akože jedno nechápem, čo máte podaktorí proti Slovakia Topo?
však to je v pohode mapa... a nepresnosti sú menšie ako pri použití oziho so skenom mapy a ktovieako spáchanou kalibráciou... koniec koncov, je robená na podkladoch z VKÚ
dokonca by som povedal, že slovenské a české topomapy pre Garmin patria k tomu najlepšiemu čo som videl
hovorím samozrejme o v2 ... jednotka bola ... ehm ... podivuhodná (napr. Topo Oesterreich je asi na takej úrovni, keď máte v pláne frflať... a stojí 5+ l, Topo Hungary podobne...)
svejk: áno, môžeš mať viac máp, môžeš vyybrať, dokonca existujú dodatočné mapy ako priehľadné vrstvy, napr. kamoš vyrába nadstavbu nad topo v2 kde sú aj cestičky čo vo v2 nie sú
.img je natívny formát Garminu, takže áno, ale nie je to také jednoduché (ďalšie dodatočné info sú v .tdb súbore)
14.07.2008 - 01:48:25
00
Tulenik, "proti" mape Slovakia Topo 2 nemám napríklad ja nič, za tie peniaze nič viac očakávať nemôžeme ...
Ale faktom je, že presnosť značených trás je od veľmi veľkej až po 100-metrové odchylky (to sa potom na tú mapu ťažko spolieha), niektoré značené trasy chýbajú úplne, prehľadnosť na displeji takmer žiadna, nejaká politika vydávania opráv a aktualizácií neexistuje ... ale ako vravím, dá sa s tým žiť.
Skôr ma zaujíma, kedy bude verzia 3 a či sa bude aspoň trochu približovať Czech Topo 2Pro - tá už vyzerá ako mapa, nie ako spleť čiar (http://navigovat.mobilmania.cz/Bleskovk ... ARI=113900).
14.07.2008 - 07:43:43
00
jasne, uz chapem,
len nechapem preco ked natiahnem tu mapu z img ktoru som stiahol do mapsource nerobi autorouting. jednoducho ked dam dva waypointy tak mi ich spoji priamou ciarou. to asi tie mapy nepodporuju co? da sa to nejak riesit?
14.07.2008 - 10:42:35
00
no, tak GPS je doma
potrebujem uz len surne zohnat mapu slovakia topo do nej. neviem ci je to tu na fore povolene, ale nemozte niekto poradit ako na to? myslim stiahnut, nie platit :wink:
diki moc
16.07.2008 - 19:50:32
00
viete mi ako laikovi poradit ako postupovat a co treba mat v GPS pristroji nainstalovane na naimportovanie nejakej trasy v gpx formate ? ja mam automobilovu garmin nuvi 255, vyuzil by som to len prilezitostne na bike...diky moc
18.08.2009 - 22:25:41
00
viete mi ako laikovi poradit ako postupovat a co treba mat v GPS pristroji nainstalovane na naimportovanie nejakej trasy v gpx formate ? ja mam automobilovu garmin nuvi 255, vyuzil by som to len prilezitostne na bike...diky moc

Ak predpokladám správne, že svoje GPS-ko využívaš príležitostne na biku na vychádzky do prírody, tak potom sa žiada, aby si mal v navigácii nainštalovanú príslušnú TOPO mapu alebo najmenej, aby si trasu plánoval v TOPO mape a potom takto pripravenú trasu odoslal do GPS-ka. Záleží aj na tom v akej aplikácii s mapami pacuješ /MapSource, OZIExplorer .../
21.08.2009 - 20:02:08
00
BIKER61: mne sa primarne jedna o obcasne prejdenie nejakej hotovej trasy v terene, ktory nepoznam alebo len slabo, t.j. zatial neuvazujem robit si vlastne trasy. Takze najprv treba do Garmina nainštalovat TOPO mapu (napr. Sk-TOPO V2) a potom si tam stiahnut konkretnu trasu v GPX-formate...? Ako ten import trasy konkretne spravit (co najjednoduchsie), prip.ak poznas link na nejaky podrobnejsi navod ? Mapsource/Oziexplorer zatial neovladam...diky
21.08.2009 - 23:19:35
00
Práca s MapSource je ale povinné minimum...
Z GPXu urobíš najefektívnejšie route pomocou GPSBabelu, treba totiž konvertovať track na route a podľa použitého GPS prijímača zmenšiť počet trackpointov.
22.08.2009 - 00:34:46
00
mne sa primarne jedna o obcasne prejdenie nejakej hotovej trasy v terene, ktory nepoznam alebo len slabo, t.j. zatial neuvazujem robit si vlastne trasy


