Test: Giant Anthem 2 – univerzálny bike na pohodovú jazdu

Ďalší kúsok, ktorý som mal možnosť tento mesiac otestovať, bol celoodpružený Giant Anthem 2.

Spomedzi všetkých mnou doposiaľ testovaných bicyklov, som na ňom odjazdil najviac kilometrov. Ak chcete vedieť, prečo tomu bolo tak, čítajte ďalej.

Prvé dojmy

Celkom na úvod sa musím priznať, že už je to nejaký ten piatok, čo som naposledy sedel na 27,5-palcovom fulle. Rovnako po sérii prepákovaných jednočapov sa mi pod ruku dostal štvorčapový virtuál, na ktorý som sa vyslovene tešil. Napriek drobným prvotným obavám, bol návrat ku kolesám prostrednej veľkosti absolútne bezproblémový a na bicykli som sa cítil ako ryba vo vode. L-ková veľkosť rámu síce nebola výškou kokpitu úplne ideálna, no po prehádzaní podložiek pod predstavcom sa úroveň „komínu“ a komfortu výrazne zvýšila. Na lesklý čierny rám kombinovaný sýtozelenou farbou putoval povinný košík a bidón. SLX-kové kľuky dostali nacvakávacie pedále s opornou klietkou, z vidlice som vypustil prebytočné PSI a testovacia jazda mohla začať .



Rám a geometria

Tomu, kto sa už niekedy zaujímal o bicykle Giant, bude určite dôverne známa koncepcia rámového trojuholníka, vyrobeného z vlastnej hliníkovej zliatiny označovanej ako Aluxx SL, ktorej sekunduje zadná štvorčapová stavba s virtuálnou kinematikou, prepojená s tlmičom cez elegantné kompozitové vahadlo. Minimalistická 12-milimetrová pevná os v rozmere boost 148 dodáva zadnej stavbe potrebnú tuhosť, zatiaľ čo oversize ložiská predpovedajú dlhú prevádzku, bez nutných servisných zásahov. Oproti minuloročnému modelu sa Anthem dočkal navýšenia zdvihu a modernizácie geometrie, z ktorej najzreteľnejšie bolo cítiť zmenu uhla hlavovej trubky na 68-stupňov, čo robí z Anthemu obratný a hravý stroj s výbornou manévrovateľnosťou.

Napriek tomu, že som mal k dispozícii rám o jedno číslo väčší, vôbec som nemal pocit, že by bol bike nedotáčavý, dlhý, alebo ťarbavý na singloch. Geometria rámu je tak volená viac do „pohodova“, posed je vzpriamenejší a jazda zábavnejšia. Giant Anthem je teda skôr bike vhodný na celodenné výlety, miesto prekonávania rýchlostných rekordov. Popri inom sa nezabudlo ani na vnútorné vedenie bowdenov a ovládania teleskopickej sedlovky, čo výborne dopĺňa čisté línie rámu.


Vyvážené osadenie bez jedinej slabiny

Bicykel, ktorého základom je hliníkový rám, je vzhľadom na veľkosť rámu a komponentové osadenie pocitovo pomerne ľahký. Pruženie na bike dodal americký FOX. Na pozícii predného odpruženia nájdete vidlicu FOX Rhythm 34 so zdvihom 120 mm, ktorá si svoju úlohu plní veľmi dobre, 34-milimetrové vnútorné nohy a 15-milimetrová maxle oska v boost šírke 110 mm zasa zabraňujú nežiaducemu krúteniu. Plynulé nastavenie kompresie až po úplné uzamknutie z korunky vidlice mi osobne vyhovovalo viac ako páčka na riadidlách s možnosťou on/off. O spoľahlivý chod 110-milimetrov pružiacej zadnej stavby sa stará trojpolohový tlmič Float Performance DPS s EVOL (extra volume) komorou, ktorá vplýva hlavne na citlivý nástup zdvihu. Páčka prepínania režimu je síce „proklatě nízko u kolen“, no s trochou cviku sa na to dá zvyknúť aj počas jazdy v teréne. Teleskopická sedlovka Contact Switch pochádza už však z vlastnej dielne Giantu a jedná sa o veľmi vydarený kúsok, ktorý ani v porovnaní so zvučnejšími značkami na trhu rozhodne nehrá druhé husle.



Pohonná sústava je rozumne zostavená z jedenásťrýchlostných komponentov sady Shimano SLX M7000. Široký rozsah dvadsiatich dvoch prevodov dopĺňajú brzdy Shimano M615, ktoré síce nemajú kolieska na nastavenie vzdialenosti páčky, no na výkone im to v porovnaní s brzdami SLX alebo XT nijako neuberá. Okrem statických komponentov ako riadidlá, gripy a sedlo si Giant zapletá aj vlastný set kolies na továrenských ráfikoch a nábojoch. Kolesá sú v praxi príjemne tuhé a širší ráfik bráni žuvaniu 2,35“ predného plášťa aj pri vyhrotených situáciách a nižších tlakoch.


