Caute, o bowdenoch som tu toho nasiel popisaneho dost ale nie moc o tom co konkretne by ma zaujimalo.
Ake bowdeny pouzivate? Je medzi nimi velky rozdiel?

Taktiez, kupujete hotove sety alebo bowdeny, lanka, koncovky zvlast? Mne osobne tie sety pridu dost drahe, aj medzi samotnymi bowdenmi a koncovkami je velky cenovy rozdiel, tak by ma zaujimalo ci ma vyznam do investovat do tych drahsich.

Vyzera to tak ze vymena bowdenov bude pravidelna rocna investicia pri zimnej udrzbe.
02.11.2014 - 10:09:46
00
používam roky XTRkové s kvalitnými koncovkami a brúsenými lankami.... vydrží to aj 2r a viac bez údržby, ak máš bowden v jednom kuse bez delenia ako ja.
02.11.2014 - 10:13:18
01
zihadlo 5 takze sa oplati investovat aj do niecoho drahsieho, pozeram ze tie XTRkove bowdeny vychadzaju asi 1.5é za 1m co je celkom prijatelne. Mam zatial skusenost len s tymi co boli na biku nahodene, su to Jagwire bowdeny a koncovky (konkretne neviem), radenie ide super, lahko, presne, take nieco by som ocakaval aj po prvej vymene bowdenov.

Bowdeny mam delene, a je zrejme ze dva roky pravdepodobne nevydrzia, jazdim kade-tade.
03.11.2014 - 15:24:41
00
V mojom pripade velmi vela spravia koncovky(take tie s prachovkami). Zivotnost sa zvysila asi na dvojnasobok(bowden XTR).
03.11.2014 - 15:43:46
00
zihadlo 5 takze sa oplati investovat aj do niecoho drahsieho, pozeram ze tie XTRkove bowdeny vychadzaju asi 1.5é za 1m co je celkom prijatelne. Mam zatial skusenost len s tymi co boli na biku nahodene, su to Jagwire bowdeny a koncovky (konkretne neviem), radenie ide super, lahko, presne, take nieco by som ocakaval aj po prvej vymene bowdenov.

Bowdeny mam delene, a je zrejme ze dva roky pravdepodobne nevydrzia, jazdim kade-tade.

Pri pravidelnej starostlivosti.. čo je vyhodenie bowdenov z úchytu na ráme, poutieranie lanka od bordelu a premazanie to vydrží aj 2r.. záleží aj od koncoviek ako sú utesnené... nevýhoda deleného bowdenu.. keď je to v kuse nemá sa kadial dostať prah do vedenia, keď sú konce dobre utesnené....
03.11.2014 - 15:54:54
00
Ľudia boží, po rokoch som sa vrátil k jazdeniu, kedysi som natočil doslova tisíce kilometrov ročne s túrami s prevýšeniami 1000m+ na deň a teraz mám pocit, ako Alenka v krajine zázrakov. Tu niekto píše, že
Pri pravidelnej starostlivosti ... to vydrží aj 2r.
BINGO!

Za tie roky došlo k drastickému poklesu úrovne materiálov? Začali do výrobkov pridávať kurvítka? Alebo zmenili marketingové kampane výrobcov myslenie konzumentov tak, že uverili, že treba meniť komponenty tak často?

Že vraj aj 2 (slovom=dva) roky!!! Kua, však to je nejaká oceľ. :fubar:

Reťaz meniť po 1500km, šajby a pastorky po... (ani neviem koľko), sníva sa mi?

Nechcem teda hijack thread, tak mi odpovedzte aspoň ohľadom tých bowdenov. Sorry, toto nie je rypnutie do zihadlo 5, na takéto informácie narážam, odkedy som prišiel na toto fórum, takže nemám úmysel s chalanom vyvolať flame :handshake: . Je len jednoducho nechápem. :shake:

WTF?
03.11.2014 - 16:12:55
00
zihadlo 5 dakujem ze vysvetlenie, v mojom pripade sa v celku nebudu dat spravit, tie navarky / uchyty na rame su spravene tak ze koncovka bowdenu sa da dat len z jednej strany. Uvidim kolko vydrzia tie co tam mam, ked radenie pojde tazsie tak to vymenim.

newmman principom myslis nieco taketo?
http://www.suncycle.sk/sk/produkt/koncovka-bowdenu-hpa-08-farebna/3310
03.11.2014 - 16:17:56
00
no keď sa vozíš po hrádzi po asfaltke za pekného slnečného počasia tak ti kopec vecí vydrží dlhšie...keď ale jazdíš aj v blate a nečase, tak musíš počítať s tým, že ani oceľ nevydrží večne ;) a hlavne nie v bowdenoch :)
03.11.2014 - 16:18:37
00

