SlavoF napísal:
Tak pridam aj ja par riadkov.....Ego-kit len preraba alebo ak chces zlepsuje alebo tuninguje....co je komu viac pochuti ....Taiwansky výrobok CYCLONE ktoreho som este stale vlastnikom / aj ked viac ako rok ho uz nepouzivam/ ...Prides na to sam ze je to prepac za vyraz "hovadina" ako Brno. Je na to viacero dovodov....Medzi najdolezitejsie patri : ten spomenuty ruksak s baterkou, extremna az neznesitelna hlucnost , silny motor to ano....mam viem co to robi....ale viem co to robi s retazami, patorkami, a kazetou. A propo....daj bacha lebo do 1680W ma motor vstavanu tepelnu ochranu ale tie silnejsie pokial viem tak nie. Chlapik tak hore kopcom samozrejme so zaradenym tazsim prevodom , ved silu ma a taha ako diva svina , ho uplne odpiekol...Da sa previnut v Kosiciach. No a hlavne kamen urazu je primarny a sekundarny prevod. Jednak to huci ako svina, nevyzera to ako bicykel ale ako zmutovany prasopes..... Nechcem urazat lebo by som urazal sam seba, ale hovorim ze som to cele po 600km zmotoval z biku dole!!!
Chalani co maju trebars stredove pohony Bosch, Yamaha a trebas aj ten Bafang a uz nehovorim o HUB motoroch so sinusovou riadiacou jednotkou...to ani nepocujes ze ide na baterky...design uhladeny, tichucky , a ver , vie bit aj lahucky a aj s baterkou v rame pod 20kg. Dojazd ani neries lebo na elektrickej "krave" viac ako 100km asi nechodi nik. A ak tak len najstatocnejsí!
Moc som ta asi nepotesil.
Ak budes chcet informacie ohladom tychto veci napis sukromnu spravu , dam ti link na jeden server kde su chalani co toho o tom vedia hooodne, a poriesia ti aj prípadne problemy ktore na seba nenechaju dlho cakat...a to mi ver!
Hodne kilometorv a hlavne vela zabavy prajem.



Ahoj nic nove si mi nenapisal, vsetko co si napisal uz davno viem a ego kit som si zvolil pretoze som chcel vykon a chcel som normalny zjazdovy bike kde nahodim ego a ked ho zdemontujem mam plnohodnotny zjazdak. :)
Problemy s ego kitom nie su, neviem o nicom. Tento ego kit ma za sebou konkretne uz dva roky jazdenia, je zo spodu aj trochu ***** o skaly a stale funguje. Ked uz nevladze (teda ma tepelnu ochranu) a je teplo 30 a viac tak sa sam vypne a asi za minutu ide dalej. Vcera bolo 18C takze som mu nakladal a az po 17tich km do kopca sa vypol. To ze to huci mi nevadi a poviem pravdu ked jazdim uzivam si jazdu a to ze mam v ruksaku 4kg ani neviem.
Co sa tyka retaze pastorov atd, preto som volil XTR kazetu nakolko ma titanove pastorky, cize aj nieco vydrzia, mam to oskusane z normal biku ze XTR kazeta ma 3krat dlhsiu zivotnost napr ako sram XX :) tak ci tak kazeta retaz a prevodnik je spotrebak takze ned tym sa nejak ani netreba zamyslat.
Nez som zacal vyberat bike a motor preslo niekolko mesiacov, vazne som uvazoval na specialized levo, ale chcel som minimalne 200mm a 200mm zdvihy a to nema ziadny seriovy e-bike ( aspon v dobe ked som hladal) a vybral som si presne to co som chcel, bolo to sice dost drahe cele, ale stoji to za to.
05.07.2016 - 10:06:43
01
este k mudrovaniu okolo "ilegality" takejto prestavby... Samozrejme do zakona sa dala podmienka na e-bike 250W a bez slapania sa motor vypina...
Cokolvek co je nad tuto hodnotu je momentalne v pravnom vakuu. Kecy typu "prihlas to ako motorku na znacky" su fakt len kecami... pretoze to nejde...!
Ak chces robit individualne prestavbu, resp. stavbu motorky je to u nas (ako vascina veci) problem.
V prvom rade potrebujes homologizovany ram, motor a aj vsetky ostatne doplnky, co pochybujem ze bicyklovy ram dostane...
Aj ti, co sa venuju stavbam motoriek to nakoniec riesia tak, ze stavbu prihlasia v Cechach, kde dostanu papiere a potom to riesia ako dovoz.
Takze u vykonnejsieho elektro bajku jednoducho zabudnite na registraciu ako motorove jednostope vozidlo...
10.07.2016 - 10:14:23
00
ddemo napísal:
este k mudrovaniu okolo "ilegality" takejto prestavby... Samozrejme do zakona sa dala podmienka na e-bike 250W a bez slapania sa motor vypina...
Cokolvek co je nad tuto hodnotu je momentalne v pravnom vakuu. Kecy typu "prihlas to ako motorku na znacky" su fakt len kecami... pretoze to nejde...!
Ak chces robit individualne prestavbu, resp. stavbu motorky je to u nas (ako vascina veci) problem.
V prvom rade potrebujes homologizovany ram, motor a aj vsetky ostatne doplnky, co pochybujem ze bicyklovy ram dostane...
Aj ti, co sa venuju stavbam motoriek to nakoniec riesia tak, ze stavbu prihlasia v Cechach, kde dostanu papiere a potom to riesia ako dovoz.
Takze u vykonnejsieho elektro bajku jednoducho zabudnite na registraciu ako motorove jednostope vozidlo...