K tomu ti (ak si dobre pamatam) posluzi aj free verzia Oziexplorera. Odniekadial ziskas plt danej trasy natiahnes do GPS spustis navigaciu a ides. Este zalezi aj na tom ake GPS mas. Samozrejme nebudes mat v GPS podkladovu mapu.

Este raz som pozrel - mas automobilovu garmin nuvi 255. Dufam ze to plati aj tam. Vyssie uvedene mam overene na Garmin Etrex Legendoch
22.08.2009 - 07:46:37
00
... co treba mat v GPS pristroji nainstalovane na naimportovanie nejakej trasy v gpx formate ... ja mam automobilovu garmin nuvi 255...


Skús sa opýtať tu: http://www.gpsforum.sk/ ..., či je Garmin Nuvi na to použiteľná a či má vôbec význam nad turistickým využitím Nuvi uvažovať.
22.08.2009 - 09:19:18
00
skusil som to na gpsforum.sk - tu je odpoved, ak by sa niekto zaujimal o nieco podobne : ...s Nuvi 255 to nepojde, pretoze do nej trasu NENAIMPORTUJES. Existuje sice soft wingdb3, ktory dokaze previest prejdenu trasu na ro utu, ktoru vies odoslat do navigacie. Toto ale funguje iba s GMXT a Nuvi 7xx.... :evil:
22.08.2009 - 16:05:57
00
Este doplnim suttorada z gpsfora:

nuvi 2xx zial naozaj nepodporuje trasy, naplanovane v MapSource. Nedokaze naimportovat naplanovanu trasu (route), cize nevies pouzit vopred pripravenu route z GPX suboru.

Turisticke navigacie Garmin poznaju aj navigaciu trackom (track = prejdena trasa, nie je to route), toto vsak automobilove navigacie Garmin nepodporuju.

Nuvi 2xx maju velmi obmedzenu funkcnost, su to naozaj zakladne modely a mimo auta sa s topo mapou daju v podstate pouzit len na to, ze Ti ukazu, kde sa prave nachadzas. Plus samozrejme ponukaju sadu turistickych POI.
22.08.2009 - 20:17:53
00
idem kupovat GPS garmin etrex legend hcx.

ako si spokojny po 1,5r pouzivania (teda ak este zije)

uvazujem presne nad tymto istym pristrojom momentalne..

chcem nieco na zobrazovanie mapy+trasy pri jazdeni.. ci uz stiahnute trasy maratonov (SR+CR) alebo odporucane trasy znamych (naimportovanie ich zaznamu trasy).. ak ma niekto lepsi navrh nech sa paci :)
obcas sa mi stane ze sa prilis kocham okolim a trochu uletim :lol:

co sa tyka ceny tak tento eTrex legend hcx som zatial nasiel najlacnejsi za cca 120€
28.12.2009 - 19:13:15
00
ako si spokojny po 1,5r pouzivania (teda ak este zije) uvazujem presne nad tymto istym pristrojom momentalne..
ak môžem tak ti odpoviem aj ja. Mám toto gps (Legend HCX) pol roka a splnilo všetko čo som chcel: Dlhú výdrž na baterky, odolnosť, pre mňa dobré ovládanie, dobre zachytenie signalu.

Používam tam Slovakia Topo V3 (beta2) plus lesné cesty s vlastnou farebnou úpravou a stačí mi to. Na začiatku som si myslel, že tá Topo mapa bude odpad, ale opak je pravdou, je dostačujúca aj vo svojej jednoduchosti.

