskam na dobrom horaku ako na ukrajine

 
Ghost5900 10.02.2014 (16:37)

Super članok a čo sa tyka HT som jazdil cca 1 rok, ale už by som ho nikdy nechcel tak nech ti to služi ten novy stroj

 
Limod 10.02.2014 (16:46)

Tiez som presiel minuly rok z ht na fulla. Tak isto ma najprv z ceny bolela hlava ale to co clovek ziska stoji za tie prachy Zhodou okolnosti mam podobne pruzenie akurat mam twinlock takze pomocou jedneho ovladaca menim charakteristiku tlmica a vydlice. Niekde som cital ze je to zbytocnost no osobne citim rozdiel medzi jednotlivymi stupnami nastavenia a casto si zapinam podla situacie jednotlive rezimy(ctd). Najvacsi rozdiel som pocitil vacsiou priechodnostou nakolko mal som v okolici par usekov ktore som musel odtlacit nakolko som ich nevysktiabal na starom. Predpokladam ze tomu najviac pomohli sirsie gumy, nieco mozno prechod na 27.5 kolesa. Dalsia kapitola je zehlenie nerovnosti oproti ht.co urcite odporucam je prechod na spd-cka ako si predpokladal. Na novom biku som ich mal prvykrat, parkrat sa mi podarilo spadnut aj na rovnej ceste ked clovek sa zabudne ze nie je odomknuty ale skus si ich raz nejakym dlhsim vyjazdom na nejaky kopec a opat raz pochopis o com to ostani tocia toho roku sa chystam na teleskopicku sedlovku prajem vela peknych vyletikov

 
smidik Limod 10.02.2014 (17:25)

ano, stoji to za tie peniaze. Prepinanie CTD podla situacie je dokonale, ale este by som ocenil, keby som to vedel prepnut z volantu (treba este trosku priplatit). Par krat som bol v situacii, ze som chcel prepnut a musel som zastat. (ale staci sa en pozerat viac dopredu a prepinat to s predstihom) SPD-cka ma urcite raz zlakaju, koli lepsej kontrole bajku v terene. Mozno potom napisem clanok "ako som zacal šušlať"

 
nemesishard 10.02.2014 (17:30)

hehe ten koniec s tým výťahom je volovina ja mam 780mm a do malého osobného výťahu ide úplne v pohode ... kedysi som sa do výťahu nezmestil ani s 700 a teraz s 780 uplne v pohode len sa to treba naučiť... Fajn článok. Pekný bajk.

 
smidik nemesishard 10.02.2014 (17:39)

no.. asi Ti zacnem ten vytah zavidiet ale dam si povedat, este to skusim narvat do vytahu ... a diky

 
nemesishard smidik 10.02.2014 (17:51)

ja to robím takto: zadné koleso do vzdialenejšieho ľavého rohu a riaditka stočím smerom doľava (smer jazdy doľava) a následne pravú časť riadítok opriem o rám výťahu (pravá strana k dverám)... trošku cviku a pohoda.

 
smidik nemesishard 10.02.2014 (18:03)

robim to rovnako, ledva mi tam tak vojde to moje HT-cko

 
janohalik smidik 10.02.2014 (19:49)

Ja vynasam moje biky na 7. poschodie peso. Je to taky posledny interval po treningu

 
smidik janohalik 11.02.2014 (09:40)

si lepsi.. ja vynasam len na 6-tku

 
Lucaso1 10.02.2014 (17:48)

Osobne som prešiel tiež z HT Cube LTD TEAM na FULL CUBE AMS 150 Race a veľa som získal tiež ma zarazil prechod z 18 na 20 rám ale zvykol som si riaditka majú niečo do 700 mm ale velmi rýchlo som získal na ňom obratnosť a poznatky zo starého, môžem vrelo odporučiť ludom ktorý idú jazdiť v teréne a chcú obetovať peniaze za carbon rám mali by sa zamyslieť že za tie prašule môžu mať lepší konfort. Osobne som vážil starý bike a nový váha o 400gramov rozdiel a najviac ma dojalo poklepanie po rúre na čo nasleduje zvuk podobný carbon rámu. tento článok ma hned zaujal ako som čítal cube Predpokladám že bike je z Bike discount alebo rovno z dubnického skladu ? jediné čo možno lutujem je zistenie že z e-shopu by ma moja mašina vyšla o 700 ečok lacnejšie ale tak nevadí berme to tak že bike za cenu motorky nekupujeme na sezonu a nehádžeme ho o zem ako profesionáli. Zároveň tiež chcem vyjadriť výstrahu že full nieje o tom že bezhlavo idem ale postupne sa učím nové a nové veci .-) až potom ten extrém nieje extrém ale zážitok. Na záver asi tolko = dobrý výber modelu a značky .-)