Že vraj aj 2 (slovom=dva) roky!!! Kua, však to je nejaká oceľ. :fubar:

Reťaz meniť po 1500km, šajby a pastorky po... (ani neviem koľko), sníva sa mi?

aj ta kua ocel ti skoroduje, ked ti do toho nalezie vody a prachu junák
03.11.2014 - 16:20:39
00
Presne to som myslel. No neviem ako ostanym, tu nejde len o spinu(starostlivost), ale ten bowden sa zvykne vytahat. Mozno nevhodne vedenie/ohyb, ale toto je vacsinou dovod preco leti do kosa. Lahko to poznat na nepresnom radeni/ nemoznosti nastavit radenie. Ak je cela sustava v poriadku, tak len staci natiahnut lanko k prehadzovacke a dotiahnut srob.
03.11.2014 - 16:26:48
00
Ja sa asi idem hanbiť do kúta. :wasntme:
Zatiaľ jazdím na mojom kostitrase r.v. 1992 a minule som poslal moju polovičku kúpiť do okresného mesta bowdeny. Už mi nefungovalo dobre prehadzovanie, furt to rapčalo, tak som si povedal, že skúsim vymeniť najprv iba toto. No a nádhera, jazdím si teraz po MK a bužírkujem si, ako krásne to presne prehadzuje. Pár krát som to musel dotiahnuť, lebo nové lanká ešte pracujú. Teraz zvažujem, že aj tie pôvodné brzdové lanká by sa patrilo konečne prehodiť, ale to už si budete asi :fubar: klepkať po čele.

Vytešujem sa, ako si budúci rok doprajem nový stroj, ale mne tu asi všetci naháňate strach. Neviem, či tu takýto oldskúl človek zapadne, ale fakt si neviem predstaviť, čo sa pri pravidelnej údržbe a čistení môže na bowdenoch pokaziť, aj keď by som jazdil neviemkoľko ročne. :headbang:
03.11.2014 - 16:30:45
00
Tak este raz: vletis do blata. Riedke blato ti cez koniec natecie do bowdenu. Tym ze radis a natahujes lanko sa bordel dostane hlbsie a hlbsie. Prides domov ocistis koniec ale ten bordel dnu (asi 1cm od kraja) tam ostane a trie sa o lanko. Tym ti casom dostatocne poskodi lanko a aj bowden. Hotovo. A cistit po kazdom vyjazde bowdeny je predsa hlupost.

Zivotnost mierne predlzuje aj to, ked sa cele lanko zabali do buzirky a tak sa vlozi do bowdenu.
03.11.2014 - 16:38:41
00
Asi takéto niečo, že?

Príloha:
IMG_0950.jpg
IMG_0950.jpg 480.83 KiB thumb_up0thumb_down



Práveže ako oldskúl som sa iba zriedka nechal odradiť počasím, zostalo mi to dodnes a aj mi bolo nedávno divné, že všetci jazdia po asfaltkách, ale na lesných cestách nebolo ani nohy, až potom v lese som pochopil. Teda blatu sa nevyhýbam...

Ale skúsenosť mám takú, že bowdeny a lanká vydržali dlhé roky a hlavný dôvod zmeny bol, že rozstrapkaný koniec mi už odpadával spod upínacieho šróbu a už sa s tým nedalo manipulovať. A dobre, ten bicykel prevažne stál v garáži možno 14 rokov, ale predtým dostával do tela poriadne.

Ak už to blbne, tak budiž, treba to skúsiť vyriešiť a ak čistenie a štelovanie nepomôže, tak to treba vymeniť. Nikomu nejdem vravieť, že to nemá urobiť.

Ja len vyjadrujem úžas nad tým, že dnes už ako keby nič nevydržalo toľko, čo kedysi. (Treba povedať, že v tom čase patril môj bajk k najdrahším v predajni...)
No nič, starý hundroš je zo mňa, či čo. :swear: :D
03.11.2014 - 16:55:13
01
je rozdiel v radnení pri olskúl 6kolečku a jemnom a presnom 10sp systéme, kde ti aj mierne trenie spôsobí nepresné radenie... ja som tiež v 95tom nejakú výmenu bowdenu neriešil :) kým to neskákalo a nestrielalo....
veď sa zbadáš pri novom :D
brzdové lanko neriešim to už je minulosť v dobe hadičiek
03.11.2014 - 17:05:14
02
Presne tejto odpovede som sa bál :lol: :bow:
No čo už, uvidíme, až to bude... :handshake:
03.11.2014 - 17:12:08
01
keyboard_arrow_up