Čo nového u Lapierra pre rok 2016?

Čo nového u Lapierra pre rok 2016?

PR článok

Ľudia z francúzskej značky Lapierre, poskytujú svetu inovatívne bicykle už viac ako 60 rokov a výnimkou nie je ani rok 2016. Vďaka neustálej podpore a pomoci zo strany jedného z najväčších horských cyklistov vôbec (Nico Vouilloz), ako aj niektorých mladých ľudí z tímu Gravity Republic, Lappiere dobýva svet cyklistiky vo všetkých jej odvetviach.

Tí, ktorí nepoznajú Lapierre by mali vedieť, že spoločnosť je jednou zo starších francúzskych značiek v čele s Gillesom Lapierre. Lapierre sídli vo francúzskom meste Dijone (hlavné mesto horčice), kde firma vyvíja a testuje svoje produkty, rovnako ako montuje všetky svoje drahšie bicykle. Rámy Lapierre, rovnako ako bicykle väčšiny cyklistických značiek, sú vyrábané v Ázii, čo už dnes asi nikoho neprekvapí. Značka Lapierre je súčasťou Accell Group (konglomerát - jeden z najväčších svetových výrobcov bicyklov). Firma Lapierre je aktívne zapojená do všetkých foriem pretekania na úrovni Svetového pohára a najväčší úspech zožala so svojím DH tímom Gravity Republic.

Čo je nové (v skratke)?


Zmenou prešli najmä tzv. vlajkové modely ako Zesty a Spicy. Pri všetkých enduro modeloch Spice sa zvýšil zdvih rámu na 165 mm, taktiež sa objavili nové krivky v prednej časti rámu, ktoré umožňujú namontovať klasický pružinový tlmič najmä pre jazdcov, ktorí do toho naozaj tlačia. U modelov Zesty sa taktiež udiali výraznejšie zmeny - nové položenie tlmiča a zoštíhľujúce prvky, ktoré tento model dávajú do viac pretekárskeho módu. Jazdci majú na výber buď z radu XM, ktorý disponuje zdvihom 130/120 mm alebo radu AM, kde je zdvih 150 mm. Ideálna kombinácia pre strávenie víkendu na trailoch.



Nové modely Zesty


Model Zesty patrí medzi najznámejšie modely firmy Lapierre. Ide o bike, zapadajúci do segmentu bikov pre celodenné výjazdy na vašich obľúbených trailoch a spolu s ľahkým rámom a elektronicky riadeným odpružením, získava Zesty povesť jedného z najlepších bikov na poli All-mountain bikingu. Model Zesty je kompletne nový. Lapierre ponúka dve varianty, ktoré majú spoločné rámy, ale s iným zdvihom. 150 milimetrový Zesty AM používa vyšší zdvih vidlice, viac agresívnejšie pneumatiky a odolnejšie komponenty. 120 milimetrový Zesty XM sa skôr zameriava na jazdcov uprednostňujúcich XC štýl jazdy.

Lapierre Zesty AM




Starý vs. Nový

  • Tlmič sa pripája k hornej rámovej trubke namiesto dolnej rámovej trubky.
  • Rám je 50 gramov ľahší.
  • Kinematika zadnej stavby je nakonfigurovaná pre agresívnejšiu jazdu.
  • Dlhšia horná trubka o 5 mm.
  • Uhol hlavovej trubky: od 67 do 66,5 stupňov.
  • Štyri veľkosti: S, M, L, XL.


Obidva modely budú ponúkané len s 27,5-palcovými kolesami, čo je určite sklamanie pre tých, ktorí si obľúbili minuloročný model Zesty 29. Lapierre sa vyjadril, že biky s 29" kolesami jednoducho nepatria do all-mountain kategórie. Zesty AM a XM bude ponúkaný v dvoch variantoch s karbónovým rámom, a taktiež každý model bude mať dva hliníkové varianty. Tiež ste si mohli všimnúť, že Zesty a jeho enduro brat Spicy, už nemajú rovnaký predný rámový trojuholník. Enduro orientovaný Spicy bol tiež kompletne prepracovaný.

Že si kopec zábavy užijete hlavne dole kopcom, dokazuje nasledovné video




Modely Zesty AM 327 a XM 327


Modely s výborným pomerom ceny a výkonu.

