Chalani poradte mi prosím,ako najideálnejšie a najšetrnejšie skrátiť karbónový krk vidlice. Tiež ma zaujíma,ako zistím správnu dĺžku.(mám hl.zloženie FSA s vnútornou rozperou). Platí rovnaký postup,ako pri duralovom stĺpiku? Myslím tým asi 3mm pod úroveň predstavca=správna dĺžka. díky moc
20.01.2009 - 08:46:09
00
skratit najlepsie pilkou na zelezo. klasika. my sme takto skracovali karbonove trubky na padla a nikdy nebol problem. aj dlzka podla man rovnaka ako na kovovych krkoch.
20.01.2009 - 08:49:01
00
postup skrátenia je popísaný v manuále - akú máš? RockShox určite postup skrátenia opisuje v manuáli, a je ODLIŠNÝ od toho pre kovovú vidlu
treba pekný čistý opatrný rez bez... uf nenapadá ma nie blbý slovenský výraz, takže česky: roztřepení
lupienková pílka na železo je asi najlepšie riešenie
zaťaženie pádla je neporovnateľné so zaťažením krku vidly (a to hovorím ako kajakár), takže by som sa k vidle správal drobátko slušnejšie
20.01.2009 - 09:00:52
00
Presne ako pise tulenik - staci si precitat manual k vidlici co sa tyka skracovania krku a manual k hlavovemu co sa tyka ponechania medzery medzi krkom a dotahovacou krytkou.

EASTON popisuje rezanie carbonu tu:
http://www.eastonbike.com/downloadable_files_unprotected/r&d_files/R&D-05-Carbon.pdf

EDIT: Pridavam aj stiahnuty dokument, aspon sa "nestrati".

Prílohy:

R&D-05-Carbon.pdf [162.05 KiB]

20.01.2009 - 09:04:00
00
CHalani zatiaľ dík,no v skutočnosti je to tak,že som kúpil celý kit merida scultura flx target 6,rám,vidlu atď z velkoobchodu,teda tam som sa bol na to len pozrieť a po dohodnutí slušnej ceny v obchode mi to teda objednali. Nie je k tomu nič, aspoň nie v zrozumitelnej reči,a predavač tiež nevie presne. Chalani vo velkoobchode tiež asi veľa praktických skúseností nemajú,skôr téoretických,tak to skúšam tu.
20.01.2009 - 09:17:46
00
Tlacene materialy mozes ziadat od obchodu cez ktory si to kupoval, musi ich dodat. A okrem toho mas predsa internet, takze hladaj na webe vyrobcu ak chces urobit upravy a aj potom este chces mat zaruku. Forum nie je vhodny zdroj na taketo informacie, sluzi na rozsirenie obzorov a diskusie.
20.01.2009 - 09:48:12
00
Do karbonovehu stlpiku vidlice nedavaj klasickeho jezka, ale pouzi napr "FSA Compressor"

www.nexternal.com
20.01.2009 - 11:16:21
00
Čo sa tyká toho ježka tak EASTON ma super riešenie http://www.eastonbike.com/PRODUCTS/FORKS/fork__top.html
20.01.2009 - 11:42:09
00
Raver,dik za info cením to. Presne taký istý kompresor ako uvádzaš mám,takže jedine v tomto som doma. Dilema ostáva však správna dľžka a spôsob skrátenia krku.
20.01.2009 - 12:52:43
00
Odnes to do kvalitneho servisu. :idea:
20.01.2009 - 12:56:10
00
správnou délku určíš lehce po nastavení posezu uděláš rysku na vidlici v úrovni horního konce představce,
vemeš pilku na železo, a uřežeš cca 3mm pod to ryskou - nic složitého
při řezání na pilku moc netlač a opatrně ke konci - pak brusným papírem strhneš hrany
Ale 2x měř a 1x řež :-)
20.01.2009 - 12:59:56
00
Len má to ešte jeden problém. Toho FSA ježa som naživo nevidel, ale napríklad môj má takú akoby krytku na krku, cca 2 mm hrubú, čiže o to viac treba odrezať.
20.01.2009 - 14:51:43
00
Jo pravdu máš, mám taky ježka co je ještě na vidlici, ale to FSA jde dovnitř komplet stejně jak expander Pells viz foto 1

Prílohy:

Expander Dedacai.jpg
Expander Dedacai.jpg 274.81 KiB thumb_up-2thumb_down

IMG_3140.jpg
IMG_3140.jpg 318.83 KiB thumb_up0thumb_down

20.01.2009 - 15:00:48
00
:-D
kubade, kubade, ja som pred tebou tuším prúhledný jak sklo :-)

Inak dík za tie foto, špekuloval som či náhodou nebude ten FSA ľahší jak ten môj pells, ale vidím že ani nie. A do tune sa bojím ísť (mačka ma vyplašila :-D )
20.01.2009 - 15:05:01
00
:-)
v horším případě by řezal 2x no
20.01.2009 - 15:08:22
00
keyboard_arrow_up