Vie mi niekto poradiť čo znamená B-shaped unthreaded bracket, je to niečo pri spôsobe uchytenia brzdy na vidlicu, ale neviem čo presne.
Post Mounts tiež nejaký spôsob uchytenia brzdy na vidlicu, asi
Vďaka za pomoc.
13.04.2010 - 22:40:35
00
A co keby si zacala tieto otazky radsej pisat do vhodnejsej sekcie a nezahlcovala sekciu, kde sa uz pise o konkretnych veciach? :)

A tiez by nebolo od veci, keby si dala aj link na dany text v sirsom kontexte a pripadne aj na obrazok ak s tym nejaky suvisi - ked vytrhnes z kontextu opis nejakej jednej suciastky nejakym amaterom, tak to je viac o tipovani ako o hocicom inom. V tomto pripade mi napada jedine PM adapter 160 > 180 (obrazok).
14.04.2010 - 00:03:21
00
haza .. kde Ty chodis na tie nazvy :x :D
14.04.2010 - 00:10:13
00
B-shaped unthreaded je klasický IS úchyt, kde potrebuješ na brzdu ešte adaptér
Post Mount je novší úchyt, na 160mm kotúč adaptér netreba, brzda sa primontuje priamo na vidlicu

Prílohy:

TECH_Disk_tab_type.jpg
TECH_Disk_tab_type.jpg 23.04 KiB thumb_up0thumb_down

14.04.2010 - 08:40:11
00
Len pre info: existuju aj strmene priamo na IS uchyt bez adaptera...
14.04.2010 - 14:22:12
00
jo... ale už ich nie je až tak veľa...
14.04.2010 - 14:26:00
00
Martin> PM je starsi uchyt ktory bol prekonany IS okolo roku 99, okrem toho bolo este zopar roznych rieseni. Do dnesnych dob nam ho zakonzervovalo Minutou/hayes a nejak sa nakazili aj dalsi.

Na IS netreba ziadny adapter(pri spravnej IS brzde) a to je to pekne na nom. V podstate velkost kotuca je urcena brzdou.
Na PM je velkost kotuca urcena vidlicou, ramom co u vacsich kotucov od 160mm na vidle prinasa nepekne adaptery.

Riesenim je PM8 ten isty uchyt ale posunuty
Napriklad sa mi nepaci pouzitie klasickeho PM6 na vidliciach ako fox36 kde si 160 kotuc urcite nikto neda.
14.04.2010 - 14:39:00
00
1. PM standard nikdy nebol prekonany, IS standard sa nikdy PM standardu ani len nevyrovnal. :) Ale ano, vsetci prechadzaju na PM, lebo je to sprostost a je horsi ako IS. Napr. aj FOX preto presiel od roku 2008 na PM a este si dovoli na svojom webe drzo po testovani tvrdit, ze PM ma vyse 25 krat vyssiu unavovu odolnost ako IS...

2. Pri standardnom umiestneni PM uchytu nie je potrebny ziadny adapater na 160 mm kotuc pri pouziti PM brzdy a na 180 mm kotuc stacia distancne podlozky a dlhsie skutky, takze to je tiez OK. Skutocny adapter je v podstate potrebny len na 200 mm kotuc, ale ten adapter nie je o nic tragickejsi ako ked chces namontovat PM brzdu na IS uchyt uz pri 160 mm kotuci...

3. Spravne umiestnenie PM uchytu na vidlici/rame vs. velkost kotuca je akurat tak prejav demencie vyrobcov vidlic/ramov, to nie je problem PM systemu. Presne ako si napisal - tiez neviem, kto si na 36 FOX da 160 kotuc. XC vidlice do 100-120 mm by mali robit s PM na 160 mm, vidlice do 150-160 mm s PM 180 mm a vsetko nad 160mm s PM 200 mm. Ale to by museli ti vyrobcovia rozmyslat...
16.04.2010 - 02:52:35
00
Tazko sudit, co z toho je pevnejsie, pretoze u PM sa vrta zavit do magnezia, co by v principe nebol taky problem, kebyze nevidim, ako vyzera PM uchyt na Durine :D .. ale Durin ma aj korunku taku slabu, ze potrebuje mat dve a aj tak nie je uplne pevny. Recickam vyrobcov o tom, ze nieco je o 7% alebo 25% alebo o 38 knedlikov pevnejsie by som moc neveril :)
16.04.2010 - 09:15:45
00
S IS se hlavně mnohem lépe pracuje. Tím myslím např. potřebuju sundat vidlici kvůli servisu, sundání je stejné u obou systémů. Ovšem na IS když to tam vrátím, tak je hotovo, u PM musím seřídit brzdu.
U IS nehrozí poškození závitu vidlice.

Zatím jsem neměl problém ani s jedním, kdybych si mohl vybrat, tak chci všude IS. Bohužel výrobci vybrali místo mě a mám teď už naopak všude PM.
17.04.2010 - 12:42:51
00
keyboard_arrow_up