Kategórie
Bike-tech- LED Remote je na facku, po ceste fajn, ale v teréne sa málokedy podarí prepnúť podporu len o jeden stupeň, skoci to o dva poväčšine. Rovnako ovládanie displeja Kiox 300 detto. Tlačidla sú proste veľmi jemne, bolo by super, keby kládli väčší odpor. Celkovo ten ovládač je v teréne nepraktický.
- Kiox 300: zatiaľ nemožnosť navigácie ako v starom Kioxe (ma doriešiť update). Aktuálne žiadne možnosti pripojenia ďalšieho príslušenstva, napríklad hrudného pasu (neviem či stary Kiox toto vedel). Další problém celého systému je, že ukazuje viac najazdených km ako iné trackovacie nástroje. Pri cca 50km tripe ukazuje o 2km prejdené viac (obvod kolesa mám správny - riešia to aj další chalani v UK napr.)
- motor: tam som ok, zoznamujeme sa ešte.
- batéria 750Wh: pre mna tiež v pohode, Dnes trasa 50km, prevýšenie 950m, zostatok 43%. Casto využívané eMTB vzhľadom nato, že sme šli so Saganom sorcererom, ktorý je proste dabel ?
- aplikácia Flow: v podstate nemám nejaké negatíva. Na iOS musí byt povolená poloha na “Vždy” inak neukáže nastupane metre. Export gpx z nej ale neobsahuje údaje o čase, takze je nepoužiteľný. Možnosť úpravy nastavenia režimu Eco a Turbo.
Ak ma niekto otázky rad zodpoviem.
posledný komentár: 31. 8. 2025 o 22:17
Výpredaj savings Bosch PowerTube BBP3760 Horizontal batéria, 625 Wh
467 €
savings
MOC 699,90 €
-9% SP Connect Bike Bundle II sada držiaku/puzdra na iPhone 12 PRO MAX
57,99 €
-9%
MOC 63,99 €
Kiox sa vie pripojit aj na hrudny pas. Osobne to este odskusane nemam, ale planujem v dohladnej buducnosti.
Ebike connect tiez vyzaduje “vzdy” pristup k polohe.
Celkovo su kiox a kiox300 velmi podobne. Novy system este musi vychytat muchy (najma navi, resp zaznam jazdy).
Novinky:
eBike Lock - pokial nemas pri sebe telefon, tak ebike sa zapne bez podpory motora - neprisiel som zatial na to, ako to aktivovat
Navigacia - bohuzial, nie v Kioxe, ale v telefone, cez Flow app > moznost Ride > Enter ride screen
Moznost zmenit na Kiox 300vke v status bare percenta baterky na cas, alebo rychlost, alebo percenta - inak ziadna dalsia kustomizacia, tlieskam tejto zbytočnosti…
Prepinac LED Remote - uvidime pri prvej jazde, ci opravili nahodne prekliknutia.
Flow app vie urobit export uz aj priamo do Stravy a Komoot..
To je asi vsio.. čiže stále nieje veľmi hodný svojho mena, že Smart
A ešte edit k predchádzajúcej aktualizácii, celkom opravila tie prekliknutia na tlačidlách LED Remote
Navigácia priamo v Kiox 300 bude (mala by byt) na jeseň 2022.
Pre HR z Apple Watch musí byt v hodinkách nainštalovaná Flow app. Následne v mobile spárovať v Connected Services aj Apple Watch (tutoriál je dostupný).
Štandardne jazdím tak, že mám hrudny pás sparovany s Apple Watch a len v hodinkách pustím aktivitu. Takze u mna sla Flow app z hodiniek preč
máme doma týždeň Cube s motorom Bosch IV smart .. vcelku podarené, prepínanie ide OK / zrejme po update /,
appka ide tiež dobre, ale čo som ostal prekvapený ... manželka mi vraví .. ten motor ide slabšie ako ten čo som jazdila predtým.
Najazdila cca niečo cez 8.000 na Shimano e8000.
...Tak som ho včera vyskúšal v teréne a fakt ten motor aj ked má papierovo 85nM oproti Shimano e8000 ktoré ma 70nM o dosť slabší prejav.
