Kliknutím prejdeš na
www.mondrakercz.cz
Reklama
Môj stručný názor o prechode z 26ky na 29ku po viac ako roku jazdenia

Môj stručný názor o prechode z 26ky na 29ku po viac ako roku jazdenia

143 komentárov

Radovan Bíroš 22.10.2014   Rady 26tky 29tky Bike

Po viac ako roku jazdenia Radovan Bíroš redaktor MTBiker.sk opisuje 7 hlavných postrehov, po prechode z kolies 26" na rozmer 29". Sú to jeho osobné skúsenosti a postrehy, ktoré vám môžu pomôcť pri rozhodovaní.

 

1. Posed


Už pri prvom vysadnutí na 29“ bike, som sa cítil ako keby som prestúpil na vyššie poschodie. Predok biku je citeľne vyššie, takže som klasicky vyhádzal všetky podložky spod predstavca. Umiestnenie ťažiska jazdca je viac vpredu ale na to som si po dvoch jazdách zvykol.

2. Stúpanie


Jazda v kopci je na 29“ veľmi plynulá ani rozbitý terén nemá vplyv na priechodnosť v stúpaniach. Akcelerácia je voči 26“ verzii značne znížená, na oplátku vzrástla zotrvačnosť (čo je super pri prechode zo zjazdov hneď do ďalšieho stúpania, bike si udrží svoju rýchlosť). Obavu som mal zo strmých stúpaní, ale bol som milo prekvapený 29“ má podľa mňa navrch.

Porovnanie

3. Klesania


Asi najväčšie plus u 29“. V zjazdoch je to proste tank. Aj menej technický jazdec zvládne rozbité zjazdy. Veľké obruče zaňho urobia veľa roboty. Osobné pozorovanie 29“-ka vám dovolí niekedy až moc a môže to skončiť žutím hliny . Treba hľadať hranice a limity najskôr na domácich tratiach.

4. Brzdenie


Podľa mňa má 29“-ka lepšiu stabilitu pri brzdných manévroch. Bike sa toľko nevrtí ako 26“. Avšak brzdná dráha je dlhšia. „Však zastaviť tank chvíľu trvá“

5. Technické pasáže


Pri niektorých, hlavne XC pasážach má 29“ nevýhodu. Urobiť nejaký ostrý obrat (točku), vyžaduje technickú zdatnosť. Pri ostrých manévroch pôsobí na predné koleso zdatná odstredivá sila, ktorú musí jazdec zvládnuť. 26“ je v tomto smere hravejšia a obratnejšia.

6. Grip


Ďalšie plus pre 29“ lepšia priechodnosť cez prekážky pri klesaní tak aj v stúpaní. A samozrejme kontakt plášťa s povrchom je tiež väčší, takže podklzovanie kolesa je znížené. Čo som ocenil v strmých výjazdoch v sede aj stoji.

Porovnanie

7. Tipy a triky


29-ka je skôr vhodnejšia pre vyšších jazdcov (min 170cm). Inak na tom biku vyzerať trochu komicky a bude s bikom trápiť a nevyužije ho na 100%. Odporúčal by som zainvestovať do ľahšieho setu kolies. Lepšia akcelerácia biku, ľahšie udržanie rýchlosti a zotrvačnosti biku, zníženie celkovej váhy a zmenšenie odstredivej sily na kolesá v ostrých točkách. Osobne jazdím 660mm rajdy, taký odskúšaný optimum na zvládnutie 29“ kolesa.

Záverom asi toľko, že 29“ jazdím už druhým rokom a spať k 26“ by som sa už nevrátil. Ako alternatívu vidím 27,5“

Zaujímavosti o 29kách sa dozviete aj vo videách:

Zdroje obrázkov:
http://www.rbinc-sports.com/mtb-wheels-explained
http://twentynineinches.com/2011/09/07/eurobike-2011-new-tire-news-part-ii/


Poznámka redakcie: Názov článku bol zmenený z pôvodného názvu "7 dôvodov prečo presedlať z 26tky na 29tku".

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

moriturite 22.10.2014 (16:04)

7 dôvodov prečo presedlať z 26tky na 29tku a v piatom dovode sa dozviem, ze je vlastne 26 lepsia ako 29...dalej som uz ani necital.

 
gtman moriturite 23.10.2014 (10:15)

Robíte dobrú službu nám obyčajným bikerom, keď tak haníte 26 ku...Aspoň ceny výborných bikov idu dole....Záleží na tom čo jazdíte. Ja jazdím AM a na 26-ku nedám dopustiť. Keď že nie som pretekár, tak mi je to jedno či mám 27,5, alebo 26. V žiadnom prípade by som 29 nekúpil, nakoľko tá je dobrá pre Vás čo jazdíte XC a naháňate sekundy.

 
SB@RB 22.10.2014 (16:52)

26"som jazdil 20 rokov. Od freeride,cez Cross Country po XC.
Tisíce km a som tu.
Teraz mám 27,5" lebo blbý trh na 26" už nič poriadne nestavia.
Ako vravia ujo Svišť: "biznis"
Na predvádzačkách som jazdil 29" od najväčšieho propagátora tohto rozmeru.
Určite Vás napadne názov firmy. Robí krásne biky,mne osobne sa veľmi páčia,ale.....
Ale každému vyhovuje niečo iné. Máme tu stále 3 veľkosti,tak nech si každý vyskúša a vyberie čo mu vyhovuje.
Len reagujem na tú neskutočnú propagandu 29" kolies.
"bigger is better"
Trochu prestrelím,ale aj donekonečna omieľané klamstvo sa časom začne považovať za pravdu.
Takže vieme o tom,že tu 29" či 27,5" máme a už s tým prestante a radšej bikujte




 
durislav SB@RB 22.10.2014 (17:03)

Presne, súhlasím s tebou. Ja mám síce 29, ale každý nech si jazdí na čom chce, hlavne že jazdíme

 
SB@RB durislav 22.10.2014 (17:09)

A ja s tebou
Máme z čoho vyberať, tak nech si každý vyberie a užíva bike s ktorým je spokojný. Ja tu tiež neospevujem 27,5",ani 26" lebo popísaného tu už bolo dosť

 
nimm_zwei durislav 23.10.2014 (14:10)

sak fajn, akurat ze sa tu niektori tvaria, akoby bolo zakazane ci nevhodne popri jazdeni este aj sprostredkovat dvoje dojmy (napriklad formou clanku) pre tych, ktori sa este len rozhoduju na com budu jazdit, alebo ake komponenty zvolia, atd.

 
lto SB@RB 23.10.2014 (10:38)

Tak nejak .. 29er je tu viac ako 10 rokov a nikoho to velmi nezaujimalo. Az Gary Fisher skoncil , zrazu nabehli. Medialna masaz zafungovala, treba predavat. Osobne nemam nic proti 29er, pred 9 rokmi som nad tym uvazoval to vyskusat, podstatne je ale pri porovnavani to, aby sa neporovnavali hrusky s jablkami. Ak niekto jazdil 26" a 29er mu prisla o dost lepsia, mozno pre rovnaky feel by postacilo proste zmenit ten 26" bajk
Ostatne, vzhladom na moj sucasny bajkovy status sa kludne na 29 testovanie necham nahovorit O jednej vyhode som sa realne presvedcil a je pomerne znacna. Ale neprezradim :lol:

 
nimm_zwei lto 23.10.2014 (14:22)

