Bicykel mam kratko, a zatial len cca 100km najazdenych, ale uz ma neskutocne sere 25km/h limit. Nastastie Bafang Max drive na mojom CTMku pri tom limite netrha ako trhal Bosch na Mondrakeri, co som minuly rok trochu jazdil (a to bol e-bike za 5k), ale kym sa dostanem do najblizsieho lesa mam to cca 8km po asfalte.
Zvyknem si na to, ci ani nie? Lebo podla mna nie. Z cestaku som zvyknuty na tych 30-35, z mojho 29" HT zase na tych 25-30 (mam tam 32T, takze nad 30km/h sa to uz udrziava tazko) a na e-bajku hoci mam lepsie prevod (38T) ta vaha robi svoje a tahat nad 25km/h je uz namaha pri tej vahe.
Viem aka je legislativa a ze a tom nic nezmenim(e), skor ma zaujima, ci je vobec niekto kto jazdi trosku viac, presuva sa po nudnych asflatoch a odolal pokuseniu ist rychlejsie ako 25km/h.
05.01.2022 - 13:43:40
00
Shimano, region US, limit 32 km/h.
05.01.2022 - 13:56:34
00
Ja viem, ze v USA maju 25mil/h, ale pri Bafangu to take jednoduche nie je...mozno kedysi bolo, ale uz nie je. Ale podstatne je, ze si neodolal..asi to bude fakt nutne odblokovat aj pre mna;o).
05.01.2022 - 14:00:35
00
jazdil som na dvoch Shimano E8000 s US limitom do 32kmh, na EP8 som zatiaľ región nemenil, aj keď mám na to všetko potrebné. iba raz keď som bol na výjazde s "klasikárom" mi chýbala vyššia hranica vypínania motora, väčšinou ale jazdím sám. myslím, že sa na to zvyknúť dá a okrem toho vyšší rýchlostný limit žerie rýchlejšie baterku
05.01.2022 - 14:02:45
00
To mi je jasne, ze baterka ide rychlejsie dole, nicmenej v lese to nevyuzijes velmi a na ceste to pomoze. Navyse to prepinanie pri 25, ked odpaja a pripaja motor v kuse zase podla mna nerobi dobre motoru. Ak sa k tomu prida zly nabeh ako bolo pri tom Boschi tak je az neprijemne ist s tym po ceste...respektive som si musel davat pozor, aby som neprekrocil 25km/h a jazda bola plynula.
Skoda toho Bafangu lebo ako som pozeral do minulosti, siel este tak 1-2 roky dozadu slusne programovat a nastavovat cez PC a to nielen rychlostny limit.
05.01.2022 - 14:54:32
00
Odkial beriete tu "istotu" ohladom rychlejsieho vybijania baterie? Motoru, resp. baterke je jedno, ci ides 25 alebo 35 km/h, pokial dodava tu istu pripomoc. Pokial je niekto trenovany a nema problem drzat 30 km/h na normalnom biku, tak bude mat pri 30 km/h na ebiku nizsiu spotrebu ako netrenovany pri 20 km/h. Vsetko je to len o urovni dopomoci, ktoru motor poskytuje, s nominalnou rychlostou to nema nic spolocne (samozrejme, ze ked nevladzem poriadne utocit 25 km/h, tak pri 30 km/h bude spotreba vyssia).
05.01.2022 - 15:23:02
04
......takže baterku vyššia rýchlosť nevybíja .....ale ak nevládzem tak ju predsa len vybíja D:
05.01.2022 - 16:15:25
03
Lebo vyssia rychlost s tym nema nic spolocne, je to len cislo, spotreba je zavisla od urovne dopomoci a ta moze byt u niekoho vyssia pri 20 km/h ako u mna pri 30 km/h (cize samotna rychlost s tym nema nic spolocne).
05.01.2022 - 16:20:52
02
....ty už zrejme tie lysohlávky chváceš hrsťami.....lebo inak si tie tvoje tliachaniny popierajuce základy fyziky neviem vysvetliť
05.01.2022 - 16:36:20
02
Aj ked je us limit tak na eco sa uz celkom tazko slape okolo 30km/h a na trail alebo boost to zere, pri tej rychlosti je vacsi odpor vzduchu a pri tych 25km/h ked vypne motor sa da po asfaltke aj bez jeho dopomoci, je to lahsie ako na mojom starom HT s 26" kolesami.
05.01.2022 - 16:59:04
00
renovaziar, tak ma s tou fyzikou pouc, ty odbornik cez hriby 🙂
05.01.2022 - 17:04:10
00
clxno1 je jedno či je človek trénovaný alebo netrénovaný, ak ide s podporou motora väčšou rýchlosťou ako 25 kmh, baterka sa míňa "nad rámec" vypnutia motora pri 25 kmh. všeobecne platí, že čím vyššia priemerka počas výjazdu, tým vyššia spotreba baterky.
05.01.2022 - 17:08:18
02
Do akej rychlosti by mal byt podpora od motora? Kde by bola hranica? Pár kutilov to ma daleko nad 60
05.01.2022 - 17:18:38
00
Na VS sme mali dost tazku fyziku a pri kvantovej som sa uz celkom slusne stracal, ale motor vs baterka sa riadi snad este klasickkou fyzikou.
Pri 30km/h naozaj nie je dovod rychlejsieho vybijania baterky pokial motoru potrebuje stale rovnaku energiu z baterie. On ten motor je sice oficialne 250W, ale ma az 500W spicky.
Mozno netrenovanemu cloveku je uz 30km/h prilis a dopomoc baterie by bola vysoka, ci prekracovala 250W limit a v tom pripade dojde ku skorsiemu vybitiu baterie. Je logicke ako to, ze prejst 50km na rovine nie je to iste ako prejst 50km v kopcovitom terene.
Aj preto sa pri baterkach uvadza dojazd "az 120km", pretoze je to stav na najnizsom stupni dopomoci, pri 50kg trenovanom cyklistovi a v reale je samozrejme nedosiahnutelny.
Ale myslim, ze cixno1 ma svojim sposobom pravdu v tom, ze motor si vypyta tolko kolko mu treba a na rychlost to nema vplyv. Torzny snimac na Bafangu sleduje frekvenciu a silu slapania + rychlost, ale ta pri vypocte toho kolko si ma motor potiahnut od baterky nezohrava az tak kriticku ulohu. Nakoniec jedna z klasickych metod ako zblbnut 25km limit je oblbnutie snimaca magnetu na zadnom kolese, takze motor nevie kolko v skutocnosti ideme.
Bafang bohuzial ukazuje dopomoc len graficky nie ciselne, takze nie je mozne spravit realny test pri rychlostiach pod a nad 25km/h, ale celkom verim, ze vysledky pri dodrzani spotreby energie by boli cca rovnake pri 25 aj pri 30km/h rychlosti.
05.01.2022 - 17:49:26
10
.....tak potom prečo si to ludia dávaju odblokovať bajk,ked všetko nad 25km/h aj tak ťahaju za svoje ?.....ak im pomáha motor ,odkial má energiu ?.....alebo cyklista ktorý ide rýchlosťou 25km/h spotrebuje tolko energie ako ten čo ide 30km/h?.....ja som asi z inej planéty.....či
05.01.2022 - 18:14:07
10
cron
keyboard_arrow_up