dellax napísal:
Ja vahu komponentov neriesim absolutne. Vobec neviem ani kolko vazi moj bike a je mi to uprimne jedno.
Za mna aero =>>>>>>>>> vaha biku. Co ti pomoze to kilecko? Ked na bruchu vozis sadlo... a takych ludi je tu vela. Hlavne ze gramarcia na komponentoch :D


Ak si to myslel tak, ze si maju kupit bike na tiagre s hlink ramom a aksium kolesami za 800E tak suhlasim.
Ak si to ale myslel tak, ze maju kupit bike za 2000E a neriesit co vazi, tak to je padnute na hlavu. Lebo 1000E je na tom biku prave za usetrenu vahu. 70% ludi nepozna pocitovo rozdiel medzi tiagrou a dura-ace a medzi 105 a dura-ace skoro nikto. Pohodlie ramu ? Ziadne dava ramy nemaju taky rozdiel v pohodli, ako ked zmenis plaste z 25mm na 28mm. A aero to je vtip sam o sebe. Ked nesutazis a jazdis 24km/h s tym sadlom na bruchu, kopes si don kolenami drzis sa na topoch, lebo inak vyvratis obed, aky zmysel ma aero ? Aby som bol cool v bufete s pivom v ruke? Vies ze 93% aero benefitu na biku robi poloha jazdca ? Stavim sa ze 75kg chrt na starom favorite bude viac aero, ako 100kg mameluk na aero biku. A predstava 100kg mameluka zo sadlom na bruchu v aero polohe :rofl: to chcem vidiet. Ruky sa mu podlomia po 10km.

Cize spat do racia, cestny bike je pretekarske naradie pre pretekarov, alebo aspirujucich nadsenych amaterov. Ak ma niekto sadlo na bruchu BMI >30 tak nech si kupi fitnes bike. Nie cestak, a uz vobec nie aero. Bude na tom finese rychlejsi, prejde viac, dlhsie vydrzi, on na biku aj bike pod nim, a viac schudne :)

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

01.03.2019 - 11:15:30
03
Prečo 100kg muž musí byť tučko so sadlom na bruchu? Kamoš (2.03m na výšku) amatérsky boxuje, váži 115kg a sadla na ňom veľa rozhodne nie je. K nám do fitka chodí chalan, čo chodí na súťaže v kulturistike. Váha od 120-100kg, záleží v ktorej fáze tréningu je. A sadlo by si na ňom márne hľadal. Tiež chodí na výlety na biku, keď má čas. Tak nechápem to oháňanie sa váhou, že každý kto jazdí na biku a má viac ako 73,439kg je tučko.
01.03.2019 - 12:29:23
04
Jano1987 Preto hovorim ze aero => vaha bicykla. u 100kg chlapa je jedno ci mu bike prida 2kg naviac ako u 50 kg chrta. A pri tych par kopcekch co tu mame riesit 2kg hore dole mi pride chore :D
01.03.2019 - 12:34:40
00
Jano1987 Kenai to aj napísal, že človek s >=30 bmi, to znamená, že 100 kg boxerista asi nie
01.03.2019 - 12:42:18
00
ja mam >=30 bmi, zijem, jazdim, dokonca si myslim, ze aj celkom dost, dokonca viem rozoznat aj pohyb medzi MTB-kros-fitnes-cestak bic, preto nepochopim tiez tymto reciam...
ale tiez mam napr. nejaky blok ist do nejakych drahsich bic, laka ma to, ale ked vidim, kolko vyhodim penazi pri mojom najazde pri obycajnych lacmych bic, tak si ani nechcem radsej predstavit, kolko by ma stala prevadzka niekolko tisicovych bicyklov...
01.03.2019 - 12:49:38
00
Čo hovorí BMI? Napríklad ten kamoš, čo amatérsky boxuje pri výške 2,03m a váhe 115kg má BMI 27, čo znamená, že má nadváhu. Chalan z posilky, má okolo 185cm, pri váhe 100kg má BMI 29,2, pri 120kg keď je v objemovke má BMI 35,1. Takže má vlastne obezitu 2. stupňa. Pritom 10km zabehne za nejakých 35 minút
01.03.2019 - 14:53:20
00
Jano1987 Ach jaj, BMI je vytvorene pre beznich ludi = priemer. Bicykle tiez. Boxerista kulturista .... nie je bezny clovek. Rovnako ako vrcholovy vytrvalostny atlet. Jeden bude nad druhy pod BMI a vsetko bude OK. A vidiet kulturistu v objemovke na aero biku ... Rovnako vesele ako toho s tym sadlom na bruchu. Obaja vyhodia ranajky, len ich zlozenie bude ine. Kolko kulturistov polozi ruky v predklone na zem ? Ich specializacia je inde. Ved by potrebovali na cetaku riaditka kolko 52cm ?

