Fu, tak 21" rám mi to trochu objasňuje, ale aj tak mi príde 13 cm veľa...
K tomuto by sa mal vyjadriť niekto z našich dlháňov.
Z DH som ťa neupodozrieval, tu je to beztak buď samý chrt alebo AM.EN. V každom prípade dolu kopcom a v technických pasážach je vždy kratší lepší a 10 cm aaaž dosť.
Skús pokus: posaď sa na bike. Vystri ruky priamo pred seba, vtiahni brucho, zavri oči a zakiaľ ťa bude niekto držať, predkláňaj sa až dokiaľ buď nedopadneš na riadidlá, alebo ich evidentne neminieš (ten pravý uhol zachovaj).
Ak si "zakotvil" za nimi, treba kratšie. Ak pred, dlhšie. Ak si dopadol presne na ne, je to OK, len si ešte pozri, či ti
rajdy +/- zakrývajú náboj. Ak vidíš
náboj vpredu pred rajdami, tak to chce dlhší rám (až v 2. rade predstavec), a naopak... blbšie je, ak tá 21ka je kratšia ako by jeden od 21ky čakal, čo sa stáva - viď "prípad NOISEho Treka" s relatívne kratšou geometriou a už je tudíž neskoro.
Pokiaľ si priveľmi hodený dopredu, tak je problém v zjazdoch preniesť váhu dostatočne vzad, či už kvôli brzdeniu, alebo proste preto, aby si v prudkom sklone zbytočne nestrácal stabilitu a prítlak na zadnú pneumatiku.
Fotka posedu by pomohla. Nemáš aj sedlo hodené príliš dopredu?
Aha a ešte ďalšia info... rovné rajdy či lastovičky a ak tie tak s akým zdvihom? Predpokladám rovné, ale pre istotu sa pýtam...