 
smidik Lucaso1 10.02.2014 (19:12)

bajk je zo skladu v Dubnici. Zatial mi tych 130/130 zdvihu staci, ale mozno casom (dlhym casom) kupim aj viac. Hmotnostne rozdiely medzi karbonom a hlinikom nie su pri tychto ramoch az take dramaticke. Ci ma bajk 10 alebo 13 kg je poznat mozno na maratone, ale pre bezne jazdenie rozdiel netreba riesit. Znacka a model su super, ale treba povedat, ze su tu aj ine znacky, ktore vyrabaju spickove bajky.
PS: Davam si pozor (mam skvelu rodinku)

 
Lucaso1 smidik 10.02.2014 (20:03)

Ja som sa rozhodoval medzi 130 a 150 no rozdiel bol minimálny a zároveň z 26 som mal na výber iba môj čierno modrý alebo 130 červený takže som si povedal že zo zdvihom vymýšľať nebudem a rovno som to behol do 150 .-) aspoň budem môcť začať aj lietať vo vzduchu časom apropo vždy si môžem zdvih prepať na 120 ale to je ideálne iba pri výšľape čo asi využívať budem hlavne v kálnici

 
radovan192 10.02.2014 (20:15)

Uz tri sezony jazdim CUBE AMS 100, zatial max. spokojnost az na vakel, ktory sa mi robil v zadnom tlmici, nakoniec som dal tie puzdra vysustruzit a odvtedy krasa. Stovkove zdvihy mi uplne stacia. Cesta spat na HT uz u mna neexistuje, zacal som poskulovat po 29", ale ukludnil som sa prisli 27,5 ... ved nejako sa to vykrystalizuje, hlavne treba jazdit

 
davidNO 10.02.2014 (21:46)

Už mi len chyba našetriť na ten FULL

 
FRANCEKBOY 11.02.2014 (15:02)

Výstižný článok, presne takto nejako som to prežíval aj ja. Na fulle jazdím cca. 3 roky a max. spokojnosť. Odporúčam tak ako ti tu už niektorí radili rohy dole. Časom uvidíš, že platformy na takýto bike nie je práve orechové a vymeníš ich za spd.
Ešte jednu vec odporúčam, a to su bezdušové kolesá. Podľa mňa najlepšia zmena s výnimkou teleskopickej sedlovky. Veľa šťastných kilometrov

 
radovan192 11.02.2014 (19:05)

Nightwoodoo: daj len tak pre zaujimavost na akom bajku jazdis, co jazdis, aky mas rocny najazd, prip. ci mas aj pretekarske ambicie alebo tvoj najdlhsi trip?

Smidik: pekny clanok; uplne presne si vystihol pocity, ake Ti priniesol novy bicykel. Vela najazdenych km bez nehody prajem.

 
matvej11 12.02.2014 (09:38)

fajn clanok aj dokumentacia len skoda ze sa v clanku nespominaju aj zaporne stranky fulla tejto kategorie. kto este nejazdil na fulle nadobudne po takomto clanku depresiu a bude dalsi biker s chrobakom v hlave co dalej so svojim HT ja sa aj nadalej vraciam k jazdeniu na svojej kroske aj napriek tomu ze som 2 roky majitel celopera. medzi tymito kategoriami bicyklov je priepastny rozdiel v spravani sa v zjazde s nerovnostami ako sme sa uz mohli docitat. na druhej strane je taky isty rozdiel v jazde do kopca v prospech HT pricom vaha tiez nie je zanedbatelny aspekt. v ziadnom pripade neopovrhujem fullom len prvotna euforia moze pri urcitom style jazdenia rychlo vyprchat. bikovaniu zdar

 
smidik matvej11 12.02.2014 (10:28)

v ziadnom pripade som nechcel sposobit bajkerom depresie pri jazde do kopca sa da tlmic zamknut a je to skoro tak tvrde ako HT. V mojom pripade hmotnost zrovnavat nemozem, kedze moje stare dobre HT je asi tazsie ako novy full. Ani ja neopovrhujem hardtailami - dobry hardtail je jednoznacne najlepsia volba na MTB maraton, kde ta hmotnost moze rozhodnut. Bikovaniu zdar!