Ono to mudrovanie ostava mudrovanim a je zbytocne lebo policajti zatial na to kaslu. Mudrovanie bude vtedy opoctatnene a premiena sa na extremny problem zo strany majitela biku bez atestacie ked sa stane nehoda a ucastnikom je predmetny majitel. Potom to bude riesene tak ako s alkoholom za volantom. Vinny nevinny - alkohol bol tak si v ritke.!!!

Takze by som odporucit vykaslat sa na mudrovanie a pisanie tychto temat lebo u nas na Slovensku sa legalne predavaju len "PEDELEC" to je do 25km a SPEEDPEDELEC alebo SPEDELEC u nas nie. V zahranici je to uz normalna vec.....Ale to je iny rozpravka.

Takze ak ma chlapik 2:5kW bike moze s nim legalne jazdit lebo moze mat rieseny prepinac na pouzivanie do 25km . Ked je v terene nech ide aj 100 km/h...Ak bude ucastnikom nehody ...nech si zvazi sam ci to vobec ide riskovat a s niecim takym pojde na cestu....

Asi tolko som len chcel.
10.07.2016 - 12:43:49
00
po páde nik neriešil na akom bicykli som išiel....
10.07.2016 - 21:01:55
00
wamp napísal:
po páde nik neriešil na akom bicykli som išiel....


Tak je ale to je iny pripad aky tu preberame.....keby si tam ty alebo iny zucastneny /biker, chodec, auto atd / ostal lezat, prisla by policia a sanitka !!! potom by sa to uz riesilo! Ty si bol sam pokial viem, a sam si aj do nemocnice dosiel. To je rozdiel!
PS: ako sa inac mas? uz si jazdy schopny? V utorok ked bol sviatok tak som bol na Kralovke....130km to vydalo...ale ten kopec ufff . 3500 vm napisalo endomondo. Dole v Šumici 27 stupnov a hore 13 a vietor ze som dole isiel ako snehuliak / hore sa fajne spotis a potom take prekvapenie/
10.07.2016 - 21:11:34
00
ahoj, už som par km spravil, ale ešte citim v chrbtici a tom stavci aj narazy na male kamene......chce to ešte cvičiť
10.07.2016 - 21:20:07
00
a dalsia vec... legislativa (250W, vypinanie vykonu...) riesi e-biky v pripade prevadzky na pozemných komunikáciách... Na jazdenie v lese ci po cyklotrasách mimo pozemných komunikacii je iny zakon. Ale celkovo sa mi zda "prijatelnejsie", ak by po horach jazdili e-biky, ako ked sa tam teraz nadrbu stvorkolkari a partie na ostrych krosových motorkách (najlepsie bez tlmicov). A v konecnom dosledku, budeme sa tu hadat ako legalne su, a ci prirode skodia silne e-biky, ked nakoniec sa tam nadrbu drevorubaci a ti z toho spravia mesacnu krajinu. Len tam mimochodom, v Rakusku som videl ako lesnici vytazili drevo, haluze rozdrtili na stiepkovacom stroji a tymi pilinami vysypali zarovnane cesty... teda ziadne rigoly po kolena ako zostavaju po nasich expertoch...
12.07.2016 - 07:07:28
01
nazdar e-ckari, som na tomto fore prvy krat

mam zasadnu otazku ohladom e-fulla do 3000 euro
je vyhodnejsie kupit hotovy ebajk napr. toto:
http://www.ebajk.sk/obchod/elektrobicykle/haibike-sduro-allmtn-sl-2016-limetka/
alebo toto:
http://www.ebajk.sk/obchod/elektrobicykle/horske-mtb/celoodpruzene/lapierre-overvolt-fs500/

alebo je lepsie kupit normalny bike:
https://www.canyon.com/sk/mtb/spectral/2016/spectral-al-6-0.html
a dorobit tam nejaky stredovy motor napr.:
http://www.ecyklo.sk/sady-elektrobicykla/stredovy-8fun-bafang-750w/

jazdim 95% lahky a stredny teren, asfalt ma nezaujima a max. rychlost tiez nie,
dojazd v tomto terene by sa hodil tak okolo 50 km

dakujem za konstruktivne odpovede


Naposledy upravil simecek dňa 12.07.2016 - 19:35:17, celkovo upravené 2 krát.

