SZC získal bratislavskú dráhu od SZTK za 45 mil. Sk

Slovenský zväz cyklistiky (SZC) je už prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti s ručením obmedzeným definitívne vlastníkom Národného cyklistického štadióna Vlastimila Ružičku. Doteraz bol vo vlastníctve Slovenského združenia telesnej kultúry (SZTK). O športovisko v širšom centre Bratislavy cyklisti dlho bojovali, napokon ho museli kúpiť.

Výkonný výbor SZTK schválil predaj velodrómu aj s pozemkami za 45 miliónov korún plus DPH. "Nenazval by som to predajom, lebo to by sme museli trvať na komerčnej cene. Je to kompromis, prevod za odplatu. Bolo to ťažké rozhodovanie, ale napokon sme našli športové riešenie a to je dôležité. Pre obe strany je to ťažké riešenie, ale bolo ako jediné priechodné," vysvetlil podpredseda a úradujúci šéf SZTK Marián Kukumberg, podľa ktorého nikto nespochybňoval, že tento priestor patrí cyklistom. V zmluve je zakotvené, že sa velodróm musí aj naďalej užívať v prospech cyklistiky.
O velodróm bojoval SZC už od roku 1996, keď výkonný výbor SZTK schválil bezplatný prevod jedenástich centrálnych športovísk vybudovaných pred rokom 1989. Desať prevodov sa realizovalo, cyklistický štadión síce SZC prevádzkoval, ale jeho vlastníkom nebol. Vlani exekutíva SZTK svoje rozhodnutie o bezplatnom prevode zrušila. "Je to nutné hodnotiť v danom časovom okamihu. Pred desiatimi rokmi sa majetok nepochopiteľne rozdával. Štadión nie je iba plocha, ale aj budovy. Cyklisti mali doteraz bezplatné užívateľské právo. SZTK pritom od roku 2004 nedostával od štátu financie a mal nemálo dlhov. Ak by sme chceli dať cyklistom štadión, koľko z dlhov by sme mali potom previesť aj na SZC?" pýta sa Marián Kukumberg. SZTK sa tak predajom cyklistického štadióna po sérii viacerých exekúcií vymanil zo svojich podlžností, ktoré len prednedávnom mali stomiliónové hodnoty.
Slovenský zväz cyklistiky sa začal o velodróm intenzívnejšie zaujímať po oznámení zámeru mesta Bratislava a viacerých investorov športovisko v rámci vybudovania novej zóny zrušiť. Aj SZTK mal viaceré ponuky na odpredaj velodrómu za komerčnú cenu, ktoré sa pohybovali od 50 do 215 miliónov korún. Ani jedna z nich však negarantovala, že športovisko zostane zachované. SZC sa pôvodne usiloval získať majetok bezplatne, jeho predstavitelia intervenovali na najvyšších miestach v štáte, všade im sľúbili podporu, ale nič konkrétne urobiť nemohli. Štadión bude SZC splácať 10 rokov. "Museli sme si poradiť sami. Na zaplatenie máme prostriedky z bankového a súkromného sektora, ktoré sme dokázali získať. Určite sa teraz nestane, že príde exekútor a štadión nám vezme. S velodrómom máme víziu, vieme čo chceme urobiť, aby dráha existovala. Týmto krokom sme chceli zachrániť aj jeden z olympijských športov, ktorého slovenskí zástupcovia sú vo svete úspešní," povedal člen výkonného výboru SZC zodpovedný za dráhovú cyklistiku Peter Malíček. SZC má aj víziu ďalšieho zveľadenia štadióna, ktorého ročná prevádzka aj s priľahlými objektmi stojí približne jeden milión korún. Podľa prezidenta SZC Antona Tkáča je teraz dôležité, že stánok patrí cyklistom. Ak sa nájde investor, ktorý by chcel postaviť nový štadión za prevod pozemkov, na zväze by to pravdepodobne privítali. Dráhová cyklistika sa totiž už stáva skôr zimným športom, jej vrcholy sú v období neskorej jesene až skorej jari. Bratislavská dráha nie je krytá, jej opláštenie by si vyžiadalo nemalé finančné prostriedky. Rovnako je to aj s výstavbou prípadnej novej haly. "Nový štadión by podľa našich prepočtov stál 350 až 400 miliónov korún. Šumov o predaji dráhy bolo viacero, ale nikto z prípadných kupcov novú nechcel postaviť a išlo mu iba o pozemky," uviedol Anton Tkáč, ktorý poďakoval za ústretovosť pri prevode vlastníctva aj predstaviteľom Slovenského futbalového zväzu (SFZ). Podľa šéfa SFZ Františka Laurinca sa zväz váhou svojho vplyvu a postavením v SZTK postavil za to, aby sa neakceptovali ponuky z komerčného sektora. "Dozvedeli sme, že spolu s hokejistami si chcú futbalisti rozdeliť pozemky cyklistického štadióna. Nikdy sme však týmto smerom nešli a nič sme nechceli ukrajovať," tvrdí prezident SFZ, ktorý je zároveň jedným z podpredsedov SZTK.
SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.