 
matvej11 smidik 12.02.2014 (10:35)

pri vyjazdoch s kamaratmi samozrejme debatujeme aj o pocitoch a postrehoch pri tychto bajkoch a prevazna vacsina sme si vsimli a zhodujeme sa ze postavit sa do pedalov pri slapani do prudsieho kopca je dost komplikovane. skoro vsetko sa dava v sede. dalsia vec je ze to moze byt chybou medziclanku medzi gripom a pedalom kazdopadne ma full svoje caro

 
matvej11 matvej11 12.02.2014 (10:40)

este som zabudol spomenut naklady na servis ktore su vacsie ako u HT. to len pre tych co sa rozhoduju medzi tymito dvoma kategoriami bikov. vsetko ma svoje pre a proti.

 
smidik matvej11 12.02.2014 (10:40)

pri narocnych vyslapoch je skoro vsetko o zrucnostiach medziclanku medzi gripom a pedalom - ani ten najlepsi a najdrasi bajk to nevyslape sam

 
bj222 12.02.2014 (10:36)

ked som sa rozhodoval pre kupu noveho biku skusal som 29 a 26 nebudem tu riesit rozdiel, ale co ma dostalo je kedze som mal ht je full bike je to fakt velky rozdiel a uz by som sa k ht nevratil

 
smidik bj222 13.02.2014 (09:17)

a teraz mas fulla 26 ci 29?

 
bj222 smidik 05.03.2014 (09:04)

26 bracho ma 29 jazdil som skoro rok nema lby som problem ani 29 je to ine ,zjazd super ale ak som som vpalil so lesa kde som potreboval viac techniky tak som mal trochu problem ale ako pisem pri mojich 3000 km rocne mi je jedno ci 29, 27 alebo 26

 
milos21 12.02.2014 (16:25)

Tak dám tu opačný názor, ale nechcem vyvolať flame, bo cieľom je len druhý (môj) pohľad na vec:
(-) cena (nájdem full za 800€ podobnej výbavy, hmotnosti ako mám ja?)
(-) údržba (náročnejšia a drahšia, neviem či by som na ňom urobil všetko doma ako na svojom)
(-) lenivosť (je masírka, že čím viac cm tým lepšie, ale čo som skúšal tak už 120 majú veľmi gaučový posed a čím viac zdvihu, tým je to geometriou lenivejšie a horšie, ja predsa nejazdím len dole kopcom, ale aj hore, aj asfalt, aj poľnačky, aj lesné chodníky, aj... všetko, hlavne typický XC terén s občasnými náročnejšími zjazdmi)
(-) dizajn (všeobecne len malé % fullov sa mi páčia, ani tento Cube nie)
(+/-) stúpavosť (závisí od geometrie a zdvihu, za určitých podmienok má samozrejme lepšiu stúpavosť ako HT)
(+) pohodlie (ja s tým ale nemám žiaden problém, u mňa trpia len ruky, keďže by to chcelo nejakú 100 mm a hlavne aj pružiacu vidlicu )

Takže pre mňa jedine karbónové XC alebo XC full 100/100, ale v budúcnosti to viac to vidím znovu na HT, ale niečo okolo 10kg, no uvidíme Keď som bol v bike parku Malinô Brdo, tak som samozrejme lanovkou nejazdil, ale sám si 4 krát vyšliapal na Malinné, mne by bol vysokotonážny full len na príťaž

 
smidik milos21 13.02.2014 (09:28)

vdaka za komentar
- cena: ano fully v rovnakej vybave su urcite drahsie
- udrzba: zatial som bol len na kontrole po prvych par sto kom.. tu sa mozu skor vyjadrit Ti, co maju fulla dlhsie
- lenivost: gaucovy posed sa da nastavit na tlmici podla toho ako ti vyhovuje
- dizajn: to netreba komentovat, kazdemu sa paci nieco ine
- stupavost: mam pocit ze do kopcov to ide lepsie, ale bude to aj tym, ze su to ine plaste, iny posed a vacsi ram
- pohodlie: na mojom starom ht mam tiez vidlu ktora pruzi strasne lenivo... prechod na fox je citelny, ale hlavne je to novsia vidla a hlavne NIE pruzinova

