Felt - nový modelový rad Decree pre vyznávačov trail a AM jazdenia

Felt - nový modelový rad Decree pre vyznávačov trail a AM jazdenia

1421 komentárov

slavo 05.11.2015 20 fotografií   Trail Horska Cyklistika Novinky Felt

Pruženie 150 / 140 mm, ľahký a tuhý rám s viacerými zaujímavými vylepšeniami a možnosť výberu až z piatich modelov v cenových úrovniach od 3 150 do 9 999 €. To sú len základné fakty o nedávno predstavených novinkách z dielne nemecko-amerického výrobcu Felt.

 

Čoraz viac bikerom nestačí iba jazdenie po zvážniciach, jednoduchých alebo nenáročných singláčoch, ale vyberajú sa aj do náročnejšieho terénu, kde sa dá s bikom zažiť oveľa viac zábavy a dobrodružstva. Práve o tom je trail alebo aj all-mountain jazdenie. V tomto type terénu sú enduro biky radu Compulsion až s príliš veľkými zdvihmi a Edict naopak o kúsok menšie, ako by bolo ideálne. Felt na tento trend odpovedal radom Decree, ktorý som mal možnosť vyskúšať aj priamo v teréne vo vychýrenej talianskej bike lokalite v okolí jazera Lago di Garda. Felt si pripravil až 5 bikov, takže poďme sa na ne pozrieť.

Decree FRD – topmodel

Cena: 9 999 € a radenie SRAM XX1, 1x11 (32Tx10-42T).



Decree 1

Cena 5 750 € a radenie SRAM X01, 1x11 (32Tx10-42T).



Decree 2

Cena: 4 770 € a radenie Shimano XT 2x11 (38/26Tx11-42T).



Decree 3

Cena 3 969 € a radenie Shimano Deore / XT 2x10 (38/26Tx11-36T).



Decree 30

Cena 3 150 € a radenie Shimano Deore: 2x10 (36/22Tx11-36T) už s hliníkovým rámom.



Najnižší model s hliníkovým rámom, výbavou Deore a cenovkou cez €3 000 si bude ťažko hľadať zákazníkov (v podobnej cene ponúka slovenský Kellys model Eraser s karbónovým rámom a výbavou SRAM X1), kto však hľadá netradičný trail bike s inovatívnou technológiou, pre toho je Decree dobrá voľba.

Decree – zaujímavé vylepšenia


Vo Felte sú perfekcionisti, a preto tento bike predstavuje viacero zaujímavých vylepšení, ktoré stoja za povšimnutie a o pár rokov ich uvidíme oveľa častejšie aj u ďalších výrobcoch bikov a rámov.

Nie je karbón ako karbón




Vďaka použitiu UHC Ultimate + TeXtreme karbónových vlákien pri najvyšších modeloch (FRD, 1, 2) bolo docielené, že s použitím menšieho počtu karbónových vlákien (vrstiev) sa dosiahla tuhosť a pevnosť, ktorá je príznačná pre rámy s oveľa väčším objemom karbónu. Karbónová štruktúra má aj väčší šachovnicový vzor, ktorý je viditeľný po celom ráme. Ako hovoria vo Felte, sú hrdí na to, ako vedia pracovať s karbónom a jeho štruktúru neskrývajú pod náter, ktorý pridá iba ďalšiu hmotnosť. Rámy sú teda iba nalakované a decentne označené logom a zopár ďalšími označeniami. Samotný rám vrátane tlmiča RS Monarch Plus RC3 DebonAir pre model FRD váži iba 2,38 kg.

Za zmienku stojí aj technológia InSideOut, ktorá optimalizuje vnútorný tvar rámu a tým jeho vlastnosti a hmotnosť. Každá veľkosť rámu má svoj špeciálny plán ukladania jednotlivých vrstiev karbónu pre optimalizáciu hmotnosti a pevnosti. Tak si zachováva rám ideálne parametre, pretože mnoho výrobcov bikov sa až takto dôsledne nehrá s ich vývojom a jednoducho spravia jeden rám, ktorý následne proporčne zmenšia / zväčšia, aby dosiahli všetky veľkosti (S, M, L, XL).

