Na samotné průměrné rychlosti moc nezáleží. Pouze v případech, kdy by to výrazněji ovlivnila aerodynamika (pokud pojedu někde 30km/h vs 20km/h, tak to už ovlivní hodně, ale jestli jedu v kopci 10km/h nebo 15km/h je úplně jedno). Ale to není časté, když není ebike chipnutý.

Rozhodující je vždy režim dopomoci (a případně jeho chování). Pokud jedu na lineární režim, tak na rychlosti nezáleží (dokud se nedostáváme nad těch 25km/h, kde odpor vzduchu neroste lineárně a na rychlosti už záleží hodně). Pořád poměr výkon jezdec vs výkon motoru je stejný a tedy výsledná spotřeba energie (na stejné trase) z baterky je také stejná.
U nelineárních režimů (jako eTour, eMTB) je to složitější, protože tam i při zachování režimu se mění poměr výkon jezdce vs výkon motoru. A je to vlastně obdobné jako kdybych u lineárních režimů přenul na vyšší režim (když zvýším výkon jezdce).

Já mám všechny režimy lineární a u nich v praxi opakovaně ověřené, že to tak platí. Tedy na stejné trase když ji na stejný režim zajedu v partě s klasikáři pomaleji a pak sám rychleji, tak spotřeba baterky je úplně stejná.
Až když použiju sám vyšší režimy (a pak stejnou trasu zajedu ještě rychleji), tak je spotřeba baterky už větší, což je ale právě daném tím vyšším režimem dopomoci.

A jinak souhlas s tím, co psal sorcerer. Jet část trasy s vypnutým motorem pro navýšení dojezdu, to není nic divného. Ale jet v kopcotivé trase 80%+ s vypnutým motorem a trápit se oproti biobajku mi přijde už taky jako dobrý úlet. Kdyby to bylo bez motoru skoro celé po rovině, tak by se to ještě dalo pochopit, ale pak by to zase bylo zbytečné, protože by nebyl problém s výdrží baterie. Pokud je to rovinatější, tak je dojezd obrovský (v neděli jsem jel 130km/1250m výškových a zbyla mi třetina baterie, s vypnutým motorem jsem nejel ani metr -> na ještě rovinatější trase odhaduju dojezd tak 300km, což ale zkoušet nehodlám, ta neděla byla už extrém s minimem kopců, běžně tak málo kopcí nejezdím).
15.06.2023 - 08:34:57
02
Mám niekoľko takých zákazníkov, ktorí majú ebajky a napriek tomu s nimi jazdia bez podpory... Dvom som položil otázku, že načo ho teda majú a dostal som zaujímavú (a dá sa povedať celkom logicky znejúcu odpoveď)... Obaja majú manželku (teda nie jednu, každý svoju :-) ), ktorej kúpili ebajk, aby stíhala a mohli spolu jazdiť, zatiaľ čo oni mali ešte biobajky... No logicky nastali situácie, keď ich v kopcoch ženy na ebajkoch roztrhali... Čo samozrejme mužské ego neunieslo, biobajky predali a kúpili elektro... Ale keďže ego sa z prvotného otrasu spamätalo (ale biobajk už nebol), na svojich sólo výjazdoch si ešte potrebujú dokázať, že sú borci, tak to lámu bez podpory a elektriku zapínajú len s manželkami v kopcoch... Ako výhovorka celkom akceptovateľné... :-)
15.06.2023 - 09:12:05
06
Včera som testol znova baterku. Tentokrat lahsi teren. Hreben Javoriny a Travičná. Kedze som dva krat utekal pred dazdom tak som pouzil vtedy tour+ režim. 100km a 2300vysok.
Bez podpory na off som takmer nejazdil. 90%eko.

Prílohy:

Screenshot_2023-06-18-09-07-46-500_com.bosch.ebike.onebikeapp.jpg
Screenshot_2023-06-18-09-07-46-500_com.bosch.ebike.onebikeapp.jpg 100.97 KiB thumb_up0thumb_down