Na malino brdo slapem velmi rad, kedze v hrabove mame chatu...
moj stary ht bol vysokotonaznik, tento full vazi asi menej
bajkovaniu zdar a vdaka za nazor

 
_Adrian_ 12.02.2014 (18:11)

Rozhodoval som sa aj ja medzi full a ht ale nakoniec som sa rozhodol že Ht na moje jazdenie stačí a bol vtom ešte jeden fakt že Ht kúpim o 500€ lacnejšie ako nejaký full v takej istej výbave A Smidik , Nightwooda si nevšímaj

 
bj222 13.02.2014 (08:12)

pokial mas 25 rokov tak je to ht ok, ale pockaj ked budes mat 40

 
smidik bj222 13.02.2014 (09:30)

heh.. este nemam 40, ale uz mi taha 3X

 
winter78 bj222 22.02.2014 (10:56)

Keď budem v 20 jazdiť rozumne na HT, nevidím dôvod aby som mal v 40-ke nejaké problémy. Šport nie je o tom aby si človek do 40-tky zmrvil všetky kĺby a kosti v celom tele, aspoň ja to takto určite neberiem a myslím že drvivá väčšina bikerov tiež. Mám pomaličky 37, tri zo štyroch bicyklov mám FULL HT, čiže ani vidla nie je odpružená. Stačí len prispôsobiť jazdu.

 
bj222 winter78 05.03.2014 (09:07)

zle pochopene moj s chrbtom nie je bike ale 15 rokov za volantom

 
winter78 bj222 06.03.2014 (15:42)

Tak som to zle pochopil.

 
SmartSam 14.02.2014 (22:09)

Krasny clanok, cista radost z modernj techniky a novych pocitov, dakujem. Blahozelam k novemu biku a chapavej manzelke - nech je prikladom inym zenam Dalsim posunom moze byt full 29er, opat nove obzory, odporucam a prajem vela naplnujucich km!

 
SmartSam 14.02.2014 (22:22)

A este moja evolucia: mtb 26" full hardtail = pevna vidla (ano pani, aj take casy boli ; full hardtail + odpruzeny predstavec, (ano pani, aj take suciastky existovali.. ; full 26"; full 29"

 
milos21 SmartSam 15.02.2014 (20:55)

V podstate si mal vždy full, tak to nebola výrazná evolúcia :lol:

 
palkovic 05.03.2014 (06:43)

Po 8 rokoch na fulle by som sa najradšej vrátil na kvalitný hardtail, peňaženka nedovolí a tak v 67 rokoch jazdím v teréne i na pretekoch na 10 ročnej AL Deme a drahý karbónový full visí na stene zaprášený a nepoužívaný.

 
smidik palkovic 05.03.2014 (07:43)

klobuk dole... zelam Vam este vela stastnych km. dufam, ze aj ja vo Vasom veku budem schopny jazdit na bajku...

 
SLV 10.02.2014 (16:07)

Odkedy pouzivam 68 cm riadidla, tak na mensiu sirku som si uz nevedel nikdy zvyknut.

 
smidik SLV 10.02.2014 (17:18)

na tom svojom starom dobrom HT stale chodievam do prace, a vzdy po nasadnuti citim zvlastnu uzkost... asi si uz tiez nezvyknem

 
smrtak 10.02.2014 (19:21)

Nekúpi niekto moje HT-čko? . Som zase viac a viac nalomený tento rok si zaobstarať svoj prvý full

 
Lucaso1 smrtak 10.02.2014 (19:58)

čo tak bazár ? ešte máš šancu ho predať začína sezona .-)

 
smrtak Lucaso1 10.02.2014 (20:32)

Ťažko sa mi s ním lúči, ale asi nebude iná možnosť, na nový full sa len tak z fleku nezmôžem . Len sa bojím, že jeho predajom až tak nezbohatnem

 
johnnySVK 10.02.2014 (20:29)

a ja som si kupil pred polrokom fulla..no a co....Nemozem mat vsetko....fulla si nezasluzim, malo robim,....