Ito: aj ty este stale veris a potrebujes zdoraznovat, ze napr. cela ta globalna masa XC-karov zostava pri daktorom vacsom rozmere iba kvoli tzv. medialnej masazi?
Nevsimol si si, ze popularita 29" jednoznacne zacala rast prv ako prisla ta medialna masaz tazkopadneho velkeho priemyslu?

 
lto nimm_zwei 23.10.2014 (15:48)

Poviem ti to asi takto (mozno rok som nedal presne, ale cca)
Eurobike , rok 2011, predajca na otazku 29er .. aaa, to nikto nechce
Eurobike, rok neskor, ten isty stanok aj predajca .. 26" su mrtve.
To je realna skusenost Preber si to ako chces, ak myslis, ze za tym nie je marketing, tak ok, neberiem ti to /len napoviem, ze jedna firma s takym bleskom v logu v tom ma prsty :lol:/. Samozrejme HTcka v USA boli na 29er davno pred EU. Gary Fisher robil 29er davno predtym, nez drviva vacsina ludi na tomto fore zacala bajkovat. A pouzival to niekto ? Na slovensku mozno 3 ludia
Btw, Giant prehlasil, ze sa od 29er vracia spat, ale aby si zachoval tvar, tak zacal s 27.5" Preco ? Strasne vela ludi proste 29er nechcelo, ale 27.5" akceptovalo. Na Ano, je to rozdiel, ale 75% rozdielu je masaz A este si uvedom, ze kopec DH jazdov donedavna jazdilo vzadu 24". No , preco asi
26" je mrtve, nic nove sa prakticky na 26" nerobi.
Preco nepropagujes 36" ? Su ludia, co to jazdia.

 
nimm_zwei lto 23.10.2014 (19:05)

Ale ved ta anekdota z Eurobiku iba potvrdzuje moje slova. Je to zas iba odvolavka na smiesnu komunikacnu strategiu a priposratu politiku velkych firiem, ktora - ako vravim - na zaciatku popularity 29“ nebola podstatna, pretoze 29“ ani neriesila.

Presne v 2011 som sa po dlhsej dobe obzeral co je nove v MTB industry. Zrazu zistim, ze americke mtbr.com je zamorene kadejakymi vyskladanymi 29“. Nie od Speslu, ani od GF, ale od miliona americkych garazoviek, ktore casto ponukali uz iba 29. Amici si osvojili 29“ preto “ako to jazdi“, nie preto, ze Joe z garaze zaplatil clanky a reklamy na celom svete, pretoze nezaplatil. Jednoducho to vyrobil, aby na tom sam jazdil a predaval to. Az potom sa zobudil napr. Spesl, a este ovela neskor zvysok sveta a Europa, ktora zas v panike chcela podojit aspon 27,5. Giant sa strapnuje dodnes.

Inak povedane, zabudni na Eurobike a reklamne slogany. Ani intergalakticky maketing a iluminati by dnes neudrzali pri zivote 29“(alebo 27.5), ak by to nefungovalo lepsie ako 26“ na vacsinu pouziti. Ostatne ako pri kazdom inom komponente. Ak si myslis opak, tak robis hlupakov uz pomaly z vacsiny bikerov, podobne skusenych ako ty sam.

 
SB@RB nimm_zwei 23.10.2014 (20:17)

Ty si ideálny typ na masírovanie mozgu A potentujme sa z ameriky
Tam je veľké všetko

 
nimm_zwei SB@RB 24.10.2014 (00:54)

Pre zaciatok, vymysleli cely mountainbiking, blbeckovia.

 
nimm_zwei nimm_zwei 24.10.2014 (01:12)

...a este si dovolia neustale ho inovovat a udavat trendy (big wheels, fatbikes, 1x11...). A akoby to nestacilo, este aj to prekliate 26" koleso najprv osadili na horsky bicykel, a teraz, ked si si ho tak oblubil, ti ho idu zobrat. A este ich v tom kdekto podporuje... clankami. Mas to tazke, chlape.

 
nimm_zwei lto 23.10.2014 (19:23)

Preco nepropagujem 36"? Pretoze s tym zatial nemam skusenost, a preto ze nemusim vyskusat vsetko a hned. No a kedze v dobe internetov nikto nie je odkazany len na PR clanky/reklamu, pockam si na nadkriticke mnozstvo pozitivnych ohlasov od beznych bikerov, ze 36" skvele funguje na hobby XC, a potom zacnem byt zvedavy. Nie marketing, ani reklama, chapeme sa?

 
nimm_zwei SB@RB 23.10.2014 (10:54)

Uz sme s tym aj chceli prestat, ale cakali sme este na teba kym prides a vysvetlis co je a co nie je klamstvo.

 
SB@RB nimm_zwei 23.10.2014 (20:19)

Prídi na to sám. Ja idem vyleštiť svojich 52" na kostitrase

 
lama392 22.10.2014 (16:36)

to je skôr 7 bodov porovnania.
Mám obe veľkosti a každý je dobrý na niečo iné, no žiaden nie je v niečom výrazne ZLÝ ... proste je iný, nič viac, nič menej ...

 
VR46 29.10.2014 (18:49)

Ja som tiež toho názoru že 29 palcové kolesá sú len marketingoví ťah trhu, ako z ľudí vytrieskať ďalšie peniaze. Tým nechcem povedať, že tieto biky sú zlé. Jednoznačne patria na trh a je veľa ľudí ktorí takéto bicykle využijú na svojich výletoch po zvažniciach a "technických zjazdoch" či prejazdoch po železničnom priecestí. I keď pár rokov dozadu nebol problem ani na 26, že áno? Ale ruku na srdce. Kto by si 3-4 roky dozadu kúpil nový bike a vymenil svoj minuloročný len preto, že ten nový model má "krajšiu" farbu??? To boli totiž jediné rozdiely. Preto museli prísť s niečím, čo donúti ľudí zase kupovať. Tak šup sem s 29. Ako všetko by bolo v pohode, keby neočkovali ľudom hlavy tým že toto je najlepšie a 26 sú mŕtve odvolajúc sa na štatistiky predaja.... No bodaj by sa nepredávalo viac 29" bicyklov, keď poriadnu 26 už nekúpite. Tieto štatistiky by boli smerodajné ak by v obchode vedľa seba stalá šupová 29 a 26 za rovnakú cenu a ja by som si vybral to čo chcem, pretože viem čo chcem. Nie ako moj kamoš ktorý za celý život nabikoval 30 km a to max do obchodu pre rožky a keď sa rozhodol že by to chcel skúsiť aj niekde z kopca, prišiel do obchodu, povedal predavačovi, že chce jazdiť z Martinských holí po skratkách a predavač: "máme tu pre teba ako stvorenú túto 29". Chalan ktorý do vtedy jazdil len po tie rožky dôverujúc predavačovi, po jednej jazde chcel bicykel hodiť do koša! Prečo tie odrby?! Keď chcem jazdiť progresívny Freeride tak 26, max 27,5, nie 29! Za pár rokov keď už všetci budú jazdiť na 29 a nebudú si kupovať nové modely len preto, že ten tohtoročný má krajšiu farbu, tak Vám naočkujú do hláv že 29 sú mŕtve, kupujte 32"
Chápem rozhorčenie tých čo jazdia 26 a sú s tým spokojný. Pri mojom štýle jazdy nad 29 ani nerozmýšľam, no tých čo im to vyhovuje nezatracujem. Ale nepáči sa mi ten odrb zo strany predajcov, pretože tí sa svojou politikou doslova snažia donútiť nás ortodoxných prejsť na niečo iné, čo nechceme, len pre ich zisky.....

