Neviem... chcem mat istotu aby to vzdy bolo ako nove preto. Asi sa s tym moc piplem a venujem tomu moc poroznosti a detailov preto rozmyslam navrat k dusiam. Dam vediet za nejaky cas ako som sa rozhodol a dakujem za info.
25.05.2017 - 12:42:16
00
vsetko ma vyhody aj nevyhody ,kazdy si z toho vyberie svoje priority
25.05.2017 - 12:44:14
02
ak sa môžem vyjadriť, tiež som tak po výmene plášťa mal problém s nahodením pätiek a keďže som chcel ísť jazdiť dal som tam dušu a potom pre lenivosť tam ostala .... cca 150km až kým som nedostal defekt a musel dušu meniť ... bez duše (vtedy obyčajné dušové netlr plášte) za celú dobu používania viem o jedinom defekte kde mi pomalinky unikal vzduch a doma som potom zistil, že tam nebol žiaden tmel
25.05.2017 - 12:57:10
00
ScalpelUSA napísal:
Je tu niekto kto nejaky cas pouzival bezdusovy system a presiel nazad na duse? dovod? dakujem.

Ja pouzivam bezdusaky uz cca 13 rokov, zaroven aj duse. A niekedy aj kombinaciu :) .. ovsem pouzivam plnohodnotne UST a tekutinu len na pociatocne upchanie netesnosti sucasnych paskovych rieseni. Konverziu z klasickeho rafku na bezdusovy s gumenou paskou a tmelom som jazdil jednu sezonu (ale stale s UST pneus) a upustil som od toho. Ziadny prinos a len problemy. Jazdim ale prevazne lahke duse (tazke su nekvalitne a slabe) a hlavne latexove duse.
25.05.2017 - 13:08:05
00
A je tam velky rozdiel myslim v tom orginal najlepsom bezdusovom rieseni a v rieseni ako ma vela ludi ze paska v rafiku a tmel a plaste ktore sa daju pouzit aj ako bezduse? Nepoznam presne ten top najlepsi bezdusovy system.
25.05.2017 - 13:10:03
00
ScalpelUSA: kedysi bola v podstate zaruka, ze ked vezmes UST plast a UST rafik, tak si to nahodil (obvykle za pomoci niekolko zlomenych montpak :lol:) , nafukal pumpou a takto to vydrzalo tyzdne alebo aj dlhsie bez cohokolvek vo vnutri (aj s pripinacikom). Lenze plaste boli tazke, niekedy to nebolo mozne nahodit a zhodit inak ako pouzitim velkej sily. Fukanie bolo dobre aj tym, ze patky drzali pri sebe v zliabku, boli uzke rafky. Dnes mas velky vyber /patky na bezduse by mali mat vsetky tubeless ready plaste take, ako ust plast/, kedy sa rozhodujes podla sirky rafku, potom uplne plnohodnote UST asi ani neexistuju , ale zatial teda ak si kupis tubeless contik, alebo vittoria tnt tak by mali mat kusok hrubsie boky ako nie ust. Aj vonkajsie boky vyzeraju inak. Ale vacsie rozmery UST nez 26" sa zda vymizli. Snad len Vittoria sa asi drzi. u 29er by som nevahal a pouzival len bezduse, kedze samotna dusa uz vazi celkom dost. Ja osobne ale tmel nemam rad, preferujem ciste riesenia. Hlavne prave kvoli tomu, ak musim nasadit dusu. Ale tak da sa to aj tak .. ak je poruke listie, tak sa vnutro plasta da vycistit. Jednoznacna odpoved neexistuje, ani top riesenie, existuju len nejake nevhodne riesenia a inak podla preferencii, kto ako co potrebuje a jazdi. Hlavna vyhoda bezduse su drobne trne a podobne zalezitosti(kde by guma mala udrzat tlak aj bez tmelu, ak trn alebo podobna vec zostane vo vnutri. a max. len pomale upustanie vzduchu) a vahu duse vyuzijes v podobne vacsej odolnosti plasta.
25.05.2017 - 14:02:02
01
Jazdím bezduše tretiu sezónu, cca 3x som dieru "zapchával" zvonku a raz som musel dávať dušu, rozrezal som zboku plášť RoRo cca 1,5 cm. Zašpinil som si len konce prstov od vymontovania ventilky. Plášť som nečistil, dušu som opatrne napchal do plášťa preložil zvnútra dieru prázdnym obalom z tyčinky a nasadil. Takže čistenie plášťa od mlieka vonku a babranie sa s tmelom nebolo až také strašné. Doma som výmenu plášťa riešil s hadicou pri vode, ale aj tak už plášť aj duša šiel do odpadu. Chodím dosť po tŕňových úsekoch a pomalé defekty som mal skoro denne. Teraz mám len mokrý plášť, ale tlak drží. Asi by som naspäť nešiel, aj keď na zimu som mal vzadu na zodratom plášti dušu.
25.05.2017 - 14:42:04
00
ITO prosím ťa nemystifikuj, UST plášte stále EXISTUJÚ, napr. ja mám Mavicy (Crossmax XL), ktoré ako si opísal presne fungujú. Nahodíš rukami, nafúkaš na UST ráfiku a drží to tlak. A dokonca čuduj sa svete majú aj normálnu hmotnosť (v 26" okolo 700g). Mavic má 26", 27.5 a aj 29" UST gumy, napr. Quest PRO, Crossride Quest, Claw a neviem ešte aké, ktoré sú UST plášte. Takže vôbec nič nevymizlo, použi najprv GOOGLE pred tým, než sem niečo takto zavádzajúce napíšeš.
Pre záujemcov: shop.mavic.com
25.05.2017 - 16:09:57
00
Jezus napísal:
Ked budes v terene vkladat dusu do zasvineneho lepkaveho mokreho plasta, tak tu cistotu riesenia pochopis. :) Alebo ked nebudes vediet vyprat z kvalitneho draheho dresu striekance tmelu ako poniektori tu z fora. :)

