Znova dakujem za postrehy a rady. Pozrel som si rôzne články, videa a pod. Určite takú konverziu robiť nebudem. Ano, geometria rámu je robená pre barany, alebo pre rovné. Na tej stránke https://www.cyclingabout.com/best-flat-bar-gravel-bikes-2021/ je to dobre popísané v druhom odstavci "Flat Bar Gravel Bike Frame Geometry". Jasne je tam vysvetlené, že tie geo sú odlišné. Bike s rovnými musí mať o niečo dlhší rám a taktiež menší uhol prednej trubky (uhol otáčania vidlice) ako bike s baranmi, inak by bol nestabilný pri vyšších rýchlostiach. (dlhší predstavec by to nemusel vyriešiť) Dáva to zmysel. Ked mám mať nejaký bike, ozaj chcem, aby fungoval tak ako má. Roky jazdím MTB, dávnejšie som viacere rôzne bajky vystriedal, dobre viem aký je rozdiel v rôznych geometriach, tak určite nechcem spraviť chybu, to musí byť jasné. Ak by som teda chcel rovné rajdy, potom by som vzal fitnes bike, TREK FX, alebo Specialized Sirrus. Rám fitnesbajku je v podstate skoro rovnaký ako gravelu, len presne prispôsobený rovným rajdom, o pár cm dlhší a uhol prednej trubky menej strmý. Zadná stavba je dlhšia o nejakých 13cm, ale to neriešim, neplánujem robiť nejaké vývrtky. Ale dosť zvažujem predsa len barany. Je to niečo iné ako rovné na MTB a predsa to ponúka širšie možnosti úchytov, teda aj to, že ked mať druhý bike, nech je to ozaj niečo iné. Práve som si požičal kamošov gravel, cez weekend niečo na nom pojazdím a uvidím. Ten má fakt úzke tie barany, 40cm. Napadlo ma aj, ak vezmem gravel s baranmi, vymenim ich za nejaké širšie určené pre gravel, napr. tieto: https://www.bike24.com/p2375546.html len či tie už niesu až moc široké. Čo plánujem jazdiť, určite viac ako 20-30min, tak cca 2h, ale 100km asi nie, iba vínimočne. Určite neplánujem na nom chodiť do ťažšieho terénu, na to mám MTB.

Prílohy:

TREK Chcekpoint SL6 2019.jpg
TREK Chcekpoint SL6 2019.jpg 240 KiB thumb_up0thumb_down

TREK FXSportCarbon4_21.jpg
TREK FXSportCarbon4_21.jpg 336.45 KiB thumb_up0thumb_down

22.01.2021 - 22:22:29
00
Ja som mal barany 440mm a absolútna spokojnosť. Do širších by som už nešiel.
22.01.2021 - 23:22:24
00
https://cz.author.eu/krosova/modely-kol/avion-2021-ua42938801
23.01.2021 - 07:56:21
00
Požičal som si kamošov gravel, aby som si poriadne vyskúšal tie barany. Dal som si cca 40km po rôznych povrchoch. V v ľahšom terene ma prekvapil. Jasné, že to triaslo viac ako na MTB, ale celkovo som určite bol rýchlejší. Na cestách to je samozrejme. Tie aj ked len trochu horšie cesty som mal trochu neistotu na tých baranoch, čo ma od nich trochu odrádza. Barany vyzerajú cool na tom bajku, ponúkajú viacere možnosti úchytov a je to aj niečo INÉ ako MTB ked už. Odrádza ma tá nestabilita v náročnejších situáciach a uchyt v tej najnižšej polohe by som využíval velmi málo (barany sú hlavne o tom ked už, potom či barany majú pre mna význam), takmer stále by som bol v tom základnom držaní z hora na brzdách a to už potom radšej flat bar. Možno je to aj o zvyku, tento kamošov gravel je jeden z prvých gravelov (Scott Speedster) je to skoro ako cestný. tie barany sú len 40cm široke, nejaké viac gravel specific - širšie a s flare na stranách by zrejme zlepšili comfort a istotu. Tiež je to veľkosť 52, ja rozhodne potrebujem 56 (dal som si tam moj predstavec, aby som ho na seba viac prispôsobil). Možno by som mal lepší pocit po jazde na poriadnom gravely. Zistil som dnes jednu blbú vec (o cestné komponenty som sa nikdy moc nezaujímal), shimano a SRAM nerobia cestné radenie 12sp ;( To som už dávno rozhodnutý, chcem na môj budúci gravel 1x12. Určite nechcem dvojprevodník, predsa to má byť gravel, nie cesťák a prevodový pomer napr. 40-10 by bol viac než dosť ťažký a 40-50 zas postačujúci na výšlapy. Stále sa neviem rozhodnúť.