 
SB@RB VR46 30.10.2014 (19:09)

Tvoj komentár je trefný. Bod k dobru a súhlas.

 
simecek 22.10.2014 (16:06)

Pekný reklamný článok, ako všetky tohoto typu.

 
slavo simecek 22.10.2014 (16:29)

Su to realne skusenosti bikera, ktory ma toho dost najazdene. Co je na tom PR? Ved 29" uz ma kazda normalna znacka...

 
delarosa simecek 22.10.2014 (16:53)

mam presne take iste skusenosti po roku jazdenia na 29". Aj tuto moju spravu mozes povazovat za PR a konspiraciu iluminatov.

 
SB@RB 24.10.2014 (09:42)

Po prečítní všetkých príspevkov som nadobudol dojem, že súčasná cyklistika nás viac oddeľuje ako spája
Pamätám si časy,keď sme boli jedna veľká rodina.
Potom prišlo MTB a rozdelili sme sa.
Dne sa mičasto stane,že keď sa pozdravím bikerovi na cestnom biku,ani sa mi neodzdraví.
Keď to tu čítam mám si myslieť, že už sa mi nebude zdraviť ani ten čo jazdí MTB a má iné kolesá ako ja?
Ak sadnem v bystre na pivo, tak sa automaticky odtiahne?
Ako to bude ďalej?
Dopadne to ako s internetom?
Miesto toho aby spájal, rozdeľuje?
Nehádajme sa, nepovyšujme!
Rešpektujme jeden druhého a bikujme, pomáhajme.
Buďme jedna bikerská rodina.
PS: Aksom sa niekoho v príspevkoch dotkol, ospravedlňujem sa.

 
Nazgul SB@RB 24.10.2014 (10:50)

Na túto tému (zdravenie), som chcel už aj pomaly založiť samostatnú tému... Tiež sa Ti to pravidelne stáva? Chvalabohu, už som si myslel, že som len ja taký blbec, čo každého pozdraví a späť nič.... Ale neboj, keď pôjdeš oproti mne, ja Ti pozdravím bez ohľadu na vehikle, čo budeme mať, som "stará garda", nás to ešte tréneri učili.....

 
iron.hide SB@RB 24.10.2014 (22:47)

neboj sa, nie je to take zle ako pises. to len prvoplanove clanky ako tento robia zbytocne rozbroje, co vidno aj na diskusii. v terene to nikto neriesi, a aj na pivo chodime radi spolocne ci sme 26 alebo 29.

 
netmouse SB@RB 27.10.2014 (14:08)

- tvoj postreh ohladom opatovania pozdravu nema nic spolocne s tymto clankom alebo typom / velkostou cloveka ale od charakteru jazca.
- pozitivny postreh z biku - co ma prekvapilo, viac cyklistov sa so mnou pozdravi ked idem do prace na bicykli ako ludi ked idem peso/busom. Kedze som vyrastal v Mt a po rokoch som sa vratil na bike v Ba.
- Takyto clanok nema tendenciu rozdelovat ludi ale skor si vypocut vacsinu nazorov aby sme si vedeli vybrat lepsie.

 
Martinb17 SB@RB 10.11.2014 (22:44)

som tvojho názoru keď niekoho pozdravím na biku často sa mi stáva že ma nielenže ani neodzraví ale kuká na mňa ako na blázna ja sa snažím pozdraviť každého nie len bikera ale aj turistu lebo pred tím som sa venoval turistike ale bohužial doba je už taká pozdrav vyšiel z mody

 
Laro22 22.10.2014 (17:31)

na 29 palcove bicykle nadava 98% ludi ktory na tom v zivote nesedeli!!!

 
motorik Laro22 22.10.2014 (17:50)

možno mi len stači ked sa pozrem ako na tom ludia smiešne vizeraju.

 
Laro22 motorik 22.10.2014 (18:00)

No skor prirodzene?Alebo vyzera priridzene 190cm vysoky chlap na 26 palcovom biku?Skor to vyzera smiesne ale len si potvrdil ze si nejazdil a sudis...nechapem ako mozes nadavat na nieco co si neskusil, ked skusis a nesadne ok je to tvoj nazor ale teraz mas len predsudky...

 
motorik Laro22 22.10.2014 (18:29)

prispevok bol napisany ale nikde som nespomenul či som jazdil. a pre pokoj na tvojej duši tak som bol na testovacích víkendoch na 27,5 aj 29. vikend a nie hodinka jazdenia niekde v bikeparku.
Vyzdvyhovať nejako 29" je strašne lobisticke. niekomu vnucovat 29tku lebo je lepšia do kopca možno aj z kopca a zachrani vašu prdel pri prejazde nerovnosti a filtruje vaše chyby, to su reklamne bludy.
Technicky zdatny jazdec prejde teren na hocičom ale pre laika su lepčie menšie kolesa.
tak ako je pre 190cm neprirodzena 26tka tak pre 170cm je 29tka. kompromis je vždy 27,5.
Tak prečo sa nejazdi bmx na 22". ved vačšie je lepšie.

 
johnnySVK motorik 23.10.2014 (11:14)

"Technicky zdatny jazdec prejde teren na hocičom ale pre laika su lepčie menšie kolesa. "

To si sa podla mna pomylil...Ja nie som ani zdaleka technicky jazdec, som len obycajny hobbik, ktory ked presedlal na 29" HT tak zistil, ze uz nie je az tak polepeny v tych zjazdoch, co predtym bol. Celkovo sa citim o dost istejsie na nom...Pre mna ako hobby XC jazdca je 29" ideal..Nechcem mensie. Som rad, ze ho mam.

 
nimm_zwei motorik 23.10.2014 (14:30)

Ja to tak v zivote robim, ze ked sa mi zda, ze je nieco na isty ucel lepsie alebo optimalnejsie, ako volaco ine, tak to vyzdvihujem. To sa nepatri? A co to ma spolocne s vnucovanim?

 
Podoba 22.10.2014 (16:29)

pobavilo.

