Testujeme: DEMA Tigra 3.0 - Bike stvorený pre ženy

Testujeme: DEMA Tigra 3.0 - Bike stvorený pre ženy

Rám tejto tigrice vyšiel spod rúk slovenského výrobcu DEMA a tešiť sa mu môžu najmä dámy, pretože geometria je prispôsobená práve nám, ženám. Bicykel skôr stvorený na rodinné výjazdy za dobrú cenu (€549,99) môže však príjemne prekvapiť aj na pretekoch, stačí naň vyskočiť a oprieť sa do pedálov. Ako jazdí? Dozviete sa už nižšie.

Výbava


DEMA Tigra 3.0 špecifikácia

DEMA

Spoznajme sa


Jednoduchý pekný dizajn a dobrá výbava, tak to je Dema Tigra. Bicykel s cenou 549€ je zaujímavým kúskom vo svojej triede s dobrými komponentmi. Bicykel s odľahčeným hliníkovým rámom a ženskou geometriou je vybavený komponentmi Shimano a na túto cenovú kategóriu aj kvalitnou vidlicou Suntour a čo mňa prekvapilo, s uzamykaním na riaditkách.

Lady

Ako sedí?


Dema Tigra je dostupná v troch veľkostiach 16, 18 a 20". Pri mojej výške 169 cm mi veľkosť 18" sadla celkom dobre. Váha bicykla je písaná 14kg, čo je na jeho cenu primerané. Samotný posed bol dobrý. Sedlo som nemusela posúvať ani vpred ani vzad a s dĺžkou predstavca som bola tiež spokojná.

Ako jazdí?


Lúky, lesy, korene či kamene. Žiadny z týchto terénov nie je bicyklu cudzí, avšak na tvrdé náročné zjazdy by som ho nebrala. Ale úprimne si povedzme, koľko žien si to rado bezhlavo pustí smerom nadol? A tento bike nie je na extrémnejšie zjazdy stavaný, v takom prípade skôr siahnite po inom modely z ponuky DEMA. I keď menšie zjazdy som aj ja okúsila a bike ani tu nesklamal. Na tomto bicykli som chodila mimo svoje bydlisko a pri nakladaní biku do auta mi prekážalo, že na sedlovke nebol rýchloupinák, takže kľúč som musela mať neustále pri sebe. Prvá jazda bola len zoznamovacia, a preto veľmi krátka. Nebrala som si ani rukavice a musím povedať, že gripy sa lepili a na rukách mi z nich ostali kúsky gumy. Radenie fungovalo naozaj bezchybne, taktiež aj pri nečistotách.

Bike

Pojazdy


Bicykel s 26tkami kolesami je zaujímavá voľba pre nenáročných rekreačných jazdcov. Prvý už ozajstný výjazd, ktorý som na ňom absolvovala bol 30 km okruh Javorníkmi. Kto už Javorníky jazdil vie, že vás poteší neustálymi kopcami hore a dole po kamenistom a lesnom teréne plnom koreňov a iných nerovností. V čase víkendov je tam zvýšený pohyb turistov, a tak som musela na brzdy tlačiť častejšie ako by som chcela. Mám rada terén, ktorý nie je jednotvárny a na takom som jazdila aj tento bike. Veľmi spokojná som bola s dvojpáčkovým radením Shimano Acera, ktoré fungovalo na 100 percent. Vidlica disponuje uzamykaním na riaditkách avšak v teréne, ktorý som jazdila nebolo potrebné túto funkciu využívať, resp. nie som zvyknutá si počas jazdy uzamykať vidlicu. Nikdy som sa nesústredila na sedlá, ale sedlo Selle San Marco Dynamic musím vyzdvihnúť, pretože sa na ňom jazdilo skvelo. Tvar, tvrdosť a športový dizajn.

Bike DEMA Tigra 3.0

Bike je obutý do plášťov Rubena Scylla. Tým, čo jazdia je táto značka určite známa. Musím sňať prilbu z hlavy pred týmito plášťami, ktoré svojou univerzálnosťou , ktorá spočíva najmä v tom, že ich môžete použiť ako bezdušové ale aj dušové, potešia nejedného jazdca. Na značku Rubena majú ľudia rôzne názory, avšak ja musím tieto plášte pochváliť. Na bicykli som takmer ani po asfalte nejazdila, ale v teréne držia veľmi dobre. V strmých výšľapoch, kde máte kamenistý terén bolo prešmykovanie minimálne a ako jedinej z partie sa mi podarilo takýto úsek vyšlapať až nahor, ostatní to vzdali (a tak som si mohla trošku pofrajeriť).

Bike DEMA Tigra 3.0

Na začiatku trvá nejaký čas, kým si človek bicykel osvojí. Ja mám zo začiatku problém veriť bicyklom, pretože pustiť si to v plnej rýchlosti nadol nejakým zjazdom, či peknou hravou lesnou cestou, nie je len tak. Predsa len stačí malá chybička a môžete objímať niektoré z najbližších stromov a kameňov. Tento bike samozrejme nesklamal

Plusy


  • dobrá výbava za dobrú cenu
  • uzamykanie vidlice na riaditkách
  • plášte držali veľmi dobre v každom teréne
  • cena: €549,99

Mínusy


  • chýbajúci rýchloupinák na sedlovke
  • gripy (bez rukavíc sa lepili a časti gumy vám ostávali na rukách)

Zhrnutie


Počas testu som jazdila veľkosť M a pri mojej výške 169cm mi veľkosť rámu sedela dobre. Na bicykli som nabehala len niečo cez 220 kilometrov, avšak terén bol naozaj pestrý a bicykel dostal naozaj zabrať. Najviac ma bavili lesné cesty v kombinácií s lúkami, pretože tu bol bicykel naozaj doma (a ja tiež).

Dema

Bicykel je vytvorený pre ženskú stavbu tela a jeho geometia sa mi pri jazde pozdávala. Ak sa obzeráte po bicykli a máte záujem o MTB, Tigra bude určite správna voľba a myslím, že budete úplne spokojní. Svojou pevnosťou a kvalitnými komponentmi vás určite nesklame.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up9thumb_down comments 10 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Superior XP 969 – môj prvý poriadny bike a 4,5 sezóny s ním

Superior XP 969 – môj prvý poriadny bike a 4,5 sezóny s ním

Rozmýšľal som, ako nazvať tento článok, ktorý som si pripravil. Viem, že je mnoho oveľa lepších bikov. Každý máme iný rozpočet, pre niekoho je dobrý bike za pár stovák, u niekoho hranica začína na pár tisícoch.
S láskou k cyklistike...

S láskou k cyklistike...

Ahoj, volám sa Tomáš a cítim averziu voči vytrvalostným športom. Takto by som sa možno predstavil hocijakému cyklistovi alebo bežcovi do roku 2016.
Test: Superior Xroad TEAM ISSUE Di2 - cesťák alebo gravel?

Test: Superior Xroad TEAM ISSUE Di2 - cesťák alebo gravel?

Väčšinou, keď príde na test bicykel, tak mám v tom hneď jasno. Pri tomto kúsku som však vôbec netušil, či je toto cestný bicykel alebo gravel, na ktorý len niekto omylom dal cestné gumy.
keyboard_arrow_up