 
Nightwoodoo 10.02.2014 (21:09)

Pohodovy clanok len vyjadrim svoj nazor a ten je ze tie rohy zahod,..ako na nejaky pure xc bajk s low zdvyhmi a uzskymi rajdami su rohy na asfalte do kopca fajn podla mna ale nie na tvoj bajk a tie platformove pedale zahod buducu sezonu tiez a kup si spdčka s klietkou a poriadne svetlá a ostatne veci ani nehovorim co vsetko tam este potrebujes napriklad základ teraz ked si ho zabehol tak treba ist do kvalitneho servisu na komplet doladenie atd a brzdove packy si nastav na jeden prst a drziak s flasou tiez zahod a kup si kvalitny ruksak kde budes mat aj rezervoar na vodu a pokial nechces mat ruksak tak cez leto ladvinka s flasou aj dvoma postaci a moj nazor je ze drziak na flasu a flasa dizajnu bajku malokedy pridajú samozrejme ked ides na dlhsi vyjazd alebo maraton atd tak je to dobre nahodit (na maraton carbon ht rám si v pohode daj aj dve 7dcl flase ako na cestákoch) tak isto ako obcas nahodit blatniky nie je zlé hlavne cez zimu a jar aj ked to nie je moc pekné ale je to ucelne.
Pokial ide celkovo o znacku, geo a vybavu tak je to priemer s vela nedostatkami a je to znacka na urovni Merida,Ghost,Haibike a tak podobne a pochopil by si to keby si si sadol pre príklad na Yetiho,Cannondale,Norco,Ibis,Santa Cruz a iné.. to su spickove bajky tam by zazila tvoja euforia iny level ako pri prechode z Wolkswagenu do Jaguara a to este nehovorim ze si mozno neskusal 27.5" alebo 29" bajky ci by to nebolo pre teba lepsie a treba potom este skusit v buducnosti jazdu s Lefty alebo skor Kilo ked nebudes mat Cannondale a budes chciet zistit rozdiel od Fox a Rs a mat spicku v buducnosti ale to je len detail pre fajsmekrov ale niektore modely Rs a Fox su tak isto spickove. Dizajn je otazkou kazdeho osobitne k tomu sa nevyjadrim tebe sa urcite paci a to je podstatne. Rozhodne v Martine a okoli je to jazdenie na akomkolvek bajku paradne a dakujem za prijemny clanok aj ked tie fotky mohli byt celkovo lepsie a mohol si ist v clanku viac do detailov a pridat video ale nebolo to nutne lebo ty si to prezentoval skor ako pribeh zacinajuceho bajkera pri prechode z ht na full a celkom fajn si to podal. Ja sam som zatial v tejto oblasti recenziu alebo clanok nemal takze ked nahodou budem tak budem rad ked kazdy napise svoj nazor ako ja a dá si zalezat na konstruktivnej kritike.
Vela stastnych kilometrov bez padov a defektov ti zelam a teraz ked mas novy bajk s dokladmi daj si ho poistit ked ho casto zamknes pred obchodom alebo ho mas v spolocnej pivnici popripade ak by si sa oto zaujimal tak mi potom napis do ss ci sa ti to oplatí davat poistit a naco sa to vztahuje a ake su poistne splatky keby si to nahodou riesil. Ride on!

 
double Nightwoodoo 10.02.2014 (23:16)

Nightwoodoo mám ten istý bike a mám tiez rohy. Lepsie sa prekrvuju ruky zmenou polohy a je mi lepsie ked mozem pri stupani menit uchyty.. Je to vec zvyku. Tuto zimu som si kupil osprey batoh lebo ako hovoris ta flasa kazí dizajn biku ale ten batoh má aj iné výhody nielen toto. Jasne ze su lepsie biky ale tento má dobru cenu nato co je na nom. Predsalen 4000EUR za Santa Cruz alebo 1200EUR len za vidlu lefty je dost hlavne pre priemerného Slováka. A jazdené veci kupovat nieje moj styl

 
smidik Nightwoodoo 11.02.2014 (10:49)

vdaka za reakciu aj s opacnym pohladom na vec. Len spomeniem, ze som sa snazil popisat hlavne prechod z HT na fulla v pomerne dostupnej cenovej kategorii pre obyajnych ludi. Samozrejme, ze su aj bajky s lepsimi vlastnostami, lepsou vybavou a hlavne vyssou cenou. Je dobre vediet, ze je stale moznost niekam sa posunut. Rad si precitam clanok (ak napises) o drahych spickovych bajkoch, ale dopredu viem, ze je to level, na ktory nevystupim rovnako, ako vacsina obycajnych mtb nadsencov.
Rohy si ponecham, na spd-cka casom urcite prejdem.
Pri fotkach nastala chyba pri exporte (moja chyba). Obrazky boli exporotvane s embeded farebnou paletou. Na oprave sa pracuje.
A vdaka za zelanie. Ja Tebe tiez prajem vela pohodovych kilometrov

 
smidik Nightwoodoo 11.02.2014 (11:55)

fotky prehodene. Dakujem slavo.