 
žužu3011 22.10.2014 (20:42)

A teraz ma kludne "bombardujte" ale.. Vobec nie som vysoká a je mi jedno ako na 29 vyzerám, ale jednoznačne by som na na 26 kolesa nevrátila.. Osobne pre mna ma 29 viac násobne plusov ako mínusov.. Ako tu niektorí pisu, kazdy z nas si vyberie co mu vyhovuje, čiže je zbytočne kritizovať niekoho za to co napíše...

 
nimm_zwei žužu3011 23.10.2014 (00:27)

V tom je asi cela pointa - ze v ociach niektorych 26-karov ani na konci roku 2014 nie je mozne mat autenticke dojmy a nazor, pretoze vsetko je len
rafinovany diktat marketingu, ktoreho su ti druhi obetou. Vlastne preto sa hned na uvod takmer ospravedlnujes.

 
lto žužu3011 23.10.2014 (15:40)

žužu, ale ty mas HTcko, nie ?

 
carlosx 22.10.2014 (16:36)

aj homer si to mysli to iste co ja http://www.youtube.com/watch?v=Sa9AGQHRj0s

 
ajonso 22.10.2014 (17:28)

Tieto članky píšu stále to isté dookola, je to o ničom.

 
Lavega ajonso 23.10.2014 (12:49)

Rozbité zjazdy zvladne aj menej zručný jazdec.... a bude viac zranení....

 
SB@RB 22.10.2014 (18:07)

Chalani uzarime túto dišputu.
V prvom rade je to stále o bikerovi o jeho zručnosti,technike, kondícii a nie o veľkosti kolies.
Koľko z nás by dokázalo to, čo dokázali bikeri pred 40-50rokmi? Na tých ich "rachotinách" s ich výbavou?
Tak sa nehádajme a buďme radi,že máme z čoho vyberať
A za čo

 
Lubik 22.10.2014 (19:55)

Ja mám dva prečo nie:
*Trošku som na 29" pojazdil a vôbec ma to nepresvedčilo o tom, že to má pre mňa nejaké "výrazné" plusy
*Ani trochu sa mi 29" nepáčia (doslova sa mi hnusia)
PROSTE SOM ASI "stará škola"
... ale nikoho nebudem odhovárať ani prehovárať na 26" - 27,5" - 29" sme tu skoro všetci dospeláci a každý z nás má svoj rozum

 
SB@RB 22.10.2014 (17:01)

Jeho názor mu nik neberie,má na neho plné právo, ale vymyslel teplú vodu
Nič nové nenapísal. Toto čítam už pár rokov.

 
doomrider 22.10.2014 (17:13)

" v zjazdoch je to tank, aj menej technický jazdec zvládne rozbité zjazdy"

Mám rád keď ma trail, vytrasie, vytrápi a na konci vypľuje zablateného a vysmiateho. Keby som chcel plynulú jazdu bez mihnutia oka, dám sa asi na cesťák

 
nimm_zwei doomrider 24.10.2014 (01:34)

"Mám rád keď ma trail, vytrasie, vytrápi a na konci vypľuje zablateného a vysmiateho."

Chapem to spravne, ze v sulade s touto filozofiou jazdis na HT bez odpruzenej vidlice?

 
winter78 22.10.2014 (19:48)

Dúfam že je tento PR článok aspoň platený ako reklama, aby bol z neho aspoň nejaký úžitok...........

 
Radovan Bíroš 23.10.2014 (06:23)

Vidim ze sa tu strhla velka debata. Clanok nemal nijako urazit 26", 27,5" a ani 29" biky. Je to len moj pohlad na jazdne vlastnosti 26" a 29" biku. Kazdy je slobodny a moze jazdit na com chce ak mu to vyhovuje. Hlavne ze jazdi ????

 
engelloo 23.10.2014 (09:45)

nadavate na clanok dalsi tu spletaju lyze no dalsi tu vidi reklamu hej ved sa trochu zamysliteclanok je good a pravdivy nepasuje len zastancom 26 ale vazne 26 su mrtve

 
iron.hide engelloo 23.10.2014 (14:53)

blbost, kazdy nech si vozi co chce. 26 nie su mrtve, sklady su plne dielov na 26 a este aj o 5 rokov ich budem moct kupit.

 
iron.hide iron.hide 23.10.2014 (14:55)

a vdaka ludom zblaznenym do 29 a 27.5 aspon budu komponenty na 26 odost lacnejsie. za to vam fakt vdaka.

 
winter78 iron.hide 23.10.2014 (18:38)

Možno ani nevieš, ale máš úplnú pravdu. Keď som tu v blízkej predajni pred pár mesiacmi kupoval (niekoľkoročný ležiak) novučičký MTB rám len na V-brzdy, tak som myslel že mi zaň ešte v predajni dajú 50€ ako bonus že sa ho zbavia . Úplne nový, ešte zabalený. Dnes sú totiž v móde kotúčovky, V-éčka už nikto nechce.....tak znela odpoveď predavača . Teraz mám na zimáku luxusný rám, za ktorý by som pred niekoľkými rokmi vycáloval polovicu výplaty. A mňa stál pár € . Takže ďakujem pokroku a trendom.

 
sk_wizard 23.10.2014 (17:43)

Ja by som skôr dal 7 dôvodu prečo je 29 komfortnejšia. Jazdil som ht 26 teraz ht 29 ale žeby to bolo lepšie je hovadina stále musím rovnako šliapať pokiaľ človek nemá natrénovane narobí sa na akomkoľvek rozmere. Nemôžem súhlasiť s tým že 29 je v strmších stápaniach lepšia možno to robí tá váha kolies oproti 26 ale narobím sa viac. Na oboch mám rovnaké brzdy kotúče platničky a na 29 to brzdí oveľa horšie. 26 som mal ťažšiu ale pri váhe 29 kolies je to skoro to isté. 29 je podstane komfortnejšia tým že je väčší radius nábehu na prekážku tak to pri ht na zadnom kolese tak nekope zo sedane. Na 26 by som sa ale nevrátil pri xc a maratónoch je pre tá 29 o čosi pre mňa lepšia

 
Fignon 22.10.2014 (16:21)

Clanok opozdeny o par rokov, dnes sa uz poriadna 26" v podstate nevyraba, zmysel ma porovnat len 29" a 27,5%

 
slavo Fignon 22.10.2014 (16:32)

Clanok je aktualny aj teraz... a prinesieme aj porovnanie 29" a 27".

 
SB@RB 22.10.2014 (17:48)

Ja som sedlal aj HT aj fulla.
Mne 29" nesedí.
Ale samozrejme iné je jazdiť bike upravený na seba a iné testovačku.
No nekritizujem a nenadávam na rozmer.
Ja len reagujem na zbytočnosť tohto článku.

 
nimm_zwei SB@RB 23.10.2014 (11:04)

Preco by mal byt clanok zbytocny, ak napriklad vahajuceho zaciatocnika rekreanta/XC-kara odradi od investicie do mrtveho konceptu? A pre uvedene pouzitie 26" je mrtvy koncept, ci sa to tebe paci alebo nie.

 
RANDAL 22.10.2014 (17:51)

Jediné s čím tu súhlasím je,že 29" sú pre vysokých.Iný význam nevidím.

