Zdroj: Martin Filcik

Filip Polc vykročí za obhajobou titulu v Čile a 20. júna bude závodiť aj v Bratislave

Opäť aj so zastávkou v Bratislave sa v roku 2015 uskutoční druhý ročník seriálu Svetového pohára v mestských zjazdoch horských cyklistov. Svetový pohár odštartuje počas víkendu 15. februára v čilskom Valparaíse, o týždeň neskôr bude pokračovať v brazílskom Santose. Pozrite si video teaser a Filipove vyjadrenia na nový ročník.

Treťou zastávkou bude nová lokalita v seriáli - poľský Przemysl. Odtiaľ sa najlepší svetoví jazdci presunú do Bratislavy a rovnako ako pred rokom Citydownhill world Tour vyvrcholí v mexickom Taxcu v závere októbra (24. 10.) a v hre je aj rozšírenie tohtoročného itinerára o chorvátsky Split.

Prvenstvo bude obhajovať Filip Polc, ktorý sa organizátorsky podieľa na fungovaní celého seriálu. Tridsaťdvaročný Pezinčan v roku 2014 zvíťazil v troch zo štyroch pretekov - v Santose, Valparaíse i Bratislava. V Taxcu ho klasifikovali na 2. mieste. "Taká sezóna sa nevydarí hocikedy. Vyhral som takmer všetky preteky a to je skoro maximum, čo sa dá dosiahnuť. Splnil som si cieľ, ktorým bolo celkové prvenstvo v seriáli. V globále panuje veľká spokojnosť s minulou sezónou," poznamenal v úvode nového ročníka Filip Polc a doplnil: "Mrzí ma druhé miesto v Taxcu, ale všetci mi hovorili, že by bolo veľmi prehnané, keby som uspel vo všetkých pretekoch. Prehral som tam o pol sekundy, čo je na trojminútovej trati veľmi málo. Hnevalo ma to, pretože možnosti ísť rýchlejšie tam boli. Konkurencia je však silná a nie vždy to vyjde."

City Downhill World Tour 2015 teaser

Jazdiť doma je to najkrajšie

Filip Polc okrem pozície jazdca a spoluorganizátora celého seriálu pripravuje aj preteky v Bratislave z hradu na Rybné námestie. "Jazdiť doma je to najkrajšie. Každá lokalita je však zaujímavá. Máme plány aj na rozšírenie do ďalších krajín a iné kontinenty," poznamenal slovenský jazdec. Rovnako ako v minulosti aj v roku 2015 sa viacero jazdcov predstaví na všetkých pretekoch. Najväčšími konkurentmi Polca na ceste za obhajobou by mali byť Mick Hannah z Austrálie, Tomáš Slavík z Česka, Kolumbijčan Gutiérrez Villegas či Brazílčan Bernardo Cruz.

K divácky atraktívnym súťažiam v uliciach miest patria v Citydownhill world Tour aj after párty. V minulej sezóne sa Polcovi najviac pozdávala domáca zábava či tá v mexickom Taxcu. "Boli sme tam počas sviatku mŕtvych, ktorý Mexičania oslavujú trochu veselšie. Bolo tam veľa ľudí v smrtkových kostýmoch a celé to bolo zábavné. Žilo tam celé mesto, bola to skvelá šou. Počas pretekov bolo popri trati približne 40-tisíc fanúšikov, v Bratislave asi polovica. Dúfam, že to bude ešte rásť," prezradil Filip Polc. V Čile či Brazílii pobudne do konca februára. "Teším sa už na slnko. Zima u nás je vrtkavá a ani si nemožno zajazdiť na snowscoote. Teplo je príjemnejšie," dodal.

Citydownhill world Tour 2015 v mestských zjazdoch horských cyklistov

1. kolo - 15. februára: Valparaíso (Čile)
2. kolo - 22. februára: Santos (Braz.)
3. kolo - 1. mája: Przemysl (Poľ.)
4. kolo - 20. júna: Bratislava (SR)
5. kolo: 24. októbra: Taxco (Mex.)

Trať v Bratislave v roku 2014

[Foto na úvode: Martin Filcik]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.