Tu dokonca test kde vyšli plášte rýchlejšie ako galusky. :o
https://www.youtube.com/watch?v=0ovYHQ35-5o
13.11.2015 - 12:14:26
00
to ze su niektore plaste rychlejsie ako galusky je zname uz dlho, budem sa opakovat ale tony martin nevozi plaste na casovku preto lebo chce dat sancu aj ostatnym.
Bezny smrtelnik to aj tak nepozna, placebo efekt je mocna vec. Ja vozim galusky preto ze slusne plastove karbony v mojej cenovej relacii neexistuju.
13.11.2015 - 12:52:46
00
Ten test je velmi neprofesionalny a nie je tam spomenutych plno podstatnych detailov:
* Akym sposobom boli galusky nalepene (paska podstatne zvysuje CRR, prilis vela vrstiev lepidla taktiez - co robi skoro kazdy kto pouziva klasicky cement)
* Aka bola skutocna sirka nafukaneho plasta/galusky ? Uspokojit sa s tym, ze nominalna sirka oboch typov je 25mm je nedostatocne, kazdy vie, ze sirka plastu je omnoho viac obmedzena sirkou rafiku ako pri galuskach - ak sa nahodou stalo, ze plast mal 24-25mm (co je z hladiska aerodynamiky pre 27mm siroky rafik pomerne optimalne) a galuska ~27mm, tak ma plast samozrejme velku aerodynamicku vyhodu (ktora by bola zmazana ak by sa pouzila 23mm galuska...)

Zaverom len dodam, ze pri vsetkych hodinovych rekordoch o ktorych viem (vratane toho posledneho Wigginsovho) boli pouzite galusky (aj ked urcite nie nalepene tufo paskou...) - myslite, ze si teamu ktory stravil desiatky az stovky hodin analyzou najmensich aerodynamickych detailov, pozicie jazdca, atmosferickeho tlaku v den pokusu o rekord (!) by unikla "drobnost", ze ziskaju podstatnu vyhodu pri pouziti plastov namiesto galusiek ? Zvlast vtedy ked zrovna pri hodinovom rekorde su dalsie podstatne vyhody galusiek (nizsia hmotnost, lepsi grip v zatackach, vyssia bezpecnost v pripade defektu) uplne nepodstatne a ide skutocne len o co najmensie CRR a najlepsiu aerodynamiku ?

Este k Tonymu Martinovi, ktoreho spomina asi kazdy zastanca teorie ze plaste su rychlejsie - Tony Martin je asi jediny kto obuva na casovky (velmi rychle) plaste, velakrat s nimi nad konkurenciu s galuskami zvitazil, velakrat to bolo naopak. To, ze to nerobi skoro nikto iny podla mna svedci o tom, ze tam nie je ziadna velka vyhoda ani nevyhoda, pre Tonyho Martina pojde zrejme o sponzorsky deal (ale urcite si nemyslim, ze by si kvoli tomu zamerne poskodil). Jednoducho, rozdiel v CRR medzi spravne nalepenou galuskou a plastom nie je ziaden. Cital som vela testov, a ziaden nepreukazal, ze by plaste boli z principu rychlejsie, top plaste aj galusky boli vzdy na prvych miestach s minimalnymi rozdielmi, ktore zodpovedali skor standardnym odchylkam merania.
13.11.2015 - 13:06:33
01
janherich: Inak, toto je strasne fascinujuci topic! A rad si o nom obcas pocitam, napriek mojmu vlastnemu amaterizmu:) Nasadenim 23mm galusky sice mozno dorovnas aerodynamicku vyhodu plastov, ale zaroven zvysis CRR. Je to taky obojstranny noz, sirsie plaste maju mensi valivy odpor, zaroven ale horsiu aerodynamiku, cize tie watty, ktore mozno usetris jednym, mozes druhym zase stratit. Najlepsim riesenim bude mat moznost dat co najsirsi plast pri co najlepsich aero vlastnostiach -> poriadne siroky rafik:)) Co je prave dnes aktualny trend predsa, asi to nebude nahoda. Ale na sirokom rafiku bude mat lepsie aero vlastnosti 25mm plast nez 25mm galuska (http://www.reynoldscycling.com/reynolds/news/tires-for-wide-rim-wheels).
No a to by aj mna veru velmi zaujimalo, preco sa pri hodinovke pouzivaju galusky a veru dost mi to vrta hlavou:) Neviem, ci by som to pokladal za smerodajne, divat sa na cyklistiku, odvetvie, staromodne a tazkopadne, v ktorom si dodnes niektori ludia myslia, ze na casovke aj do mierneho kopca je lepsie vziat klasicky nez casovkarsky ram. A sice Tony Martin je jediny profi cyklista, ktory plaste na casovke pouziva, no zaroven vacsina top10 cyklistov z Kony (Ironman Hawaii) bola na plastoch na 180km casovke;) V triatlone, v odvetvi, ktore prave naopak bolo technologicky vzdy napred a casovkarske ramy/posedy a celkovo aerodynamiku riesilo o desatrocie skor nez cestna cyklistika.

