Pinarello novinky 2023 - nové, dostupnejšie a aj elektrické modely

Nový modelový rad F a X zjednodušuje názvoslovie a správnu záťaž ustráži hybridné NYTRO.

Značku Pinarello som si v redakcii, prirodzene, zobral pod krídla ja. To, že moja Dogma F12 už slúži inému cyklistovi, na tom nič nemení. Už teraz špekulujem, čo ďalšie od talianskej značky vyskúšam, taký Grevil, hmmmm… Ale k veci, začiatkom roka 2023 prišli z Trevisa informácie o novinkách. Týkajú sa klasického cestného radu a na chuť si prídu aj milovníci elektriky.

Pinarello Pinarello

Cestné bicykle už len s označením F

Rôzne pomenovania klasických cestných modelov nahrádza značka novým názvoslovím, všetko sa bude točiť okolo písmena F. Prvýkrát sme sa s týmto stretli už pri ich topke, Dogma F nahradila Dogmu F12. Dôležitý je v tomto prípade prívlastok Dogma, lebo aj zvyšok modelového radu tiež používa označenie F. Zostupne pôjdu modely za sebou v poradí Pinarello Dogma F, Pinarello F9, Pinarello F7, Pinarello F5.

Hlavné rozdiely

...ako bude klesať cena modelu, bude sa meniť aj použitý karbón.
Aj z mojej viacročnej skúsenosti môžem potvrdiť, že dizajn značky Pinarello nie je samoúčelný, ich modely sú super pohodlné, výborne tuhé a teraz pri novej Dogme F už aj špičkovo ľahké. Takže keď napíšem, že veľa z top modelu sa prenieslo aj do celého modelového radu, ide o dobrú správu, rámy sa na seba aj na prvý pohľad podobajú.

Pinarello Pinarello

Dokonca sa nový rad dočkal zopár vylepšení, zaujalo ma umiestnenie batérie Di2. Tým, že ju preniesli do stredu bicykla, sedlovka môže byť užšia a lepšie to je aj pre ťažisko. Počítam, že toto sa neskôr objaví aj pri top modeli.

Pinarello
Aj naďalej sa bude využívať japonský výrobca karbónu Toray, a ako sme boli zvyknutí, ako bude klesať cena modelu, bude sa meniť aj použitý karbón. Väčšinou je mínusom len drobný nárast hmotnosti, napríklad model F9 a F7 je ťažší od F5 o 40 g, aspoň tak to uvádzajú oficiálne zdroje pri veľkosti 53. Naopak, výhoda je, že karbón na „Fkách" je ešte viacej zameraný na pohodlie, ako má Dogma.

Pinarello tabuľka

Veľkosti a komponenty

Pinarello bolo, odkedy si pamätám, štedré na ponuku veľkostí, Dogma F ich má 11 a nižšie postavené bicykle stále krásnych 9. Ak porovnáte konkrétnu geometriu, dá sa vypozorovať, že top model sa dopĺňa s ostatnými, takže nenájsť vhodnú veľkosť je nemožné.

Pinarello
V rámci služieb MTBIKER shopu je k dispozícii aj služba Bikefitting, číslovanie má Pinarello špecifické, pri kúpe sa môže hodiť pomoc fittera a niekoho, kto ich bicykle už jazdil.

Prekvapilo ma, že model F9 je v ponuke aj s top sadou Shimano Dura Ace. To by vysvetľovalo ten scenár, že niekomu sa bude hodiť jeho geometria o kúsok lepšie, ako má Dogma F.

Pinarello Pinarello

Najčastejšie na nových modeloch očakávam sadu Ultegra alebo alternatívu od konkurenčných výrobcov, na výber je aj sada 105. Tá je už 12-rýchlostná a elektronická, takže to môže byť zaujímavá voľba z rozumu.

Každý uhádne, čo znamená X

Niekomu nemusí lahodiť špecifický tvar rámov, ale ako som spomínal, aj vďaka tomu sú bicykle Pinarello veľmi pohodlné. A ak sa to navyše skombinuje s endurance geometriou a s miestom na plášte so šírkou až 32 mm, pohodlnejší bicykel si ťažko predstaviť. Logické označenie takéhoto modelu je Pinarello X, toto písmeno značka už používala, ale v inom význame.

