ta klietka nie je zodratá? alebo sa mi to len zdá, kvôli tomu článku reťaze?

Prílohy:

sketch-1612445688292.jpg
sketch-1612445688292.jpg 187.63 KiB thumb_up0thumb_down

04.02.2021 - 14:37:11
00
Jazdil som na nich 20 rokov, aj si ich servisoval. Ak potrebujem, aby to fungovalo, tak to opravím. Nemám bike na to, aby mi to viselo na stene.
04.02.2021 - 14:53:27
00
Opačne to má! Presne to kde je šípka má byť hore pri pastorkoch. Veď vyskúšaj.Robota na 5 minút...A rovno aj tú kladku s lepším ozubením daj dolu
keby to bol odfotil z opačnej strany aby to bolo lepšie vidno...
04.02.2021 - 14:55:58
01
xyz napísal:
Opačne to má! Presne to kde je šípka má byť hore pri pastorkoch. Veď vyskúšaj.Robota na 5 minút...A rovno aj tú kladku s lepším ozubením daj dolu
keby to bol odfotil z opačnej strany aby to bolo lepšie vidno...

Neskoro, uz ju dole davat nebudem - som rad, ze som ju predtym nevyhodil. Sadla perfetkne a bike radi este lepsie ;). Hoci som teda zhresil a asi si zasluzil ban na toto vlakno :).
Inak asi mas pravdu ozaj, ze to bolo opacne. Ale takto to bolo na tom bajku od nepamati.

Prílohy:

Favorit 3.jpg
Favorit 3.jpg 666.97 KiB thumb_up0thumb_down

Favorit 2.jpg
Favorit 2.jpg 451.35 KiB thumb_up0thumb_down

04.02.2021 - 17:19:21
01
Este jeden point k originalnym komponentom na favorit. Na inom favorite predtym som mal stare original pedale, ktore som chcel vymenit. Ale ze si ich mam nechat, lebo tie stare vyzeraju cool. Tak som si ich nechal. Isiel som do roboty na bajku a chcel som stihnut na krizovatke pri Panorama city zelenu. Tak som sa zahral na sprint Caleba Ewana. A pred paskou sa pedal tam, kde je prichyteny ku kluke, zlomil. Zyvsok si viete domysliet. S original brzdami a rafikmi to tiez nie je ziadna slava - to poriadne nebrzdi ani za sucha, natoz ked sprchne. Cize ak aj niekto chce byt "stylovy" na favorite, musi pocitat s rizikom.
04.02.2021 - 17:33:53
05
však to, to si veľa ľudí neuvedomuje. Známy ma pred časom požiadal o opravu starého Favoritu. Kolesá už boli v takom stave, že ráfik zbrúsený a keď sa dali centrovať, tak im prasklo 7 špajlí, či ako sa tomu hovorí a to bolo len na 1 kolese. Takže som tam dal presne tieto kolesá dopredu aj dozadu (nálepky šli dole) https://www.mtbiker.sk/shop/kolesa-a-rafiky/vypletene-kolesa/trekkingove-kolesa/kellys-zapletene-koleso-predne-kls-event-f-28-silver.html, plasty páčok radenia boli polámané a keďže boli pôvodne biele, už vyzerali otrasne, tak som nahradil https://www.cykloveci.sk/6-rychlostne-prave-radenie/radiace-packy-shimano-sl-sy20-cestne-set-6-rychlostny/, prehadzovačka bola už celá krivá, tak https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/prehadzovace/mtb-7-8-9-prevodov/shimano-prehadzovacka-tourney-ty300-6-7k-bez-haku.html?gclid=Cj0KCQiA0-6ABhDMARIsAFVdQv-7TVYa8ZeUK8k9fGaN7RAiFM82jgfw9zkFGmrdDWvAaHoHs_SOB2oaAlWDEALw_wcB a nové 6 rýchlostné viackolo a prečmyk Exage 300EX a dal som vymeniť brzdové páky za https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/brzdove-packy/force-aero-brzdove-packy-cestne.html?gclid=Cj0KCQiA0-6ABhDMARIsAFVdQv9FlaRXdiU_AraHi9IBb5Ij14q23MgV-rfQEsxZZZoUASLQvI_kcBoaAjoYEALw_wcB keďže pôvodné už boli v dezolátnom stave a prišlo mi to ako elegantné riešenie, keď sú bowdeny pod omotávkou a vymenil sa klinkový stred za zapuzdrený a dali sa moderné brzdové špalíky. Inak ostatné veci ostali pôvodné. Podľa niektorých som ten bike zničil, podľa majiteľa už brzdí ten bike o cca 1/2 lepšie, aj sa lepšie správa vďaka kolesám, cíti sa na ňom bezpečnejšie a radenie vzadu s indexom si len pochvaľuje, že stačí ťuk a hotovo. Bicykel má šancu ďalej žiť a slúžiť svojmu účelu a je na tom lepšie, ako bol pôvodný stav.
04.02.2021 - 22:06:23
03
Zdravím, tak dnes som začal s rozoberaním Favorita, všetko sa podarilo relatívne bez problémov odmontovať až na ľavú stranu stredového zloženia tam mi to moc nešlo, lebo tam je dosť úzka hrana za ktorú sa to dá upnúť do kliešti, ale tak zajtra to skúsim nejakým francúzakom a var tým to pôjde. :) Ale mám ešte jeden dosť veľký problém a to predstavec s baranami sa nedá vytiahnúť z krku vidlice, nastriekal som tam aj WD 40, aj som to obrátil hore nohami a postavil sa na barany a skúsil to vytiahnúť tak, aj som zhora po predstavci cez dosku kladivom trochu pobúchal, ale nič ani sa to nepohlo, ten dlhý šrob na prestavci som úplne odkrútil a úplne povolil aj tú poistnú maticu. Tak sa chcem opýtať, či niekto z Vás má s tým skúsenosť a prípadne ako to mám dať dole. Vopred ďakujem za všetky vaše rady.
16.02.2021 - 17:43:31
00
Treba tu skrutku povolit a klepnut po nej aby sa uvolnil ježko
16.02.2021 - 17:50:43
01
Aha no ďakujem, určite zajtra vyskúšam var to pomôže. :)
16.02.2021 - 17:51:52
00
Robí sa to tak, že ten dlhý šrób sa nechá v predstavci, len sa čiastočne vyšróbuje, ak nemáš cit, tak na hlavičku šróbu dať nejaké drevo, alebo niečo aby si nepoškodil hlavičku a udrieť kladivom po šróbe.
16.02.2021 - 17:54:10
11
Ak by niekto chcel 2 také bajky(favorit) darujem
16.02.2021 - 19:00:40
01
Dá sa prosím napríklad podľa označenia na ráme zistiť, o aký model sa jedná? (F6 - F12)? Alebo medzi rámami nebol badateľný rozdiel a čísla modelov boli skôr o "výbave"? Existuje kľúč, podľa ktorého viem určiť model? ď.
19.02.2021 - 23:39:26
00
Kľúč nanešťastie nie je
Označení dílů
Rámy
Číselné označení kol je vyraženo na spodní části rámu. První modely 1951–1953 byly označeny raznicí bez písmene f, 4–6 číslicemi.
Od roku 1954 jsou rámy označeny takto: První dvě čísla jsou rok výroby, následuje efko v kroužku, dál je pořadové výrobní číslo. Typ kola není.
V 50. letech je efko v kroužku malé psací, v 60. letech se mění na malé tiskací.