áno je rozdiel teraz je prevodník 38T oproti 36T a kľuky sú 175mm oproti 170mm, ale kadenčne som sa snažil ist tak ako jazdím, no fakt kopec u nas ktorý dokážem na slabšej podpore TRAIL na Shimane vyletiet, na Bosch najvacsi prevodnik TURBO mod a mal som pocit ze to neušlapem .. áno vyšiel som to, ale ako zdochliak
v appke sa dá nastaviť ECO a TURBO mod tak som ich upravil Turbo na max. Torque aj ECO, čo zlepšilo prejav motora ako tak, ale oproti Shimanu teda fakt slabši ťah.
Ale zase musim uznať, že oproti Shimanu je tento Bosch Smart motor tichší
a tá baterka 750 Wh je super tu nemám čo vytknúť.
Toto je zatiaľ môj postreh k novému Bosch SMART motoru .. zatiaľ rozpačitý, uvidíme časom čo mamina ... ako si sadnú a zvyknú.
čawesky
Spíš to bude celé o nastavení a pochopení chování režimů motoru. A také by mohl být problém v příliš nízké kadenci. Každý motor má maximální výkon i maximální efektivitu při jiné kadenci.
U Bosche eMTB režim a případně Tour+ (záleží jakou verzi režimu máš konkrétně nahranou) nejsou lineární.
V příloze průběh režimů u Bosch.
Je to ještě o něco starší obrázek, kde je popisek Magictour (což je aktuální Tour+).
Z přílohy je pak hezky vidět, že u eMTB a Tour+ režimu je při malém výkonu jezdce dopomoc motoru malá a s navyšovaným výkonem jezdce roste přípomoc exponenciálně.
U jiných motorů bývá průběh lineární (nebo minimálně bližší lineárnímu průběhu) a to tedy znamená, že na podobný režim při malém výkonu jezdce může pomáhat motor výrazně více. S narůstajícím výkonem jezdce pak narůstá dopomoc motoru pomaleji.
Tam mám také čistě lineární průběhy. Já mám takové průběhy raději, ale spoustě lidem naopak sedí ten exponenciální průběhu Bosche.
U výkonějších motorů mohou být ty lineární průběhy pro někoho nepříjemné, protože pro vyšší režimu podpory to pak nezvládá dávkovat. Pak třeba u Brose nechané Turbo na maximum (u Brose je možné všechny režimy uživatelsky konfigurovat) znamená, že v terénu v malých rychlostech je to opravdu těžké ovládát, malý záběr do pedálů a hned vyletíš dopředu nebo zahrabeš (je to vidět z toho grafu pěkně, jezdec dá třeba jen 50W, což je úplné nic a hned tam máš 205W od motoru). To bylo i na mě moc a mám Turbo o něco stažené (i tak se na maximální výkon motoru dá dostat poměrně snadno, na ten se dá dostat právě ještě i na sport režim, ale tam už to chce pořádně zabrat -> potřebných 275W jezdce).
Někomu by to mohlo vadit i na nižších režimech. Já hodně jezdím na režim nastavený na 33% (tedy někde mezi defaultním nastavením Tour a Sport) a už tam začíná být znát ta agresivnější pomoc při malém výkonu jezdce. Na defaultní natavení sport (jak je v grafu) je to už dost výrazné.
Tohle u Bosche eMTB a Tour+ režimy nedělají. Což je pro někoho v terénu dobré, že mu to jde lépe dávkovat. Na druhou stranu pak není možnost využít o něco větší dopomoci při malém výkonu jezdce (kde přitom ještě zdaleka nechceš jet na Turbo).
https://www.youtube.com/watch?v=M9xnw_vOla8
Bosch byl na tom lépe. Je to tedy loňský test, ale fyzicky se na Bosch motoru nic nezměnilo.
Těhle testů existuje více, výsledky mají mírně rozdílné. Ale v žádném nedopadlo Shimano lépe než Bosch. Rozdíly ale nejsou nijak extra velká pro reálné použití.
Tedy ten rozdíl pocitů jezdce dělají hlavně ty odlišně se chovající režimy.
Presne tak na Shimane som musel Turbo ubrat, lebo v urcitých momentoch na stojke skoro nepoužitelný na maxime.
Je to o výkone jazdca, technike .... a je faj si to preštudovať a teraz len jazdit pre radosť
dik pozdravujem.