 
Brendis 22.10.2014 (18:30)

takéto články sú podla mňa úplne zbytočné, stále je to na jedno kopyto, to isté vymenované a čítajú to tí čo sa 29 zastávaju alebo ich zavrhujú takže v komentoch sú len hádky. Ja by som uvítal radšej články z výjazdov, o servise a pod.

 
nakamuara 22.10.2014 (21:18)

Má to aj svoje vyhody a nevyhody ..... dlhé rýchle kamenisté zjazdy tam to je dobre . Ale na technicke úzke zjazdy su lepšie 26. ( bicykel si kúpiš ale kondiciu a techniku nie. )

 
palo14 23.10.2014 (09:11)

Prispejem aj ja, je pre mna zarazajuce ako kazdy ma svoj nazor a nikto nemoze mat iny. Clanok je uplne v pohode, chalan napisal svoje skusenosti, je to kratke a prehladne. Ziadna reklama tam nie je.

 
Fonzy 23.10.2014 (11:00)

Je to len 6 dovodov...
Od takeho jazdca by som cakal obsiahlejsi clanok, viac do hlbky problematiky. Toto je ako by to pisal Oto Makovnik z Hornej Kolieskovej

 
N/A 23.10.2014 (11:11)

Každý jazdí čo mu vyhovuje......

 
nimm_zwei N/A 23.10.2014 (12:27)

Nie nevyhnutne. Su aj taki, ktori este nejazdia, nemaju prehlad a potrebuju info, alebo taki, ktori jazdia, ale vedia, ze na rozne pouzitia existuju vhodne a menej vhodne riesenia, a tie vyhovujucejsie potom hladaju.

 
iron.hide nimm_zwei 23.10.2014 (14:57)

a ti si potom precitaju takyto manipulativny clanok a vyberu sa do obchodu ze chcu len 29 a nic ine. pritom 27.5 by sa im hodila mozno ovela lepsie

 
netmouse 23.10.2014 (13:18)

nieviem o co islo autorovi clanku a ani ho nepoznam (hlavne jeho jazdne skusenosti) ale prist teraz s tymto postrehom je ako prist s krizom po funuse a hlavne ked sa jedna o velmi subjekitvne hodnotenie ... hlavne ked sa teraz riesia 650B-ka ... Tymto clankom moc vela ludom nepomoze, skor lenivym guglacom skor ublizi ... 26; 27,5; 29 to nie je ci mi topanka o tej velkosti sedi alebo nie ale o technickych vlastnostiach ovplyvnenych parametrami ako dlzka a hmotnost...

staci ked si clovek pogugli a najde technicke porovnanie od firmy Giant, ktora porovnava vsetky tri velkosti 26; 27,5; 29 a univerzal je jasny ... 27,5 spaja vyhody 26 a 29 na ukor mensich kompromisov oproti spominanych velkosti.

 
Nazgul netmouse 23.10.2014 (17:35)

Čo sa týka Tvojho príspevku a názoru - neriešim, na to je tu množstvo iných "polemizátorov", ale s tým, že nepoznáš autora (jeho jazdné skúsenosti), by som sa veľmi nechválil (aj keď samozrejme vec všeobecného rozhľadu to nie je )... Rado Bíroš je skúsený biker a úspešný XC maratónec s pódiami z viacerých veľmi slušných pretekov, ktorý si zaslúži, aby ho slovenský biker poznal Článok nehodnotím (ja tú problematiku mám vyriešenú, a kto chce riešiť, nech rieši...)...

 
netmouse Nazgul 27.10.2014 (14:00)

to mas pravdu, to nie je vec vseobecneho rozhladu ... ja sa tym nechvalim, ja iba konstatujem .... a ak je taky velky odbornik ako to tvrdis ty ... tak by som ocakaval trocha fundovanejsie postrehy a porovnanie z osobnych skusenosti ... a nie len suche lobovanie v prospech jedneho rozmeru....

 
iron.hide 23.10.2014 (14:21)

vyplety na 29 sa krutia viac ako 26, uz len preto lebo na 29 su tie draty dlhsie. krutenie vypletu je jednak neprijemne pre jazdca, lebo ma pocit ako by siel na vode, a jednak sa v nom straca urcite percento energie.
dalej hmotnost - pri plasti, rafiku a vyplete od rovnakej znacky a rovnakej cenovej urovne je 29 zakonite tazsia.

 
bj222 23.10.2014 (22:00)

ja mam camber 26 bracho stumpa 29 aked spolu jazdime nie je medzi nami rozdiel az pri zjazdoch tam ma 29 navrch az na technicke useky kedze som 29 sedlal rok tak som pri technickych zjazdoch tie 29 nevedel ovladat tak ako 26 aked mam pouzit vetu majora terazkyho...tak neraz som rypakom ryl zem prisam bohu pisaham vacku ako cervena mys..ale ja stale tvrdim je to o nohach nie o rozmeroch darmo budes mat carbon 29 ked nemas naslapane

 
VR46 29.10.2014 (18:50)

Ja som tiež toho názoru že 29 palcové kolesá sú len marketingoví ťah trhu, ako z ľudí vytrieskať ďalšie peniaze. Tým nechcem povedať, že tieto biky sú zlé. Jednoznačne patria na trh a je veľa ľudí ktorí takéto bicykle využijú na svojich výletoch po zvažniciach a "technických zjazdoch" či prejazdoch po železničnom priecestí. I keď pár rokov dozadu nebol problem ani na 26, že áno? Ale ruku na srdce. Kto by si 3-4 roky dozadu kúpil nový bike a vymenil svoj minuloročný len preto, že ten nový model má "krajšiu" farbu??? To boli totiž jediné rozdiely. Preto museli prísť s niečím, čo donúti ľudí zase kupovať. Tak šup sem s 29. Ako všetko by bolo v pohode, keby neočkovali ľudom hlavy tým že toto je najlepšie a 26 sú mŕtve odvolajúc sa na štatistiky predaja.... No bodaj by sa nepredávalo viac 29" bicyklov, keď poriadnu 26 už nekúpite. Tieto štatistiky by boli smerodajné ak by v obchode vedľa seba stalá šupová 29 a 26 za rovnakú cenu a ja by som si vybral to čo chcem, pretože viem čo chcem. Nie ako moj kamoš ktorý za celý život nabikoval 30 km a to max do obchodu pre rožky a keď sa rozhodol že by to chcel skúsiť aj niekde z kopca, prišiel do obchodu, povedal predavačovi, že chce jazdiť z Martinských holí po skratkách a predavač: "máme tu pre teba ako stvorenú túto 29". Chalan ktorý do vtedy jazdil len po tie rožky dôverujúc predavačovi, po jednej jazde chcel bicykel hodiť do koša! Prečo tie odrby?! Keď chcem jazdiť progresívny Freeride tak 26, max 27,5, nie 29! Za pár rokov keď už všetci budú jazdiť na 29 a nebudú si kupovať nové modely len preto, že ten tohtoročný má krajšiu farbu, tak Vám naočkujú do hláv že 29 sú mŕtve, kupujte 32"
Chápem rozhorčenie tých čo jazdia 26 a sú s tým spokojný. Pri mojom štýle jazdy nad 29 ani nerozmýšľam, no tých čo im to vyhovuje nezatracujem. Ale nepáči sa mi ten odrb zo strany predajcov, pretože tí sa svojou politikou doslova snažia donútiť nás ortodoxných prejsť na niečo iné, čo nechceme, len pre ich zisky.....

 
bimjeam 04.11.2014 (20:49)

Palec hore pre Maroša, ktorý chcel kúpiť rýchle hátečko, ale doniesol si domov karbónový odpružený Fatbike !!!

 
delarosa 22.10.2014 (16:57)

Zbytocna kritika v komentoch. Nejde o nejaky objektivny nazor ale o subjektivny nazor jedneho bikera. Ak to neviete pochopit, tak sa zamyslite nad sebou. Nie je to propagacia. Osobne jazdim XC na 29" HT biku a to co chalan spomina v clanku je naozaj pravda. Jazdil som predtym 26" HT dlhe roky. Ak by som si mal znova kupit bike na moje jazdenie, idem do 29" opat.