Dzuch-Ban Aby si si nemyslel, ze sa do nikoho chcem navazat, alebo nico podobne. Este pred dvomi rokmi som mal 98kg a 184cm. Na cestaku som mal riaditka v urovni sedla inak sa mi klepai ruky. Jazdil som skoro cisto na topoch v polohe ako na MTB. Na MTB som to mal ako na Liberte. Ked som chcel ist do dropov kopal som si do zaludka kolenami tak, ze som sa skoro doblil a nevydrzal som to dlhsie ako nejaky 1km. -> dnes 82kg 184cm iny bycikel. Uhol chrbtu k horizontu na pakach 32 stupnov, v dropoch som horizontalne ako v TT polohe. Kolena sa mi k brucha ani nedotknu. -> Stale mam dost zbytocneho tuku co sa vozi zdarma, ale skor ci neskor sa ho zbavim.

Co z toho vyplyva: Kazdy by mal mat bike, aky prave potrebuje na svoje jazdenie. To jest primerany svojej vahe, pohyblivosti, fitnes lelvelu.
Trvam na tom, ze je pre bezneho smrtelnika, lacnejsie zhodit kg z brucha ako z biku .
Ze aero pre cloveka jazdiaceho <24hm/h priemer su vyhodene peniaze na image. Je velmi vela sposobov, ako ho urobit rychlejsim lacnejsie.
A kupit bike za >1500E a nezaujimat sa o jeho vahu, to je ako kupit spotove auto a nezaujimat sa o vykon. Image.

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

01.03.2019 - 15:45:39
01
Clovek jazdiaci priemerkou 24 km/h je turista a to je ina kategoria :). Pre toho to naozaj zmysel nema tak isto ako vaha biku.
Kazdemu podla chuti. Ja len ze aero >> vaha co sa rychlosti tyka. A aj tie aero biky vedia byt pohodlne dokonca aj pohodlnejsie.
01.03.2019 - 17:41:34
00
dellax Je to zrejme o slovickareni a vsetko su to velmi tazko meratelne parametre. Podla STRAVA muzi jazdia priemer 25km/h zeny 21km/h. Co je dost zarazajuce, ked si clevek vezme, ze na strave su sportovci, nie bezny vikendovy kochac sa po okoli. Sudiac podla toho, pre priemerneho cyklistu je aero len image.
Vaha vs Aero v zasade suhlasim s tym co pises. Ale treba si uvedomit, ze aero, ako celok, je dolezitejsie ako vaha. Nie aero komponenty / ram. A tu sa to komplikuje, lebo jazdec a jeho poloha je 93% odporu vzduchu. Aero bike je rychlejsi, ale majorita rozdielu nie je v tvare trubiek, ale v agresivnejsej polohe jazdca.

Trufnem si povedat, ze ak das na endurance bike aero bars (TT rohy) tak budes rychlejsi ako na aero biku v standardnej polohe na pakach, a mozno aj ak budes v dropoch. GCN nameralo rozdiel endurace vs aerod 6% pri TT po rovine. Treba si, ale uvedomit ze to nieje len rozdiel bikov, ale aj polohy jazdca medzi nimi.
Príloha:
GCN.jpg
GCN.jpg 145.87 KiB thumb_up0thumb_down

(bohuzial tam nieje iny vhodny zaber len z brzdenia, ale aj tam je zmena polohy a teda aj frontalnej plochy jasna.
Vo videu Which Is Faster: An Aero Bike Or A Lightweight Climbing Bike? namerali rozdiel len 1.5%
A pri zmene polohy jazdca z dropov na aerobars, na tom istom biku, namerali usporu 7%.

K vahe: Je vseobecne zname, aky vplyv ma vaha sustavy pri jazde do kopca, ale malo kto si uvedomi, ze nerovnost asfaltu ktoru nepohlita pneu, je stale minimalisticke stupanie a opatovne klesanie. Kazdy malinky hrbcek podvihne bike aj jazdca a plytva na to jazdcovu energiu. Cize hmotnost hra rolu aj na rovine. Dalsi aspekt je zotrvacnost. Nikto nema stale rovnaku rychlost, vietor, zatacky, prekazky na ceste, to vsetko nas nuti akcelerovat a brzdit. Tam sa prejavuje hmotnost tiez. Samozrejme opat je to hmotnost sustavy, nie biku. Cize aj tu je uspora na biku marginalna oproti uspore na vahe jazdca ak nejde o 60kg chrta, na 15kg ocelaku.