Prílohy:

IMAG2491.jpg
IMAG2491.jpg 892.8 KiB thumb_up0thumb_down

IMAG2494.jpg
IMAG2494.jpg 1.08 MiB thumb_up0thumb_down

IMAG2496.jpg
IMAG2496.jpg 526.25 KiB thumb_up0thumb_down

IMAG2499.jpg
IMAG2499.jpg 898.55 KiB thumb_up3thumb_down

25.01.2021 - 18:23:56
00
40 cm riaditka s 10 cm predstavcom nikdy nebudu velmi stabilne v terene (hlavne dole kopcom), ale zato budu rychlejsie po asfalte takze si musis zvolit prioritu
25.01.2021 - 19:54:37
00
Jasné, to tak nemá byť, ten predstavec som tam dal preto, že ten konkrétny bike mi je malý, len, aby som sa nanho "lepšie zmestil", sedlo som musel hodne dvihnuť, tak aj riaditka bolo treba. Všeobecne teda, širšie riadidlá/barany, cca 46cm prípadne s flares/outsweep by spravilo citeľný rozdiel?
25.01.2021 - 23:23:25
00
Rovné riadidlá plus inner bar a máš vyriešené.

Prílohy:

192456-00-d-356793.jpg
192456-00-d-356793.jpg 46.03 KiB thumb_up1thumb_down

192456-02-d-356795.jpg
192456-02-d-356795.jpg 106.31 KiB thumb_up2thumb_down

26.01.2021 - 08:40:40
01
drifter_00 napísal:
Jasné, to tak nemá byť, ten predstavec som tam dal preto, že ten konkrétny bike mi je malý, len, aby som sa nanho "lepšie zmestil", sedlo som musel hodne dvihnuť, tak aj riaditka bolo treba. Všeobecne teda, širšie riadidlá/barany, cca 46cm prípadne s flares/outsweep by spravilo citeľný rozdiel?


Pocitovo je veľký rozdiel v úchope dole-rozšírených gravelových a cestným baranov pri spodnom úchope. Jazdím obe a veľmi príjemný prechod je z cesťáku -> gravel, pri opačnom prechode mi vždy chvíľu trvá, kým si zvyknem.

Ale naspäť k otázke - rozšírenými baranmi pri spodnom úchope získaš v teréne oveľa lepšiu kontrolu nad bicyklom. Ďaľší aspekt je nemať na graveli príliš veľký výškový rozdiel medzi sedlom a riadítkami - na ceste je to kvôli aerodynamike žiadúce, ale na graveli pri prudších zjazdoch oceníš, keď budú riadítka vyššie, než na cesťáku - vyšší stack. A je to samozrejme aj pohodlnejšie.
26.01.2021 - 09:39:02
00
Ako vidím diskusia na tému: Gravel s rovnými riaditkami sa ceľkom sľubne rozbehla a je veľmi inšpiratívna. Napísal som túto tému preto, nakoľko okrem MTB jazdím cykloturistiku. Pobehali sme už 25 krajín aj s kamarátmi. Cykloturistiku jazdím na starej Deme prispôsobenej na túto aktivitu. Lenže jazdt obkvačkaný kapsami to už nie je ono. Nakoľko prichádza generácia prívesných cyklovozíkov, tak chcem zainvestovať aj do tejto kategórie aj do bicykla. A preto gravel s rovnými riaditkami sa mi zdá vhodný na tieto aktivity. Mám už viac ako 61 rokov a byť celý deň ohnutý nad riaditkami nie je pre mňa. A nie sú to len moje pocity ale aj iných cyklistov s podobným zameraním. Vaše postrehy sú zaujímavé, určite ma to posúva ďalej, problém je skôr kde sa dá gravel vyskúšať. Myslím že v v MTB biker by to bolo asi možné, máte s tým niekto skúsenosti? Zašiel by som k ním, ak by to bolo možné.
27.01.2021 - 10:32:02
00
To co hladas sa vola "touring bike" napriklad Cube Travel EXC a podobne
27.01.2021 - 10:38:56
00
vrabc0: Ďakujem za tip. Viem aká je to kategória. Ja sa rozhodujem medzi : Kolos No.4 EX - nájdeš na stránkach: https://www.kolosbikes.com/ alebo nejaký gravel s rovnými riaditkami. Zatiaľ som rozhodnutý pre Kolos, ale na SVK to nie je kde odskúšať, najbližšie sa to dá v Brne. Cez Coronu nechcem cestovať, tak špekulujem.
27.01.2021 - 14:25:18
00
hm, ak to chces na cykloturistiku tak ten Kolos je celkom fajn vybaveny, mozno kvoli pohodliu by som tam dal trochu sirsie plaste
27.01.2021 - 14:35:27
01
whitetiger napísal:
Rovné riadidlá plus inner bar a máš vyriešené.

drifter_00
Presne tento edit mam ja a som s tym absolutne vpoho...pozri moj bajk
https://www.mtbiker.sk/bikeri/blavatraffic/bike#bike-19266-grawell
Sram 1x12 by som isiel az na 38-40Z prevodnik....inak parada.
27.01.2021 - 17:46:16
00
blavatraffic:
Paráda, takto si to predstavujem, akurát kľuky chcem s dvoma prípadne klasika s troma prevodmi. Predsa, roky už mám na krku a do kopcov to už potrebujem s ľahšími prevodmi. Ale v podstate je to to, čo hľadám. Ďakujem za inšpiráciu.
27.01.2021 - 20:03:33
00
SQLab 411 innerbarend odporucam, skvely produkt
27.01.2021 - 20:33:40
00
keyboard_arrow_up