 
Fignon delarosa 22.10.2014 (17:07)

Je to redakčný článok, zverejnený na titulke a obsah týchto článkov vytvára portál ako taký, jeho hodnotu, navštevovanosť, dopyt po reklame atď. Konštruktívna kritika je k veci. Vlastne to nie je kritika ale názory čitateľov. Podľa mňa téma prechodu z 26 na 29 je už pár rokov prekonaná.
A až teraz sa idem zamyslieť nad sebou

 
Nazgul delarosa 22.10.2014 (17:26)

Propagácia to jednoznačne je, bez ohľadu na to, či potrebná a aktuálna je, alebo nie je... Stačí názov článku: 7 dôvodov, prečo presedlať...... Keby už o to šlo, stačilo to nazvať - 7 dôvodov, prečo som presedlal..... a nikto by o objektivite, či subjektivite nemohol diskutovať.... Zvyšok neriešim, o tom sa popísali stohy papiera a tisícky príspevkov...

 
bimjeam 22.10.2014 (18:05)

Dosť nešťastne volený názov článku, ocenil by som, keby si ho autor (alebo niekto iný) pred zverejnením najskôr prečíta, gramatické a štylistické chyby, rovnako ako preklepy sú vo vašich článkoch na dennom poriadku, čo sa podľa mňa vôbec nehodí k webu, akým MTbiker je.
Osobne mám odjazdené tisíce kilometrov na 26", 27,5" aj 29" .
Osobne si myslím, že 29" je pre ľudí, ktorí vedia, čo chcú a sú ochotní do toho aj niečo investovať.
Takéto porovnanie by si zaslúžilo dôstojnejší článok, ak už o tom chcete písať nejaké "review"

 
iron.hide 22.10.2014 (22:17)

o nicom. niekomu vyhovuje 26 a vec je prenho uzavreta

 
subaroSti 22.10.2014 (22:26)

Toto asi bude ešte dlho námet na debaty ...inak za mňa jednoznačne 29...konečne sa mojich 189cm pohodlne poskladá na bajk a nevyzerám tam ako drbis

 
engelloo 23.10.2014 (09:56)

a teraz vazne-kazdy nech si jazdi na čom xe hlavne ze jazdi a ho to bavi o tom to je ..tak nemusi obhajovat to svoje a nadavat na to druhe ba dokonca na clanok len preto lebo jazdi 26 a 29"su mu nesympaticke.osobne som tento rok zacinal 26 ,potom 27,5 a koncim 29-tkamy a kludne by som siel aj do 30-tok

 
lto 23.10.2014 (10:32)

"brzdná dráha je dlhšia. „Však zastaviť tank chvíľu trvá"
Lepsie brzdy a zvacsit predny kotuc .. to z 29er nema nic spolocne.

 
SB@RB 23.10.2014 (12:17)

Tak niečo pre fanúšikov a maniakov veľkých kolies
http://www.velomarket.cz/specialky-c94/kostitras-48-pevny-naboj-i100/
Ale prídu si na svoje aj tí, čo milujú malé

 
Martinb17 SB@RB 10.11.2014 (22:23)

To chceeeeem bol by som in a nemusel by som uvažovať či 26 alebo 29

 
myabarth 25.10.2014 (14:58)

Citam, ze 26tky su out.. Oki, v poriadku. Nevala sa niekomu z vas 26tka v XTRku na 19-20" rame? Rad ju odkupim.

 
kimlo myabarth 30.10.2014 (08:22)

mam pre teba mix XT/XTR..... caka len na teba

 
Rimi 30.10.2014 (12:11)

Miesto toho, aby ste si navzajom fandili ze mozete jazdit sa tu hejtujete. Rozum do hrsti..

 
robert.mitosinka 30.10.2014 (17:14)

.. co to maju vyskusane = jazdili 26 aj 29, nech zdielaju svoje postrehy, mozno to niekomu pomoze. Ti, ktori tu davaju nacitane casopisove a diskusne frazy a neskusili, by mali prispievat menej vybojne. Tak ci tak kazdemu vyhovuje nieco ine. Ja ososbne: po 3ch 26kach teraz jazdim 29. Som nadmieru spokojny, pozitok z jazdy je ovela vyssi level. V technickych usekoch hore aj dole sa viacej narobim aj v vseobecne v stupaniach, ale stoji to za to. Dolu to ide ako tank. Tiez som citelne zlepsil techniku myslim, ze pre to, ze na 29 uz nie je take lahke kompezovat silou technicke chyby v tazkych usekoch (podobne ako pri lyzovani) - ovela viacej si vsimam kde mam tazisko a ako mam lakte, kolena atd... ale mozno je to cele inak Kazdopdne doporucujem. Len tie kolesa si treba vybrat dobre: aby sa tocili a zase nekrutili = lahke a pevne.
Btw vobec to neni pre velke postavy, mam 173cm/68kg.

 
SB@RB robert.mitosinka 30.10.2014 (19:13)

Súhlasím,že dole to ide ako tank
Ale ak sa niekto bojí vysokých čísel na tacháči a smrť v očiach má už v 40 km/h, nepomôžu mu ani 29" kolesá
PS: Myslím to všeobecne

 
Elena1 31.10.2014 (13:34)

Neostáva nám nič iné, iba akceptovať rozšírenie doterajšej palety rozmerov kolies a tým i velkosti bicyklov . Pevne verím, že nás 26-tkárok a 26- tkárov bude stále dostatok natolko, aby sme mali možnosť obmeny našej oblubenej velkosti aj v buducnosti . Mne 29 pripadá ako monštrozny neforemný bicykel , určite ťažší a horšie ovládatelný v tom istom prevedení ako 26 . Taká modernejšia "ukrajina" ...

 
lama392 Elena1 10.11.2014 (22:36)

"mne pripadá" ... máš to aj vyskúšané? ... veď len zobrať ten istý bicykel s rôznymi predstavcami a ovládateľnosť je inde.

Keď som ja v obchode po jazdení na polohrdzavom 26"Authorovi sadol na nový 29" Special (áno, bola to moja voľba ešte pred príchodom do obchodu a žiadne články som nečítal), tak som bol nadšený z ovládateľnosti a dynamiky bicykla. S odstupom času som v ňom odhalil mnoho iného a nemenil by som túto voľbu.

Do budúcna by som možno doplnil stajňu o nejaký kvalitný 27,5" full.

