Marek Čanecký z tímu Amplatz-BMC obhájil titul majstra Slovenska v časovke

Na spoločnom šampionáte Slovákov a Čechov v Žiari nad Hronom a jeho okolí Čanecký v piatok popoludní dominoval na 40 km so štartom v Kosoríne a cieľom v Dolnej Ždarni s pohodlným náskokom 52 sekúnd pred Patrikom Tyborom z Dukly Banská Bystrica.

Tretí skončil a zároveň titul v kategórii do 23 rokov si vybojoval Adrián Babic (Cyklistický tím Firefly). Za Čaneckým zaostal o 1:12 min.

Marek Čanecký: „Na časovku som prišiel rovno z pretekov Okolo Slovenska, takže som trochu cítil únavu. Teraz som bol týždeň doma, oddýchol som si a sústredil som sa, že táto časovka je iba jednu hodinu. Veril som si, že by sa mi mohlo ísť dobre. Rozdelil som si sily, do kopca som išiel dobre, tým že patrím medzi pretekárov s nižšou váhou. Trochu som cestou do Žiaru stratil po vetre, kde sa išlo nad 65 až 75 km za hodinu. Občas to hádzalo, aj meter do boku, ale dalo sa to zniesť. Nebolo to nič hrozné, ako napríklad v Maroku. Od Dolnej Ždane až do Žiaru som sa snažil ísť ale úplne naplno. Vyšlo mi to a teším sa, že som znovu obhájil titul spred roka. Spokojný som aj s výsledným časom, čo sa týka Slovákov. Ukázalo sa, že som najlepší. Ale snažil som sa tak trochu priblížiť aj českým pretekárom, keďže oni jazdia s Peťom Saganom. Minulý rok som išiel lepšie, kde som stratil len cez dve a pol minúty na nich. Takže mohlo to byť aj lepšie, ale som spokojný.“

Jan Bárta: „Vyhral som dres, takže som spokojný. Časovka mi vyhovovala. Ráno som si trať prechádzal, ešte nefúkalo, ale popoludní bol stále vietor. Išlo sa mi celkom dobre, snažil som sa od začiatku to veľmi „neprepáliť“, pretože štart bol veľmi ťažký, proti vetru a stále do kopca. Nešiel som však od začiatku naplno, aby som si hneď na začiatku nezatiahol nohy. Prvá polovica trate bola ľahko do kopca, proti vetru, druhá polovica bola viac menej rovinatá. Podarilo sa mi to však odjazdiť a vyhral som, čo sa aj odo mňa očakávalo.“

Medzi účastníkmi časovky chýbali slovenskí jazdci tímu Bora-Hansgrohe bratia Peter a Juraj Saganovci a na rozdiel od vlaňajška aj Michael Kolář. Ich oddielový kolega Jan Bárta sa stal českým šampiónom, keď dosiahol víťazný čas 52:08,86 min. Najlepší zo Slovákov Čanecký skončil v spoločnom poradí s Čechmi desiaty s odstupom 4:34 min na víťaza.

Víkend bude na spoločných M-SR a ČR tradične patriť pretekom s hromadným štartom.

V sobotu od 9.30 h to budú juniorky a ženy a popoludní juniori (16.00). Vrchol v podobe elitných pretekov mužov s Petrom Saganom na štarte príde na rad v nedeľu od 10.00 h.

Výsledky - M-SR a ČR v cestnej cyklistike 2017 - piatok

Muži - M-SR, časovka na 40 km: 1. Marek Čanecký (Amplatz-BMC) 56:43.50 min, 2. PatrikTybor (Dukla Banská Bystrica) +51,68 s, 3. Adrián Babic (Cyklistický tím Firefly) +1:12,22 min, 4. Juraj Bellan +1:36,35, 5. Ján Andrej Cully +1:52,81, 6. Martin Haring (všetci Drukla Banská Bystrica) +1:54,14,...9. Jozef Metelka (Mickey Cranks) +3:11,83. Poradie mužov do 23 rokov: 1. Adrián Babic (Cyklistický tím Firefly) 57:55,72 min, 2. Juraj Bellan +24,13 s, 3. Ján Andrej Cully (obaja Dukla Banská Bystrica) +40,59.

Celkové poradie M-SR a ČR: 1. Jan Bárta (Bora-Hansgrohe) 52:08,86 min, 2. Petr Vakoč (Quick-Step Floors) +1:01,56 min, 3. Josef Černý (Elkov Author) +1:59,61,...10. Marek Čanecký (Amplatz-BMC) +4:34,64,...15. Patrik Tybor +5:26,32,...20. Adrián Babic (Cyklistický tím Firefly) +5:46,86.
SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.