tak to už ťažko zrovnať vo vzduchoprázdne ťažší dole kopcom dojde ďalej a rýchlejšie, v reálnych podmienkach to ťažko vyhodnotiť bez konkrétnych parametrov
04.10.2016 - 14:00:27
00
vo vzduchoprazdne sa objekty pohybuju rovnako bez ohladu na hmotnost (volny pad)
04.10.2016 - 15:51:35
00
https://www.youtube.com/watch?v=E43-CfukEgs
04.10.2016 - 16:36:40
02
no nešťastne som to formuloval tým vzduchoprázdnom som nemyslel vákum, ale prostredie kde by sme zanedbali aerodynamiku
04.10.2016 - 16:44:16
00
V každom prípade s môjho krátkeho testovania 47mm karbónového vs. 30mm hlinkového ráfiku si dovolím tvrdiť že do kopca ide lepšie ten ľahší a tuhší výplet bez ohľadu na výšku profilu. To isté platilo aj po rovine a dolu kopcom :-)
04.10.2016 - 21:39:30
01
Tak je pravda , že jeho karbóny sú aj spolu s obutím ad mojich hliníkov o cca 250 gramov ťažšie , tak najskôr to bude asi tým menším zotrvačným odporom na roztáčanie u hliníkov . Možno keby mali takmer rovnakú hmotnosť tak ,by tie vyššie karbóny lepšie rezali vzduch a šli by rýchlejšie. :-) Čisto len taký môj záver, že u asi najpoužívanejších karbónov, 50 mm bude najväčší benefit tuhosť a aerodynamika tam bude robiť zrejme len zanedbateľné rozdiely v ich prospech. :-)
04.10.2016 - 23:23:17
00
V zjazde 250g nehrá žiadnu úlohu. Rozdiel v rýchlosti, ak je obutie a tlak identicky, bude v aerodynamike. Ten Tvoj kamoš + jeho bicykel bude mať väčšiu čelnú plochu a preto väčší čelný odpor. Niektorí výrobcovia (napr. Campagnolo) tvrdia že rozdiel je aj v ložiskách.
05.10.2016 - 08:22:32
00
Aj keď to nie je test priamo z veterného tunela, tak myslím, že od výsledkov sa dá slušne odraziť a sú zaujímavé. Ešte mohli urobiť test s inou prilbou :)
GCN's Aero Challenge: How Much Time Can You Save? thumb_up0thumb_down
05.10.2016 - 08:30:45
01
ehvie napísal:
V zjazde 250g nehrá žiadnu úlohu. Rozdiel v rýchlosti, ak je obutie a tlak identicky, bude v aerodynamike. Ten Tvoj kamoš + jeho bicykel bude mať väčšiu čelnú plochu a preto väčší čelný odpor. Niektorí výrobcovia (napr. Campagnolo) tvrdia že rozdiel je aj v ložiskách.


samozrejme ze je rozdiel v loziskach.
05.10.2016 - 09:36:28
00
Podľa toho testu pridajú aero kolesá 0,5-1 km/h
05.10.2016 - 10:23:37
00
Tie Zippy snáď majú kvalitné ložiská keď toľko stoja a aké ložiská už môžu byť v nábojoch R13 za 70 eur ? Ta len obyčajné :-) A zadný náboj aký ma tvar pokiaľ je klasický cestný z hľadiska aerodynamiky mu to môže byť úplne jedno, bo tam je tak rozvírený vzduch od predného kolesa a stredu , že by tam možno nevadil ani náboj s dynamom , alebo s bubnovou brzdou :-)
Až príliš sa oháňajú aerodynamikou v reklame na tie kolesá ,ale nie je to nič výnimočné . V každej reklame je len 10% pravdy :-)
Ale pekné sú :-)
05.10.2016 - 11:11:30
00
V zjazde je spravidla rýchlejší ten kto má viac odvahy :-)
05.10.2016 - 11:22:00
07
Subjektívne pri 50 mm kolesách mám pocit že môžu pomáhať tak od rýchlosti 40 km / h. Ten pocit keď ideš 45 km/h a necítiš ten odpor od predného kolesa na ktorý si zvyknutý stojí asi za tie prachy. U Campy Bora na galuskách s tenkými, plochými oceľovými špicami je naviac znateľne väčšie pohodlie ako na plášťových Eurusoch ktoré majú ploché hliníkové špice.
Ale do kopca mi to pripadalo všetko jedno, aj 1100g Lightweight.
05.10.2016 - 11:23:03
00
Áno , ale v tamtom zjazde nešlo o odvahu , vôbec sa netočilo len zaľahnutí dá sa povedať že obaja rovnako , ešte aj výškovo sme rovnakí a to že on má 10 kg viac by v zjazde malo byť poznať. Napríklad pri lyžovaní v zjazde je 10 kg poznať dosť :-)
05.10.2016 - 11:29:55
00
ja na ľahkých kolesách najviac oceňujem akceleráciu, teda ľahšie ich dostať do otáčok.. taktiež nemám pocit že by ma nízky ráfik a váha limitovali v zjazde, tam mal limituje najmä hlava, ako bolo vyššie písané. subjektívny pocit z tých ospevovaných keramických campa ložísk mám ale taký, že ich efekt vôbec necítim, skôr naopak.
05.10.2016 - 11:32:47
00
keyboard_arrow_up