Vie mi niekto objasnit, preco maju rovnake modely rozne tela? Mna napada len rozny rocnik/rozny dizajn...alebo to ma aj technickejsie opodstatnenie?

Prílohy:

07_Fox_Float_RP_2_165_1024x768[1024x768].jpg
07_Fox_Float_RP_2_165_1024x768[1024x768].jpg 133.94 KiB thumb_up0thumb_down

Fox_SHOX_Float_RP2.jpg
Fox_SHOX_Float_RP2.jpg 24 KiB thumb_up0thumb_down

https://www.ke-cy.sk
https://www.facebook.com/kosicke.cyklotraily/

05.04.2011 - 10:32:53
00
Rozdiel je v objeme vzduchovej komory a teda aj progresivite.

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

05.04.2011 - 10:41:51
00
Si si isty? Vlastnim ten ,,hrubsi" a konkretne ta hrubsia cast sa pri dotahovani tela pri spajani s tlmicovou castou (napr. po repase) volne (s odporom) otaca na skutocnom tele vzduchvej casti v momente ked zavit dojde na doraz...akoby tam bol valec na valci (stena na stene)...

https://www.ke-cy.sk
https://www.facebook.com/kosicke.cyklotraily/

05.04.2011 - 11:06:22
00
ano, ten "hrubsi" je HV - high volume verzia, ma mensiu progresivitu, ja mam v tejto verzii RP23... a skutocne su to dva valce na sebe a daju sa pls-minus volne otacat, je to v poriadku

Červená anodíza je zlo!

05.04.2011 - 11:09:39
00
Este mi napadla taka teoria, ci ten hrubsi sa pouziva pri odpruzenych systemoch, kde je predpoklad vyssich tlakov v tlmici (napr. moje Maestro, kde fukam vyssie tlaky, ako chalani s rovnakou hmotnostou avsak na systeme bez prepakovania)...akoze ,,ochrana" plasta pred vyssokym tlakom.
Konkretne fukam 200psi a pri plnom zanoreni tam musia byt ine tlaky :o ...

https://www.ke-cy.sk
https://www.facebook.com/kosicke.cyklotraily/

05.04.2011 - 11:13:48
00
Ano, som si isty. :) A preto su to dva valce na sebe, ze vies regulovat velkost tej komory. Tu mas detailne info: http://www.foxracingshox.com/fox_tech_center/owners_manuals/07/eng/rear_shocks/ava_(air_volume_adjuster).htm

To pouzitie tlmica vs. system pruzenia neries. S tlakom to az tak nesuvisi, tie tlmice zvladaju az do 300 PSI v nestlacenom stave, takze pri kompresii su tam ine tlaky a je to OK. Ak bol ram dodany s tlmicom so standardnou komorou, tak treba pouzivat taky tlmic, ak bol dodany s velkoobjemovou komoru, treba pouzivat taky. Vyrobca na ram osadza tlmic podla pozadovanej charakteristiky a prepakovania, takze ak ten zamestnanec/navrhar co stanovuje pouzitie tlmica nie je blbec, tak je na rame osadeny spravny tlmic. Menit to za to druhe prevedenie ma zmysel len ak Ti vyslovene nevyhovuje charakteristika (prilis malo resp. prilis vela progresivity).

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

05.04.2011 - 11:34:05
00
OK, uz rozumiem...Su takto ,,rozlisene" aj DHX air tlmice, al. tam sa riesi progresivita v expanznej komore, ako som tusim uz niekde cital?

https://www.ke-cy.sk
https://www.facebook.com/kosicke.cyklotraily/

05.04.2011 - 11:42:42
00
O tych DH verziach netusim nic, to nie je moja oblast zaujmu. :)

Ale este k tym Floatom - kedysi sa robila len jedna velkost komory, potom prisiel aj AVA system (moznost regulacie objemu). Potom sa zas AVA system vytratil ak som v obraze a teraz uz asi robia len dve velkosti komory bez regulacie (standard/high volume). Ale az tak to nesledujem, takze toto uz mozno nie je presne info. Mozno niekto bude vediet potvrdit/doplnit.

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

05.04.2011 - 11:51:56
00
A ako sa upravuje objem komory? Na tom vonkajsom valci na spodnej casti je ocelova kruhova poistka...ma to suvis s nou?

https://www.ke-cy.sk
https://www.facebook.com/kosicke.cyklotraily/

05.04.2011 - 11:57:45
00
Vsak mas cely postup step-by-step popisany na tom odkaze co som sem dal. ;)

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

05.04.2011 - 12:00:22
00
Nachytal si ma, neviem anglicky...

https://www.ke-cy.sk
https://www.facebook.com/kosicke.cyklotraily/

05.04.2011 - 12:13:15
00
Kidak napísal:
A ako sa upravuje objem komory? Na tom vonkajsom valci na spodnej casti je ocelova kruhova poistka...ma to suvis s nou?

To upravovanie objemu plati len pre AVA tlmice , mas taky? Kruhova poistka iba zaistuje komoru na tele tlmica, ked ju stiahnes uvidis dierku v tlmici, ktorou su obe komory prepojene
05.04.2011 - 12:21:36
00
No, ziadny napis AVA na tlmici nemam, takze pravdepodobne nie, ale na tu malinku dierku v hornej casti komory (vo vnutri) si pamatam...tak uz viem na co sluzi, vdaka
...a to bude asi tak vsetko ;)

https://www.ke-cy.sk
https://www.facebook.com/kosicke.cyklotraily/


Naposledy upravil Kidak dňa 05.04.2011 - 12:38:05, celkovo upravené 1 krát.

05.04.2011 - 12:24:49
00
objem komory na HV tlmakoch sa da upravovat relativne jednoduchou upravou na kolene.
Pekne info som nasiel tu: http://forums.mtbr.com/showthread.php?p=5513120
Je to sice anglicky, ale je tam vela obrazkov ;)
V principe sa do vonkajsej komory vlozi stoceny pasik plastu, ktory znizi objem vzduchu... Da sa to riesit aj naliatim maleho mnozstva oleja, o tomto rieseni sa ale vedu spory, ci ten olej neprenikne kam nema a podobne...

Červená anodíza je zlo!

05.04.2011 - 12:27:56
00
Vdaka Miso, nemam viac otazok...

https://www.ke-cy.sk
https://www.facebook.com/kosicke.cyklotraily/

05.04.2011 - 12:47:05
00
keyboard_arrow_up