https://tinyurl.com/z6rbxw47

ale môžeš ešte skúsiť JoKo :)
19.02.2021 - 23:44:48
00
Áno, ten popis na wiki mi je známy, ale v popise je častokrát "spotrebný tovar" ako omotávky, materiál sedla, či ráfikov. Alebo len že cestovný bicykel :).
Aby som bol konkrétnejší, u ktorých bajkov ma zaujímalo, o ktorý model sa jedná, pridávam foto:
1. Modrý favorit je r.v. 1989 a neprešiel v podstate žiadnou renováciou, iba nevyhnutnými opravami a výmenami kompontentov, aby sa stal po x-rokoch opäť pojazdný. Má pomerne veľmi úzke barany.
2. Zelený favorit (pôvodne bol myslím strieborný) je r.v. 1990 a prešiel čiastočnou renováciou

Prílohy:

favorit.jpg
favorit.jpg 166.08 KiB thumb_up0thumb_down

favorit 2.jpg
favorit 2.jpg 447 KiB thumb_up0thumb_down

20.02.2021 - 08:34:18
00
Obidva sú F8. Určujem to podľa uchytenia vzpier zadnej vidly na sedlovú rúru, na pätkách vidiel očká pre blatníky, na prednej vidle navarené úchyty na dynamo. Teoreticky aj motýliky na kolesách, ale kolesá (osky) nemusia byť originálne. F1 a F12 boli už pretekárske bicykle (no, s tou F12 si koncom 80-tych rokov nie som si celkom istý), F8 skôr turistický. V 80-tych rokoch už celkom určite neboli na F1 a ani na F12 klinkové stredy. Zelený má na hornej rúre háčiky na pumpu, pri F1 a F12 sa pumpy dávali do rámu.

Zelený nemá originálny predstavec, modrý áno.
20.02.2021 - 12:48:46
21
keyboard_arrow_up