12.07.2016 - 17:29:06
00
Deviati z desiatich ebajkerov by ti odporučili tento http://www.ebajk.sk/obchod/elektrobicykle/haibike-sduro-allmtn-sl-2016-limetka/
12.07.2016 - 17:34:40
00
Na zlozitu otazku je tazke jednoducho odpovedat. Napisem za seba takto: Ak si kutil a vsetko chces mat pod palcom a sam si to opravovat, nastavovat riadiacu jednotku a v pripade priameho hub pohonu nebodaj aj rekuperovat ci vyuzivat v dlhych zjazdoch regeneraciu ako "motorovu" brzdu a tym usetrit tie hydraulicke a zaroven dobit co to do akumulatora atd.....jednoznacne prerabacia sada. Ak si clovek co kupi , jazdi a ked volaco nefunguje tak bike odnesies do servisu, tak jednoznacna volba pada na tovatenske vyrobky. Tovarenske su prepracovanejsie,m uhladenejsie, krajsie. Tvoj vyrobok je sice zvadsa menej elegantny no ak si pedant tak sa tovarensky nechyta . Problem ostava potom zvolit ram biku a celkovu ergonomiu umiestnenia RJ, motora, akumulatora a odpojovaca. Bez odpojovaca to strasne iskrí pri zalozeni konektora RJ a aku a odchadza riadiacka alebo balancer v akumulatore. Dalsi problem je s napatim. Idealne je 48V a viac. S tym suvisi aj velkost akumulatora a pouzity motor. Zaklad v el. je prud je priamoumerný napatiu. Teda cim je napatie hore tym je prid mensí pri rovnakom výkone. Tym stacia tensie kabliky ako aj RJ aj odpojovac a ine komponenty....Kazdopadne pri prerabke na e-bike je toho staaasne vela. Treba riesit: predny pohon HUB? zadny pohon HUB? alebo ako si sa rozhodol stredovy. Ale stredovy nemusi bit vzdy ta najlepsia volba. V kopcoch a terene ano jednoznacne najlepsia. Ale po asfaltke na beznych cestach a chodnikoch HUB je na nezaplatenie. Ide tichucko, je skoro bezudrzbovy a ak? za 250€ mas cely motor aj koleso aj riadiacu jednotku :-)

Jojoooj zlozita tema a tazka rada.
12.07.2016 - 17:56:55
00
Cumel40 napísal:
Deviati z desiatich ebajkerov by ti odporučili tento http://www.ebajk.sk/obchod/elektrobicykle/haibike-sduro-allmtn-sl-2016-limetka/

patrím medzi tých deviatich :-)
limetku mám a zatiaľ veľká spokojnosť ;-)
12.07.2016 - 20:35:49
01
Cumel40 a miggell ja by som odporučil nejaký s motorom Brose:-)) neodporučam môj, lebo je cez rozpočet, ale ebike si nekupuješ každý deň
12.07.2016 - 20:40:09
00
Wamp , celoodpružený bike s Brose motorom je už trochu mimo jeho limit
Simecek, dojazd záleží od náročnosti terénu, ale tých 50 km by si mal spraviť v pohode (50km nešlapeš len hore kopcom :-) )
13.07.2016 - 09:01:59
00
simicek. odporucam Yamahu , neviem aku jazdu preferujes po akom terene ale pouvazoval by som aj o nastavovacej sedlovke je to pecka , mam s duro pojazdnene Stiavnicke vrchy a stupaky su tam poriadne , najazdim v pohode 70 km sem tam nejaky defekt , jedine co je naprd su plaste nedrzia stopu a mal som uz par padakov na hubu ale nastastie mam chranice aspon na kolenach takze par modrin uz na mojom tele je no, moja hmotnost bez e biku je 114 kg ale postupne sa znizuje , no a ked stretnes v lese maminu s prasatkami tak mi ver ze zabudnes ze tam mas aj nejaky motor to tak roztocis ze pedelec ani nezareaguje ( moja skusenos z nedele ked som stretol takuto rodinku cca 8m predo mnou ).
13.07.2016 - 16:32:21
00
ze aka diazjnofka

Prílohy:

24a135eea88f8c01618862060908138b.jpg
24a135eea88f8c01618862060908138b.jpg 58.64 KiB thumb_up0thumb_down

14.07.2016 - 05:57:55
00
keyboard_arrow_up