Naposledy nas nechceli pustit do prazdneho batozinoveho vagona, ze nemame rezervacku. Ze co ked im niekto dalej nastupi s rezervackou a uz sa nebude zmestit? Neskoro na jesen v pracovny den o 5:55 :D. A chceli nas poslat cez cely peron do toho vagona, kde sa da par bikov obcas zavesit... Niekedy to byva zaujimave. :D
15.01.2016 - 15:44:11
02
Pre cyklistov sa nic nezmeni. Nakladny vozen ostava na svojom mieste a aj ten vozen, co ma haky na bicykle pri dverach ostava na svojom mieste. Dalsi cyklovozen v rychlikoch BA-ZA-KE nepribudne
15.01.2016 - 16:34:38
00
MageZ Rezervačky sa dajú kupovať najneskôr do dvoch hodín pred odchodom vlaku z východovej stanice, takže sprievodca musel vedieť, koľko hákov má obsadených. Ale o tom ako to funguje, tiež viem svoje. Hneď v BA bola celá kapacita PÚB vyčerpaná. Ešte pred odchodom som sa pýtal, koľko je predaných rezervácií, vraj len jedna. V Trenčianskej Teplej potom chcel nejaký cyklista s platnou rezerváciou podať svoj bajk do PÚB, a sprievodca mu vraví, že má smolu, tak musel stáť s bajkom na predstavku.

110mat110 Štátne IC mali vozne na prepravu bicyklov. Tie ale končia a súkromný dopravca RJ, ktorý ich má nahradiť kapacitou, aj keď len čiastočne, keďže mu nedovolili radiť 13 vozňové vlaky, ale len 10 vozňové nemá vozne na prepravu bicyklov.
15.01.2016 - 17:16:44
00
Narazal som na tvoju poslednu vetu.
"Taktiež by to mohlo znamenať navýšenie kapacít pre bicykle v rýchlikoch ktoré požaduje štát a tak by konečne mohli začať jazdiť aj 160-tkou (to ale v tomto GVD asi nehrozí)"

Kapacita cyklistom sa neprida. Mozno cez leto "operativne" nahradia jeden Bmpeer Bdteerom a pridaju tak 2 bicykle. Rychlost R vlakov nemoze byt 160 prave kvoli Bdteeru ktory ma max 120km/h.

Na druhej strane, radenie nocnych 614/615/1614 ma v sebe tiez Bdteer takze je na nich konecne moznost vozit bicykle. Nanestastie, v otvorenom vozni si (aspon ja) urcite neoddychnem ani nevyspim. A urcite nenecham bike v jednom a pokdem spat do druheho vozna.

Je velka skoda, ze RJ nema cyklovozen. Chyba nejaky extra neskory vlak. R613 ide len po Poprad a do KE ide len v piatok.
15.01.2016 - 17:41:02
00
Mal som si to po sebe prečítať :D Hej napísal som sprostosť. Občas si niečo myslím a píšem úplne čosi iné.
Inak vozne na bicykle schopné jazdiť 160 sú, len sú vďaka eurofondom viazané na regionálnu dopravu a zase vozne, ktoré sú určené na regionálku jazdia na diaľkových vlakoch.
15.01.2016 - 17:53:03
00
S tou zamenou voznov je pravda. Lenze kvoli EU to takto ostane minimalne do roku 2019. Dovtedy bude 160 jazdit len RJ.
Som zvedavy na radenie R1603. Snad aj tam daju dalsiu kapacitu pre bicykle
15.01.2016 - 18:03:56
00
Nie kvôli EU, ale kvôli blbo nastaveným pravidlám na slovenskej strane... Robím trochu s eurofondami a viem, o koľko sú naši euroúradníci pápežskejší ako euroúradníci v Bruseli.V ostatných krajinách V4 majú čerpanie fondov nastavené oveľa miernejšie a voľnejšie, pritom sa u nich oveľa menej tunelujú.
15.01.2016 - 22:27:22
00
Ked mozes, vies vysvetlit, ktoreho dementa napadlo zriesit z eu fondov vozne s max 160 na osobaky a s max 120 na rychliky, pricom su to funkcne rovnake vozne?
15.01.2016 - 22:35:54
00
neviem ako je to v doprave, ale v IT sa projekty robia zasade smerom od sponzora, teda pardon dodavatela, ktory vyhra sutaz k projektu, ktory si sam "napise". Jedina starost line od vrchosti aby sa projekt schvalil a stiho zrealizovat. Ze je to nezmysel, ktory len v buducnosti zatazi statny rozpocet a naserie X ludi nikoho nezaujima. Tak chcem verit ze inde je to aspon o nieco lepsie. :D
15.01.2016 - 22:41:23
00
Ta maximalna rychlost vlakov nie je obmedzena len radenymi voznami,ale aj rusnami.
Na Slovensku je aktivácia moderných SZZ/TZZ mimo koridory viac výnimkou ako pravidlom, selektívny ani generálny stop neexistuje, na koridore väčšina vlakov jazdí bez prenosu návestí a bez tohto prenosu návestí je možné celosieťovo, na rozdiel od Česka, naďalej jazdiť rýchlosťou 120 km/h.
16.01.2016 - 10:09:21
00
najlepšie bolo, keď som šiel pred pol rokom z TN do Humenného nočným R615, kt. ide priamo... miesto na bike bolo už len jedno aj to len pod dohľadom cestujúceho, takže som sedel 4-5h na zemi pri biku, aby mi ho niekto nešlohol... aj keby si chcem ísť sadnúť, tak to bolo bez šance, keďže celý vagón bol plný počernejších "občanov" u kt. silnom pochybujem, že mali vôbec lístok, takže som si pripadal jak keby idem nižšou triedou vlakov niekde v Indií :)
16.01.2016 - 11:25:10
00
Takých som v kupé vychytal. Ale vyzerali nie úplne socky, ale taka slušnejšia rodinka. Na gitare zahrali, zaspievali. Opalený som bol ako oni aj nejaké to cigánske slovo a pesničky poznám tak aj poldeci a gója ponúkli. Celkom fajn cesta to bola. Aj keď po nasadnutí mi teda všetko jedno nebolo a chcel som si ísť napriek kúpenej miestenke sadnúť inde :D.
16.01.2016 - 12:17:03
04
Nastastie ja mam v lete farbu, ako keby som v osade zil cely zivot. Takze ja si sadnem v kupe a nikto si neprisadne :D

ZSSK ma loko na 160km/h. 381 mozu ist 200km/h ale opat, kvoli eurofondom jazdia na osobakoch pri BA. Pri ostatnych loko zavisi od toho ci maju ETCS. Niektore 350 ich maju a aj s IC jazdili 160. A myslim ze aj 363 po pridani ETCS mozu ist 160km/h
16.01.2016 - 12:48:43
03
ETCS je?
16.01.2016 - 12:53:22
00
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/European_Train_Control_System
16.01.2016 - 12:59:45
02
keyboard_arrow_up