Test: Rock Machine Blizzard 30 na kolesách 29

Test: Rock Machine Blizzard 30 na kolesách 29

Máte obmedzený rozpočet na celo odpružený bike, ale pritom si stále chcete užiť výborný zážitok z jazdy? Rock Machine s modelom Blizzard 30 je rozhodne niečo zaujímavé, čo by vám nemalo pri rozhodovaní ujsť z pozornosti. Na Blizzarde som nabehal približne 250 km a aj keď to nie je osadené výbavou XT, z každého výjazdu som si odniesol kopec parádnych zážitkov a radosti z jazdy.

29“ kolesá majú svoje neoceniteľné výhody


Moje výjazdy väčšinou začínajú v meste a pravdupovediac, iba výnimočne sa odveziem autom pod kopec, takže prvých 5 alebo 10 km si to šliapem po asfaltke, alebo jednoduchej lesnej ceste. Vtedy sú 29“ určite lepšie ako 26“ či 27,5“, pretože keď ich roztočíte, idete ľahšie. Diskusie o tom „o koľko ľahšie“ sa vedú už dlho, ale za mňa môžem potvrdiť, že rozdiel je cítiť.



Bike si kupujem predsa na jazdu v lese, takže majú 29“ zmysel pre hobby jazdca v teréne?


Cesty hore bývajú rôzne, niektorú sú jednoduché, ale niekedy sú aj riadne technické. Dobrým príkladom rôznorodosti terénu je aj výstup zo Zlatých Moraviec na Veľký Inovec, ktorý som si dal ako prvú testovaciu jazdu Tip na výlet: Okruh Zlaté Moravce - Veľký Inovec - Hrad Hrušov – Topoľčianky.

Väčšina trasy vedie po jednoduchej ceste, ale prídete aj na riadne technický úsek plný koreňov v stúpaní. Nie je problém zdolať ich aj na 29“, treba však trošku techniky jazdy a nie je to potom o kolesách, ale o spôsobe jazdy.



Pri veľmi ostrom stúpaní, kedy sa už akoby začínate prevažovať, sa dá telom pomôcť znížiť ťažisko a zvládnuť aj ťažké skojky, ktorých limit zdolania určuje iba vaša kondička.

V zjazde rozbehnutý ako tryskáč


Obdobne ako po jazde v meste platí princíp lepšej zotrvačnosti roztočených väčších kolies. Výhoda je aj v tom, že nabiehanie na kamene alebo jarky sa lepšie zvládajú, pretože kolesá 29“ majú väčší priemer a nábehová hrana nie je aká ostrá.



Hliníkový rám


V cenovej hladine biku €1499 je to výborný rám, ktorý je dostatočne pevný a tuhý. Pôsobí mohutnejším dojmom, ktorý umocňujú výraznejšie zvary. Vedenia sú vedené po ráme a pozdáva sa mi, že žiadne vedenie nejde po spodnej rámovej trubke. Presné označenie rámu je Alu 6061.T6 Multibutted a na odpruženie 120/120 je výborne uspôsobený.

Nakoľko rám nie je karbónový, samozrejmosťou je rýchloupínak, ktorým si pohodlne vždy nastavíte správny posed. Hliník určuje aj to, že hmotnosť biku bude na úrovni 14+ kg, ale v tejto cene ide o štandardnú hodnotu.





Radenie 2x10 alebo v reči zubov povedané 38/24Tx11-36T


Prevody 2x10 sú trend a je len dobre, že ich Rock Machine použil aj na tento Blizzard. Radenie je Deore ako aj predný menič, zadný menič SLX a kľuky Shimano FC-M625 s počtom zubov 38/24T a kazeta je klasika HG50 11-36T. Rozsah prevodov je dostatočný a zvládnete vyšliapať s týmito prevodmi riadnu stojku. Pre nepozorných jazdcov má radenie dokonca aj ukazovatele zaradených prevodov.





Brzdy - za málo peňazí veľa muziky


O tom, že v teréne si to môžete pustiť z kopca svedči aj fakt, že oba brzdové kotúče majú veľkosť 180mm. Brzdy s presným označením Shimano BL-M395 sú hydraulické a aj keď sú z kategórie lacnejších, ich pomer cena/výkon je výborný. V teréne si svoju prácu odvedú spoľahlivo aj v náročnejších podmienkach.



Odpruženie Rock Shox 120/120


Kto išiel dole z Veľkého Inovca po žltej turistickej značke smerom na Horáreň Osná Dolina vie, že sa jedná o rýchly a miestami aj dosť rozbitý terén. Pripadne občas v rýchlosti prekvapia kamene ako mňa, pretože som tam išiel prvýkrát a podklad som vôbec nepoznal. To boli celkom dobré podmienky, ako preveriť Blizzarda v rýchlom zjazde. Jazdu som si užil a jediná škoda bola len to, že som musel občas zastaviť , kvôli fotografovaniu do testu a spracovanej cyklotrasy. Ale tak to už chodí, keď treba fotiť na výjazdoch .