 
Nightwoodoo 10.02.2014 (23:35)

double ved vela ludi ma rohy aj tam kde nepatria alebo bez toho nevedia jazdit alebo si nevedia prekrvit ruky inak alebo nemali taký pád ze s rohom zachytil konár alebo cokolvek a isiel k zemi.. Dalsia vec je ci to tam patri alebo ci sa to tam hodi alebo ci je to pekne dizajnovo atd. Pokial ide o ceny ako pises tak porovnavat túto low kocku so špičkovou znackou je funny preto som len napisal ako to je a ceny som neriesil to ako keby na automobilove forum niekto napisal recenziu na Pasata kombi a napisal by ze su aj ine spickove znacky co vyrabaju spickove auta a nikdy by nesedel vo Ferrari.

 
smidik Nightwoodoo 11.02.2014 (10:58)

nikde v clanku som ten bajk neporovnaval so spickovymi znackami. Ja dobre viem, ze to nie je high-end, ale ten skok z ht na fulla sa da pocitit aj tak. Verim, ze clanok aspon trochu pomoze ludom, ktori potrebuju postrcit v rozhodovani medzi ht a fullom.

 
Lucaso1 Nightwoodoo 11.02.2014 (11:05)

Zaujímavá téma tu vznikla ale neviem či dakto pri cene pohybujúcej sa pri 2000 euro povie na bicykel že je low cost alebo že to nieje bicykel predsa sú i iné značky ktoré ponúkajú za túto cenu o mnoho viacej a to potom smrdí low costom.
Apropo porovnávať bicykle ktoré si dovolia iba špičkový závodníci ktorým to platia sponzori alebo ktorý nevedia kam dávať peniaze je pri priemerných platoch slováka trochu nefér. Ja osobne nemusím kellys ale nevravím že sa nedá na tom jazdiť ani ho neoznačujem ako low cost. Každý jazdí na tom na čo mu čiaha zárobok a čo sa mu najviac páči. Ja som sa rozhodoval velmi ťažko medzi meridou lapiere a cube no nakoniec to zostalo pri cube pretože ma oslovila výbava a značka prihliadal som však i na 26 kolesá a cenovo mi vyšiel cube ako najlepší adept.

 
Nightwoodoo 11.02.2014 (13:52)

Lucaso ty sa radsej nauc pravopis lebo pises ako romovia na zakladke a ked si myslis ze som nepochopil clanok tak si precitaj moju reakciu niekolkokrat.

 
Bruco Nightwoodoo 11.02.2014 (14:27)

? Nightwoodoo ? 10.02.2014 (21:09) ?Odpovedať
?(0)?(0)

Pohodovy clanok len vyjadrim svoj nazor a ten je ze tie rohy zahod,..ako na nejaky pure xc bajk s low zdvyhmi a uzskymi rajdami....


Nightwoodoo: Od teba poucovanie o pravopise naozaj sedi.

 
Nightwoodoo 11.02.2014 (20:10)

mas pravdu to som nevedel a dost ludi o ktorych som si myslel ze by v tomto chybu neurobili mi to pisali s ypsilon po v tak podla toho som sa orientoval a nezamyslel som sa. dik uz to viem len som poukazoval na ludi co v 10tich clankoch maju 50 chyb tak sorry za tu moju jednu.

 
maros1974 11.02.2014 (22:01)

Pekne napisane, tak uprimne, dobre sa to citalo. Kazdy si asi spomenie na podobne pocity ked sam "presadol" na fulla v minulosti. Ja mam pre istotu dva, druhy som kupil len tak zo zvedavosti, je to take FR (?) dal som tam rajdy race face cash money a zpilil na 74cm, je to haluz, ale zvykol som si. Vtip je ze tu v Ba a okoli fakt 160mm zdvihy neni treba a definitivne som si to potvrdil az po tom, co som si taky bike kupil ...hovorim si, aspon sa viac utaham na takej FR činke . Mozno pridam do tretice este nejaky vychytany karbonovy HT bike, vraj nieco take je na tieto mini Karpaty idealne. Mal som Gianta v servise a vybegol som na staruckom HT biku, to kopanie do zadku na kazdom konariku cez cestu ma vytacapo, uz som si odvykol. Na druhej strane pri vyslape do kopca som mal pocit ze ma niekto tlaci dopredu, az taky vyrazny rozdiel oproti fullu, uvedomil som si o kolko viac sa naslapem na fulle, ale to s tym suvisi, aspon sa viac utaham