AM 327

Na viac trailovom modeli sa nachádza odpruženie Fox. Prekážky budete ľahko zdolávať pomocou tlmiča Fox Float DPS Evol. A ruky vám určite nevytrasie vidlica Fox Float 34 so zdvihom 150 mm. Presné radenie zabezpečuje 10-rýchlostná prehadzovačka Shimano XT v kombinácii s dvojprevodníkom a prešmykačom Shimano Deore. Lapierre aj pri ekonomickom variante drží latku hore a ponúkne taktiež teleskopickú sedlovku Kind Shox.



XM 327

Pre vyznávačov cross-country jazdenia, Lapierre predstavil model XM 327, ktorý ponúka zadné odpruženie od RockShoxu – Monarch RT a predné odpruženie od Foxu, konktrétne model Fox Float 32 so 130 mm zdvihom. Ostatné komponenty sú podobné ako vo verzii AM – čiže pohon a brzdy od Shimana.



High-end modely Zesty AM 827 / XM 827



AM 827

Ideálny bike ako na jazdu do kopca, tak aj opačne. Model AM 827 ponúka vysoký štandard, ako tlmič RockShox Monarch RT3 a vidlicu RockShox Pike. Výnimkou nie je ani pohon, presné radenie v teréne zabezpečí 11- rýchlostná prehadzovačka Sram XX1 spolu s radením Sram X1. Na celkovom dojme kvalitného bicykla taktiež pridáva výber kolies, ide o obľúbený trailový typ - Sram Roam 40. Celková hmotnosť biku je 12,5 kg.



XM 827

Tento model ocenia najmä jazdci, ktorí si chcú vychutnať pohodlnú dlhšiu jazdu a vyššiu efektivitu pri šliapaní. Model XM 827 ponúka taktiež karbónový rám, ale so zdvihom 120 mm. O hladký chod zadnej stavby sa postará tlmič RochShox Monarch RT 3. Vidlica je tiež v réžii RockShox, konkrétne model Revelation RL Solo Air so zdvihom 130 mm. Radenie zabezpečuje Sram, presnejšie prehadzovačka Sram X01 Red v kombinácii s GX radením. Dostatočný brzdný účinok zabezpečujú brzdy Shimano XT. Oproti modelu AM 827, Lapierre použil kolesá Sram Roam 30 Tubeless Ready v kombinácii s bezdušovými plášťami Schwalbe Nobby Nic. Model XM 827 je o 500 gramov ľahší ako jeho trailový brat AM 827.



Čo znamená skratka Ei pri modeloch?


Ei je skratka pre elektronickú inteligenciu, ktorá je výsledkom spolupráce RockShox a Lapierre. Tento systém automaticky prepína módy pruženia od otvoreného až po zamknutý. Akcelerometre sú umiestnené na oboch koncoch vidlice a sú aktivované ranou zospodu alebo zhora zašliapnutím jazdca. Východiskový mód Ei systému je uzamknutý. Ak vidlica narazí na prekážku, Ei systém prepne vidlicu do módu Open predtým, než zadné koleso dosiahne danú prekážku. Ak ide o veľké nerovnosti v teréne, či rany, Ei systém otvorí vidlicu úplne. Pokiaľ sa jedná o malé nerovnosti, Ei systém prepne vidlicu len do módu Trail.



Ei systém




Taktiež nový enduro model Spicy

Lapierre predstavil nový model Spicy v auguste na Eurobiku. Výrazne na dizajne a funkčnosti sa podpísal skúsený jazdec Nico Voullioz. Týmto krokom Lapierre reagoval na požiadavku trhu - vyrábať enduro bike s maximálnou pevnosťou a nízkou hmotnosťou. Geometria bola zmenená, poloha jazdca je tlačená viac dopredu. Uhol hlavovej trubky je o 0,7° viac položený a teraz dosahuje solídnych 66°, zatiaľ čo uhol sedlovej trubky je teraz o 1,5° viac vzpriamenejší a dosahuje 75°.



Model Spicy je k dispozícii v dvoch variantoch - s karbónovým rámom a v hliníkovom prevedení. Nový Spicy poskytuje zdvih 165 mm. Systém zadného pruženia sa nazýva OST+, kde sa jedná o zvýšenie efektivity šliapania (na základe Horst Link). Najvyššia rada Spicy váži približne 13 kg a nový rám vytvára priestor pre fľašu s vodou (model bez Ei). High-end "Team" model je vybavený Ei technológiou ako štandard.