Odmontovateľný nadstavec pre prešmykač




Je to iba malý kúsok, ale pokiaľ jazdíte iba jednu placku vpredu, potom je táto časť úplne zbytočná a esteticky nezapadá do rámu. Navyše sťažuje umývanie biku. Jednoduchým spôsobom tak rýchlo odstránite držiak a v prípade, ak sa budete chcieť vrátiť na 2 alebo 3 placku, viete si ho raz-dva namontovať späť.

Vnútorné vedenia už nebudú búchať o rám




S problémom búchania vnútorných vedení máme skúsenosť hádam všetci tí, ktorí jazdili na takýchto bikoch. Po novom však už nebudú potrebné rôzne svojpomocné zlepšováky na odstránenie búchania vedení o rám, ale priamo si budete môcť našponovať vedenie pri vstupoch do rámu tak, že sa už nebude pri jazde v teréne dotýkať rámu.

Rámom sú vedené všetky vedenia, pričom v spodnej časti spodnej rámovej trubky je miesto na uchytenie batérie pre Di2.

Zadné pruženie FAST




Jednoduchšie a ľahšie riešenie, kedy vďaka neutrálnej polohe zadnej karbónovej stavby v SAG 30% je odstránený pohyb pruženia (pohupovania) počas pedálovania. Ak sa veľmi posnažíte, môžete určité mierne pohupovanie vyvolať, ale to pri bežnej jazde nehrozí. Keď však koleso narazí na prekážku, dokáže na ňu zareagovať a spracovať ju.

Mal som tú možnosť si to vyskúšať a pochvaľovali sme si to viacerí, takže za mňa rozhodne dostáva toto riešenie palec hore, aj keď lepšie by sa mi to hovorilo, ak by som na biku strávil 2 týždne a nie iba pár hodín. Viac o technológií FAST si môžete prečítať v článku (technológia pruženia FAST).

Nižšie umiestnenie čapu na sedlovej rámovej trubke o 10 mm


Táto zmena oproti iným modelom Felt umožňuje väčšie vnorenie sedlovej trubky do rámu pri menších veľkostiach. Takže s touto zmenou bude sedieť rám širšiemu spektru jazdcov.

Možnosť zmeniť hlavový uhol až o 1°




Základné nastavenie je 67°, ktoré je možné zmeniť pomocou otočenia jedného páru čapov na 68°. Pri zmene nastane aj zvýšenie (prípadne zníženie) stredu (kľúk) o 10 mm.

Geometria




Deceree - trail bike







Felt priniesol do svojej ponuky biky, ktoré odpovedajú na požiadavky stále početnejšej skupine bikerov, ktorí sa radi preháňajú po trailoch. Spracovanie a prístup k navrhovaniu bikov, kedy je kladený dôraz na kvalitu pred kompromisom, odzrkadľuje aj ich cenu. Každopádne, kto hľadá kvalitu, určite nech si preskúma ďalšie podrobnosti. Necháme sa prekvapiť, koľko bikov Felt Decree stretneme v lesoch, nakoľko to pri vyššej katalógovej cene masovka pravdepodobne nebude.

Pri predstavovaní týchto noviniek sme mali možnosť ich aj vyskúšať na kamenistých trailoch. To je však už iný príbeh, ktorý spíšem do samostatnej reportáže...


