Nie som velmi nateseny z jazdenia v blate, ale v UK sa tomu vyhnut neda a doteraz s tym problem nebol. Ale dnes sa mi stalo nieco, co nechapem:

mal som takmer nove brzdove dosticky (original Formula, organicke, pre Oro) a po 10 km v blate boli v cudu. Proste nic, packa az po rajd a ziadny ucinok. Tak som nabehol do bikeshopu a kupil dva pary sintrovanych dosticiek pre Oro. Tieto vydrzali az 25 km.

Vysvetli mi niekto, ako je toto mozne? Problemy s brzdami mali aj ostatni, ale nikto taketo markantne. Menit brzdove dosticky kazdu hodinu je troska otravne a nie zrovna lacne...
17.11.2008 - 02:04:04
00
Nie som velmi nateseny z jazdenia v blate, ale v UK sa tomu vyhnut neda a doteraz s tym problem nebol. Ale dnes sa mi stalo nieco, co nechapem:

mal som takmer nove brzdove dosticky (original Formula, organicke, pre Oro) a po 10 km v blate boli v cudu. Proste nic, packa az po rajd a ziadny ucinok. Tak som nabehol do bikeshopu a kupil dva pary sintrovanych dosticiek pre Oro. Tieto vydrzali az 25 km.

Vysvetli mi niekto, ako je toto mozne? Problemy s brzdami mali aj ostatni, ale nikto taketo markantne. Menit brzdove dosticky kazdu hodinu je troska otravne a nie zrovna lacne...

tak to na horalovi vydrzali aspon 40km-a az na doraz isli (u mna) na ca 80kilometri...ale to vkuse lialo a nemal som sintrovane...
10-ci 25 je sakra shit! :roll:
17.11.2008 - 02:07:51
00
ja to vidím na inú značku doštičiek, akurát idem kupovať predné (vydržali vcelku dosť, ale je pravda, že v blate ubúdajú pomerne očividne). zrejme kúpim semimetallic alligatory, s ktorými mám vcelku dobré skúsenosti na shimano brzdách.
17.11.2008 - 07:59:22
00
Blato - Formula kotuče - Formula platne a ešte k tomu organicke to nemohlo dobre dopadnuť.
Vseobecne tie kotuče od formuly su nahovno plus bahno skôr zoderie platne a organiky sa deru docela rychle ale nie za 10 KM :D ale suhra tychto faktorov to vsetko zapričinila :!:
17.11.2008 - 18:13:39
00
formula rotory jazdené v blate brzdy Juicy 7 platne originál metalické a teraz A2z polyméry a žiaden problém s extrémnym draním :roll: ... a blato bolo občas nechutné .. rotor celý od blata a bike tiež
rotory formula sú podľa mňa dobré
17.11.2008 - 18:37:23
00
Tie original dosticky dodane spolu s brzdami kamosovi vydrzali cca 500 Km :cry: co sa mi vidi malo. Druhy tyzdem vozim K 18 tak dufam ze nedopadnem rovnako. Shimana XT original mi vydrzali 4500 km a to je sakra rozdiel :wink:
17.11.2008 - 18:42:43
00
mne original formula vydrzali 2-3 tisic.skoncili na horale, inak by kludne potiahli aj dalsie 2. ale ja toho vela nenabrzdim. zodrat na 10 si viem predstavit, staci v podstate jeden dlhsi zjazd v bahne vkuse na brzdach a je to.
17.11.2008 - 19:10:21
00
Ono je najlepšie vidno v tom bahne kto a ako brzdí. Za klasických podmienok nieje až tak poznať rozdiely
17.11.2008 - 20:02:31
00
Ono je najlepšie vidno v tom bahne kto a ako brzdí. Za klasických podmienok nieje až tak poznať rozdiely

Ked ma rovnake brzdy kotuče a aj platne inak urcite nie :idea:
17.11.2008 - 20:16:47
00
Myslel som jednotlivé Formule medzi sebou, lebo tu písalo viac ľudí rôznu životnosť platničiek. Je pravda že u rôznych bŕzd je to porovnanie menej objektívne ale podstatný vplyv na životnosť platničiek má technika brzdenia.
Mne napríklad držali originál platničky v K18-tkach dobrých 600-700 km a stále tam boli 2/3 až 3/4 brzdnej zmesi :wink:
17.11.2008 - 22:04:11
00
Mne odišli v K18-kach do pá pá originál platničky po 1500 km. Modré BBS-66 (zadné) vydržali už o takmer 1000 km viacej. Predné majú teraz 2780 km takže tá technika brzdenia bude mať nejaký vplyv (v blate brzdím prednou samozrejme menej), no ale musím taktiež dodať že blatu sa vyhýbam pokiaľ sa dá. Každopádne 25 km je brutálne málo a nejaká zrada tam musí byť. Jedine že by si šiel kua dlhý blatistý zjazd kde by si brzdu vôbec nepúštal.
17.11.2008 - 22:49:41
00
Mne prve dosticky na Orach vydrzali 2 roky, menil som az po jednych blatistych pretekoch. Tie dalsie, co som mal, mali pol roka, takmer nezodrane, ale vyslovene odisli za par kilometro v tom blate cez vikend. To blato muselo byt dost specialne, take velmi jemne ciastocky piesku, dostalo sa to aj cez dvoje cyklo-gate az na kozu, tam, kde by som to necakal :)

Ja zvyknem brzdit skor ostro a kratko ako pribrzdovat - na druhej strane v blate sa platnicky deru aj bez brzdenia, nakolko na kotuc a platnicky sa naberie vrstva blata a piesku a dochadza ku kontaktu (aspon na mojich brzdach) aj bez stlacenia packy. Kazdopadne toto nie je vyrazne dranie.

Myslim, ze do tohto podnebia treba sintrovane, otazka je ci kupit nieco kvalitnejsie (Swissstop, EBC) alebo radsej klasiku (Formula, Fibrax, Clark's). Navrhy?
17.11.2008 - 22:52:41
00
podstatný vplyv na životnosť platničiek má technika brzdenia.
A samozrejme aj vaha jazdca :wink:
18.11.2008 - 09:53:18
00
Myslim ze to nebude len dostickami. V UK dostavaju jednoducho viac zabrat. Nieje tam nic nezvycajne ich menit kazdy vikend (aspon co jeden vyrobca platniciek spominal).
18.11.2008 - 11:12:23
00
imho lol
18.11.2008 - 16:32:55
00
keyboard_arrow_up