 
Elena1 lama392 14.11.2014 (08:24)

Pri svojej výške l63 cm nemám v umysle skušať 29 kolesá ....

 
bmartin 04.11.2014 (20:29)

Ja som mal aj 26 momentalne 29, no nejdem sa z toho pokakat.Pre mna je dolezite to aby bike slapal ako hodinky bez buchania, cinkania, vrzgania, praskania atd.Ked idem nejaky maraton a pocujem ake zvuky idu z niektorych bikov, je jedno ci je to 26, 27,5 alebo 29 je mi do placu.
Tym som chcel povedat ze ked niekto nema vztah k tomu co ma pod zadkom je uplne jedno kolko palcove kolesa ma.

 
mishox 22.10.2014 (17:10)

Wau... , toto je stale tema?

 
toki 22.10.2014 (18:00)

Ja mam 26" a je to podla mna super bike. Podla mna je 29" okay tak popri hradzi, jemnejsi teren. No napriklad do Stiavnickych vrchov si to neviem predstavit. Ked uz, tak 29".

 
toki toki 22.10.2014 (18:02)

Ked uz tak potom 650B. To som chcel napisat

 
jakubv toki 22.10.2014 (22:44)

Tak napríklad Anneke Beerten by ti o tom vedela niečo povedať
Osobne sa mi tie 29 strašne nepáčia - hlavne pri zdvihoch cez 150 mm.
Ale môj názor je, že každému to, čo mu vyhovuje (až na to, že dnes nájsť 26 od mainstreemovej firmy vyzerá byť značne náročná úloha =/ )

 
Podoba 22.10.2014 (18:27)

to, že takýto článok vyvolá diskusiu, len svedčí o tom, že každý rozmer v tých správnych rukách má opodstatnenie. každopádne mi charakter tohto článku príde ako adresovaný tým dezorientovaným.

 
chistos 22.10.2014 (19:39)

Ja jazdím 26, skúsil som aj 29 a keby sa mám rozhodnúť medzi týmito dvoma, tak sa nerozhodnem, potreboval by som oboje, len samotná 29-na by mi nestačila, na závodoch je to lepšie, ale neviem si predstaviť, ako by som na tom išiel niektoré technické zjazdy, ktoré jazdím, rekreačne.

 
Marek-04 22.10.2014 (20:17)

Mám aj 29` aj 26` čiže ich môžem porovnať. Obľúbenci 26 si môžu pisať čo chcú. 26 sa na 29 ani zďaleka nechytá. Na obyčajné jazdenie stačí aj 26 ale na xcm aj xco je jednoznačne lepšia 29. Odskúšané -porovnané.

 
Nazgul Marek-04 22.10.2014 (20:31)

Takže najvyšší čas, aby sa podľa Teba začal riadiť celý svet Si taký ústretový, asertívny typ človeka, otvoreného názorom ostatných ľudí Mne osobne je to všetko jedno, jazdím si aj tak svoje, len ma to tak pobavilo, ten štýl - píšte si čo chcete, ja mám aj tak pravdu... Ale zas - sebavedomým patrí život

 
Marek-04 Nazgul 22.10.2014 (20:52)

Nazgul. Tak vie ma pobaviť ako niekto kto na hodinu, nanajvýš deň skusil 29 a pise tu take blbosti ze az.

 
Podoba Marek-04 22.10.2014 (21:56)

jak často jazdíš v bikeparku?

 
nimm_zwei Podoba 23.10.2014 (10:45)

a kto hore v clanku alebo tu v komentaroch posiela kohokolvek do bikeparku na 29"?

 
Podoba nimm_zwei 23.10.2014 (10:51)

píše sa o vlastnostiach v zjazde a v prekonávaní prekážok. tak si to daj dohromady.

 
nimm_zwei Podoba 23.10.2014 (13:51)

Zjazd a prekonavanie prekazok je sucastou absolutne vsetkych "disciplin" v ramci MTB. Este raz, kde sa v clanku spomina osobitne "bikepark" alebo vhodnost 29" pre taketo specificke a okrajove pouzitie?

 
lto nimm_zwei 24.10.2014 (17:11)

Aha, takze bikepark, kde ide primarne o prekonavanie prekazok je zly argument ? .. takze kde potom je 29er taky dobry ? V beznom jazdeni ? A tam nie su prekonavane prekazky ? Nejako si sa zacyklil

 
nimm_zwei Nazgul 23.10.2014 (11:28)

Nie, svet sa nebude riadit podla neho, ale podla toho, ze jeho preferencia sa medzicasom stala vacsinova a prisposobil sa tomu aj tazkopadny trh. To skor ty akoby si mal pocit, ze svet okolo by sa mal zastavit na tom co ty chces.

 
Nazgul nimm_zwei 23.10.2014 (14:10)

Marek-04 pochopil, čo som mu chcel povedať a všetko je OK... Ty si ani nepochopil, a napriek tomu si sa vmontoval do konverzácie, ktorá sa Ťa netýkala... A ani len netušíš, čo vlastne jazdím....

 
Dan 23.10.2014 (08:17)

Slaby clanok ale dobry biker

 
double 23.10.2014 (08:32)

pred 30rokmi sa tiez hovorilo lyziach bigger is better

 
sojky double 23.10.2014 (09:25)

V tom pripade je buducnost vo fatbikoch

 
sojky double 23.10.2014 (09:28)

V tom pripade je buducnost vo fatbikoch

 
sojky double 23.10.2014 (09:28)

V tom pripade je buducnost vo fatbikoch

 
Nazgul double 23.10.2014 (17:25)

Potom bojovali carveráci a supercarveráci, potom sa lyže skrátili až na 150cm pre 2 metrového chlapa, pár pretekárov si škaredo natĺklo držku a teraz je to niekde v strede... Myslím, že podobný proces prebieha teraz v bikoch a časom sa to vykryštalizuje.....

 
kimlo 23.10.2014 (09:17)

ked je tu tolko zastancov 26tiek.. preco tu moju nemozem stale predat? sak to davam skoro zadarmo

29 rulezz!1

 
Nazgul kimlo 23.10.2014 (14:19)

V pohode by som kúpil (náne lóve) Pre mňa na jazdenie so psami je 26tka lepšia.... Pre vrtákov - toto nie je poznámka do mastenice, čo je lepšie všeobecne

 
iron.hide kimlo 23.10.2014 (14:52)

pekny bajk, ale tych 700 nie je az tak malo. 26 a este HT sa dnes uz asi fakt nenosi.

 
winter78 kimlo 23.10.2014 (18:28)

Pretože 26" máme doma každý .

 
engelloo 23.10.2014 (09:42)

nexe sa my to citat cele,ale očividne každy si haji to svoje-logické.jazdim 29 a ine by som nexel na xc je to 100%lepsie,nechapem v com 26 moze byt lepsia okrem tazkeho terenu

 
pepek2 23.10.2014 (11:19)

Ako je to s hmotnostou 29 oproti 26 ?

 
nimm_zwei pepek2 23.10.2014 (11:59)

Pri hmotnosti je porovnanie (mierne) v neprospech 29". Rovnako aj pri tuhosti kolies. Ale presne to iste sa da povedat pri porovnani odpruzenej a pevnej vidlice. V oboch tychto pripadoch sa zvacsa preferuju male kompromisy, za cenu velkych vyhod.

