Posledná 44 sa robila v 2012, odvtedy sa prestali vyrábať
. V tejto triede asi nie je moc záujem o pružinové vidlice. Ale inak som s ňou veľmi spokojný oproti predchádzajúcej Fox Float 32. Je tuhšia (to ale pripisujem hlavne tapered stĺpiku, fox som mal ešte klasiku). Chod je podstatne lepší, na začiatku žerie aj menšie veci, v strede má oporu a neprepadá si pri brzdení do zvyku a koniec nie je prehnane progresívny aj keď doraz sa mi ani pri sprasenom skoku dať nepodarilo. Pri Foxe mi vadilo hlavne, že buď som tlak nastavil tak aby žehlila, ale potom sa prepadala dával som dorazy, alebo opačne sa neprepadala, bola tupá a nevyužívala zdvih.
Vďaka titánovej pružine je rozdiel v hmotnosti asi 200 gramov, či to je veľa alebo nie závisí od každého osobitne. Mne tá hmotnosť navyše za to určite stojí. Niekomu môže vadiť absencia lockout-u, ten som nepoužíval ani na FOX. Nastavenie reboundu a kompresie ozaj funguje, dajú sa na funkcií rozoznať jednotlivé kliknutia. Ďalšie plusy sú konzistentný chod v zime či lete, žiadne laborovanie s tlakom vzduchu a viac menej bezúdržbovosť. Ak si ale ťažší, tak môže byť problém s pružinou. Iná sa nerobí a ladí sa to jemným dofúknutím vzduchom. Problém je ale ten, že po dofúknutí začne strácať citlivosť. Ja s 85 kg bez výstroje je nefúkam, som priemerný jazdec, ale niekedy tomu rád naložím aj rýchlejšie a menšie dropy a bez problémov.
Prípadne ak chceš strunu, tak by som sa kukol aj na RS Sektor. Viezol som sa na nej, chodí veľmi pekne a nie je problém vybrať si vhodnú tvrdosť pružiny. Za seba môžem povedať, že by som už asi vzduchovku nechcel. Ak keď napr. Pike čo som skúšal funguje veľmi pekne, nový Float bude asi tiež OK. Dobre fungujúca pružina je priebehom niekde úplne inde aj keď na úkor váhy. Ja som ale exot a hlavne, na
bike som prestúpil po asi 10 rokoch jazdenia motokrosu a endura na motorke, kde sa vzduchové pruženie používa len na pár modeloch.