Predná vzduchová vidlica Rock Shox XC32 TK Tapered má pohodlné uzamykanie z riadítok, ktoré funguje spoľahlivo a na dobrej ceste si môžete odpruženie jednoducho vypnúť. Malý kúsok tlmiaceho účinku ostával, ale to je ešte v norme.





Zadný tlmič Rock Shox Monarch RL je rovnako ako predná vidlica s rozsahom 120mm. Na tomto biku zvládnete bez problémov aj nejeden trail, alebo sa môžete pustiť do náročnejšieho terénu vo vašom okolí. Každopádne ak je vašou hlavnou doménou cross country (XC), potom rozsah 120/120 bude určite stačiť aj s rezervou. Tlmič sa dá aj uzamknúť, kedy získate z biku takmer hardtail.

Kolesá a plášte


Predné koleso má pevnú os 15mm a zadná má 12mm a spolu s ráfikmi Ráfiky Weinmann U28 Race majú na kategóriu biku slušnú tuhosť. Oba náboje sú značky ONE Race Ultralight.

Plášte Schwalbe Rocket Ron Performance majú šírku 2.25" a rýchly skôr jemný vzor, ktorý pôjde rýchlo na suchu, ale zvládne aj menšie blato. Schwalbe majú výbornú povesť, takže by mali vydržať dlho plniť svoju úlohu dobre držať stopu.



Doplnky


Rajdy nie sú z kategórie najširších, ale ovládanie je s nimi aj tak pohodlné. Gripy sú použité rovnaké ako na mojom vlastnom biku, ktorého test bol uverejnený v máji (Test: Bike EXPLOSION 70 od Rock Machine - Raketa do snehu, blata aj sucha). Sú gumené a držia sa dobre, aj keď klasicky používam na väčšinu výjazdov rukavice. Predstavec a sedlovka je Truvativ Stylo T20 a riadítka spolu s gripmi zase značky ONE. Dizajnovo sa hodia k biku a svoju funkciu taktiež plnia.





Sedlo WTB Volt na Blizzarde je použité rovnaké ako na mojom vlastnom biku EXPLOSION 70, takže jeho testovanie prebiehalo vlastne celý rok . Sedlo je pohodlné a aj bez cyklo nohavíc zvládnete vpohode dlhý výjazd.

Výbava


Výbava v sebe kladie dôraz na efektivitu – za priaznivú cenu toho ponúka naozaj dosť.


Viac o biku na http://www.rockmachine.sk/kolekcia/blizzard-30-29/
Zoznam predajcov http://www.rockmachine.sk/zoznam-pradajcov/


Plus


  • Pomer cena/výkon
  • 29“ kolesá spolu s odpružením 120/120

Mínus


  • Absencia teleskopickej sedlovky

Záver


Rock Machine je kvalitná značka aj keď na Slovensku nie je úplne najznámejšia. Jazdím celý rok 2015 hardtail Rock Machine Explosion 70 (27,5“) a v rámci testovania som mal možnosť jazdiť viac ako dva týždne aj žiletku ROAD RACING 1300 s elektrickým radením. Pri teste Blizzardu 30 som mal možnosť sa preháňať viac ako dva týždne počas, ktorých som s ním podnikol viacero parádnych výjazdov.

Ak hľadáte slušný bike do €1500 na XC s ambíciou jazdiť aj náročnejší terén, potom testovaný Blizzard bude pre vás správna voľba. Kvalitné spracovanie spolu s výbavou, ktorá za slušné peniaze toho ponúka naozaj dosť. Za mňa dostáva tento Blizzard určite palec hore .


info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up14thumb_down comments 37 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Norco Fluid FS 1 – dokáže viac, ako by si človek myslel

Test: Norco Fluid FS 1 – dokáže viac, ako by si človek myslel

Norco Fluid je trailový bicykel, od ktorého som spočiatku nemal veľké očakávania. Po teste však môžem povedať, že ma milo prekvapil a dokáže naozaj viac, ako som si pôvodne myslel.
Test: Ghost ASX 160  Base - dvojkolesový tank na baterky

Test: Ghost ASX 160 Base - dvojkolesový tank na baterky

Prelom februára a marca zvyčajne jazdeniu v lese veľmi nepraje. Zima, mokro, blato, sneh a napadané konáre nie sú zrovna ideálne podmienky...
Test: Mondraker Superfoxy Carbon R 2021 – superenduro po španielsky

Test: Mondraker Superfoxy Carbon R 2021 – superenduro po španielsky

Pred pár rokmi bola spoločnosť Mondraker jednou z tých, ktorá posúvala hranice modernej geometrie na poli enduro a all-mountain bicyklov.
keyboard_arrow_up