18.06.2023 - 09:22:23
01
reálne dojazdy , nikdy nebudú reálne . dôvody sú , váha ebiku , váha jazdca , vek jazdca , plášte - rozmer , počasie ,proti vietor ,samotný štýl jazdy počet cyklov nabitej batérii a dnešná realita ,idem sám alebo mám spoločnosť . ak teda idem sám , spravím viac kilometrov . rýchlosť jazdy je tak od 15 do 20 km/h . ale aj do 26 -35 km/h ak mi v ceste nič nezavadzia . výrobca udáva dojazd otestovaný na rovine do váhy jazdca 80 kilo. včera som otestoval novú výkonnejšiu bateriu 48 v SAMSUNG 672 W . varín -dlhe pole - strečno-vrutky/vlak/ -martin . parametre - fat bike 35 kg a ja 120 kg . bateria mínus 50 % . k tým percentám , moc neverím .
18.06.2023 - 12:31:31
00
Pre zaujímavosť - Slov. raj - z Podleska na Geravy, do Stratenskej Píly a cez Kopanec späť - 49km / 1000vm - zožral som 40% z Bosch 625Wh motor gen.4 ; v Rudohorí 51km / 460m 20% z batérie (čisto eco režim) .
18.06.2023 - 16:06:04
00
....ja som dnes najazdil 23 km a zožralo mi to 700w.....ale v motore sa už aj vazelína varila....každému jak je libo
18.06.2023 - 18:21:18
01
Tak to je masaker. Ja mam e-bike primarne na dlhe vyjazdy..hlavne nech to ide rychlo dole a nie hore:)
18.06.2023 - 19:35:00
01
Včera som skúšal dojazd ctm aeron Xpert 2023 ktorý ma 770wh batériu.

Bike ma 5 režimov plus boost.

Kopce, polia, bahno,, lesy a príšerné strmáky v horách Dargov a slanec- 38km (žiaden asfalt). Stále zapnutý 1.režim , do strmých kopcov alebo dlhých kopcov 3.stupeň.

potom cesta z zo plechotice - Košice cez horský priechod Dargov, 41 km. (Asfaltová). Stále 1.stupeň, do kopcov tu som už dával aj 4. a 5ty stupeň, lebo príšerná únava :)


Spolu 79km

Zostatok batérie po príchode domov - 5% (vypínalo asistenciu už pod 10%)

Hmotnosť mna s nákladom v batohu - 100kg

Príloha:
IMG_6171.jpeg
IMG_6171.jpeg 386.04 KiB thumb_up2thumb_down

Prílohy:

IMG_6159.jpeg
IMG_6159.jpeg 383.88 KiB thumb_up1thumb_down

IMG_6152.jpeg
IMG_6152.jpeg 388.85 KiB thumb_up1thumb_down

20.06.2023 - 08:20:52
04
Tu je porovnanie:
Biker: 84 kg vs 105 kg
Celkom: 84+25+5= 110-115 kg vs 105+25+5= 130-135 kg
(bike 25 kg + ~5kg (voda, batoh, naradie, fotak, ...)) (ja niekedy beriem aj fotak, dalekohlad)

Kto chce mat tie porovnania v obrazku vedla seba tak si stiahnite prilohu GPX_VH.ZIP
je to bez hesla
tu by to bolo necitatelne, preto je to rozdelene na 2 obrazky Bosch a Schimano
---

Nad cervenou hrubou ciarou = useky v kopcoch kde sme uz pouzivali castejsie dopomoc
pod cervenou hrubou ciarov = vsetko
vsetko: 2 riadok = 1 riadok = cesta na vlakovu stanicu
GPX_1 (3r. = 2r.) = trasa ku kopcom (asfalt) bolo veterno na otvorenych usekoch
na 3,6 km nas predbehli chalani na biobikoch
GPX_2
na 1,4 km sme predbehli my ich

Vyskove metre
su prevzate z freemap.sk

Rozdiel v km
ja si viem na Boschi nastavit obvod kolesa
(znacka na plasti, sadol som si na bike, urobil jedno otocenie kolesa. Zmeral. Nerobil som to sam)
Na Shimane sa neda nastavit obvod kolesa v cyklocompe.

Presnost merania spotreby baterky je +/-1%.
Priklad
Ked mate 10,1% baterky a miniete 1,2% baterky tak zostatok je 8,9% ale cyklopocitac mi ukaze 10% (11%) a 8% (9%) => 2%
Ked mate 10,5% baterky a miniete 1,2% baterky tak zostatok je 9,3% ale cyklopocitac mi ukaze 10% (11%) a 9% (10%)=> 1%

Spotreba BOSCH = cyklocomp KIOX ukazuje %
Spotreba SCHIMANO = % z aplikacie "e-tube ride" (obrazok v prilohe)
---

Ake priemerne stupania v % boli v kopcoch.
Zoberme si tab "kopce" nad cervenou ciarov
Na rovinkach davam OFF, pokial nie je nejaky sypky, zasvineny = konare, bordel, blato ci velmi kamenisty teren.