Čo znamená pohodlnejšia geometria? Zjednodušene povedané, je to rám, na ktorom sa pohodlnejšie sedí, jazdec nie je toľko natiahnutý a sedí vzpriamenejšie. Tomuto účelu slúži kratší rám s vyššou hlavovou rúrkou, nie je problém nastaviť veľmi komfortné sedenie, aby bolo sedlo takmer v rovine s riadidlami.

Pinarello
Na výber je opäť 9 veľkostí, začína sa na 430 a končí na 600. Inak, komu by bol model X málo, ešte stále môže siahnuť do sveta gravel jazdenia, Grevil F som videl používať aj s hladkými plášťami.

Pinarello Pinarello

Najľahší, najtichší, najprirodzenejší chod motora…
Aktuálne má Pinarello na stránke model X3 a X1, ktoré sú osadené sadou Shimano 105 Di2, SRAM Rival AXS a dokonca mechanickou 105, takže si príde na chuť aj klasik. Na modelovom rade F a X sa mi páči, že sa veľmi podobajú na model profesionálnych cyklistov Dogma F, majú veľa spoločného, zdieľajú kopec technológií a vychytávok. Ich detailné predstavenie by som nechal na samostatný článok alebo ešte lepšie, na Unboxing, aby sme mali už konkrétny bicykel aj v rukách.

Najľahší hybrid na svete

Pinarello si „upratalo" aj ponuku elektrických bicyklov, aby som ich presnejšie nazval, použijem pomenovanie hybridy. V ponuke sú cestné a gravel modely a dokonca jeden mestský. Názvoslovie je jednoduché a logické, každý model nesie označenie NYTRO E, nasleduje číselné označenie, ako to je pri klasických bicykloch a súčasťou mena je aj prívlastok ROAD, GRAVEL alebo ALLROAD.

Na vrchole ponuky tróni Pinarello NYTRO E9 ROAD. Podľa samotnej značky ide o najľahší hybridný cestný bicykel na svete, vo veľkosti 53 má vážiť 11,4 kg. Ak si k hmotnosti klasického bicykla pripočítame stredový motor s parametrami 50 Nm/300 W a batériu s kapacitou 360 Wh, je to obdivuhodné číslo.

Pinarello
Aby bolo možné dosiahnuť takýto top výsledok, musia byť použité top komponenty a logická je aj top cena. Pinarello aj na hybridných modeloch využíva množstvo prvkov z radu F, či je to karbón Toray, asymetrická zadná stavba, alebo aero prvky.

Pinarello Pinarello

Dostupnejšie cestné verzie sa volajú E7 a E5, dobrá správa je, že všetky zdieľajú rovnaký motor od značky TQ z Nemecka, verzia HPR50 sa bežne využíva aj u iných svetových výrobcov bicyklov. Dôvody obľúbenosti tohoto pohonu sú jasné, keď si ho budete googliť, vyskakovať na vás budú samé superlatívy. Najľahší, najtichší, najprirodzenejší chod motora…

Pinarello

Gravel a alternatíva cool skútra

Rovnaký pohon zdieľajú u Pinarella aj gravel modely, obe prevedenia majú spoločné aj to, že majú veľkorysý priestor na obutie, cestné 32 mm a gravel až 50 mm. Počet veľkostí klesol na 6, rozsah je 460 - 600. Pri modeloch NYTRO E7 a E5 GRAVEL ma prekvapilo, že sú aktuálne osadené len cestnými sadami. Uvidíme, či sa ponuka bude časom rozširovať.

Pinarello Pinarello

Ako chuťovku na záver som si nechal model NYTRO E5 ALLROAD. Ide o mestský bike postavený na gravel ráme, bicykel je vybavený blatníkmi, svetlami, nosičom a hlavne rovnými riadidlami a sadou Shimano Deore. Takýto stroj mi príde ako štýlový prostriedok na cestu do práce alebo do mesta, mňa by jeho majiteľ zaujal viac, ako keby prišiel na cool motorke Vespa alebo podobne. Cenu majú podobnú, ALLROAD má výhodu, že viac prospieva zdraviu.

Pinarello
Kompletná ponuka značky Pinarello bude priebežne dopĺňaná o novinky, individuálne požiadavky môžete smerovať na zákaznícku podporu.