Neviem, ci uz o tejto teme bola nejaka diskusia, ale opytam sa znova:
neviete mi poradit nejaku stranku, odkaz, kde by som nasiel podrobny popis rozobratia, poskladania resp. vymeny oleja v nohach vidlice manitou skareb comp 2005?
SAmozrejme nejaky navod mam, nieco podobne je aj na progresscycle, ale potrebujem este nieco podrobnejsie, alebo navod od vas, ako to rozoberate, menite olej, skladate, co pri tom pouzivate resp. aky typ oleja, na co si dat pozor, ako dlho vam to trva a tak...
vdak a za odpovede, linky, odkazy...
13.02.2009 - 10:50:20
00
skús pozrieť iVelo.cz, nevyčerpatelnú studnicu vedomostí ;-)
13.02.2009 - 11:16:15
00
http://www.manitoumtb.com/guides/Forks/2005/2005%20Skareb%20Service%20Manual.pdf?cvar1=2%2F13%2F2009+2%3A46%3A03+AM
13.02.2009 - 11:48:51
00
Pozeral som odkazy na temu vidlice Skareb: na ivelo.cz som nasiel rozbratie vidlice nixon a skareb, ale i tak sa opytam:
ak sa pozeram z pohladu jazdca: 1. co je v lavej nohe vidlice po rozobrati?
2. co je v pravej nohe po rozobrati?
3. aky olej pouzit?
Je nieco co sa da pokazit pri neodbornom "cisteni" vidlice, nieco na co si dat pozor? Ako dlho cca trva rozobratie vidlice?
05.03.2009 - 08:14:33
00
Skareba som rozobrateho nemal.Ale ohladne toho oleja ti možem poradit.Mal by tam ist fork oil.Osobne použivam olej od castrolu ale je viac možnosti ako je shell,motorex-ten je vyrabany v 2 modeloch-pre bicykle a moto.Posledna vec :musis si zistit množstvo-bud odmeranim stareho(ak to robim touto metodou,ja vždy trochu pridam)alebo si zistis mnozstvo oleja na webe(odporucam http://www.progresscycle.cz).Nakoniec si zisti aka hustota oleja je tam od vyroby(tiez ta stranka),ak si bol spokojny s chodom do teraz,moze ta hustota ostat.
05.03.2009 - 10:15:45
00
nuz zhodou okolnosti ten navod a letacik mam, ale bojim sa pustit do rozoberania, ked neviem, co ma caka a ci to vobec zlozim naspat, najlepsie to rozobrat pri niekom, co to vie a co to sa priucit. servis na vidlice sa mi zda drahy, cca 700Sk.
05.03.2009 - 12:53:43
00
pred 1 vidlicou som bol aj ja neistý.Ale cena ma prinútila :) Dnes už nemam problem.Vidlice servisujem aj iným.
05.03.2009 - 12:56:28
00
Cize vycital som, ze z pohladu jazdca z riadidiel je:
v lavej nohe vidlice: vzduch a olejova vanicka z cca 3cm3 oleja typu: 20w-50 (tento ukon z vymenou oleja by som zvladol), problem je, ze potrebujem rozobrat nohy a neviem, co dalej (vycistit blato a pod.)
v pravej nohe je tlmiaca jednotka a ide tam olej typu SAE 5WT, ale opat neviem ako dalej vycistit ten bordel vo vnutornych nohach (resp. co je v pravej nohe?)
navody som videl na progresscycle a ivelo, trosku pomohli, ale i tak neodpovedali na vsetky moje otazky...
ak niekto ma skusenosti s touto vidlou, demontazou a montazou, nech sem napise, co ma caka po rozobrati vidli a pod...
08.03.2009 - 16:15:44
00
tento tyzden sa tiez chystam servisovat kamosovy manitou skareb comp tpc 80mm (asi rocnik 2005 jak mas ty alebo podobny). Uz som servisoval Sherman Flick a marzocchi, nie je na tom nic tazke. Hlavne je vediet kolko oleja a kam. V lavej nohe mas pozitivnu vzduchovu komoru a negativnu pruzinu, tam zvycajne netreba nic robit ako pisu na ivelo.cz. V pravej nohe mas TPC - twin piston chamber, teda tlmic kompresie zhora a tlmic odskoku zdola. V podstate by malo stacit odsrobovat hore nastavenie kompresie, otvorit vidlicu, vyliat olej, trochu vyutierat, naliat novy podla zistenej vysky hladiny a vratit naspat tlmic kompresie zasrobovanim viecka.
najdolezitejsia je podla mna ale vymena oleja, ktory maze vidlicu - puzdra a tesnenia. Tento olej sa da vymenit aj bez potreby rozobratia TPC patrony (to vyssie). Teda treba uvolnit vonkajsie nohy od vnutornych povolenim zospodu, presne ako co je na ivelo. Potom vytiahnut nohy od seba, vyliat olej, ak tam este daky je. Vydlicu a tesnenia vytries handrou, vnutorne nohy trochu nasunies, aby nevytiekol olej co tam budes davat no a zospodu resp. zvrchu lebo otocis vidlu das presne mnozstvo noveho oleja.

Neviem ale co presne chces vediet, pretoze toto vsetko je na ivelo.cz. AK budes opatrny a pozorny, neni sanca ze by si vidlicu nezlozil naspat. Nie je to az take zlozite.
08.03.2009 - 17:47:24
00
S tou rýchlou výmenou oleja v tlmiči, otvorením len kompresnej (hornej) časti tlmiča nesúhlasím. Ak už dávaš do tlmiča nový olej, tak ho treba vymeniť kompletne. Nečistoty sa zvyčajne usadzujú na dne a teda pod piestom, no odtiaľ všetok olej von nedostaneš. Takže pekne otvoriť, vyutierať a naliať nový olej. To že oleje by sa nemali miešať, je mylsím jasné. A práve pri takejto výmene môže nastať zmiešanie dvoch olejov rôznych výrobcov a tým znehodnotenie nového oleja a prípadne aj funkčnosti tlmiča. Takže pekne poctivo otvoriť a vymeniť. Nie je to nič zložité a ani časovo náročné !!!
08.03.2009 - 17:55:06
00
tu sú tiež pekné obrázky...

http://www.enduroforkseals.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/skareb_ride_kits2.pdf
08.03.2009 - 18:34:43
00
ĎAkujem Vam za odpovede, presne takyto nejaky navod som chcel..uz len podotazka, da sa kupit olej v tak malom mnozstve? cca 50ml? lebo balenia maju asi len od 0,5l?
09.03.2009 - 07:23:06
00
obávam sa že nie... :wink:
09.03.2009 - 08:08:58
00
Ak nemaju take mensie balenia, tak asi musim kupit len vacsie a otvorit si biznis, ked sa to naucim servisovat..ved ak by som kupil vacsie, tak lacnejsie ma vyjde servis v cyklistickom ako, ked ho urobim sam..
ohladom mnozstva oleja som skusal aj kontaktovat progresscycle a predajcov manitou, ale maily sa mi vracaju, budem skusat dalej..
09.03.2009 - 08:53:47
00
ĎAkujem Vam za odpovede, presne takyto nejaky navod som chcel..uz len podotazka, da sa kupit olej v tak malom mnozstve? cca 50ml? lebo balenia maju asi len od 0,5l?

neviem ako v Ziline, ale ked budes mat cestu do Kosic, zastav sa a odlejem Ti kolko povies .
len si dones cistu suchu nadobu
09.03.2009 - 08:58:37
00
keyboard_arrow_up