* GPX_2
1. riadok ECO+TOUR+ = 2,22+0,36 = 2,58 km / vm = 250m
250m/ 2580 m = 9,68% priemerne stupanie

* GPX_3
2. riadok
1,05+0,14 = 1,19 km
135 m / 1190 m = 11,3% priemerne stupanie

* GPX_4
3. riadok
123 / 1250 = 9,8% priemerne stupanie

Ostatne riadky by nam mohli skreslovat presnost v % stupania, pretoze su tam aj dost velke klesania => po zjazde, naberies rychlost, niektore napr. kratsie stupania sa daju vyjst aj za svoje, resp. staci zapnut neskor dopomoc.
---

sorcerer, ostatni

Aby ste ma chapali, preco prepinam na OFF.
Je to aj kvoli presnosti merania kolko skutocne prejdem na jednotlive rezimy.

Urobil som teraz skusku aj na Shimane, aplikacia "e-tube ride". Modry obdlznik.
Ten usek je v podstate 97% zjazd. Su tam dva take kratke prudsie useky kde treba sliapat do kopca. Niekedy si to davam aj za svoje ale vacsinou tam dam ECO, ci Tour+.
Kamaratovi som povedal aby aj ked pojde po rovinke pred dalsim klesanim a rychlost mu klesne pod 25km/h nesliapal.
Niektore male kratke stupania sa daju prejst zotrvacnostou nad 25 km/h.

Ak mas zapnutu dopomoc, v tomto pripade ECO, tak to zaznamenava, ze si mal zapnutu dopomoc. Nezaznamenava to, ze ides na ECO len ked sliapnes do pedalov.
Cize nesliapnes vobec do pedalov a ukazuje ti to, ze si presiel 92% na ECO ale v reale si sliapal len 3% na ECO (pozri vlavo moje)
Takze v skutocnosti si presiel 97% na OFF a 3% na ECO ako to mam ja, aj ked si mal zapnute ECO (TRIAL, TURBO). Ale v statistike Ti to ukaze 8% OFF a 92% ECO (obrazok_Shimano_gpx_11)
Kamarat to prepol do OFF skor ako az na konci trasy, ale to nevadi, lebo aj tak je vidiet ako to ta aplikacia zaznamenava.
Keby to vypol az na konci tak by to mal 100% ECO
Ked pozries priemerku 27,4 km/h tak aj keby sliapal stale na ECO (TRIAL, BOOST) tak sa motor nezapne.

Ktore su potom spravne prejdene km na jednotlive dopomoci?
Zrejme tie moje, kde vypinam do OFF ked viem, ze nepotrebujem, resp. sa mi aj tak nezapne dopomoc.
Aj preto to nemam stale zapnute.

Moje jazdenie je, ze si setrim baterku do kopcov. Hlavne ked idem neznamy teren, trasy. Nevies co ta tam moze cakat.
V tomto pripade som aj kamaratovi povedal aby to skusil dat na OFF kym prideme ku skutocnym kopcom. Ma ~2x taku spotrebu ako ja.
Ked sa pozries na druhy riadok pod cervenou ciarou vpravo, tak na poslednych ~260 m si dal ECO, spotrebu mal 0% (pozri hore presnost merania)

Ked tadial pojde nabuduce ci uz on alebo ja tak si vieme dat aj vacsiu dopomoc, lebo uz vieme kolko minieme baterky v kopcoch. Hlavne on, kedze ja tazsi a ma vacsiu spotrebu.
---

Pomer OFF / dopomoc len v kopcoch ani u mna nie je "hrozivych" 84% / 16% ale 68% / 32% =)
---

Neviem ake data dokazete dostat z motora vy ostatni, cez ake cyklokompy ci aplikacie, ale mne a kamaratovi, to zaznamenavaju takto.
Tak ked som chcel vediet skutocne prejdene km na jednotlive rezimy tak som musel davat aj OFF.
Preto mam aj v tej tabulke poznamku:
"Nie vyuzitie ale zapnutie rezimu"

Z toho ako to zaznamenava dopomoc => aj vy prejdete minimalne mozno aj 30% na OFF aj ked mate zapnuty motor, lebo netreba sliapat.

Nebavme sa teraz o tom, ze aj tak idem na OFF "strasne" vela.
Ano, aj mna to zo zaciatku dost prekvapilo. Ale je to aj o tom co preferujes.
* Rychlu jazdu, malo casu, vela dopomoci = menej vyskovych, mensi dojazd
* Pomalsiu jazdu, menej dopomoci, beries to aj ako "trening" = viac vyskovych metrov, vacsi dojazd

Mna ten sposob ako pouzivam E-bike bavi.
Ak mam menej casu alebo som unavenejsi napr. z prace, tak si dam aj viac dopomoci.

