Skončilo to síce pri tom istom, len tá odpoveď nebola nejako extra vyriešená. A možno povedať, že mnoho ľudí odporúča SLX, Saint, XT, XTR, alebo len deore... lebo nikdy nejazdili nič lepšie. Ja tiež by som povedal, že XTR 4-piest a dokonca aj 2-piestové sú brzdy ozaj špičkové. Ale len do minulého týždňa kedy sa mi do rúk dostali 4-piesty Tricstuff, len na pár metroch mi kamarát požičal...celkom mi stačilo pochopiť, že sú brzdy a je Trickstuff...Ich limitom je len osobná skúsenosť kedy sa jazdec ešte udrží, alebo ho prehodia cez rajdy.
Ale všetky ostatné brzdy pre nás obyčajných majú limity dané práve kotúčmi a brzdovými platničkami. Ide o hľadanie kompromisov. Dobrý kotúč na dlhé brzdenie z veľkej rýchlosti a v prudkom svahu nebude z kategórie ultralight...a dobré platničky nemusia byť vždy len metalické. Ale zas dobrých platničiek, ktoré namiesto metalických častíc obsahujú keramiku je na trhu minimum.

V tomto konkrétnom prípade by som sa orientoval na SLX..dopredu 4 piest , dozadu 2 piest a poskúšal viacero typov platničiek.
18.11.2020 - 12:29:55
02
Čo to tých brzd som už poskúšal, SLX dlhodobo jazdil, tak to porovnanie s Deore a XT mám osobne vyskúšané. A vyskúšať 1000 eurové brzdy Trickstuff a potom sa púšťať do porovnávania s Deore, SLX, XT - neviem k čomu je to dobré keď pre 99% uživateľov by boli 4-piesty SLX alebo XT úplne dostačujúce a čokoľvek nad je skôr už pre nejakú osobnú prestíž.
18.11.2020 - 12:39:20
00
A myslíš, že tu niekto porovnáva 1000 eurové brzdy s niečím? Len konštatuje, že všetko to o čom sa tu bavíme brzdí úroveň, ktorá je veľmi solídna, ale moc závisí od použitých kotúčov a platničiek...Takže SLX je veľmi solídna alternatíva. A rozdiel samotnej hydrauliky bŕzd cítiš až pri brzdách ako Trickstuff..ale aj u nich samozrejme ide o výbornú kompatibilitu s ich platničkami. V rámci témy ale môžem povedať, že tricstuff Power platničky sú aj pre Shimano naozaj to najlepšie z najlepších...nevýhodou je len, že sú nedostupné :)
18.11.2020 - 12:52:12
00
akoze, kludne 4-piest, ale je to zvycajne mega overkill. Teda, pokial manzelka nejazdi kvalitne traily a/alebo nema 90+kg.

Podla mna je to niektory z 2 problemov
1) platne, alebo kotuc su shit (coz zakladne shimano k m315 zvyacjne su, ja som tiez menil za clarks floating rotor a bol to vyrazny rozdiel) alebo su zaspinene (nie vzdy to ide dobre vycistit, resp. vypalenie trva.... naposledy som vypalil platnicky/kotuc na zadnej brzde az na konci 4/5 dnoveho prejazdu napriec UK "natazko", a to som brzdil schvalne vpodstate len zadnou brzdou)

2) manzelka "zle brzdi" - viem si kludne predstavit ze je "stale na brzdach" a nie davkovane. Tuna ti nemusia pomoct ani 4-piesty (tiez sme sa museli doma naucit brzdit, a viem aky je to boj naucit/preucit tvrdohlaveho cloveka, hlavne ked tu osobu potom nechces mat nasratu doma :D )

ak peniaze niesu problem, tak zmenou celej sustavy brzdy+kotuce+platne chybu nespravis. Ja by som zacal tym - lepsie kotuce+nove platnicky, dopredu 180mm. Ak nepomoze dostatocne, tak potom nahodit nove brzdy.

