ScalpelUSA: kedysi bola v podstate zaruka, ze ked vezmes UST
plast a UST rafik, tak si to nahodil (obvykle za pomoci niekolko zlomenych montpak
) , nafukal
pumpou a takto to vydrzalo tyzdne alebo aj dlhsie bez cohokolvek vo vnutri (aj s pripinacikom). Lenze plaste boli tazke, niekedy to nebolo mozne nahodit a zhodit inak ako pouzitim velkej sily. Fukanie bolo dobre aj tym, ze patky drzali pri sebe v zliabku, boli uzke rafky. Dnes mas velky vyber /patky na bezduse by mali mat vsetky tubeless ready plaste take, ako ust plast/, kedy sa rozhodujes podla sirky rafku, potom uplne plnohodnote UST asi ani neexistuju , ale zatial teda ak si kupis tubeless contik, alebo vittoria tnt tak by mali mat kusok hrubsie boky ako nie ust. Aj vonkajsie boky vyzeraju inak. Ale vacsie rozmery UST nez 26" sa zda vymizli. Snad len Vittoria sa asi drzi. u 29er by som nevahal a pouzival len bezduse, kedze samotna
dusa uz vazi celkom dost. Ja osobne ale tmel nemam rad, preferujem ciste riesenia. Hlavne prave kvoli tomu, ak musim nasadit dusu. Ale tak da sa to aj tak .. ak je poruke listie, tak sa vnutro plasta da vycistit. Jednoznacna odpoved neexistuje, ani top riesenie, existuju len nejake nevhodne riesenia a inak podla preferencii, kto ako co potrebuje a jazdi. Hlavna vyhoda bezduse su drobne trne a podobne zalezitosti(kde by guma mala udrzat tlak aj bez tmelu, ak trn alebo podobna vec zostane vo vnutri. a max. len pomale upustanie vzduchu) a vahu duse vyuzijes v podobne vacsej odolnosti plasta.