TadeasBucha, pekne, že vieš čo chceš (kros). Horšie už je, že doba tejto kategórii nepraje. Neviem prečo, ale možno za tým bude, že o túto skupinu bicyklov sa zvyčajne zaujímajú laici. Bajker krosom pohrdne, žiletkár to isté. Ak niekto jazdí aj terén aj cestu, má zvyčajne dva
bicykle (myslím troška zapálenejšieho cyklistu). Krosy majú zvyčajne rekreanti, len veľmi výnimočne niekto, koho cyklistika chytila troška viac. A možno aj preto výrobcovia skladajú krosové bicykle tak, ako skladajú. Namiesto vydlíc ťažítka držiace predné koleso, osadenie slabé, zvyčajne
prehadzovačka z vyššej rady, aby to "ohúrilo" toho laika.
K tomu, čo si poslal, všetky bicykle majú nefunkčnú vidlicu (ktorá bude ešte ako tak fungovať pri jazdcoch okolo 70-75kg váhy, pri tvojej váhe sa to bude húpať, ale filtrovať nebude, každú chvíľu bude na doraze), takže máš akurát ťažší bicykel, bez prínosu. Čo sa týka osadenia, Altus aj Alivio 3x9 sú použiteľné na rekreačné jazdenie (určite vyššia sada má prínos, no proti vyššej vidlici je pre rekreanta zanedbateľný). Brzdy - tam záleží, či tie kotúčovky využiješ (a 90% ľudí by ma akmeňovalo, veď V-čka sú dnes už pasé), opäť, na rekreačnú jazdu sú V-čka dostačujúce. Samozrejme, kotúč bude lepšie dávkovateľný a aj brzdný účinok bude vyšší, najväčšiu výhodu ale získava pri daždi alebo v blate (kto jazdí vo väčšom a dažďu či blatu sa nevyhýba, tam je kotúč už samozrejme nutnosť, ja som ale bábovka a jazdím len keď je pekne), je ale zas troška ťažší. Čo sa týka CTM, TRANZ 2.0 je horší ako tebou postované bicykle, SPARK 1.0 je porovnateľný ale zas nad rozpočet.
V tvojom rozpočte by najlepšie vyšla individuálna stavba, tu na Slovensku sa tomu ale nikto nevenuje (ak sa aj venujú niektoré cyklo-obchody tomuto, tak to určite nevýjde lepšie), v Česku je pár "staviteľov", čo to vedia pekne vyskladať a prispôsobiť potrebám zákazníka, neviem však, ako to je s posielaním na Slovensko. Nevýhodou stavby je, že si ten
bicykel nikde "neosaháš".