A inak tie testy, tie su vzdy trochu nepresne a malo objektivne, hned ten prvy test, co postol Fidel mi pride dost zaujaty v zaujme Specialized, kedze tam chybali top produkty od ich konkurentov, ved Continental GP 4000S II vobec nie je najrychlejsi plast od Conti, chybaju uplne Conti GP TT, Supersonic, Attack... Takisto od inych znaciek Schwalbe PRO One, Vittoria Open Corsa Evo Slick.... Proste, top tiers tam su len od Speshlu, co mi pride mrte neobjektivne, aj ked zavery, ktore popisuju, z tych sa da vela odniest. Velmi dobry blog na tematiku valiveho odporu a plastov/galusiek je tento http://bikeblather.blogspot.sk/
13.11.2015 - 13:56:38
00
Rachela: Pozor, v tom clanku na ktory si dal odkaz sa o galuskach nepise vobec, nic, porovnava sa tam vulkanizovany plast:
cdn.shopify.com
A plast konstrukcie open-tubular:
www.veloflex.it

V zasade tam pisu, ze plast konstrukcie open tubular nemozes bezpecne nasadit na rafik s takou vnutornou sirkou na aky mozes nasadit vulkanizovany plast rovnakej sirky (kedze open tubular je v prirodzenom stave uplna "placka", pre dobre drzanie v rafiku musia byt patky plasta pomerne blizko seba aby mal plast vo finale blizko kruhovemu prierezu, vulkanizovany plast drzi tvar sam o sebe a je tymto obmedzovany menej).

Galuska je v tomto este benevolentnejsia, kedze, sirkou rafiku nie je prakticky vobec obmedzena (az v extremnych pripadoch bude problem so zakrivenim nafukanej galusky oproti zakriveniu kanalika v rafiku) - na dajme tomu 24mm galuskovy rafik mozes dat bez problemov 20mm ale aj 30mm galusku.

Pozri napriklad tento clanok: http://aerogeeks.com/2014/04/03/aeromail-tire-size/, zhodou okolnosti takisto od Paula Lewa z Reynoldsu, tvrdi tam, ze ak by sme pozerali len na aerodynamiku a nic ine, tak optimalna sirka obutia pre 25mm siroky rafik je 14mm ! Samozrejme, ze komfort a CRR by asi bolo v tom pripade naozaj mizerne.
Kazdopadne si dovolim citovat odpoved Paula Lewa:
Our clincher rims were designed for 23-25 mm tires. The problem with most wide clinchers is you can’t mount a tire with a diameter smaller than 23 mm and have good retention. You can (for best aerodynamics) race a 21 mm tire on our tubular rims.


A co sa tyka pouzita plastov v triatlone, triatlonu sa naozaj nerozumiem, ale nebude to sposobene aj tym, ze triatlonisti su pri defekte odkazany len na seba, co galusku automaticky vylucuje, zatialco dusu zvladnes vymenit a pomocou CO2 cartridge nafukat za 1-2min, co pri 180km bike legu je este stale ako tak znesitelne ?
13.11.2015 - 21:10:57
00
Este pridam jeden velmi zaujimavy test CRR, je sice z roku 2010, ale je tam naozaj vela modelov plastov/galusiek, porovnavaju latexove/butylove duse, metody lepenia: http://www.biketechreview.com/tires_old/images/AFM_tire_testing_rev9.pdf
Zaujimave, je ze najmensi CRR ma 21mm siroka galuska ! Pozrite si ten rebricek cely, zaujimavy poznatok je, ze sirsie obutie s tou istou zmesou ma sice pri tom istom tlaku nizssi valivy odpor, ale ten rozdiel je dost maly - je dost pravdepodobne ze na prednom kolese (ktore je zatazene menej) bude aerodynamicka vyhoda uzsieho obutia mat vyrazne vyssi prinos ako mierne zhorsene CRR.
13.11.2015 - 21:40:27
01
rachela:opytaj sa PV preco pouziva plaste na IM, milerad ti odpovie :P budes sa cudovat preco nie galdy
22.11.2015 - 08:25:53
00
Galusky alebo plastovky, jedine na preteku by som pouzil...
22.11.2015 - 10:06:18
00
Preco?tiez som mal obavy a rok jazdim galusky a v pohode ziaden problem
22.11.2015 - 10:45:45
00
Dostanem na galuske defekt dajme tomu po najazdení 500 km od kúpy a už ju nikdy nemôžem natlakovať na 10 barov. Klasický plášť môžem používať až kým ho nezoderiem.
22.11.2015 - 11:33:14
00
to máš odkiaľ takéto info?
22.11.2015 - 11:41:24
00
Z netu :) a ešte jedna vec, nechcelo by sa mi piplat s lepenim a celý výjazd mysliet na to, či som to neurobil zle a ci sa niekde neprizabijem, ked sa mi vyzuje galuska :)
22.11.2015 - 11:44:50
00
ale však nikto ťa nenúti voziť galusky, my čo ich vozíme takéto obavy a problémy nemáme :) za celú sezónu (cca12 000km)som nemal jediný normálny defekt. raz som vychytal pripínačku na pretekoch, čo tam niekto vysypal a v pohode som na tom dojazdil a zistil to až v cieli - ľudia jazdiaci na plášťoch sa poprechádzali v 36° horúčave. normálne som tam nalial tmel jazdil veselo ďalej na 10 bar, potom som mal druhý defekt ale to bola čisto vlastná blbosť, že som šiel po lese a rozrezal ju na šutroch, v pohode som došiel 40km domov na prázdnej bez toho aby sa ráfiku niečo stalo - experimentovať v takom teréne s plášťami, tak si volám odvoz.
22.11.2015 - 11:54:05
00
Vsak preto pisem, na pretekoch ano, pri treningu nie...
22.11.2015 - 12:06:11
00
Si asi nikdy galusky nejazdil.na 10 to ne fukam nikdy☺ani ked je nova je to maximalne nepohodlne.defekt som mal raz dal som tmel s jazdil normalne dalej.pravda je ze mal som ju vymenit este pred defektom ak by som to urobil pravdepodobne by som defekt nedostal.bola dost zjazdena
22.11.2015 - 12:28:14
00
keyboard_arrow_up