Nechapu, proc obchodniky musi pribehnut ke kazdemu, kdo se objevi v obchode?

Ked' clovek vi, co chce, tak jde rovnou kouknut na te veci, anebo zepta prodavace.

Ked' clovek nevi rady, tak zase rovnou zepta prodavace.

Je to nejaky problem dojit k pultu a povidat "Dobry den, potrebujem toto a toto..."? Ked' jsem to delal v jakemkoliv obchodu (i v Kaktuse), prodavace me vzdy pomohli a poradili.

Naopak, kdyz clovek nevi co chce, a ma v planu jen tak porozhlednut, co se nabizi obchod, me naopak otravuje ked' pride prodavac a ja nevim co mu odpovedet, povim len "Dakujem, zatim nepotrebujem pomoc.".




da sa obchodovat aj takym sposobom ako hovoris ty, ale potom to pojde s tvojim biznysom asi rychlo dole. stat pri pulte a tvarit sa, ze mam plno prace ked je u mna zakaznik miesto toho aby som sa mu sam od seba zacal venovat, tak takyto pristup vedie pomali ale isto ku strate zakaznikov. osobne sa niekedy pridem do obchodu len tak popozerat a neplanujem ziadnu kupu. neraz sa mi stalo, ze sa mi predavac zacal venovat aj ked som mu povedal, ze sa len pozeram. vysledok bol taky, ze som odysiel s vecami ktore som vobec nemal v plane kupovat. tak toto sa v obchode s pristupom ako ma kaktus nemohlo stat ani nahodou. tak toto je moja odpoved na tvoju otazku "Nechapu, proc obchodniky musi pribehnut ke kazdemu, kdo se objevi v obchode?". samozrejme je to len moj nazor a mozno viacerim vyhovuje ked sa v obchode predavac stara sam o seba. ak su tu na fore nejaky chalani s vlasnym obchodom som zvedavy na ich nazor. ako sa spravate vo vasom vlastnom obchode? :wink:
13.04.2007 - 14:04:03
00
Sharky mňa osobne otravuje,že len čo vkročím do obchodu obchodík sa ma pýta čo chcem.Vždy mu poviem ,že zatial nič keď budem niečo potrebovať opýtam sa. A je aj extrém keď pride za 1 min. další predavač niekde zozadu a pýta sa ma to isté čo ten predtým. Zázaníkovi treba nechať tak 4-5 minutiek voľno podla veľkosti obchodu a širky sortimentu nech sa zorientuje a potom sa ho možeš začať pýtať. Ale takto to vyhovuje mne možno druhému nie.
13.04.2007 - 14:42:49
00
ano, je to tak, ako pise rasto... v obchode sa treba najprv rozhliadnut...
13.04.2007 - 14:47:26
00
samozrejme, ved preto som pisal, ze je to len moj nazor. kazdemu vyhovuje iny pristup. ja som obchodnik preto to mozno beriem z mojho hladiska inak :wink:
13.04.2007 - 14:48:47
00
v podstate máte pravdu všetci.

je určite nepísané pravidlo, ktoré by sa malo dodržovať.
ked vojde zakazník do obchodu treba mu nechať čas na rozhliadnutie. Akonáhle sa ale pristaví pri niečom konkrétnom, mal by sa u neho zastaviť predavač a opýtať sa či niečo potrebuje. To nie je obťažovanie, možno sa len potrebuje zorientovať kde sú rukavice.
Ked nič nechcem, tak ho odbijem "dakujem pozerám" prípadne "prišiel som sa pokochať".
v každom prípade by ťa už nemal nikto otravovať, do doby, že prejavíš priamy záujem o tovar, alebo mu nedáš najavo že potrebuješ jeho pomoc. Možno sa to stane omylom. Povinnosť predavača je sledovať zákazníka, a uspokojiť jeho potreby. V žiadnom prípade ti nesmie na silu niečo tlačiť, čoho sa evidentne potrebuje zbaviť.
Takto si predstavujem fungovanie predajne a vždy som sa týmto riadil aj ako obchodník
13.04.2007 - 15:06:30
00
Sharky aj ja som obchodník máme okolo 5OOO výrobkov a preto mám možno tento prístup ako mám.Ale ako píšeš každý ma na to svoj názor a vyžaduje iný pristup obsluhy. Je ale zlé keď ani po 10 min sa ťa predavač aspň zo slušnosti nespýta s čím by ti mohol poradiť,pomocť. Ale na druhej strane je aj taký typ zákazníka ktorý požaduje okamžitu pozornosť a nevie pochopiť že momentálne nemáš čas sa mu venovaťl lebo sa venuješ niekomu inému.Hlavne hrubokrk a na ňom kilo zlatej reťaze. Samozrejme z tejto kategórie a to sa určite obaja zhodneme môžeme vylúčiť hypoše,spermarkety a rôzne diskonty.
13.04.2007 - 15:08:38
00
Sharky mňa osobne otravuje,že len čo vkročím do obchodu obchodík sa ma pýta čo chcem.Vždy mu poviem ,že zatial nič keď budem niečo potrebovať opýtam sa. A je aj extrém keď pride za 1 min. další predavač niekde zozadu a pýta sa ma to isté čo ten predtým. Zázaníkovi treba nechať tak 4-5 minutiek voľno podla veľkosti obchodu a širky sortimentu nech sa zorientuje a potom sa ho možeš začať pýtať. Ale takto to vyhovuje mne možno druhému nie.