 
Nightwoodoo 11.02.2014 (22:11)

pretoze je povolená diskusia pod oficialnym clankom ja by som to zakazal alebo low clanok neuverejnil.

 
martinlm Nightwoodoo 11.02.2014 (22:24)

Stacilo by, keby si pouzival tie linky "Odpovedat", aby tvoje prispevky boli len tam, kde odpovedas.

 
smidik Nightwoodoo 12.02.2014 (09:08)

kde by som si mohol precitat nejaky tvoj high clanok?

 
slavo smidik 12.02.2014 (13:11)

Nightwoodoo mozes napisat aj ty clanok/recenziu a daj nam potom vediet na redakcia@mtbiker.sk

 
stanlee 12.02.2014 (10:14)

nightwoodoo : ťažko ti rozumieť o čo ti vlastne ide,pôsobiš dosť čudne.

 
palkovic 05.03.2014 (09:51)

Myslím si , že som mal fotku po preteku horských bicyklov u Uherského Hradiště na svojej stránke...Od tohoto preteku som prestal mať chuť vyhrávať, ale v zdraví dôjsť do cieľa. Tam som padol práve na fulle, pretože sa mi zdala jazda bezpečnejšia, odpéroval ma tlmič tam, kde som to nečakal. Tak môj názor - pre pohodlnú jazdu na maratónoch bez ambícií na víťazstvo - full, pre spoľahlivú, presnú a jazdu pod kontrolou hardtail s nie veľkým zdvihom na vidlici ( o tom by mohla rozprávať moja zlomená kľúčna kosť pri spätnom v zjazde...)

 
palkovic 05.03.2014 (09:52)

Myslím si , že som mal fotku po preteku horských bicyklov u Uherského Hradiště na svojej stránke...Od tohoto preteku som prestal mať chuť vyhrávať, ale v zdraví dôjsť do cieľa. Tam som padol práve na fulle, pretože sa mi zdala jazda bezpečnejšia, odpéroval ma tlmič tam, kde som to nečakal. Tak môj názor - pre pohodlnú jazdu na maratónoch bez ambícií na víťazstvo - full, pre spoľahlivú, presnú a jazdu pod kontrolou hardtail s nie veľkým zdvihom na vidlici ( o tom by mohla rozprávať moja zlomená kľúčna kosť pri spätnom v zjazde...)

 
palkovic 05.03.2014 (09:53)

Myslím si , že som mal fotku po preteku horských bicyklov u Uherského Hradiště na svojej stránke...Od tohoto preteku som prestal mať chuť vyhrávať, ale v zdraví dôjsť do cieľa. Tam som padol práve na fulle, pretože sa mi zdala jazda bezpečnejšia, odpéroval ma tlmič tam, kde som to nečakal. Tak môj názor - pre pohodlnú jazdu na maratónoch bez ambícií na víťazstvo - full, pre spoľahlivú, presnú a jazdu pod kontrolou hardtail s nie veľkým zdvihom na vidlici ( o tom by mohla rozprávať moja zlomená kľúčna kosť pri spätnom v zjazde...)

 
palkovic 06.03.2014 (16:13)

prečo sa mi text 3x objavil, neviem, nenadávajte na mňa

 
Nightwoodoo 11.02.2014 (15:20)

Bruco no odomna ano ja pravopis ovladam nie spickovo ale dobre a ked som niekde spravil nejaku obcasnu chybu je to preklep ked myslis slovo "uzkymi" ze som tam nahodou pridal s lebo gramaticku chybu nevidim ak ty ano tak napis kde aby som to vedel do buducnosti a nerobil ju viac krat. Jasne ze aj ja robim chyby ale nie tak vela a take primitivne neviem naco si nato poukazoval akurat si sa strapnil a vzdy rad upozornim niekoho ked je to nutné pretoze v tomto pripade to bolo velmi nutne a chlapec a aj iní chlapci by sa mali zamysliet ked nieco napisu ako to napisu lebo posobia tak ako som napisal.

