Predstavenie: Pinarello K8-S - ako sa jazdí na cestnom bicykli s tlmičom v zadnej stavbe?

Predstavenie: Pinarello K8-S - ako sa jazdí na cestnom bicykli s tlmičom v zadnej stavbe?

4

kimlo 29.08.2017 30 fotografií   Pinarello Sezona 2018 Novinky Cestna Cyklistika

Patrím medzi tých šťastnejších fanúšikov cyklistiky, pretože pred nejakým časom som dostal možnosť sa na pár dní povoziť na exkluzívnom bicykli Pinarello Dogma K8-S.

 

Tento model vychádza z klasického a dobre známeho modelu F8, na ktorom do prechodu na F10 jazdili jazdci napr. v tíme SKY alebo WIGGINS. Pri príležitosti testovacích dní v MTBIKER centre počas mája, som si najskôr tento kúsok musel poskladať .















Krátky klip z testovacieho dňa Pinarello v MTBIKER centre




V porovnaní s F8 je tu jeden zásadný rozdiel, a to v použití elastomerového tlmiča v zadnej stavbe, ktorého tvrdosť je možné meniť. Model K8-S bol vyvinutý v spolupráci s automobilkou Jaguar, a to za účelom použitia na jarných klasikách akými sú napríklad Paris Roubaix.

Na testovaní K8-S sa podielali aj Sir Bradley Wiggins s Christianom Kneesom, ktorí počas testu prešli 130 km najznámejších úsekov s tzv. „pavé“, ktoré sú súčasťou spomenutej klasiky Paris Roubaix.

Viac komfortu


Účel použitia tlmiča v zadnej stavbe je jasný, teda poskytnúť viac komfortu jazdcovi pri zachovaní torznej tuhosti. Na zadnej stavbe nenájdete žiadne čapy, pretože o pruženie sa starajú zadné rámové karbónové vzpery, ktoré sú špeciálne tvarované tak, aby svojou pružnosťou nahrádzali použitie čapov. Predný rámový trojuholník je až na pár drobných zmien pre väčší komfort takmer identický s F8-čkou. Rám Dogmy K8-S vo veľkosti 53 spolu s tlmičom váži len 990 g.



Pružnosť na úkor tuhosti?


Ak raz výrobca navrhne a vyrobí rám, ktorého prednosťou má byť pružnosť, tak si človek položí otázku, ako to bude potom s tuhosťou. Nebude sa rám zbytočne veľmi krútiť? Bude sa na tom vôbec dať jazdiť? A je vôbec tlmič na cestnom ráme potrebný? Aj keď K8-Sko som nemal dostatočne dlho na poriadne testovanie, no za tých cca 100 km, ktoré som na ňom spravil, som si dokázal vytvoriť názor a našiel odpovede na moje otázky. Na jednu stranu je rám tuhý tam, kde tuhý má byť a na druhú stranu, je naozaj dostatočne komfortný a prínos tlmiča s 10 mm zdvihom je cítiť.

Tuhosťou mám na mysli torznú tuhosť, teda vplyv prenosu sily na oblasť stredu pri silovom šliapaní zo sedla, či už v stúpaniach alebo pri špurte. Jasné, je tam tlmič a ten v špurte alebo v akcelerácií zo sedla nejaký ten milimetrík určite zapracuje a určite tá tuhosť nie je taká, ako pri pevnom ráme. No nemal som pocit, že by sa bike podo mnou pohupoval ako napr. full MTB bike. Istá dávka komfortu tam je, a to dosť citeľná v porovnaní s pevným rámom. No žiadnu žehličku od toho netreba čakať, keďže je reč stále o cestnom bicykli. Ak ale porovnáme K8-S s niektorým konkurentov z radu endurance, tak K8-S má určite, čo sa týka komfortu, navrch.



Prítomnosť tlmiča na K8-S som dosť ocenil, keďže hlavným cestným ťahom s „kvalitným“ povrchom sa vyhýbam ako čert krížu a radšej volím menej kvalitné cesty po kopaniciach. Ku komponentom asi ani nemá význam niečo písať. Bike bol osadený kompletne elektronickou sadou Shimano Dura Ace, ktorá bola v dobe, kedy som mal bike k dispozícii tým najlepším, čo sa dalo od Shimana kúpiť. Funkčnosť 100-percentná a samotná elektronika prudko návyková .

Specifikáciu modelu 2018, ktorý som mal tú česť si zajazdiť, si môžete pozrieť na tomto odkaze.
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Testovacie dni Pinarello

20.05.2017 - 21.05.2017
Testovací deň
Hrádok (Slovensko)

Propozície, Pozvánka, Foto

Výber z produktov

    Prejsť do shopu (Bicykle ~ Cestné bicykle Pinarello)

    Komentáre

    Momentálne sa tu nenachádza žiaden komentár. Môžeš však zanechať Tvoj komentár:

    Pridaj komentár