plne stebou suhlasim, ved nikdy som nepovedal, ze treba zakaznika hned pri prichode "prepadnut", ale sam hovoris "Zázaníkovi treba nechať tak 4-5 minutiek voľno podla veľkosti obchodu a širky sortimentu nech sa zorientuje a potom sa ho možeš začať pýtať". Ak si vsimnes co som predtym pisal mna si nikto nevsimal viac ako 15 minut, co je podla mna uz dost. snazim sa to vidiet ocami majitela obchodu. ak ma sikovnych obchodnikov tak mu ide obchod a ani zakaznik nema pocit, ze ho niekto otravoval alebo k niecomu nutil. tiez nemam rad ak sa ma hned pri prichode pytaju co chcem :lol: . slovkom "venovat sa ti" nemyslim len suche "co si prajete". staci ked si s tebou nezavazne pokeca a nemysli len na to co ti natlacit do tasky. osobne mam lepsi pocit ked sa ma niekto sam spyta ci mi moze pomoct, ako ked sa mam spytat predavaca co sa tvari, ze ma vela prace. vtedy mam pocit, ze ho otravujem. ale zase opakujem, ze je to moj nazor. 8)
13.04.2007 - 15:12:05
00
to: roman
to: rasto

vidim, ze ste ma predbehli odpovedami. nemal som na mysli aby sa na teba niekto nalepil hned po prichode, asi som sa predtym zle vyjadril :oops: . Roman to napisal lepsie ako ja. nakoniec sa mi zda, ze mame asi rovnaky nazor :lol:
13.04.2007 - 15:18:55
00
ked je dobre vyškolený predavač, tak ten bude vedieť z pohybov, či máš naozaj záujem o jeho asistenciu alebo ťa má nechať chvílu tak, aby si sa rozhliadol. Tomu sa hovorí obchodnícky inštinkt.
13.04.2007 - 15:24:20
00
ked je dobre vyškolený predavač, tak ten bude vedieť z pohybov, či máš naozaj záujem o jeho asistenciu alebo ťa má nechať chvílu tak, aby si sa rozhliadol. Tomu sa hovorí obchodnícky inštinkt.


alebo inak povedane: niekto sa ako predavac narodi, a niekto nim nebude aj keby mal plny fascikel certifikatov.
13.04.2007 - 20:59:43
00
alebo inak povedane: niekto sa ako predavac narodi, a niekto nim nebude aj keby mal plny fascikel certifikatov.


hehe .. to je niaky novy druh bicykla? :P
14.04.2007 - 10:41:57
00
Kaktus ma zatial nesklamal,niektori predavaci su prijemni,niektori menej,ale zatial som vzdy dostal co som chcel. Co sa tyka servisu tak mam zle skusenosti so ZANZOM kde za stiahnutie dvoch kaziet(nemal som este retazovy kluc) si vypytal cca 300sk...skoro ma vystrelo,navyse ten arogantny pristup zakomplexovaneho servismana mi dokonale rozladil cely den.
15.04.2007 - 15:54:34
00
kupoval som tam bike no prob, chlapik poradil ukazal, vysvetlil, mal som vtedy troch kandidatov a pomohol mi vybrat
na zarucny servis som prisiel, prevzal, pozreli, odisiel som bez problemov
kupoval som brzdy, opat sa mi venoval asi polhodinu, lez sme vybrali to prave pre mna....to iste aj ked som prisiel kupovat iny kotuc na predok
detto prilba a vlastne vsetko co som tam kupoval, nikdy som nemal problem aj ked tam bol natresk, ale vtedy je to o sutazi najdi si svojeho predavaca :))
BTW nepoznam tam nikoho, takze nemam zaujem ich obhajovat, skusal som viac obchodov aj v NR aj v BA, ale zatial mi sortimentom aj vsetkym najviac vyhovoval kaktus
16.04.2007 - 14:02:33
00
-každá prevádzka vyzerá tak, ako jej šéf-
v kaktuse som sa zastavil 13.4.07 - neviem či by som si dovolil na začiatku sezóny otvoriť obchod päť minút po otváracej hodine s tým, že mi pred vchodom bude stepovať cca 9 zákazníkov, ktorých vekový priemer odhadujem na 30 rokou - rozhodne si nedošli obzerať ventily či lanká. - a keby aj - :?:
a k tomu podceňovaniu mladších : sú to práve oni, vďaka ktorým tam ich rodičia pustia žilou.
18.04.2007 - 09:34:44
00
-každá prevádzka vyzerá tak, ako jej šéf-


Myslim, ze tymto si vystihol uplne vsetko.
18.04.2007 - 11:40:21
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up