Bianchi Methanol CV – Countervail, prvýkrát aj pre MTB

Bianchi Methanol CV – Countervail, prvýkrát aj pre MTB

115 komentárov

slavo 04.10.2016 20 fotografií   Bianchi Karbon Novinky Horska Cyklistika

Bianchi vďaka svojej jedinečnej technológii pohlcovania vibrácií nepotrebuje využívať pri svojich cestných bicykloch žiadne špeciálne tlmiace jednotky pre zvýšenie komfortu. A to ani pri modeloch určených na tie najťažšie jarné klasiky. No a teraz svoje povestné „know how“ prenieslo aj do sveta MTB.

 

Technológia Countervail nie je samozrejme úplná novinka vo svete Bianchi. Už od roku 2013 je tento visco-elastický materiál implementovaný do cestných rámov. Najskôr sa uplatňoval na miestach ako sú sedlové vzpery a nohy prednej vidlice pri modeli Infinito určenom na kockové jarné klasiky. Neskôr si tento materiál celkom logicky našiel cestu do všetkých prémiových rámov vrátane superľahkej Specialissimi.





Pri vývoji spolupracovali konštruktéri z MSA (Materials Sciences Corporation), ktorá dodáva materiály pre letecký priemysel a kozmonautiku. V podstate, v Bianchi „spárovali“ vicso-elastický materiál s karbónovou štruktúrou ich rámov, čoho výsledkom je až 80% pohlcovanie vibrácii v porovnaní s predchádzajúcim stavom. Takže namiesto toho, aby do svojich bicyklov pridávali pre zvýšenie komfortu rôzne tlmiace jednotky, spoliehajú sa výhradne na funkciu materiálu priamo v samotnom ráme. Hlavnou výhodou je v prvom rade nízka hmotnosť a jednoduchosť, ktorá pritom stále ponúka účinnú redukciu nepríjemných vibrácií. Výsledkom je lepšia kontrola bicykla na nerovnom povrchu a tiež samozrejme aj menšia únava jazdca.

Methanol CV


Konečne prišiel čas použiť túto technológiu aj pri MTB kolekcii, čoho výsledkom je model Methanol s prívlastkom CV. Jazdci z továrenského teamu Bianchi mohli nový model rámu prvýkrát vyskúšať tento rok na svetovom pohári v nemeckom Albstadte.



Nový rám je ponúkaný iba ako 29-palcová verzia v 4 základných veľkostiach – 15, 17, 19 a 21. Zvládne samozrejme mechanické radenie a tiež aj elektronické Di2. Nechýba ani kompatibilita s teleskopickou sedlovkou, ktorá ale musí byť menšieho priemeru 27,2, čo už v dnešnej dobe nie je problém. Stredové zloženie štandardu BB92x41 zvládne osky priemeru 24 aj 30 mm. Pre potreby XC a dosiahnutia agresívnej pozície je hlavová trubka čo najkratšia, a to isté platí aj pre zadnú stavbu, ktorá má dĺžku 429 mm.







Najmä maratóncov poteší stále možnosť použitia 2-prevodníka, takže nebudú odkázaní iba na 1x systémy. Naopak, milovníci jednoprevodníka môžu držiak jednoducho odstrániť pre dokonalý čistý vzhľad. Zadná oska už nie je klasického rozmeru 12x142, ale rozšírila sa na Boost 148 mm, čoho výsledkom by mal byť opäť malý nárast v tuhosti zadnej časti – aj keď tá už bola aj pri predchádzajúcej verzii povestná. Zvýšila sa priechodnosť zadnej stavby, vďaka čomu nie je problém použiť aj plášte o čosi širšie ako 2,25 palca. Staršie modely mali tiež integrovanú sedlovku, ale Methanol CV sa vracia späť k rozmeru 27,2 mm pre jednoduchšiu manipuláciu a možnosť prispôsobenia. Navyše, menším priemerom je opäť umožnená jej väčšia „práca“, čo má výrazný vplyv na celkový komfort. Všetky veľkosti rámu vrátane tých menších taktiež zvládnu umiestnenie 2 fľašiek do rámu. Čerešničkou u niektorých modelov bude dodávanie s už namontovanými kľukami umožňujúcimi merať výkon, konkrétne Rotor InPower.

Ako jazdí?


Mali sme možnosť vyskúšať aj biky priamo v teréne počas predstavovania Methanol CV v Taliansku, na ktoré sme dostali pozvánku v spolupráci s ProCycling - dovozcom Bianchi na Slovensko. Tam som mal možnosť prvýkrát aj jazdiť poriadne Sram Eagle a veru najväčší pastorok 50T ani nebolo treba. Pritom v predu je jednoprevodník 32T. Posledný najväčší pastorok Eagle bolo treba až po oficiálnom výjazde, kedy sme išli v menšej skupine ešte hľadať ďalšie cestičky, ale ako sme sa zhodli, tak väčšiu stojku snáď ešte nikto nešiel a pritom to bola asfaltka .

Keď nám vydávali biky, plášte sme mali takticky podhustené, čo pri jazde pomohlo pohlcovať vibrácie . Bike sa však správal stabilne, či už pri riadnych záberoch v strmých pasážach, tak aj v rýchlych a miestami technických kamenistých zjazdoch. Je to však ťažko subjektívne posúdiť, nakoľko je cítiť vychytávka Countervail, ale niečo na tom predsa len bude. Niečo som už spomínal v tohoročnom teste Bianchi Specialissima, ktorá má rám spracovaný taktiež touto technológiou. Pri dlhších výjazdoch môže Countervail ušetriť určitú energiu a pri pretekároch (či už na maratónoch alebo s kamarátmi), tak môžete získať "drobnú" výhodu a ikonický bike, ktorých na Slovensku veľa nestretnete. Ohľadom geometrie teba len potvrdiť, že ani pri riadnej stojke nezdvíhalo predné koleso, nakoľko predstavec je negatívny a hlava minimalistická. Na rovinke pri rýchlom presune sa prevod 32T x 10T zdal dostatočný, aj keď pre presuny s maximálkami to nebude najideálnejší prevod.


Môj vľavo a Červov - vpravo. Čo dodať? Pochvalovali sme si obaja.

Aktuálnu ponuku nových Methanolov si môžete pozrieť spolu so špecifikáciou a cenami na bianchi.sk.
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)

Komentáre

katko 05.10.2016 (08:51)

1


stále je to len HT, čiže drncačka

 
Jaiub 04.10.2016 (19:48)

0


No s cenovkou 7litrov ich veru moc nestretnem

 
N/A 04.10.2016 (19:51)

0


Dik dobre citanie, paci sa mi ze si sa snazil byt objektivny

 
bimjeam 04.10.2016 (20:07)

0


Parádny cukrík! Na tom to muselo ísť samo

 
ja9555 11.10.2016 (10:46)

0


bicykle za 10000 tak to uz hej. Zdá sa mi, že jeden pán to mal na súťaži v Stupave /ale asi nie ten za 10000/.

 
Pridaj komentár