Inak aj kamarat bol nateseny, ze dal take pekne vyskove metre a nevytrieskal celu baterku uz niekde na Pezinskej Babe.

Ale znova opakujem.
Neodsudzujem nikoho kto ma zapnutu dopomoc stale, je to kazdeho osobna vec akym stylom jazdi.
Len vam ukazujem alternativu, co ste schopny nastupat (vm) a pojazdit (km) pri takomto style jazdy, bez dokupenia dalsej baterky.

Ak si gpx date do freemap, tak si kliknite na "VYSKOVY PROFIL" a pobehajte mysou po nom
https://www.freemap.sk/#map=13/48.317965/17.245789&layers=O&tool=track-viewer

Prílohy:

Komentár súboru: 84 kg (110-115 kg) Bosch
Bosch_84kg_fr_1.jpg
Bosch_84kg_fr_1.jpg 251.78 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: 105 kg (130-135 kg) Shimano
Schimano_105kg_fr_1.jpg
Schimano_105kg_fr_1.jpg 201.05 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: E-tube ride (Shimano)
Shimano_GPX_11.jpg
Shimano_GPX_11.jpg 33.1 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: GPX + obrazok porovnanie vedla seba
GPX_VH.zip [813.01 KiB]

30.06.2023 - 21:41:24
02
mixal1 napísal:
Včera som skúšal dojazd ctm aeron Xpert 2023 ktorý ma 770wh batériu.

Bike ma 5 režimov plus boost.

Kopce, polia, bahno,, lesy a príšerné strmáky v horách Dargov a slanec- 38km (žiaden asfalt). Stále zapnutý 1.režim , do strmých kopcov alebo dlhých kopcov 3.stupeň.

potom cesta z zo plechotice - Košice cez horský priechod Dargov, 41 km. (Asfaltová). Stále 1.stupeň, do kopcov tu som už dával aj 4. a 5ty stupeň, lebo príšerná únava :)


Spolu 79km

Zostatok batérie po príchode domov - 5% (vypínalo asistenciu už pod 10%)

Hmotnosť mna s nákladom v batohu - 100kg

Príloha:
IMG_6171.jpeg


ja som zrovna prisiel z vyjazdu ctm areon xpert 2022 630wh baterka, ja s vybavou cca 90kg, jazdil som po kysuckych kopcoch, micekovci, petranky a podobne az do cadce ak nahodou niekto pozna celkovo 50,6km, 1195 vyskovych metrov a ostalo mi 23% baterky, cely čas na 2 rezime, kopce 3 a par velmi prudkych na 4ke, potom po asfalte asi 10km na 1čke lebo som uz nevedel ako mi to víde, ale nakoniec ostala ešte rezerva, ked necham bajk chvílu stát nejaké percenta mi po par minutach nabehnú navyše oproti tomu ked idem zajazdy
30.06.2023 - 22:07:15
00
sú to len štatistiky . reálny dojazd neexistuje . tabulky sú na dve veci , podobne ako reklama na ebike .
počasie , vietor , váha , kondička , vek ,prevýšenie , tlak v plášťoch , tempo a čo ja viem čo ešte sa podpíše na výdrži baterie . bateriu dokážem vytrepať aj na 17 km , ale vydržať môže aj 130 km. no ak idem sám , tak si idem svojím tempom a teda bateria mi vydrží dlhšie . rýchlejšie ako 20-22 km/h nechodím . iba dolu z kopca .
02.07.2023 - 19:33:14
02
Ja som si tie percenta batérie na Bafangu radšej prepol na volty. Neviem aký je tam algoritmus na prepočet na percentá ale je to čistý blud. Podľa tých voltov stav baterky viem lepšie odhadnúť.
03.07.2023 - 07:51:13
01
oneeeee napísal:
sú to len štatistiky . reálny dojazd neexistuje . tabulky sú na dve veci , podobne ako reklama na ebike .
počasie , vietor , váha , kondička , vek ,prevýšenie , tlak v plášťoch , tempo a čo ja viem čo ešte sa podpíše na výdrži baterie . bateriu dokážem vytrepať aj na 17 km , ale vydržať môže aj 130 km. no ak idem sám , tak si idem svojím tempom a teda bateria mi vydrží dlhšie . rýchlejšie ako 20-22 km/h nechodím . iba dolu z kopca .


Reálný dojezd naopak jde stanovit velmi dobře při vhodném započítání těch pár významných vlivů na výdrž (jen to chce, aby každý vždy těch zásadních pár vlivů uvedl). Na předem připravené trase dnes už trefím spotřebu baterie předem (před projetím té trasy) už téměř přesně (s tím, že předem vím, jestli to jedu sám nebo s kým jedu a podle toho vím, jaké pojedu přibliěžně režimy přípomoci). A stejně tak to dokážu už poměrně dobře odhadnout pro další ebikery, kteří se mnou občas jezdí (tedy pro jejich podmínky).

