Marli ale to nie je otázka na mňa. Ja už som to viackrát deklaroval.
1) dopravno-obslužné cyklotrasy mi stačí aj vyhradený pruh na ceste v meste.
2) nazval by som to dopravné radiály, optimálne oddelené od cesty, na ne by sa napájali dopravno-obslužné trasy
3) turistické: optimálne oddelené, 2 verzie, spevnený (asfalt, dlažba, betón) a nespevnený (ujazdená hlina spevnená makadamon, či niečím podobným) povrch. Rozdelenie diaľková
turistika typu Eurovelo spevnený povrch, lokálna turistika na štýl Malé Karpaty nespevnený povrch + spevnený povrch (spojnice medzi mestami, ktoré je možné využiť aj na dopravu)
Ja nemám problém ani s tým, že by sa zúžili pruhy na ceste v meste na šírku 2,75 a vedľa by v rovnakom smere bol cyklopruh, ak to šírkové parametre dovolia.
Mesto nie je nafukovacie, sú miesta kam sa dá dať segregovaná trasa a sú miesta, kde nie. Sú miesta, kde je separovaná cyklotrasa aj s cyklopruh zbytočná, napríklad Prievoz, oblasť ohraničená obchvatom, Gagarinovou a Bajkalskou.
S tým, čo som napísal, ale väčšina fóra súhlasiť nebude. Lebo on sa bojí a auto musí ísť minimálne 2m od neho (pritom nemá problém jazdiť v balíku na cm od seba, alebo si to valí 60+ z kopca z Bieleho kríža medzi ľuďmi, či na lesných cestičkách na pár cm od stromov, nemá problém sa narvať dostredu na hrádzi s tým, že protiidúci sa musí vyhýbať, či musí brzdiť, aby sa nezrazili, lebo však ON ide a ponáhľa sa, musí mať určitú kadenciu, trénuje atď), on sa bojí, pokiaľ to nie je segregované, ďalší nechce ani jednu križovatku, ďalší sa nezmestí do 1,5m pruhu, ďalšiemu robí 8 ročne
dieťa esíčka kade chodí a je to dieťa, tak takže všetci pozor na to, tak zase oddelené, ďalší očakáva, že výjde z paneláku a príde na miesto určenia po trase bez križovatky a segregovanej atď.