clxno1 co je "pumpovanie" ?
19.11.2020 - 09:06:02
00
Samalama napísal:
Ktory olej je redsi ako klasika Shimano?

Na forach si dost pochvaluju Putoline HPX R 2,5W, https://forums.mtbr.com/brake-time/xtr-m9120-pumping-up-1094058.html#post14326735 , uvidim, olej uz mam doma, uz to len vyskusat.
19.11.2020 - 09:12:01
00
ivast napísal:
clxno1 co je "pumpovanie" ?

Ked ti paka pri opatovnom rychlom stlacani tvrdne, je to castejsie v chladnom pocasi.
19.11.2020 - 09:13:08
00
redší olej nepomôže,je to vlastnosť olejov,že zohrievaním zväčšujú objem
edit: aha,myslené tak,že ak v zjazde v zime rýchlo za sebou stlačíš brzdu,páka skráti chod-tam by redší olej trochu mohol pomôcť
19.11.2020 - 09:13:55
00
Dano5, pozri, vyskusam a uvidim, nebudem vyvodzovat zavery bez vlastnej skusenosti. Tak ako mi nikto neodporucal kombinaciu XTR race pak (bez servowave) so 4-piestovymi prasiatkami a som s tym maximalne spokojny.
19.11.2020 - 09:17:15
00
aky ma byt mechanizmus ktorym veci pomoze redsi olej ? chapem ze clxno1 popisuje stav ked je primarny piest ciastocne stlaceny, teda okruh je uzavrety, olej sa zohreje a zvacsi objem ...
19.11.2020 - 09:20:43
00
ivast, linkoval som comment z fora, ktory to vysvetluje takto:

When it gets cold, this is when already thick Shimano mineral oil gets even thicker and has more difficulties to flow back to levers' reservoirs through so called "sniffing openings", which are really small, compared to much bigger "filling opening", which remains blocked/closed by master cylinder piston, if you don't fully release levers' triggers. This results in calipers' pistons not able to (fully) retract as fast as levers' master cylinders' pistons do, followed by next levers' triggers depression, with calipers' pistons not being at their default position, which creates this bite point wandering.

Zjednodusene to chapem tak, ze husty olej sa nestiha vracat do rezervoaru v pake dostatocne rychlo.
19.11.2020 - 09:27:46
02
ehm ok dik, ma to sice logiku, ale nezda sa mi byt uveritelne ze proces zohriatia a teda zvacsenia objemu by mohol byt tak rychly aby v zasade minimalne zvacsenie nepretieklo cez branu do rezervoaru a ovplyvnilo tlak na platne ... toz moj nazor, nikoho nepresviedcam .... ako nad tym uvazujem asi je dost podstatne o akych teplotach sa bavime a aku viskozitnu charakteristiku ma dany olej, pretoze pri dostatocne nizkych teplotach na hranici ked olej meni skupenstvo na pevne si to uz trochu predstavit viem ... ale netusim aku viskozitnu charakteristiku ma shm olej a pokial viem tak shm ziadne specifikacie nezverejnuje.
19.11.2020 - 09:52:00
00
clxno1 som googlil ten olej a naslo mi ze to je olej do vidlic
19.11.2020 - 10:33:22
00
Taktiež som to pozeral no všade je že je to tlmičový olej
19.11.2020 - 10:42:39
00
Ale to ja predsa nevyvraciam. Jedna sa o synteticky olej. Ako som pisal, ten olej ludia pouzivaju, podla dlhorocnych skusenosti nie je problem ani s tesneniami. Ja to vyskusam, potom sem napisem skusenosti.
19.11.2020 - 10:46:35
04
A mas doma aj shimano olej? Vies ich porovnat ci je ten putoline ozaj redsi?
19.11.2020 - 10:56:03
00
Ano, mam oba oleje doma, mozem porovnat (este neviem kedy sa k tomu dostanem). Zatial nejaka porovnavacia tabulkazo zahranicneho fora (neviem na kolko pravdiva), VI je konzistentnost kvapaliny pri roznych teplotach, cim mensie cislo, tym horsie, posledny stlpec je bod varu:
Príloha:
Sans titreas.jpg
Sans titreas.jpg 52.37 KiB thumb_up0thumb_down

19.11.2020 - 11:11:14
00
Som zvedavý na porovnanie, lebo to pumpovanie teraz keď sa ochladilo mi tiež kus lezie na nervy.
19.11.2020 - 11:18:39
00
to vyzerá na zimu dobre,akurát ten bod varu 180C je o dosť menej ako Shimano mineral 225C,ale to by vadiť nemalo
19.11.2020 - 13:53:17
00
keyboard_arrow_up