gAtk0 komenty čo si dostal sa ti zdajú uštipačné?
Myslím že chalani ti tu veľmi ochotne a fundovane poradili, neviem čo si čakal že ti niekto povie, zober paňaženku a choď kúpiť toto?
10.09.2022 - 21:38:44
01
Ja osobne by som sa zameral na ostatne aspekty tych bajkov, v prvom rade ktory mi viac vyhovuje na to co jazdim spolu s fittingom, kolesa, kolko veci na nom (ne)musim menit aby bol podla mojich predstav, ako ma rieseny kokpit ale kludne potom aj take veci ci sa mi bohapusto paci (za tie prachy uz aj to musi byt). Osobne som jazdil chvilu dura ace a vklude som isiel nizsie na ultegru, rozdiel vo funkcnosti nic ale nie je to take sexi. A teda ked uz mam pridat za mna kam by som dnes isiel pri tejto cenovke tak Teammachine SLR, Aurum na Leightweightoch alebo Aethos nejaky custom build (ale asi by to skoncilo skor okolo 12 a nie 10?). Nastastie jazdim veci kde mi je (zatial) luto dat take prachy za bajk a radsej to minam na svetla, nadstavce, vybavu a zranie na pumpach :)
11.09.2022 - 12:27:57
01
Ja by som kľudne do výberu dal aj merida reacto 9000, alebo reacto team, modelový rok 2023 https://www.merida-bikes.com/en/bike/3081/reacto-9000
11.09.2022 - 15:02:07
00
MarosHe urcite ano len su hnusne 😁🙈
11.09.2022 - 15:25:28
00
Dizajn je individuálna záležitosť 🙂, a je pravda že za tie peniaze sa ti to aj musí páčiť, mne sa zo všetkých vyššie spomenutých nepáči akurát ten trek, neviem sa dostať cez ten dizajn ani u minulej a ani u tejto generácie. Som však merida pozitív, a reacto sa mi páči 😁
11.09.2022 - 15:36:58
00
Pri tej cenovke by som pozeral fakt radšej niečo prémiové i keď na ultergre. Ak ti vyslovene nejde o to, aby si mal 7kg mašinu. Canyon pôsobí stále ako low-cost bike oproti prémiovým značkám. Ja osobne som Canyon zavrhol z dôvodu, že pri mojej veľkosti rámu to vyzeralo už ako lešenie... Čiže u mňa hral rolu aj výzor .

Ďalej záleží koľko s tým chceš jazdiť a za akým účelom. Kvôli komfortu som sa vzdal Aero rámu a radšej volil endurance s tým že som dokúpil len aero kolesá, ten rozdiel je poznať. Kamoš jazdil Canondalle systemsix a prešiel práve kvôli tomu na dogmu.

Nové endurance rámy sú i tak už prepracované tak dobre, že ten rozdiel získaných "6watt" s aero rámom je zanedbateľný (tie sa dajú získať aj inak) je veľa recenzii, testov, treba len popozerať.
24.10.2022 - 22:54:43
00
:o
Čo je teda to ,,prémiové´´? Pinarello alebo Bianchi vyrobené v rovnakej čínskej fabrike ako Canyon, iba preto že sa tvária taliansky?
Oproti ktorému modelu pôsobí napr. Aeroad CFR lowcost? Takéto predsudky a snobský pohľad na cyklistiku som zažil naposledy od jedného zubára na F12 za 12 litrov ktorý najazdí tak 1500km ročne a je presvedčený že má taliansky tutti-frutti klenot a čínsky Canyon nie je dobrý ani do Jednoty po rožky :)

Okrem toho, chalan tu vyberá aero rám tak snáď vie čo chce a nebudem mu radiť endurance. Aero rám bude vždy rýchlejší ako endurance s rovnakými kolesami.
Prechod zo SystemSix na Dogmu nie je zrovna šťastný príklad keďže Dogma je (minimálne) semi-aero, určite nie endurance a aktuálny F model bol v tuneli testovaný na úrovni najrýchlejších aero cesťákov (napr. rovnako rýchly ako Venge a o 2w rýchlejší ako BMC Timemachine).