 
stax nimm_zwei 23.10.2014 (18:42)

nebola tuhost kolies este prednedavnom modlou?
tiez sa pise v clanku ze sa oplati investovat do lahsieho setu kolies - vyznelo to ako keby sa na 26ke / 27.5ke (ked uz bola spomenuta v grafoch - a v nich prave vidno preco 29 nie) to iste spravit nedalo...

 
stax nimm_zwei 23.10.2014 (18:48)

tiez 7.8% vo vahe slusnych kolies (1400g vs 1510g) mierne podla mna nie je...

 
engelloo 23.10.2014 (12:15)

lto-presne to som urobil a je to ok

 
edy34 23.10.2014 (12:25)

mam 173 cm a s 27.5 sa citim idealne. oproti 26tke je lepsia na rovnejsom terene. bike ma vacsiu hmotnost ako 26tka ale da sa, nie je to privela. neviem si predstavit jazdit s 29 uz len pre tu hmotnost a na traile by som bol tachsi v malej rychlosti pri technickych pasazach, preto som si specialized ani nekupil. pocul som ze buduci rok pridu s 27.5. ak niekto ide do 29tky mal by si to naozaj velmi dobre zvazit.

 
doomrider 23.10.2014 (13:48)

Giant tvrdí: pri horších vlastnostiach sa viac podobá 26tke-napr. váha, no pri dobrých ako je napr. valivosť už má bližšie ku 29tke-je to taký malý zázrak.

 
peco999 23.10.2014 (23:14)

Super článok alebo téma,ktorá spustl vášnivú diskusiu.Dávam 10.bodov z 10.možných.
Som vlastník 29,jazdím vačšinov XC a na mojej 10.rokov starej 26 je jazda menej komfortná ale prekvapivo rýchlejšia hlavne do strmších stúpaní asi nemám nohy na roztočenie vačších kolies.Rovnaké plášte a -2.kg hovorí pritom pre 29.

 
hyperion69 26.10.2014 (09:11)

29" je iba o biznise...vždy treba niečo nové, ako ľudí zdrať s peňazí...a debilný človek na to vždy naletí...zaplatí aj na dlh...a výrobca sa vozí na jachte a smeje sa nám blbcom čo sme mu naleteli!!!!!!!

 
kimlo hyperion69 30.10.2014 (08:24)

to ja sa zas smejem na takych ako si ty
hahahahaha!

 
Night-biker hyperion69 03.11.2014 (22:08)

Súhlasím, je to marketing, trh sa musí stále hýbať, predstierať nové módne hity, donedávna, žiadne 29 " neexistovali a bicykloval celý svet, netvrdím, že to nemá svoje výhody, ale rozhodne by som nepredával svoj bike, len preto, že si chcem kúpiť 29-inu.

 
medvedica 28.10.2014 (13:11)

haha tato diskusia mi spestrila kavickovu prestavku po obede

 
Lucaso1 28.10.2014 (15:18)

Enduro 26 4ewer !!!! mal som to šťastie osedlať si ešte super bike na 26 a nebanujem pretože to čo 27,5 kolo vyberie o trocha lepšie ja prejdem technickejšie bez rizika že sa vykotím v točke do najbližšieho stromu

 
cipo11 01.11.2014 (11:53)

Omg a nie je to vlastne super, že si dnes môže biker vybrať z troch rôznych veľkostí kolies? Pár rokov dozadu človek prišiel do obchodu a odišiel iba s 26" bikom. Nejde o to čo je lepšie, ide o možnosť výberu

 
pistabb 03.11.2014 (12:58)

Aj tak kazdy vie ktora velkost je najlepsia...
a ja to viem tiez
A 26" to nie je

 
bimjeam 04.11.2014 (10:41)

Ako malé deti. V prvom rade je skvelé, že si každý môže vybrať, čo chce a čo mu vyhovuje. Páči sa mi myšlienka proporcionality: malý rám - malé kolesá, stredný rám - stredné kolesá, veľký rám - veľké kolesá.
Pretekári to budú mať posunuté k veľkým obručiam a rekreáčni jazdci zasa naopak. Nič viac, nič menej.

 
doomrider 04.11.2014 (12:27)

o.k. ale nebude človek ktorý je spokojný s 26" aj tak nútený o nejaký čas aj tak musieť prejsť na väčšie obruče jednoducho kvôli tomu že na svoj rozmer už nezoženie ráf, plášť?

 
bimjeam 04.11.2014 (14:36)

Myslím si, že vždy tu bude dopyt pre XS biky pre juniorov, ženy a pod.
Samozrejme, že RS1 na 26" nebude, ale to by ani nikto nekupoval

 
maros1974 04.11.2014 (20:46)

ja to asi vyriesim zvlastnym kompromisom ...kupujem totiz fatbike, kola, rafiky su 26" ale, s 4" plastami to bude vlastne 29" . ....pojazdil som na podobnom cca 100km a rozhodol som sa ze spravne odlahceny (karbon) s odpruzenou vidlou vpredu to bude to prave orechove, tak uvidim cca o mesiac...v podstate som chcel rychle HTcko a fatbike mi prisiel ako vhodny kompromis (pre tych co si myslia ze su to tazke biky, tak ten moj bude tesne okolo 12kg).

 
maros1974 04.11.2014 (21:03)

ked to takto napises aj mne to pripada smiesne ....omg, je to fakt hadanka co sa z toho vykluje ked to pride

 
Durijo 13.11.2014 (09:56)

Ja som sa viezol na 29-ke prvy raz uplynulu nedeľu. Z mojej 26-kovej Meridy som vysadol na kamosom 29er full Trek a vozil sa na tom asi hodinu. No ten rozdiel bol pre mna osobne obrovsky. S tou 29 uznavam, ze vdaka tazsim kolesam tazsi rozbeh, ale hore kamenistou cestou som na to doslova letel rychlejsie o 3 km/h a dole ani nevravim...proste tank...ale, mam 190 cm a 100 kg, cize preto mi takyto kolos vyhovuje (velkost ramu XL)

 
Elena1 Durijo 14.11.2014 (08:26)

Aha .

 
johnnySVK 13.11.2014 (10:41)

tak tak - durijo...Aj ja mam 100kg a sice len 183cm, ale velkostne mi to pripada, ze 29" mi vyhovuje viac.. A cim dalej na nu kukam vecer pred spanim, tak sa mi zda cim dalej tym normalnejsia a 26" mi pridu malee.

 
Durijo 13.11.2014 (15:01)

johnnySVK, tak asi, ja som nechapal, ze som pedaloval za nim ako blb hore tym kopcom s vystupenymi sutrami a nie a nie ho dobehnut, pritom mam 100 krat lepsiu kondicku, hoci on je o 20 kg lahsi...ked som na to sadol, pochopil som preco. Na jar jednoznacne idem do 29-koveho XC fullu, kedze nie som prave jazdec s vycibrenou technikou a full mi viac odpusti.

 
Ledavi 14.11.2014 (07:53)

Ako povedal Nino Schutrer, "je uplne jedno na com jazdiš,ked nemas v nohach"

 
Pridaj komentár