Konferencia Cyklotrasy 2014 aj za účasti MTBiker.sk

Vo štvrtok 3.4.2014 sa na pôde Žilinského samosprávneho kraja uskutočnila konferencia Cyklotrasy 2014. Táto konferencia sa konala v rámci väčšieho projektu Trasy, traste sa!, ktorý je mikroprojektom cezhraničnej spolupráce medzi Českou republikou a Slovenskom. Konferencia preto nemala iba záber na región Žiliny a okolia, ale to svoje si na nej našiel každý, koho zaujíma cyklistika. Nás veľmi teší, že organizátori nezabudli ani na MTBiker.sk a pozvali nás.

V krátkosti Vám teda priblížime o čom sa na konferencii hovorilo.

V úvode vystúpili zástupcovia Slovenského paralympijského výboru, ktorí odprezentovali projekt Na kolesách proti rakovine, ktorý píše v tomto roku už svoju XII. kapitolu. S novinkami o tomto projekte Vás budeme ešte dozaista informovať.

Cykloturistické trasy v Žilinskom kraji predstavil predseda Slovenského cykloklubu Juraj Hlatký. Prierez práce a prístupu kraja za posledné roky dáva výborný príklad ostatným, že ak je záujem a ochota, aj cyklistika môže byť jednou z priorít samosprávy. V príspevku boli načrtnuté aj novinky týkajúce sa legislatívy, ktorá sa dotýka cyklistiky, najmä vytvorenie novej STN-ky. (Rozhovor s predsedom Slovenského cykloklubu Jurajom Hlatkým)

Publimum
Luboš Slebodník z mestského úradu v Žiline následne odprezentoval prácu mesta pri vytváraní podmienok na rozvoj cyklodopravy. Veci sa pomaličky hýbu dopredu, ostáva nám veriť, že nadšenie a zapálenie pre vec predstaviteľom mesta vydrží.

Zapálenie pre cyklistiku určite nechýbalo zástupcovi občianskeho združenia Mulica, Mariánovi Gogolovi. Ten účastníkom ukázal, že aj občianska iniciatíva vie výrazne pomôcť pri propagácii cyklodopravy. Snahu Mulice môžu vidieť obyvatelia Žiliny každý deň vo svojom okolí.

Ján Roháč z nadácie Ekopolis predstavil trasy EuroVelo, ktoré pretínajú Slovensko. Eurovelo na Slovensku sa v najbližších rokoch dočká posilnenia, plánovaná je úplne nová trasa Eurovelo 11 na východnom Slovensku a trasa Eurovelo 6, ktorá nadviaže na existujúce trasy v oblasti Bratislavy smorom na Komárno. Väčšia časť príspevku bola venovaná existujúcej trase EuroVelo 13 – Cesta Žleznej opony, ktorá má na Slovensku 96 km a tiahne sa od Fínska až k Turecku. Slovensko sa ako jediná krajina trasy môže pochváliť tým, že má na svojom území celú trasu už vyznačenú. Bodaj by nie, keď trasa má 10 000 km a my máme 96 km.

Prvý blok príspevkov uzatvorila zástupkyňa Národného cyklokoordinátora, ktorá ozrejmila napredovanie v implementácii Národnej stratégie rozvoja cyklistickej dopravy a cykloturistiky. Čo zaujíma cyklistov asi najviac je to, akou sumou prijatý Trvalý finančný mechanizmus, schválený v januári pomôže cyklistike. Môžeme teda oznámiť, že Ministerstvo dopravy vyčlenilo na rok 2015 sumu približne 15 mil €. Veľa? Málo?

Pred druhým blokom príspevkov sa o rozruch v kongresovej miestnosti postarali chalani predvádzajúci Bike trail show a treba uznať, že sa im podarilo prebrať každého účastníka.