 
Bruco Nightwoodoo 11.02.2014 (17:51)

Nie je zdvyh, ale zdvih. Ale asi je gramatika jedinou oblastou, kde ti staci byt priemernym.
Peace.

 
delarosa Nightwoodoo 12.02.2014 (20:48)

Kolego, nerob zo seba nieco co nie si. Ked napises zdvyh miesto zdvih, tak je jasne, ze mas v tom gulas. Preklep je ked ti napisem zdvvih, alebo zdvuh a nie zdvyh. Ukazal si nam tu, ze sme socky, lebo ty si ten naj, tak to nechaj tak a chod obhajovat satanka do vtipara

 
Nightwoodoo 11.02.2014 (12:32)

ale treba povedat, ze su tu aj ine znacky, ktore vyrabaju spickove bajky". To len na okraj..ty chces byt priemerny ked pises napriklad o platoch, bajkoch atd ale v clanku si to nenapisal ani vela inych veci ktore doplnas v diskusii atd. Euforia ta uplne zaslepila ale to je v pohode ako ked niekto sadne do 20tisicoveho suta a je hotovy. Ja nie ja nechcem byt priemerny v nicom. A ano je to low ten bajk tak ako ten clanok ale oboje postacuje pre dobru vec. Ja som bol kedysi tiez priemerny do roku 1989 a low bajkov som mal tiez vela ale uz je ina doba a priemernost sa nenosi.

 
Lucaso1 Nightwoodoo 11.02.2014 (12:58)

ty máš potom peňazí na rozdávanie ked si dovolíš kúpiť 5000 eurový bike ale stále nevnímaš podstatu článku .-) ide tu o to že daný článok vraví o možnosti kúpy full biku ktorý stojí cca tolko čo carbon bike v najvyššej výbave, tj. za pomerne množstvo peňazí veľa muziky. A ked prirovnávame bike ku autu kolko ludí fanaticky kupuje stále iba škodovku a sú zaslepený značkou a pritom konkurencia poskytne vždy oveľa viacej u bicyklov je to podobne .-) načo kupovať bike za 5000 s korunkou vidlice z carbonu a výbavou xtr ktorá kolkokrát nevyrdží tolko čo xt + 50% prirážka za značku ? sme na slovensku prosím ťa tu každý pozerá po kvalite a výbave za dobrú cenu. Sú ludia ktorý chcú funkčnosť a sú ludia ktorý sa chcú predtrčať no my majitelia cube sme spokojný s made in Bavaria. A môže byť milion ludí ako ty a vravieť veľa vecí negatívne a prahnúc závisťou lebo oni také nemajú. velmi dobre to poznám takže skončime záverom že tu ide o odporúčanie a skúsenosť prečo voliť full bike pri cene špičkového ht a nie doťahovanie že Santa cruz je heuréka

 
delarosa Lucaso1 12.02.2014 (20:45)

To mas tak. Niekto kto jazdi na felicii a kupi si noveho passata za 25tisic bude samozrejme uzasnuty. Ale povedzme si rovno. Kto ma len tak na passata za 25 tisic? No predsalen ma a najdu sa stovky ludi co si ho kupia a bduu tvrdit, ze oproti felicii je to uplna parada. Ale potom sa najde niekto ako nocny_wu_du, co bude neustale mudrovat, ze nie je priemer lebo on je nieco viac a on si kupi nie passata ale rovno ferrari. Bohuzial aj takyto clovek sa vsade najde, ktory ma nejaky komplex menejcennosti z detstva a potrebuje si to kompenzovat tym, ze ma vsetko najlepsie a my ostatni sme debili a zdaleka si nevieme vybrat spravne veci. Mam zopar takych kolegov ci byvalych spoluziakov. Vzdy, ked si nieco kupim, tak nabehnu ako supy a v podstate mi ukazu aky som debil, lebo som si nekupil to co oni povazuju najlepsie ale kupil som si to co plne vyhovuje mojim potrebam. Nighta nezaujima ci vyuzijes alebo nevyuzijes vo svojom jazdeni bike za 5litrov. On ti chce iba ukazat, ze si chudak lebo si si kupil lowcost a on ma highcost. Cize nerieste ho, on je svojim sposobom chudak, len si to este neuvedomuje.

 
smidik Nightwoodoo 11.02.2014 (12:59)

uz len diplomaticke like

 
Pridaj komentár