Ten rozdiel 6w endurance vs. aero je tiež dooosť optimistický :) Endurance cesťáky sa v tuneli veľmi netestujú ale napr. Emonda SLR dopadla v teste o 22w horšie a Cervelo R5 o 29w horšie ako Aeroad.
A to ešte Aeroad zaostáva 3w za Simplon Pride II.
25.10.2022 - 10:38:26
02
LMS:

lowcost preto, lebo je to bicykel priamo od výrobcu za pokiaľ možno najlepšiu cenu, bez ďalších prírážok distribútora a predajcov, i keď už ani to moc neplatí... značka celkom stúpla tak si k cene dávajú väčšiu maržu, ale stále je to jedno z najdostupnejších riešení i keď pri pohľade na tie reklamacie a dlžku čakania som objednávku od nich zrušil.

To či bude aero rám rýchlejší by sa dalo riešiť tak v laboratórnych podmienkach nie pri bežnej jazde a už vôbec nie pod 40kmh pri hobby jazdcoch... kolesá spravia viac ako rám, napriek tomu i tak všetko toto je zanedbatelné pokiaľ jazdec nemá správnu aero pozíciu na bicykli a vidim to denne, borcov na aero a sedia si tam vzpriamene ako na MTBčku :D takže tolko celé aero.... K tým tunel testom, tie si aj tak robia výrobcovia podľa seba neobjektívne a poviem ti úprimne, ak si pozrieš stránky ktoré sa zaoberajú testovaním čo je alebo nie je aero a o koľko ti to môže pomôcť, tak rám je to najmenej čo ti spraví rozdieľ... to už viac ti urobí kombinéza a správna prilba... ale najviac stále pozícia jazdca (uhly, držanie rajdov, posed atd)

Ja som sa tiež dlho rozhodoval aký cesťák... ja jazdím aj tak MTB a chcel som cesťák ako náhradu gravelu čisto len na tréningy a dlhé trasy.... a tiež som nevidel zmysel platiť viac peňazí za niečo, čo bude rovnako rýchle, pretože aj tak záleží najviac na jazdcovi :D takže KOMy viem uletieť aj na tiež v číne urobenom jednom z najdostupnejších rámov CUBE... a takú váýbavu za taký smiešny peniaz neponúkal nikto iný... Ultegra Di2 12speed a 8,2kg za menej ako 3500eur... a ten rám je tak dobre spravený že už je i tak dostatočne "aero" akurát teraz po 5000km som si doprial lahšie kolesá, hlavne kvôli šprintom a kopcom, preto len 50mm výška, nevidím zmysel ťahať skoro dvojkilové 80mm výplety, opäť by som s tym nebol rýchlejším i keď je to viac "aero".... aero nie je všetko.... niekomu možno stačí také placebo aero :D ale kým nemá človek optimálnu hmotnosť, dokonalú stravu, natrénované tisíce km a nie je fakt pretekár tak je zbytočne zamýšlať sa nad tým.

Prílohy:

IMG20221026124957.jpg
IMG20221026124957.jpg 131.75 KiB thumb_up0thumb_down

26.10.2022 - 13:15:28
00
Ja už sa v tvojom (kon)texte začínam strácať :D
Takže Canyon je lowcost preto lebo ti ho predá priamo výrobca a nekúpiš ho v predajni :) Aha...doteraz som myslel že low-cost znamená nízka cena/náklady a tým aj nízka kvalita. A to je trochu zavádzanie z tvojej strany, lebo to nie je prípad Canyonu. Alebo si len pletieš svoje dojmy s pojmami.

