Schwalbe Racing Ralph

Schwalbe Racing Ralph

Na jar tohto roku sa mi do rúk dostali plášte od nemeckého výrobcu Schwalbe. Ide o plášte na suchý a tvrdý povrch, určené na maratóny a XC preteky s názvom Racing Ralph, konkrétne v prevedení UST (bezdušové). Prinášam recenziu a niekoľko fotografií

Výber
Takým podnetom ku kúpe týchto plášťov bolo to, že som svoje draho zaplatené (a inak veľmi dobré) Micheliny Comp-S UST plášte hneď na prvom výjazde pretrhol, čo sa veľmi negatívne prejavilo na ich ďalšom správaní sa v teréne a hlavne v schopnosti držať vzduch. Pozeral som si viacero stránok s recenziami a najlepšie mi vyšli plášte od Schwalbe. Rozhodoval som sa medzi Nobby Nicom a Racing Raplhom, ale keďže jazdím viac na suchu ako v blate (po Súľove už to neplatí ), vybral som si Ralphy. Ďalšia dilema bola, že v UST prevedení sa vyrábajú najužšie 2.1 palca široké, čo je oproti mojim zaužívaným 1.9 plášťom už celkom sila. Ale ako sa ukázalo, nebola to zlá voľba. Musím pochváliť chalanov z http://www.bikemania.sk/“>AGF Invest, plášte objednané v piatok večer boli v pondelok doobeda u mňa doma.

V krabici
V krabici som, ako už býva zvykom, našiel plášte . Hmotnostne sú na tom na bezdušové plášte celkom dobre; cca 670 g (nevážil som ich). Designovo sa mne osobne veľmí páčia, tie biele nápisy po stranách sú jednoduché a efektné. Celočierne prevedenie taktiež pridáva na atraktivite. Po rozbalení a nachystaní náradia sa ide nahadzovať...

Montáž
Keďže toto nie sú moje prvé bezdušové plášte, vedel som, čo ma čaká. Boj. Ale na moje prekvapenie, nie až taký strašný, na aký som bol zvyknutý. Plášte treba najskôr usadiť do stredovej štrbiny v ráfiku a dať pozor, aby behúň dobre obopínal ventil. Následne kefou namočenou v hustej mydlovej vode treba prejsť po obvode ráfiku (nešetrite ani s mydlom, ani s vodou) a urýchlene začať pumpovať vzduch. S minipumpou to asi nenafúkate, odporúčam veľkú servisnú pumpu alebo kompresor. Po nafúkaní na cca 2.5 atmosféry budete počuť celkom slušné strely; to si behúň sadá do drážok v ráfiku. Plášť treba nafúkať na cca 3.5 – 4 atmosféry a následne sfúknuť na nižší tlak (cca 2.5 atmosféry). Výhodou týchto plášťov je, že tento tlak naozaj držia týždne (niektoré UST plášte treba fúkať každý tretí deň). Nasadiť na bike a hurá, ide sa do lesa.

Jazda
Prvé, čo ma prekvapilo na 2.1 palca širokých plášťoch, nafúkaných na 2.5 atmosféry, bola ich rýchlosť. Na asfalte v pohode dovolia točiť 30 – 35 km/h, bez väčšej námahy. Plášť je trojzmesový a tu je vidieť ovocie tejto technológie. Na tvrdom povrchu veľmi rýchly, v zákrutách stabilný a pri brzdený veľmi sebaistý. Hlavne stúpania po ihličí, štrku a prašnej hline sú doménou týchto plášťov. Ani pri agresívnej jazde nemajú tendenciu ustrelovať či hrabať. Dokážu sa chytiť na hocijakom suchom povrchu, aj pri nízkych rýchlostiach. V zákrutách na asfalte a hline sa na ne môžete plne spoľahnúť. Na ihličí či štrku, v spolupráci s dobrou technikou brzdenia nemajú problém. Brzdenie, opäť s dobrými brzdami a technikou, je jedna báseň. Keďže sa dajú bez duší jazdiť na nízkych tlakoch, v suchom lese sú úplne optimálnymi plášťami.
Horšie je to, keď príde blato. Samozrejme, blato po jemnom daždi, či niekoľko dní po dažďoch, im nerobí problém, ale aj tu je vidieť, že sa lepšie cítia na suchom povrchu. Žiadne problémy som však vo vlhkom lese nezaznamenal, no hlavne pri ostrých stúpaniach treba rátať s miernym preklzovaním zadného kolesa. Blato typu Súľov, čiže mäkké, lepkavé blato, je iná kapitola. Hoci po maratóne skoro všetci nadávali na svoje plášte, videl som, čo to robilo so mnou a čo s nimi. Je to síce zapríčinené aj mojou nižšou hmotnosťou, ale plášťom určovalo stopu blato, nie naopak. Hlavne v zjazdoch som mal veľké problémy. V lese, na mokrých koreňoch sa preukázala zmes, držali výborne. Ale v mäkkom blate veľmi skoro začali prehrabávať. Na plášte sa dosť veľa blata nabaľuje a pri nižších rýchlostiach to spôsobuje problémy. V momente, ako som sa dostal do zjazdu, sa plášte slušne vyčistili. Rozdiel medzi blatovým povrchom a tvrdým povrchom pocítite okamžite, plášte vám dovolia pri rovnakej námahe ísť o 3-8 km/h rýchlejšie, čo už je celkom dosť.

Záverom
Na suchom povrchu naozaj bezkonkurenčné plášte. Aj napriek rozmerom veľmi rýchle a stabilné. Do blata by som volil určite iný vzorok (napr. Nobby Nic), ale ako celoročne obuté plášte, za predpokladu, že prevažnú väčšinu výjazdov absolvujete na suchu, sú veľmi dobrou voľbou. Najviac ich však ocenia pretekári a maratónci, ktorým určite pridajú nejaké tie minútky k dobru.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up0thumb_down comments 5 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Reportáž: Gajarský Kovian – previerka síl na rovine

Reportáž: Gajarský Kovian – previerka síl na rovine

Vraj MTB maratón na rovine je nuda a nepreverí vaše sily? Tak to ste určite neboli v Gajaroch. MTB maratón Gajarský Kovian sa síce koná len tretí rok, no rozhodne vie ako jazdcov vytrápiť.
Reportáž: Raslavický pedál - cyklopreteky v srdci Šariša

Reportáž: Raslavický pedál - cyklopreteky v srdci Šariša

V nedeľu 15. septembra sa konal prvý ročník pretekov Raslavický pedál v obci Raslavice, okres Bardejov.
Reportáž: Ondavský cyklomaratón - lokálna akcia na vysokej úrovni

Reportáž: Ondavský cyklomaratón - lokálna akcia na vysokej úrovni

Dlho som nebol na žiadnom maratóne a v duchu si povrávam: “nebolo by zlé podporiť lokálnu akciu”, nakoľko je vzdialená od môjho bydliska len pár km, ba čo viac, má aj dlhšiu históriu.
keyboard_arrow_up