tie chladice su sucastou platniciek (ak myslis tie rebra). Takze ak chces chladice, treba kupit tie platnicky, co to maju integrovane.

Pozeram, ze Force ma chladice, do ktorych sa daju vkladat potom platnicky, ale su nejake tenke kvoli tomu.

Takze podla mna aj tak ked uz, ako som napisal hore.
09.05.2020 - 06:33:14
00
Hej take tie rebra co sh na boku myslel som ze sa to da dokupit ale nikde som to nevidel predavat tak skusim pozret platnicky.
10.05.2020 - 12:17:34
00
https://www.kupkolo.cz/brzdove-desticky-force-shimano-saint-zee-fe-s-chladicem-4234924_z100465/
tot som našiel chladič by sa mal dať oddeliť od platničiek a tie majú aj tu v shope
10.05.2020 - 17:58:39
00
o tych som pisal vyssie. zero554 ono by bolo dobre napisat o ake xt brzdy presne sa jedna.
Inac mne ten chladic vadi, na zee som mal platne bez chladica, vsetko pekne ticho. Teraz na saint s chladicom a furt to cinka po otrasoch.
Este ich dojazdim, a chladic uz nikdy. :-)
10.05.2020 - 19:17:12
00
Ako moc je citit "sila brzdy" ked clovek porovna tu istu brzdu na 27.5" pripadne 26" oproti 29" ? citit ze maju brzdy menej sily na velkych 29" kolesach?
10.05.2020 - 21:07:33
00
29" oproti 26" - moj skromny nazor je ze to citit je. na 26" by som si vedel predstavit 160mm kotuc na 29" min 180mm.
10.05.2020 - 21:35:53
00
silu, pokial mi nieco neunika, budu mat rovnaku, akorat brzdna draha sa bude menit - strmen + kotuc potrebuju premenit +- to iste mnozstvo energie na teplo, cize spravia taku istu otocku na malom aj velkom kolese, akorat na velkom kolese bude to iste uhlove otocenie znamenat dlhsiu prejdenu drahu.
10.05.2020 - 22:02:00
00
Jasne ze je to citit, na 29 musi ubrzdit vacsiu hmotnost
11.05.2020 - 07:05:55
03
Brzdy su pisane ze xt br8100 a kotuc vpredu 180 vzadu 160 tusim
11.05.2020 - 08:13:44
00
stanos4 napísal:
silu, pokial mi nieco neunika, budu mat rovnaku, akorat brzdna draha sa bude menit - strmen + kotuc potrebuju premenit +- to iste mnozstvo energie na teplo, cize spravia taku istu otocku na malom aj velkom kolese, akorat na velkom kolese bude to iste uhlove otocenie znamenat dlhsiu prejdenu drahu.

Brzdny moment bude urcite mensi pri vacsom kolese, cize ked ho chces vykompenzovat, musis pouzit bud vacsi polomer brzdy(vacsi kotuc) alebo vacsiu silu posobiacu na platnicky(stlacit viac paku), len som chcel vediet ci nema niekto priame porovnanie, ci nema v garazi dva biky kde to vie porovnat a ci to je naozaj citelne, vyratat si o kolko % bude momen mensi je sice pekne ale to mi nepovie ci to je v realite v jazde poznatelne citit.
11.05.2020 - 11:34:45
00
ja po prechode na 29" kolesá a tých istých brzdách/kotúčoch a v podstate takých istých plášťoch necítim/nevnímam absolútne žiaden rozdiel
11.05.2020 - 11:56:21
02
reagujem len za to, ze pises nieco s cim nesuhlasim a hovoris o "teorii", tak nech niekto nie je "pomyleny" z toho co hovoris:

brzdny moment, i.e.
M = r1 x F1 (citaj vektorovy sucin polomeru "r" a sily "F")
sa "vytvara" na strmeni a posobi proti smeru otacania kolesa. Cize na koleso, ktore je v ustalenom stave (rovnomerne sa otaca) zacne posobit jedna jedina sila, ktora vytvara moment sily. Tento moment sily bude na plasti zodpovedat:
M = r2 x F2,
kde M je tak isto velke ako v predoslej rovnici, r2 pozname a vieme ze r2>r1 (vacsie koleso ma vacsi polomer ako mensie) a teda F2<F1. Coz ale akorat hovori o tom ze sa "tahsie" dostanes do smyku, pretoze aby si dostal smyk musi platit:
F2 > Ft,
kde Ft je trecia sila a ta je umerna tvojej hmotnosti, faktoru rozlozenia hmotnosti medzi predne a zadne koleso a koeficientu smykoveho trenia. Predpoklad je, ze vsetky tieto 3 su +- rovnake medzi velkym a malym kolesom (ano, moze sa menit hmotnost teba+biku kvoli o nieco vacsim kolesam a aj ten faktor smykoveho trenia moze byt vacsi kvoli lepsiemu kontaktu velkeho kolesa so zemou). Pokial mas rovnako velky kotuc a teda r1 zostava zachovane na oboch kolesach, tak "brzdny moment" sa nemeni. Na brzdny "ucinok" to teda jaksi nema vplyv (teda, zalezi co si predstavujes pod "brzdnym ucinkom"...). Tvoja pohybova (kineticka) energia sa premeni na teplo v brzde, ktora zabezpecuje vacsinu brzdenia (v prvom priblizeni vsetko brzdenie), a ta medzi roznymi kolesami je rovnaka, cize brzda premeni pohybovu energiu na teplo za rovnaky cas v sekundach. Co ale nebude rovnake je draha ktoru opisu tieto kolesa po obvode - a teda draha ktoru ty prejdes pri brzdeni. Ale brzdny moment bude rovnaky.

Co pises spravne - ano, budes silnejsie stlacat brzdu/potrebujes silnejsiu brzdu/vacsi kotuc, ale to na to aby si zastavil na rovnakej drahe. Ak ma tvoj brzdny system z malych kolies dostatocnu rezervu, tak rozdiel v brzdnej drahe moc nespozorujes pretoze budes moct stlacit proste troska silnejsie. Teda, sam si odpovedz ci dokazes spoznat rozdiel medzi 10-15%, resp. ci chodis na 85-90% moznosti svojho brzdneho systemu.
11.05.2020 - 12:11:57
00
Brzdny moment ktory je pre nas dolezity je na kontakte plasta a cesty, cize nebude rovnaky pri zmene priemeru kolesa, priemer kotuca mozme vylucit, kedze sme sa dohodli ze pri oboch sustavach je rovnaky (moment si proporcne preratas na priemer kolesa voci kotucu) a kedze sa meni koleso, meni sa aj brzdny moment. To co sa jede na prasiatku nas zaujimat nemusi.
Ja ale nechcem stlacat brzdu viac, ked ju musim stlacat viac, tym padom mam pocit ze bike brzdi menej, alebo ked zastavim na dlhsej drahe s pouzitim rovnakej sily na packu(mensie pretazenie), taktiez to bude posobit ze je brzda slabsia. 26 vs 29" je rozdiel v obvode iba cca 10%, cize asi vacsina z nas to neuciti, pokial by nemama moznost striedat a dokola porovnavat presne rovnaky setup s vynimkou priemeru kolesa. :) kor pri prechode z 27.5".
11.05.2020 - 12:33:33
00
chlapci je to pekné aké debaty tu vediete ale mám pocit že sa nám to tu zvrháva na cern :D
11.05.2020 - 12:35:18
02
to je tak, ked potrebujes 2kN na prednej brzde v lese na ihlici a sotoline.. len aby bola rezerva :D
11.05.2020 - 12:37:36
00
keyboard_arrow_up