Nemam zdroj, ale tusim to bola vyhovorka UCI, ked kotucovky skor nepovolila.

Bezpečenosť je prvoradá, ale porezanie alebo popálenie kotúčom bolo pri bezpečnosti to posledné...
Skús porozmýšľať, čo by sa asi tak mohlo stať, keby išiel balík v technickom zjazde a niekoľko pretekárov by malo kotúčové brzdy a iní zase klasické. A ešte k tomu pršalo. O hlavany by asi nebola núdza.

Ďalším dôvodom, ale tá sa netýka bezpečnosti, je kompatibilita - jeden výrobca robí kotúče 140 mm, iný zase 160 mm a možno príde tretí so 150 mm kotúčami. Koľko druhov kolies by asi tak muselo byť na neutrálnych mechaničákoch? UCI dala podmienku, že sa musia ujednotiť kotúče, aby nebolo treba viac kolies na neutrálne mechaničáky.
05.07.2015 - 22:50:10
00
Ano, ano, suhlasim. Ved iba prerozpravam to, co si pamatam z celeho toho pripadu. Nekompatibilta je problem. A ked by uz kotucovky boli, tak ich musia mat vsetci. Preto je tam aj to slovko "tusim".

Aj tak ma vsak zaujima ta GPS a (->) vas (<-) nazor na to, ze trci von zo sedla. Ale podpichovaniu a chytaniu za slovicka sa tu clovek asi (ani od tych "skalnych") nevyhne.
05.07.2015 - 23:24:21
00
tohto roku by sa mali uskutocnit nejake preteky, mozno kratsi etapak, kde by mali tímy vyskusat kotucove brzdy .. na zaklade toho by sa malo rozhodnut, co s tym dalej ..
06.07.2015 - 08:27:42
00
Kotucove brzdy by mali niektore timy vozit na Tour de Pologne
06.07.2015 - 08:33:55
00
Ad GPS: kedze s touto technologiou uz daky ten rok pracujem, primac GPS signalu urcite nemusi byt tak vystrceny...Preco to takto navrhli, neviem. Ked sa vyvija specialny HW, ktory ma byt specificky umiestneny, mala by sa tomu prisposobit aj antena...Kazdy GPS HW ma antenu a jej natocenie moze vyrazne ovplivnit kvalitu prijimaneho signalu. Takze, keby bola poziadavka, aby GPS HW bol umiesneny trebars aj pod vrchnou trubkou, sikovny dizajn anteny by zabezpecil prijem GPS aj na takomto mieste. No a v neposlednom rade je tu SW, ktory moze "doratavat" stratene GPS fixi v pripade prejazdu pod mostom, cez tunel alebo husty les...
Podla toho co dali na tie bajky tipujem ze zobrali univerzalny HW a potom rozmyslali ako a kam ho uchytit aby to spravne fungovalo...
06.07.2015 - 08:48:59
00
včera pád Adama Hansena, pokus vyrovnať rekord účasti na 12tich GT za sebou v ohrození, ale tak Adam sa len tak ľahko nedá...

AC dislocation. Same shoulder as 3 weeks ago. Was told its going to be the most painful 3 weeks 4 me. I eat pain for breakfast. Bring it on!

— Adam Hansen (@HansenAdam) July 5, 2015
06.07.2015 - 08:52:08
00
... čo by sa asi tak mohlo stať, keby išiel balík v technickom zjazde a niekoľko pretekárov by malo kotúčové brzdy a iní zase klasické. A ešte k tomu pršalo. O hlavany by asi nebola núdza.

Pokiaľ máš na mysli rozdielny účinok medzi kotúčovými brzdami a ráfkovými tak tento argument sa často spomína. Ale nie je celkom správny. UCI si najala špecialistu, ktorý má skoordinovať prechod a používanie diskových bŕzd a zistiť v čom by mohli byť problémy. Čítala som, že v súčasnosti je podobný rozdiel v účinnosti medzi aktuálne používanými ráfkovými brzdami v pelotóne. Dokonca som už videla v pelotóne hydraulické Sram ráfkové brzdy, ktoré sú tak cca 2x účinnejšie ako napr. Véčka používané na Giant bicykloch. A nezdá sa, že by to v pelotóne bol nejaký problém :)
Oveľa väčší problém je práve v kompatibilite, ktorú si spomínal. Zatiaľ čo Shimano odporúča 140mm rotory, Sram je špecifikovaný na 160mm.
06.07.2015 - 09:47:25
01
ja teda som k cesťákom pričuchol len pred nedávnom,ale tie 160tky kotúče mi rozum neberie. Hydrauliky,dobre,ak je mokro je to skvelá vec,to áno. To je snád jediná ozajstná výhoda.
Inak nijaké výhody nevidím...
06.07.2015 - 09:57:44
00
Dufam ze ostanu klasicke brzdy kotuce na cestak nepatria
06.07.2015 - 10:13:14
04
to môžeš len dúfať, kotúče budú určite, zaujímavé je to aj z marketingu, nakopne to zasa predaj, lebo hobíci budú chcieť mať kotúče tiež a o tom to je
06.07.2015 - 10:19:48
00
Hlavne je to jednoduchsie riesenie,a ziskovejsie. Vyrabat jednu formu prinasa vyrobit vacsie mnozstva a tym padom vacsi tlak na ceny.Vacsi zisk pre vrobcov. A marketingove sposoby aku dostat do hlavy ludom ,ze potrebuju kotuce na cestakoch sa najdu.
06.07.2015 - 11:08:57
00
nejaky dobry stream na pozeranie TdF v robote?...free samozrejme a bez stahovania kadejakych SW
06.07.2015 - 13:43:42
00
http://www.rtvs.sk/televizia/program/8916/70279
06.07.2015 - 13:44:50
00
blbec....to ma nenapadlo ze to dava STV2.....dik :-D
06.07.2015 - 13:53:19
00
no mne to RTVS nefunguje...tak aspoň takto...

http://www.bvls2013.com/ss21.php
06.07.2015 - 14:06:35
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle / Cestné)
keyboard_arrow_up