Teória v praxi

Tlmenie na výbornú

V skratke možno povedať, že sa jedná o veľmi schopný trailbike, ktorý má ukážkovo vyvážené jazdné vlastnosti. Ľahký rám, tuhá zadná stavba a prepracovaný patentovaný systém odpruženia Maestro vám zaručia, že s kúpou tohto bicykla neurobíte krok vedľa. Štvorčapový virtuálny systém Maestro používa Giant na svojich bikoch už peknú radu rokov a musím uznať, že je skutočne vyladený, pod brzdou netuhne, na prostrednej polohe (propedal) pri správne zvolenom tlaku nepohupuje, no zároveň odfiltruje väčšinu menších nerovností a ponúka dostatok zdvihu. Nezaznamenal som žiadne ťahanie za pedále, ani pri zjazdovaní Javoriny, čo je najvyšší kopec lyžiarskeho strediska Ski Mojtín. Napriek tomu, že 90% času som si vystačil bohato s prostrednou polohou tlmiča, vhod padol aj otvorený režim na výživné zjazdy a naopak aj lock-out pri strmých asfaltových stojkách. Na to, že sa jedná o stroj, ktorý má zdvihy 120/110 mm, som bol pomerne prekvapený, čo všetko sa dá na Antheme zvládnuť. Celý čas som bol v tom, že má zdvihy o nejaký ten centimeter vyššie .


Teleskopka, obutie a iné

Veľmi milo ma prekvapila teleskopická sedlovka Contact Switch s vnútorným vedením, ktorú Giant produkuje vo vlastnej réžii. V Kálnici som mal možnosť vyskúšať viacero zvučnejších značiek, no v pomere rýchlosti a hladkosti chodu sa minimálne vyrovná sedlovkám o tretinu drahším. Pri jazde som nepociťoval žiadnu vôľu ani nepríjemné pukanie a po celé dva týždne fungovala nanajvýš spoľahlivo. Večná škoda, že samostatne sa predáva iba v priemere 30,9 mm.


Zaujímavou je aj voľba plášťov Nobby Nic a Racing Ralph, ktorá pripomína trochu komediálne duo Laurel a Hardy, no v praxi sa táto atypická dvojka výborne dopĺňa a alchýmia funguje rovnako ako u spomínanej dvojky. 2,35-palcový Nobby Nic podrží aj v náročnejšom teréne, zatiaľ čo Racing Ralph uľahčuje odvaľovanie a šetrí energiu počas výjazdu. Celkom ma prekvapil aj fakt, že Nobby Nic druhej generácie je na asfalte výrazne tichší ako jeho predchodca. Z môjho pohľadu sa Anthem cítil najlepšie na zvlnených singláčoch v okolí Lachovca (kto odjazdil Dohňany-Púchov trophy určite pochopí) aj keď sa jedná o veľmi schopný stroj aj na dlhé lesné zjazdy, bez náročnejších prekážok.

Pochváliť musím príjemné štruktúrované gripy, ktoré majú na povrchu množstvo „lamiel“, ktoré majú excelentný grip a aj bez rukavíc som nemal problém na nich dávať štvorhodinové výjazdy. Trochu opačná situácia však nastala počas dažďa, kedy sú gripy na holé dlane pomerne šmykľavé, vďaka tomu, že sa v nich drží voda.


Pre koho je bike vhodný?

Giant Anthem 2 je svojou univerzálnosťou vhodný pre širokú skupinu bikerov, ktorí hľadajú bike, na ktorom si užijú veľa zábavy, no zároveň nepotrebujú prepisovať rýchlostné rekordy na oboch stranách gravitácie. Za pomerne zaujímavú cenu dostávate výborne fungujúci bicykel, ktorý nemá žiadnu citeľnú komponentovú slabinu a dokážete na ňom s prehľadom zvládnuť celodenné výjazdy, dovolenku v Rychlebách alebo si sem-tam odjazdiť maratón a zároveň si užívať jazdu hore kopcom aj dole. Odladený systém odpruženia Maestro robí z biku výborného chameleóna na celodenné švihy, a to je dôvod, prečo na ňom kilometre nabiehajú tak ľahko, aj keď čas uteká ako voda.

Cena tohto vydareného modelu je stanovená na 2 390 € a kompletné špecifikácie si môžete rozkliknúť na webovej stránke giant-bicycles.com/sk/anthem-2-ge.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
bimjeam 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Castelli Fly – vesta, ktorá sa hneď zaradila k mojim naj

Test: Castelli Fly – vesta, ktorá sa hneď zaradila k mojim naj

Máte radi ľahké a spratné veci? Vyrážate na švih skoro ráno, prípadne podvečer alebo zdolávate veľké prevýšenie v kopcoch? Tak zbystrite pozornosť...
Test: VAUDE Kuro Tech – pre intenzívnu jazdu

Test: VAUDE Kuro Tech – pre intenzívnu jazdu

Dobrý pomer vlastností zo sveta cestnej aj horskej cyklistiky, spojených s pohodlím a výkonom. To vôbec neznie zle. Ako sa jazdí v tretrách Kuro Tech a kde majú limity?
Test: Kärcher OC 6-18 Premium – už neumývajte bicykle v kúpeľni

Test: Kärcher OC 6-18 Premium – už neumývajte bicykle v kúpeľni

Veľkorysé riešenie, ktoré má dostatočnú zásobu vody a výdrž batérie aj pre tých, ktorým pri umývaní záleží na detailoch.
keyboard_arrow_up