Rachela: Pozor, v tom clanku na ktory si dal odkaz sa o galuskach nepise vobec, nic, porovnava sa tam vulkanizovany plast:
cdn.shopify.comA
plast konstrukcie open-tubular:
www.veloflex.itV zasade tam pisu, ze plast konstrukcie open tubular nemozes bezpecne nasadit na rafik s takou vnutornou sirkou na aky mozes nasadit vulkanizovany plast rovnakej sirky (kedze open tubular je v prirodzenom stave uplna "placka", pre dobre drzanie v
rafiku musia byt patky plasta pomerne blizko seba aby mal plast vo finale blizko kruhovemu prierezu, vulkanizovany plast drzi tvar sam o sebe a je tymto obmedzovany menej).
Galuska je v tomto este benevolentnejsia, kedze, sirkou rafiku nie je prakticky vobec obmedzena (az v extremnych pripadoch bude problem so zakrivenim nafukanej
galusky oproti zakriveniu kanalika v rafiku) - na dajme tomu 24mm galuskovy rafik mozes dat bez problemov 20mm ale aj 30mm galusku.
Pozri napriklad tento clanok:
http://aerogeeks.com/2014/04/03/aeromail-tire-size/, zhodou okolnosti takisto od Paula Lewa z Reynoldsu, tvrdi tam, ze ak by sme pozerali len na aerodynamiku a nic ine, tak optimalna sirka obutia pre 25mm siroky rafik je 14mm ! Samozrejme, ze komfort a CRR by asi bolo v tom pripade naozaj mizerne.
Kazdopadne si dovolim citovat odpoved Paula Lewa:
Our clincher rims were designed for 23-25 mm tires. The problem with most wide clinchers is you can’t mount a tire with a diameter smaller than 23 mm and have good retention. You can (for best aerodynamics) race a 21 mm tire on our tubular rims.
A co sa tyka pouzita plastov v triatlone, triatlonu sa naozaj nerozumiem, ale nebude to sposobene aj tym, ze triatlonisti su pri defekte odkazany len na seba, co galusku automaticky vylucuje, zatialco dusu zvladnes vymenit a pomocou CO2 cartridge nafukat za 1-2min, co pri 180km bike legu je este stale ako tak znesitelne ?