Mne sa to podarilo vyčistiť :) a to som ho už chcel vyhodiť... PS: som za bezduše, pre mňa viac výhod ako nevýhod, základ je min. TLR plášť + ráfik a spoľahlivý tmel. Plášť na 26" 2,1" pod 600g ani nepozerám. Už som prestal voziť dušu na bežné výjazdy, len sadu knôtov. Dúfam, že to neoľutujem.

25.05.2017 - 16:19:48
00
Ked rozrezes behun alebo bok na 1,5-2 cm a nebudes mat dusu, tak knot Ta nezachrani.
25.05.2017 - 16:29:42
00
Na behúni viac knôtov pomôže, na boku síce nie, ale ani tam duša pri veľkej diere nepomôže. Preto nevozím papierové plášte, tak boky zatiaľ nerežem. Menšiu dieru na boku myslím že knôt zvládne. Dušu plánujem brať na ozaj ťažké celodenné výjazdy, tak uvidím.
Našiel som si spoľahlivý tmel (NoTubes) tak mám posledný rok naozaj dôveru v bezdušový systém. Mám sním menej starostí ako s dušami...
25.05.2017 - 16:35:14
00
ScalpelUSA napísal:
Je tu niekto kto nejaky cas pouzival bezdusovy system a presiel nazad na duse? dovod? dakujem.

Pokial viem tak 2 kamarati presli na duse kvoli nevypocitatelnosti bezdusi, ktoru pocitovali.
Ja osobne som stale pri bezdusiach na vsetkych MTB co mame doma, zatial sa mi s tym chce natahovat. Ked sa pouziju vhodne plaste a clovek jazdi aspon 2x do tyzdna tak to myslim zmysel ma: hmotnost, lepsi valivy odpor, nizsie tlaky, trakcia a za seba - ziadne zistene alebo len pomale defekty, ktore sa doriesili len naklonenim a okamzitym zalepenim mliekom (ale plaste nezvyknem sekat).
Ked sa pouziju plaste ktore nie su oficialne tubeless ready tak ta konverzia moze byt od super lahkej po dost krvavu a pocas toho krvaveho obdobia to obnasa nevypocitatelne sfukovanie, slzenie, objavovanie sa dier a niekedy predcasne navraty domov. Napriklad na jednom bajku som nad RORO LS zvitazil po tyzdni a drzia paradne uz takmer rok, na druhom ani po mesiaci. Pritom rozdiel nemusi byt v postupe ale napriklad v konkretnom kuse plasta. Prejdem preto na nom nie na duse, ale na RORO SS. Aj ked naozaj neviem ako prezijem tie gramy navyse (!) :-)


Naposledy upravil pepemsk dňa 26.05.2017 - 10:09:47, celkovo upravené 1 krát.

25.05.2017 - 17:16:15
01
Caute, vraciam sa sem spat po dlhsej dobe, kedze mam konecne po statniciach a mam kopu volna. To znamena, ze sa mozem konecne venovat biku.
Mam rafiky s vnutornou sirkou 23mm a dierou na autoventil. Chcel by som teda vediet, aku siroku pasku pouzit. 25mm? 27mm? Alebo menej ako 23mm?
Asi by som taktiez chcel zachovat autoventil, najma preto, ze neviem ci by nebol problem, ked mam v rafiku dieru na autoventil a cykloventil je tusim uzsi...a je to taktiez praktickejsie podla mojho nazoru. Ale pokial existuju ventily, ktore budu mat funkcnu redukciu, kludne aj cykloventil, no kazda redukcia zvysi pravdepodobnost, ze niekde to nebude tesnit. Nasiel som tieto ventily https://eshop.dema.bike/product/65266-sada-auto-ventilkov-joes-s-prislusenstvom . Ma niekto s nimi skusenost? Pripadne ine tipy na bezdusove autoventily?
Nejaky tmel si uz vyberiem, len by som potreboval poradit s tou paskou a ventilmi :) Pre plaste som sa este nerozhodol, no budem si vyberat TLR plaste.
Dakujem za akykolvek postreh ci radu :)
25.05.2017 - 18:35:41
00
Jezus napísal:
Ked rozrezes behun alebo bok na 1,5-2 cm a nebudes mat dusu, tak knot Ta nezachrani.

na to mam tiez flaky na podlepenie zvnutra ,ale vozim aj dusu a videl som v akcii aj latex rukavicu namiesto knotov ...
25.05.2017 - 19:08:01
00
ja som použil kusok z okraja flaku ako knot, hned to zalepilo dieru.
25.05.2017 - 19:10:41
02
keyboard_arrow_up