Pre mna to znamena, ze si mozes nejku rychlost kupit, ale je to frakcia oproti tomu co mozes ziskat treningom a pracou na flexibilite. Preto pre mna je dobry bike taky co umozni majitelovy vela jazdit a vela trenovat, nie taky co ho uroby o 6% rychlejsim, ale neobsedi na nom viac ako 2 hod. A jazdec bez kondicie s nadvahou co nema problem usediet v spravnej polohe na aerobiku, to je porste chymera.

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

01.03.2019 - 21:26:55
02
Podľa štatistiky, čo som čítal minulý rok, tak bežná rýchlosť cyklistu je 15km/h. Bavíme sa o bežných ľuďoch, čo idú na výlet z času na čas, jazdia bikom do roboty a podobne. Podľa tej štatistiky rýchlosť 20km/h a viac už dosahujú trénovaný ľudia a zvyčajne jazdia na cestných bikoch a po rovinách. Ak si uvedomíme, že priemerná rýchlosť na TdF za celú tour je 40km/h a to sú športovci, tak rýchlosť 15km/h u bežných ľudí je reálna.
02.03.2019 - 01:40:59
00
kenai, mám pocit, že ty si zas len ďalší ivan. Čo má preboha flexibilita s nadváhou (podľa BMI) a s kondíciou? Vo veľa veciach máš pravdu, ale tak zarputilo sa držať "svojej" pravdy a nevnímať, čo píšu iní ... Práve preto, že ako si napísal najdôležitejšie je mať bicykel, ktorý ti umožní jazdiť najviac, práve preto pre niekoho to môže byť ten aero, alebo ten najľahší alebo proste ten ružový. Lebo sa cíti dobre a rád sa ide previezť.
A sme v téme prvý cestný bicykel a nie v téme bicykel pre závodníka okolo komína

Aj z čisto sebeckých pohnútok je dobré konať nesebecky

02.03.2019 - 12:50:28
01
Ak je reč o flexibilite, pozrite si čínske akčné filmy ako tam koľkokrát nie zrovna 2x štíhly ľudia skáču a hýbu sa. Ich flexibilita je na úplne inej úrovni ako nejakého cyklistu. Cyklista sa akurát tak musí zohnúť dole. Pri troche pravidelného strečinku to dá každý, aj 150kg macko.
02.03.2019 - 14:14:20
00
lapaloma Jano1987 Kludne mozete mat pravdu, len ja takeho nepoznam. Mozno u zien by to bol castejsi ukaz. Ja vychadzam len z mojej skusenposti, s toho co som videl, ked som robil fitting a z logiky. Ked ma clovek nadvahu zrejme cvicenie nebude jeoho hobby. Zvaca tie kg na vyzse su nasledok gaucingu, sedaveho zivotneho stylu, prace....a to zvacsa nesie zo sebou aj poskracovane vaziva a horsiu pohyblivost. Preto moj predpoklad, ze clovek s BMI nad 30 bude mat aj zlu pohyblivost. Samozrejme, ako vzdy verim, ze su aj vynimky. Koniec koncov je to jedno. Uplne suhlasim s
lapaloma napísal:
...najdôležitejšie je mať bicykel, ktorý ti umožní jazdiť najviac, práve preto pre niekoho to môže byť ten aero, alebo ten najľahší alebo proste ten ružový. Lebo sa cíti dobre a rád sa ide previezť. ...

Ak robim fitting neurcujem BMI, ale zistujem pohyblivost. Cize z mojho pohladu je BMI uplne jedno, tu som to pouzil len pre zjednodusenie...neuspesne ;-)

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

02.03.2019 - 17:27:26
00
Ahojte bikery.

Čo hovotite na tento bicykel https://www.sportrysy.sk/cube-attain-gtc-pro-2018/. Bude mi sedieť veľkoť 53? Meriam 166cm a chcem niečo endurace. Resp. da sa ešte niekde kupiť bike za lepšiu cenu (full karbon, výbava 105,endurace...) s tým že by som bicygel aj realne odskušal??? Pochádzam od Sabinova tak pripadaju do uvahy len kamenné obchody na východnom SVK (KE,PO,PP...)

Ďakujem
03.03.2019 - 15:06:29
00
Bicykel je OK, ale tento ti bude veľký a tá tabulka odporúčaných veľkostí je úplný nezmysel.
Pozri sem https://www.cykloabc.sk/p/27619/bicykel-cube-attain-2019 a porovnaj si tie veľkosti.
03.03.2019 - 16:24:03
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up