Většina uvedného nemá na výdrž baterie žádný nebo jen minimální vliv:
- věk: žádný vliv
- kondička: žádný viv (rozhodující je pouze vybraný režim přípomoci)
- počasí: tak akorát vítr, který ale zmiňuješ ještě zvlášť a zásadní je pouze pokud fouká proti opravdu větší část trasy (reálně se mi stalo za 10tis. km na ebiku jen jednou, kdy vítr měl opravdu významný vliv na baterku, je ale pravda, že jezdím převážně terén v lese, takže ty otevřené úseky hodně na větru jezdím málokdy)
- tlak v pláštích: vliv má, ale oproti těm zásadním vlivům velmi malý, pokud se jezdí rozumný tlaky, tak netřeba vůbec řešit, mírný vliv mají pláště (použitý typ), ale musí už jít o nějaký zásadní rozdíl typu Magic Mary vs Rock Razor
- tempo: nemá vliv v podstatě téměř žádný (zase je to jen o vybraném režimu přípomomci, zejména pokud mám lineární režimy, tak je úplně jedno jestli při stejném režimu se jede 10km/h nebo 15km/h nebo 20km/h -> zásadní vliv by to mělo až pro větší rychlosti, kde se projeví kvadratický nárůst odporu vzduchu, jenže to už je zase pro rychlosti nad limitem přípomoci, takže tohle se týká už jen chipnutých ebiků)

Významných vlivů vlastně vůbec moc není a jsou to:
- nastoupané metry: nejdůležitější vliv
- použitý režim přípomoci: ten je rozhodující a už je pak jedno jaké je tempo, výkonost jezdce, všechno už je dané použitým režimem
- hmotnost soustavy
- typ povrchu: tady je vliv opravdu velký pro opravdu zásadní rozdíly typu asfalt vs pořádné kořany/kameny (při opravdu pořádném terénu významně roste spotřeba baterky i na rovině), drobné rozdíly už nehrajou moc velkou roli

Vybít baterii na 17km je už docela umění. Pokud to tedy není kombinace menší baterie a hodně těžký jezdec. Já dám na Turbo při minimální vzdálenosti ve výjezdu (tzn. prudký souvislý kopec) skoro 2000m výškových. Pro co nejrcyhlejší vybití baterie bych tedy potřeboval souvislý prudký kopec s takovým převýšením a to bych musel někam do Alp nebo jiných vysokých hor. A ještě by musel mít průměrné stoupání 12%+.
Na dovolených v horách v ČR baterku nedokážu vybít ani na 40km pro nejextrémnější podmínky, co jezdím (tzn. maximální převýšení, těžký terén, použití nejvyšších režimů přípomoci). Zrovna jsem na dovolené a odjel jsem tu už nějakou maximlně kopcovitou trasu téměř celou náročným terénem z velké části na Turbo (a zbytek na Sport, nejnižší režimy vůbec). A na 40km/1600m výškových jsem baterku ještě stejně nevybil úplně celou.
03.07.2023 - 08:16:08
00
kondička: žádný vliv (rozhodující je pouze vybraný režim přípomoci) ... no... :) tak bez kondičky pri 15% stúpaní bude režim ECO nič moc; ja režim volím tak, aby som šlapal približne rovnakou kadenciou pri približne rovnakom opretí sa do pedálov; najskôr mením veľkosť pastorkov a ak zvážim, že rýchlosť je neprimeraná, resp. to by som tu mohol ísť aj rýchlejšie, tak siahnem na baterku; takže jazdec s kondičkou sa môže oprieť do pedálov v inom rozsahu ako ja
03.07.2023 - 09:19:45
00
váha , kondička ,vek . . . tak u mňa . ,61 rokov ,190 / 120 kg , ebike ,26 x 4 , 29 kg s tuningom 35 kg , zvažnica -nolčovo ,za chrbtom hnedý smrad ( použil som aj funkciu kolobežky ) a baterka na 20 % a domov zostáva 30 km . baterka bola základ pri kúpe 10 A . tak 17 km do super kopca a baterka vycucaná . reálne ? dojazdy sú na papieri , to udáva výrobca , na rovine a pri 20°C . produkt treba predať. aj zlá reklama je reklama .
ale každému podľa chuti . nejdem sa hádať .
03.07.2023 - 15:55:20
00
keyboard_arrow_up