Bike trail show
Druhý blok otvoril Zdeňek Urbanovský, zástupca Východnej Moravy. Bratia za riekou Moravou poriadne zamakali a ukázali, že cykloturistika dokáže v cestovnom ruchu divy. Státisíce cyklistov na Morave svedčia o tom, že to robia dobre. Viacerí účastníci s otvorenými ústami sledovali prezentáciu, ktorá by sa mala povinne ukazovať každému kto na Slovensku vraví o tom, ako sa cyklotrasy robiť nedajú z najrôznejších dôvodov.

Bývalý tréner nášho najlepšieho futbalistu, Petra Sagana prišiel predstaviť projekt Detskej Tour Petra Sagana. Rozhovor s Peťom Zánickým bol na našom webe predstavený pred pár dňami, nebudem teda duplovať informácie, prečítajte si rozhovor, ktorý istotne stojí zato. P.S.: To s tým futbalistom nie je môj pokus o vtip, takto nejako začal svoju prezentáciu samotný Peťo.

Miroslav Petrík z CykloAdventure Slovakia priniesol na konferenciu rozpracovaný projekt Cyklotrás v regióne Stredného Slovenska. Aj napriek tomu, že podobných online projektov je na Slovensku viac ako dosť, dozaista oslovil a vidím v ňom veľa námetov do našej ďalšej práce. Paradoxom je, že všetky trasy zakreslené na mape sú neznačené, nakoľko v oblasti Banskej Bystrice a Zvolena údajne ani žiadna oficiálna cyklotrasa neexistuje. Na zamyslenie.....

Predposledným rečníkom a naším želiezkom v ohni bol Slavo od nás z MTBikera, ktorý odprezentoval projekt cyklotrás MTBiker, ktorý spúšťame už o pár dní. Necháme Vás teda ešte pár dní v napätí, máte sa myslím načo tešiť.

Príspevok Slavo - MTBiker.sk
Zlatým klincom konferencie bol projekt Bikeparku Kysucké Beskydy prezentovaný Martinom Kučerikom. Ambiciózny plán na vytvorenie bikeparku, kde si na svoje prídu priaznivci všetkých druhov cyklistiky je síce ešte v plienkach, ak sa ale jeho realizácia podarí, nohy nejedného cyklistu zaplesajú. Držíme teda palce, aj na nohách.

Aj keď sa musím priznať, že nepatrím medzi fanúšikov konferencií a rozprávania spoza stola, z podujatia v Žiline som si odniesol veľa. Žilinský kraj potvrdil, že patrí medzi jedného z lídrov v podpore cyklistiky na Slovensku. Je skvelým vzorom a ukážkou toho, že ak sa nájde vôľa, cesta už nemusí byť trnistá. Pevne verím, že sa nám podarí dostať k elektronickej verzii zborníka z konferencie a prinesieme Vám prezentácie jednotlivých účastníkov v plnom rozsahu.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Boo_boo 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Rozhovor: Ján Frátrik – keď bicykle viac opravuješ, ako na nich jazdíš

Rozhovor: Ján Frátrik – keď bicykle viac opravuješ, ako na nich jazdíš

Rozbehol svoj vlastný servis a predajňu. Nakoniec sa ale rozhodol ísť inou cestou a skončil v našom tíme, konkrétne v žilinskej predajni.
Najťažšie stúpanie po cyklotrase na Slovensku?

Najťažšie stúpanie po cyklotrase na Slovensku?

Hodnotiť niečo ako „naj“ bude vždy subjektívne, ale k tomuto tvrdeniu máme pádne argumenty. Poďte sa presvedčiť, či nepreháňame a užiť si naplno jesennú atmosféru.
Rozhovor: História a budúcnosť Žilina OKO TRAILS

Rozhovor: História a budúcnosť Žilina OKO TRAILS

Realizácia trailcentra nie je vôbec jednoduchým procesom. O to náročnejšia je legalizácia a výstavba trailcentra priamo v meste – Žiline.
keyboard_arrow_up