Stále si nenapísal čo je podľa teba ,,prémiová´´ značka, ale už vidím podľa akých kritérií hodnotíš. Videl som už osobne 5k eur rám Cipollini s chybami laku a nakrivo osadenými držiakmi košíkov (a to už asi prémiová značka je, nie? :) ) To len k tej ,,prémiovosti´´.
K tým reklamáciám, máš prístup k dátam jednotlivých výrobcov aké % reklamácií z objemu predaja riešia, alebo súdiš len podľa tunajšieho vlákna ,,Canyon reklamácie´´ že Canyon je na tom horšie ako iný výrobcovia?

Aero. Pletieš sem už veci ako 80mm časovkárske kolesá, poloha jazdca, oblečenie, prilba. Myslíš že jazdec ktorý chce 10k cesťák toto nemá zmáknuté a jazdí s integrálou a voľným dresom? Podstata je stále rovnaká, aero bicykel bude stále merateľné rýchlejší ako endurance bicykel hoci aj s rovnakými kolesami, riadítkami, posedom, kombinézou, prilbou a návlekmi na tretrách. Nevraviac o tom že dávať aero komponenty a doplnky na endurance bicykel nedáva žiadny racionálny zmysel, je to stroj iného zamerania už len geometriou.
Neviem o akých testoch ktoré si robia sami výrobcovia neobjektívne píšeš, ja som čerpal z nezávislého testovania Tour Magazinu.

Na záver k tomu aeru, keď už si debatu zvrtol týmto smerom. Budeš prekvapený, ale vystupuje do popredia ako dominantná veličina už od 15km/h. Pri 45km/h jazdec vynakladá 90% výkonu iba na prekonanie odporu vzduchu. Dokonca do 6% stúpania má aero rám väčší prínos ako ľahký vrchársky rám. To sú fakty, nie dojmy.
Navyše potvrdené vlastnými skúsenosťami podložené dátami z wattmetra.
Takže toľko celé aero ;)

Keď vidím tvoj bicykel tak neviem či v tejto veľkosti vyzerá menej ako lešenie čo spomínaš :) To bez urážky, je jasné že každý bicykel v tejto veľkosti už vyzerá hnusne bez ohľadu na značku. A to sa mi zdá že ti je ešte malý a ešte o číslo väčší by si zniesol... Zrejme máš cez 2m, to ja som vďačný za svojich skromných 180cm a M-ko rám.

Je super že si spokojný s endurance geometriou a ja to beriem, ale prosím nenanucuj to niekomu kto hľadá niečo celkom iné. To je ako v enduro vlákne niekoho presviedčať že mu stačí XC, lebo tebe to vyhovuje, tak predsa musí každému a vyššie zdvihy sú zanedbateľné.
26.10.2022 - 23:13:35
05
? dobre si sa vyrozprával, ja som si napisal svoj názor k aero rámu (každý môže mať pokojne svoj a o tom to je), je milión testov a videí (výhody a nevýhody, nemôžeš tvrdiť že aero rám má len výhody), takže asi toľko.

Nenapísal si nič s čím by som nesúhlasil, ale ty si to rozvinul už úplne, stále sa bavíme v úrovni hobby, ja som ostal len pri tom zmysle aero rámu.

A low cost je v preklade nízke náklady, to že si myslíš, že aj nízka kvalita si napisal ty, nie ja. Ako si prišiel na to že niekto niekomu niečo nanucuje? To by som tu asi nepostol môj cestak, ktorý je úplne z toho najlacnejšieho ?. Bolo to len ako príklad, ako vyzerajú modré endurance rámy. Toto je diskusné fórum, preto tu predsa diskutujeme ? ak si to pochopil inak tak ma to mrzí.
27.10.2022 - 09:14:32
00
Aero ram vyznam ma a to wattovo citelny, ale je to ako vzdy otazka penazi :)

Prílohy:

coutaéro-600x274.png
coutaéro-600x274.png 28.62 KiB thumb_up0thumb_down

09.12.2022 - 16:36:07
02
keyboard_arrow_up