https://www.chainreactioncycles.com/clarks-cfr-06-floating-rotor-180mm/rp-prod88829
18.11.2020 - 12:52:41
02
Niekto skúsenosť s brzdami Formula Cura? Nikde sa neviem dopátrať k tomu ako najbližšie ku gripu sa dá nastaviť páčka. V recenziách som našiel iba zmienky o tom že ľudia s kratším prstami môžu mať problém.
18.11.2020 - 13:09:47
00
treba pozriet nastavenie strmena - ak niesu medzery medzi platnami a kotucom rovnake a rovnobezne, piesty nechodia rovnako, brzda vyrazne straca na ucinku. medzi shimano brzdami je zasadny rozdiel hlavne v pake - kde od deore je "posilovac" v pake - od slx pocitis pri dlhom brzdeni keramicke piesty. inak tam rozdiel nebude
18.11.2020 - 13:10:34
00
Keramické piesty pokiaľ viem by mali byť už v Deore modeloch alebo aspoň 6120 určite.
18.11.2020 - 13:13:22
00
suhlas so stanos4, ja by som este pridal vahu na cistenie, odmastnenie a odvzdusnenie brzd. Padol tu taky postreh uz predomnou, tak chcem len zdoraznit, ze "ciste" brzdy brzdia slusne aj v nizsich radach pre take to "XC". Na novom bajku som mal deore od nova a zasekavalo to kolesa jedna radost, po par vyjazdoch sa tento efekt stracal a znovu na malo objavil pri vycisteni vsetkych zucastnenych komponentov. Tiez nejazdim znackove kotuce a len organicke platnicky. Prudko dolu z kopca na viac ako km to mam par krat za rok, inak si s beznymi kopcami poradim bez problemov.
cize dal som 180/180 + deore a je to OK. Na bike do roboty - a teraz aj na vyjazdy mam shimano 315 160/160 floating z ali a nezabijem sa. Ale komfortne ončo vyzera inak
18.11.2020 - 13:21:17
00
Gusto0 napísal:
treba pozriet nastavenie strmena - ak niesu medzery medzi platnami a kotucom rovnake a rovnobezne, piesty nechodia rovnako, brzda vyrazne straca na ucinku. medzi shimano brzdami je zasadny rozdiel hlavne v pake - kde od deore je "posilovac" v pake - od slx pocitis pri dlhom brzdeni keramicke piesty. inak tam rozdiel nebude

Nastavenie strmena: chalan pise ze je to vadne v zjazdoch, to nie je o nastaveni
servowave: je aj v mt520 a mozno aj inych mimoradovych, nemam to presne nacitane
keramicke piesty: vzdy som si doteraz myslel ze keramika pomoze aby si neuvaril hydrauliku tym ze ma nizsi koeficien tepelneho prenosu. Tym padom by sa ale mali rychlejsie uvarit platne a kotuce, pretoze to teplo ktore inak pohlti hydraulicky system + telo strmena zostane "na scene".

Uz by som asi mal nahodit keramicke stvropiesty co mam pripravene v krabici, aby som zistil aky zeleny je strom zivota ...
18.11.2020 - 13:28:08
00
postupná zmena bŕzd so začiatkom od kotúčov a platničiek ako písal stanos4 je tiež dobrý nápad. Osvetu čo sa týka spôsobu brzdenia robím, ale je to na dlho :)
18.11.2020 - 13:28:43
00
stale sa tu riesi to iste:) Moja rada, odmastit kotuc, odvzdusnit a prebrusit platnicky a jazdit. Viac piestikove brzdy, kotuce, platnicky dokaze uvarit kazdy jeden znas a je jedno ci stoja 50, alebo 1000Euro
18.11.2020 - 13:35:07
01
Hosť napísal:
stale sa tu riesi to iste:) Moja rada, odmastit kotuc, odvzdusnit a prebrusit platnicky a jazdit. Viac piestikove brzdy, kotuce, platnicky dokaze uvarit kazdy jeden znas a je jedno ci stoja 50, alebo 1000Euro

kotúče sú odmastené izopropylalkoholom. Ako sa prebrusujú platničky?
18.11.2020 - 13:39:53
00
platne von, rovna doska a smirgel. Par krat pretiahnut a hotovo, nasledne je potrebne brzdy zabehnut, aby sa dostavil pozadovany brzdny ucinok.
18.11.2020 - 13:41:48
01
a ja som nikdy nic neodmastoval ani neprebrusoval. vzdy bol problem v tych medzerach medzi platnickou a kotucom. shimana v tomto uplne zle - postupne ako sa brusia platnicky kazdy piestik sa vysuva inak a tym sa brzda "rozladi" a zacne to zle brzdit.
18.11.2020 - 15:36:33
00
to nieje pravda su tam rozperne pliesky ktore rovnomerne vracaju piestiky ako sa opotrebuvaju dosticky zvacsuje sa medzera a moze mat packa dlhsi chod ale to sa da prezit. no kto ma doma lievik a brzdovku staci doplnit a draha sa skrati. no pri vymene za nove dosticjy treba samozrejme otvorit nadobku aby sa dali zasunut piesty. chyba je bud zle vycentrovane prasa a zaspinene piestiky. potom sa stava ze platnicky sa nerovnomerne opotrebuju... kto je lenivy raz za cas ocistit potom sa stazuje na shimano.
18.11.2020 - 16:15:32
02
keyboard_arrow_up