 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty ~ Brzdy ~ Brzdové platničky)

Komentáre

Laro22 05.11.2015 (18:02)

9


Vyzerá to parádne,určite to tak aj jazdí ale ceny CHOREE

 
slavo Laro22 05.11.2015 (18:04)

0


je to kvalitka a za tu uz treba priplatit

 
Kaper slavo 05.11.2015 (18:07)

2


Treba,lebo nieje ina moznost.Ale keby sme sa pozreli na realnu hodnotu bajku,vyrobne a vyvojove naklady,tak myslim,ze cena je xnasobne vyssia,ako by mohla byt.

 
double Kaper 05.11.2015 (18:38)

0


Ber to tak ze tie bicykle sa budu predavat. Možno nie na Slovensku ale v USA a západná europa urcite. Ak by výrobna linka nesla naplno nieje dovod tam take ceny davat. Ale tak vzdy treba pocítat ze ked clovek chce urcite tie top modely kupi aj o 1000EUr lacnejsie. Len si musí pockat kým nepride modelový rad na další rok a hladať dobru cenu

 
onduro 09.11.2015 (11:00)

4


typicky bike pre krcmoveho intelektuala... kupi si to chlapik, co rocne spravi tisic kilometrov,spravidla robi tu istu trasu, aby sa udrzal na svojej standardnej vahe(nadvahe), dole technickym terenom samozrejme zlieza z pedalov a ide vedla biku. najvacsi uzitok z toho bude v krcme, kde bude moct robit dojem na kamaratov, ake NASA technologie si kupil za nenormalny balik penazi. takze si priplati cca 6000€ za docasne riesenie svojich komplexov(stale lacnejsie ako uz nevyrabany H2,ak ho teda nema). A tych 4000€, co by mu podla mna stacilo na to, co potrebuje, tam som este vyrazne velkorysy. Ked na to ma, nech uz si dopraje cosi poriadne.
Kazdemu, kto naozaj vie jazdit, pripadne aj zavodne by z pettisicky urcite este vydali na to co potrebuje.
A cela ta kvalita, o ktorej tu je rec, bude mat najvacsi efekt v tej krcme, alebo v diskusii na fore. Super vyladeny bike za tretinovu cenu clovekom, ktory tomu trochu rozumie, nebude fungovat o nic horsie... A ta hmotnost, to je tiez informacia tak na ohurenie...

Dalsia vec, fakt neviem, kto na slovensku by dal 10000 za trailbike...

 
ARB onduro 30.12.2015 (23:28)

2


Je to presne tak ako píšeš môžem to potvrdiť. Robol som svojho času v jednom nemenovanom bikešope ktorý má 4predajne z toho dve prémiové jednoznačkové na dvoch miestach na SK pán majiteľ si nechal "doniesť a zložiť" cesťák vo veľmi blízkej cene v živote len Mavic kolesá stáli tuším nad 1000e a v živote na tom neurobí ročne viac ako 20km. už len vdaka jeho veku a zvyku sa všade voziť autom. Presne toto je cielová skupina na takéto biky - pozéri čo si potrebujú niečo dokazovať alebo fakt ľudia čo sa od dobroty nevedia zmestiť do kože. Ak by si museli na toto zarobiť vlastnými rukami boli prvý čo bi kričali že drahééé drahééé.

 
A1ex 05.11.2015 (19:28)

3


Akoze sorry, ale hlina na deorecku s revelationom za 3 litre? Nech sa na mna nikto nehneva ale to uz aj spesl kupis lepsie...

 
dodobiker 06.11.2015 (12:34)

3


Celkove mám dojem že biky sú predražené aj všetko okolo nich. Za tieto ceny idú motorky kde je kopec zložitejších dielov. Možno sú dané tie ceny relatívne malosériovou produkciou. Osobne mi príde dať viac ako 4K za bike blbosť, ibaže by som ho fasoval ako závodníci. Radosť spraví aj lacnejší bike, veď ani auto si tu asi nikto z nás nekupuje top model prémiovej značky.

 
motorik 05.11.2015 (22:37)

2


palec hore. Testovanie v okoli Gardy je fakt zážitok. Vrátil som sa odtial pred týždnom a nikde som si tak dobre neužil technicke traily. za podobne prachy sa už daju kupit bajky vyrobcov ako Scott a Specialized dokonca aj v lepšej výbave. bajky super ale cenovky prestrelene.

