Blackman, od debaty o oceli sme preskočili ku 3d print titánu? :)
Chápem Gusto, na pohlcovanie vibrácií v aute sa používajú silembloky, majú jadro z gumy.
rokmi keď guma je stará a tvrdá, vibrácie v aute sú silnejšie. Pružnosť materiálu je predpoklad aby k tlmeniu mohlo dôjsť. Aj oceľové struny môžu znížiť vibrácie, s tým rozdielom že nahromadenú energiu radi vracajú späť na rozdiel od gumy.
Nevravím že oceľ je zlá, ale pochybujem že má rozprávkové vlastnosti.
19.02.2023 - 11:59:53
00
Ocelovy aj karbonovy ram maju rozpravkove vlastnosti.
Hned na uvod ti carovne vytiahnu z penazenky peniaze. Ocelovy, lebo z toho robia hipstersku malovyrobu. Karbon, lebo karbon-supermatros, ktory jazdia aj profici, vytahuje aj potom, ak to prezenies s momentom pri dotahovani alebo ti kamienky opracuju vidlicu/zadnu stavbu :lol:
19.02.2023 - 12:23:08
14
nikto tu zase nepisal o rozpravkovych vlastnostiach. kazdy material ma svoje limity. (to iste citavam v teme o obleceni). ani z karbonu ani z ocele full nestavis nech to "vypleties", zvaris akokolvek. no rozdiely citit budes - rozdiely ktore si pri jazde na svojom biku neuvedomujes ale po presedlani na nieco ine pocitis. potom si sice zase zvyknes a nevnimas ale pri dlhsej jazde ti telo povie ci je lepsie to co mas teraz alebo to predtym.
jazdil som vela rokov na lahuckom hlinikovom rame a casto mi po dlhych jazdach po asfalte brnelo v rukach. po presedlani na karbon som citil velky narast komfortu a dokonca aj tuhosti. po presedlani na ocel som pocitil znizenie tuhosti a jazda bola celkovo "makksia" a prijemnejsia - ale to vsetko sa bavim o jazdach 100+ km. ked sa tu idem otocit okolo mesta je mi to u prdele na com sedim.
19.02.2023 - 12:59:09
04
peter120 napísal:
Blackman, od debaty o oceli sme preskočili ku 3d print titánu? :)
Chápem Gusto, na pohlcovanie vibrácií v aute sa používajú silembloky, majú jadro z gumy.
rokmi keď guma je stará a tvrdá, vibrácie v aute sú silnejšie. Pružnosť materiálu je predpoklad aby k tlmeniu mohlo dôjsť. Aj oceľové struny môžu znížiť vibrácie, s tým rozdielom že nahromadenú energiu radi vracajú späť na rozdiel od gumy.
Nevravím že oceľ je zlá, ale pochybujem že má rozprávkové vlastnosti.

Peter120: Drahý top bajk je vždy karbón
Pises blbosti o veciach ktorym nerozumies a nemas s nimi skusenosti. Tak aspon po sebe citaj.
Kristina ti dala priklad aj s ocelou.
19.02.2023 - 13:17:10
01
peter120 sileNTbloky

wawrik vibrácijky ;)
19.02.2023 - 17:06:38
02
Jednu veľkú chybu v tejto debate robíte a to, že argumentujete cenou ako argumentom na to, že niečo je dobré. Kľudne môže byť drahý bike z dreva a môže byť úplne na hovno, akurát pôjde o nejakú dizajnovku. Inak čisto materiálovo, nemôže žiadny rám stáť 8000€ a to ani omylom(tie materiály čo sa rozoberali).
19.02.2023 - 17:10:43
00
a potom, že tie cajgle stoja jak menšie auto... kua nasadnúť a jazdiť hlinník ocel karbón titan to je fuk... to tu riešime ako majstri sveta, na také to naše domáce jazdenie... za 8000 € kúpim kujvafix motorku full odpruženú a nie poondiaty rám na motanie sa okolo komína... :D :D :D (chápem je zima a zašibkáva nám z toho)

kúpte predstavec redshift a nejakú odpruženú sedlovku a je to... odpruženú sedlovku mám na mtbčku, graveli aj dorobotníkovi a je to poznať... ešte ten predstavec skúsim tento rok, ak sa podarí... na ľahké utlmenie vibrácií...


Naposledy upravil madbugie dňa 19.02.2023 - 20:21:55, celkovo upravené 1 krát.

19.02.2023 - 19:31:31
04
ALF777 napísal:
Jednu veľkú chybu v tejto debate robíte a to, že argumentujete cenou ako argumentom na to, že niečo je dobré. Kľudne môže byť drahý bike z dreva a môže byť úplne na hovno, akurát pôjde o nejakú dizajnovku. Inak čisto materiálovo, nemôže žiadny rám stáť 8000€ a to ani omylom(tie materiály čo sa rozoberali).


Ty si spravil veľkú chybu, že si si neprečítal o čo tam ide a že nikto neargumentuje cenou a už vôbec netvrdí, že ked je to drahé tak je to aj dobré.
19.02.2023 - 19:53:46
00
Tak určité. 😉
19.02.2023 - 20:33:30
00
ups oceľ a to co? ako ze novinka? pre rok 2023? no neveriiiiim

https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/gravel-a-cyklokros/wilier-jaroon-grx-2x11-28-bicykel-olive-green.html?itm_medium=forum#499886

19.02.2023 - 22:16:49
00
Ja len ze preco tam furt montuju aspon tie karbonove vidlice ked ta ocel lepsie poberie vibracie. Ako jeden povedal: "To mi nejako nevychadza" ?
20.02.2023 - 00:05:02
03
Je to fail, ako ked na bike osadenym Shimano sadou daju kluky od FSA. :-D
20.02.2023 - 00:18:34
00
Tam sa šetrí na cene ale karbonova vidla je isto drahsia takze fail je niekde inde a ja viem kde ?
20.02.2023 - 00:22:25
00
Tu si mrknite vynikajuci racereport z gravel podniku Rock Cobbler od Vegan Cyclist. Mam rad tie jeho reporty z pretekov co robi posledny cca rok. Neskutocna trat, velmi dobre spracovane bez zbytocnych omacok. Asi len v CA si niekto necha spravit prejazd trate cez svoju obyvacku.:) https://youtube.com/watch?v=lRwGtPek1FQ&si=EnSIkaIECMiOmarE
20.02.2023 - 06:01:51
04
K teme pohlacovnaia vibracii.. osobne som bol vo vyrobe Time bicycle v Gajaroch kde do pleteneho karbonu zakomponovali vzdy aj vlakna z ineho materialu, ktore boli urcene na tlmenie (na nastenke mali okrem karbonovych vlakien aj dalsich 16 ks inych vzoriek - aramid, nomex, twaron). Ich novy gravel ram ADHX ma tieto vlakna s oznacenim Dyneema®. Nieco bolo vpletane priamo medzi vlakna, no nieco davali pozdlzne medzi jednotlive vrstvy. Napr. od hlavovej rurky smerok k stredovemu zlozeniu na spodnej strane vkladaju cele pramence tohoto vlakna. Takisot aj do vidlice sa davalo pomerne vela tlmiacich vlakien. Lebo karbon sam o sebe je velmi "muzikalny" a vyrabaju sa uz karbonove gitary, kontrabasy, violy... takze na rame sa toto "hranie" nejako musi obmedzit.
https://www.timebicycles.com/products/adhx


Naposledy upravil ddemo dňa 20.02.2023 - 07:49:54, celkovo upravené 1 krát.

20.02.2023 - 07:49:15
04
keyboard_arrow_up