Používam to gps rovnako na biku aj na turistiku. Chcel som kupit aj ten drziak na riaditka, ale najlacnejsi stal okolo 310 SK a tolko sa predrazeny kusok plastu nedam, takze to nosim v batohu a ked potrebujem pozriet ktorou cestou mam ist, zastavim, skontrolujem a idem dalej. Takto mi to vyhovuje a mam to overene desiatkami jazd aj po novych trasach. Ale ak si kupis ten drziak tak ti to bude bez problemov drzat, mozno bude prekazka mensi displej a pohlad nan pocas jazdy, ale to si musis zhodnotit sam. Celkovo je kvalita zobrzenia dobra, podsvietenie nie je nutne, iba v tme :)

Oproti Viste nemá elektronický kompas a barometrický výškomer, čo je pre mnohých prekážka, ja som to ani raz nepotreboval. Výšku to určuje zo signálu celkom dobre a ak nie, tak ju vidim priamo v mape.

Čiže asi tak, tie terajšie dotykové by som nechcel (aj ked umožňujú vloženie rastrových máp) Mnohým majitelom sa na tomto legende odlepuje ta guma navrchu, ja zatial nic take nepozorujem. 120E je dobrá cena. Rozne mapy sa tam daju pouzivat az prilis jednoducho :)

odkaz na podrobny test (vista je to iste len ma ten kompas a vyskomer) :
http://navigovat.mobilmania.cz/Testynavigaci/AR.asp?ARI=113424
29.12.2009 - 00:27:52
00
Len si treba uvedomiť, že pokiaľ chceš po GPSku ukázať že ktorým smerom ďalej z neznámeho miesta (kde nevieš kde je ktorá svetová strana), tak magnetický kompas je v podstate nutnosť, pokiaľ nie si v pohybe (pomerne rýchlom pohybe - aby bol "sever" určený zo smeru pohybu ako-tak presný tak je vhodná rýchlosť okolo 10-15 km/h, potom tá presnosť začne už dosť klesať).
U Edge to nevadí za jazdy, lebo bike tých 15 km/h nemá problém dať, a aj po zastavení si prístroj proste pamätá (rovnako ako Legend) posledný vektor a smer a orientáciu mapy udá podľa toho - na rozdiel od pešiaka nehrozia mimovoľné obraty na mieste, ale aj tak stačí nejaký úlet signálu počas zastavenia a orientácia mapy sa môže zmeniť na utopickú.
Mám starú Vistu C na tom "predraženom kuse plastu", dá sa na tom orientovať aj za jazdy, ale teraz ju už na bikoch plne nahradil Edge 705 - Vista C je staršia ako Cx/HCx série a určite na nej nejdú modernejšie mapy (príp. sa aj nezmestia, má pamäť len 32 MB). Po 4 rokoch pôjde z domu, práve z dôvodu neustáleho odliepania obvodovej gumy (vraj na HCx sérii vyriešené?) a nekompatibility s novšími mapami. Ako turisticko-geocacherské GPSko jednoznačne Oregon... a mag. kompasu by som sa v neznámom teréne pri rýchlosti chôdze nevzdával. S barometrickým výškomerom je to na zložitejšiu úvahu (pre mňa je to + info o trende tlaku vzduchu, +info o výške - rádovo presnejšie ako z GPS, čo niekedy znamená veľmi presné zistenie, kde som - dôležité skôr pre horolezectvo a VHT, kde je významná vertikálna zložka pohybu a z hľadiska taktiky postupu aj info o vývoji tlaku vzduchu = čo sa stane s *****).
Inak, čo sa ergonómie a ovládania týka, som si takmer od Jana (Počiatka) vyčítal, že som si nedoložil na GPSMAP 60CS (dnes už CSx - C = color, S = sensor [alti+kompas], x - nový chipset + microSD). Žiadna odliepavá guma, žiadny pidijoystick, ergonómia, odolnosť, väčší displej a stále fajn spotreba, rádove lepšia anténa. Poznám nezanedbateľné geocacherské kapacity, čo to vozia aj na bike (je to kýblik, ale bike držiak sa k tomu robil). Dnes už to je ale obsolete technology, pre nové mapy rovnako nevhodné ako Legend či Vista.
Ad dotykové displeje - geocacherská komunita bola spočiatku skôr naklonená Coloradu ako Oregonu a to práve preto, že sa touch screeny "odhadom" považovali za nespoľahlivé, ale práve ergonómia dotykových displejov sa ukázala ako obrovské taktické plus. A za tie asi 2 roky čo sú Oregony s nami neviem o tom, že by niekoho touch screen nejako fatálne zradil.
29.12.2009 - 01:32:34
00
keyboard_arrow_up