 
Laro22 05.11.2015 (18:05)

1


súhlasím že za kvalitu sa oplatí priplatiť ale 9 999e ? trošku cez...trošku dosť

 
slavo Laro22 05.11.2015 (18:09)

0


ten bike ma karbonove kolesa za 3 000e a su pojmom

 
Jackob47 slavo 05.11.2015 (22:35)

5


No ono je fajn, že sú za 3k... Ale riešiť tak drahý spotrebák nemá zmysel... stačí jedna zle vybratá klopka/strom/dopad hocičo... a máš 1,5k v...

Tie ceny sú smiešne a nič len smiešne :

 
kofollo slavo 06.11.2015 (18:39)

0


..trojku stoja tak M90 na chris king nabach.. v usa sa vo vypredaji na dtckach daju kupit cez 1000usd.. inak samotny rafik m60 okolo 800e (cesky distributor). Btw 9000 za felta pytat je odvaha, tolko nestoji ani novy nomad ci sb6c v plnke..

 
onduro slavo 09.11.2015 (13:17)

0


su pre bezneho ridera kolesa za 3000, ktoru su ,,pojmom,, az taky prinos? skor nie ako ano. ta ten bike nekompromisne vytrase, ked je supertuhy... kazdy oceni trochu flexu...

a pravda je, ze ta cenovka k tej znacke moc nejde...

 
handsome 09.11.2015 (08:38)

1


rozdiel medzi prvým a druhým bikeom je 0.5kg a 4500€... to ako fakt? všetky sú predražené... mi to príde, že sa snažia cenovkou určovať akože kvalitu, pričom by to malo byť naopak... za 10000€ si kúpim niečo čo už bude voziť mňa a nebudem na tom musieť šliapať, takže auto alebo motorku a to mi ešte v pohode ostane na perfektný bike. Takže za mňa sú tie ceny totálne mimo, ale pochopím, keď má niekto auto za 100 000€ tak si kúpi aj bike za 10 000€, prípadne niekto kto sa tomu venuje profi a pre koho je cyklistika život si ho tiež asi kúpi, ale pre mňa ako outsidera sú tie ceny smiešne...

 
Laro22 05.11.2015 (18:11)

0


3 litre ? to sú na lambo? ved ok ked na to niekto má ja mu doprejem ...

 
Tuncars 05.11.2015 (21:00)

0


Nechápem, čo tu riešite. Aj tak si ho nikto z vás nekúpi...

 
Dano5 06.11.2015 (07:09)

0


Ceny sú nasadené pekne ostré,na druhej strane karbónové rámy Decree sú špičkové,Felt sa touto modelovou radou,kvalitou aj cenou zaradil medzi také chuťovky,ako je napr.SC Bronson,Ibis Mojo HD3 a pod... samozrejme bike v tejto kategórii sa oplatí vyskladať si sám,rám z tlmičom je v ponuke,výhodou je,že tam budú komponenty,ako komu vyhovujú,a cenovo to vyjde lepšie ako kúpiť kompletku
slavo som zvedavý na tvoje dojmy z pojazdenia na Garde,aj pár hodín na trailoch stačí na peknú reportáž

 
slavo Dano5 06.11.2015 (16:08)

0


Jazdenie to bolo vyborne, ale reportaz este nechame na neskorsiu jesen, ked bude uhorkova sezona

 
Podoba 09.11.2015 (13:19)

0


a ide to zrazu aj bez roky preferovaného Equilinku ...

 
frenkyyyy 15.11.2015 (16:58)

0


masinky pekne, ale.. mne sa paci ten kosik na flasu na prvom obrazku, mozem dostat link? dakujem

 
Pridaj komentár