Lapierre Spicy 327 - najlacnejší model

Už v základnej výbave ponúka tlmič Fox Float DPS Evol a vidlicu Fox Float 34 so 160 mm zdvihom. Komponentové osadenie je ako v réžii Sram, tak aj Shimana. Radenie a pohon má Sram svojou radou GX 1x11, brzdy dodalo Shimano, konkrétne BRM615. Špecialitou je kokpit. Riadítka sú signature Nico Voullioz s dĺžkou 780 mm a predstavec Lapierre Nico Vouilloz s dĺžkou 45 mm.



Lapierre Spice 527

Vyšší model ponúka karbónový rám s tlmičom RockShox Monarch RC3. Vidlica je taktiež od RockShox, konkrétne ide o obľúbený model Pike RC, so zdvihom 160 mm. Pohon, radenie a brzdy, obstaráva Sram. Ľahké prehadzovanie zabezpečuje 11-rýchlostná prehadzovačka Sram X0 spolu s radiacimi páčkami Sram GX. Brzdy Sram Guide R sú ideálnou voľbou pre enduro bike, pretože poskytujú rovnomerné dávkovanie brzdnej sily a vysoký výkon. Lapierre zvolil pre tento model bezdušové kolesá, náboje Formula sú napletené na ráfikoch od Mavicu EN423 Tubeless Ready a obuté sú na univerzálnych plášťoch Maxxis High Roller II.



Cross-country model XR


Lapierre ponúka dva čistokrvné XC modely, celoodpružený model XR a model ProRace s pevným rámom.

XR 729

Prvá vec, ktorú si všimnete, keď vidíte XR 729 je, ako dobre vyzerá rám. Je to najmä tvarom trubiek a elegantnými líniami, či pružiacim systémom, ktorý ponúka inovatívny dizajn. O kompletné pruženie sa stará RockShox - tlmič Monarch RL a vidlica Reba RL so 100 mm zdvihom. Na bezproblémové radenie je prichystaná 11-rýchlostná prehadzovačka Sram X0, sekundujúca radeniu GX. Lákadlom tohto biku sú určite kolesá, jedná sa o DT Swiss X1700, na ktorých sú obuté plášte Schwalbe Rocket Ron. Celková hmotnosť modelu XR 729 je 11,2 kg.



XR 529

Lapierre aj pri najnižšej rade celoodpruženého XC modelu, ponúka karbónový rám postavený na 29" kolesách. Rám poskytuje zdvih 100 mm. Nerovnosti teda žehlí tlmič RockShox Monarch RL a vidlica Rock Shox Recon Gold. Celkové radenie obstaráva Shimano, na modeli XR 529 sa nachádza prehadzovačka rady XT v kombinácii s dvoj-prevodníkom a kľukami Deore.



Každý si príde na svoje


Lapierre predvádza technologické kombinácie s funkčným dizajnom už pár rokov. A výnimkou nie je ani rok 2016, kedy vidíme najmä zmeny v trailových modeloch Zesty, či enduro bikoch Spicy. Lapierre tiež v spolupráci s RockShox má unikát, a to v podobe inteligentného elektronického pruženia, vďaka čomu je líder tohto segmentu. Ak ste priaznivec pohodovejšieho jazdenia, alebo radi tlačíte bike na hranicu svojich možností, u Lapierre nájdete bezpochybne bicykel svojich snov. Aktuálnu ponuku všetkého, čo Lapierre ponúka, si môžete pozrieť na: lapierre-bike.sk.
report_problem Našiel si v texte chybu?

Podobné články

Video: Blatníky a ebiky - tipy na typy play_arrow

Video: Blatníky a ebiky - tipy na typy

Dá sa chrániť pred striekajúcou vodou a blatom úplne? V čom sú špecifické ebiky pri kúpe blatníkov? Aký typ ebiku má výhodu oproti ostatným?
Test: Lapierre Overvolt TR 5.5 - ukáž mu smer a viac nerieš

Test: Lapierre Overvolt TR 5.5 - ukáž mu smer a viac nerieš

Lapierre vedel vždy robiť dobré bicykle a elektrika mu rovnako ide. Do testu som dostal Overvolt TR 5.5 a hneď, ako som ho vybral z krabice, spomenul som si na prvý ebike, ktorý som testoval.
Test: Lapierre Zesty AM 5.0 Ultimate 29“ – nenápadný, ale schopný trailbike

Test: Lapierre Zesty AM 5.0 Ultimate 29“ – nenápadný, ale schopný trailbike

Lapierre Zesty je na prvý pohľad nenápadný bicykel, ktorý však v sebe ukrýva plno malých prekvapení. Viac sa o ňom dozviete v nasledujúcom teste.
keyboard_arrow_up