Ahojte ludia, chcem si upgradnut bike (kellys salamander '03), chcem okrem ineho nahodit novu prehadzovacku (uvazujem o Shimano XT) a nove plaste.

Mam par otazok:

1. Na biku mam packy shim. alivio, mozem k nim nahodit prehadzovacku shimano XT?? Alebo rozmyslam aj o SRAM, mozem ktym packam dat napr. SRAM 7.0?

2. Potrebujem plaste, ktore maju na asfalte maly valivy odpor, no ale daju sa pouzit aj v terene, proste nejake lepsie univerzaly. Teraz mam Kellys Cobra, na asfalte su dobre, ale pri prudkom brzdeni stale smykaju (mam brzdy kotucovky) a na teren nic moc.
Uvazujem o nejakych od MAXXIS, poradite mi nejake?

Vdaka za kazdu radu.
14.03.2004 - 01:08:48
00
to by zaujimalo aj mna ci moze byt problem na 8kolovom systeme vymenit prehadzovac resp. presmykovac za 9 kolovy.
teorie asi velmi nepomozu skor ak to vie niekto naisto.

a tiez co mozem vymenit na 7 kolovom za 8 kolovy resp. naopak. (napr. kluky, radenie) ?
14.03.2004 - 20:36:48
00
S tymi plastami si protirecis. Bud budu mat maly valivy odpor, alebo nebudu pri brzdeni smykat. Cim je zmes prilnavejsia, tym lepsie drzi na ceste a tym vacsi bude mat valivy odpor. Pri rychlosti nad 20 km je ale najvacsi odpor odpor vzduchu. To plati na asfalte. Na plaste sa pozri na stranku www.schwalbe.com. Asi by som Ti doporucil schwalbe marathon cross. Na Slovensku ich predava firma AGF. Telefon maju 02 62859549. Ja mam od nich marathon xr, nemal som nic lepsie. A to som jazdil znacky Ritchey, continental, michelin, irc...
Co sa tyka radenia, tak pokial viem, 9kolova prehadzovacka sa da dat na 8kolovu kazetu. Tolko ju nastavis. Ale asi to nie je optimal.
15.03.2004 - 16:27:56
00
Stymi plastami som to myslel asi takto: ked ho nahustim na nejaky vacsi tlak, tak hoci je dezen "drapak" tak sa dotyka cesty len malou plochou=maly valivy odpor. Ked vsak zabrzdim, hlavne prednou brzdou, tak sa "rozplastne" a brzdi, nesmyka sa. Napisal som to velmi laicky, niesom vtomto odbornik.
Zase nehladam uplne spickovy plast LEN na asfalt, jazdim aj v terene (60% asfalt, 40% teren), no nechcem na ceste slapat jak hovado s nejakymi sirokymi plastami......

JA: Vdaka za radu, hned si tu stranku pozriem.
15.03.2004 - 19:19:06
00
K plastom este z vlastnej skusenosti:
lacny plast z tvrdej gumy je za mokra priam nebezpecny ide ako na lade aj predne koleso.
zase mekky rychlejsie na asfalte zoderes (mal som michelin nejaky meksi) no problem bol ze som priatelku tahal hore kopcom zavesenu za sedlom a z plastu slusne ubudlo :)
valivy odpor mhm fyzika bola uz davno no okrem tej prilnavosti by som rozmyslal nad vahou. A tiez ani nejake slicky co vyzeraju ze s tym len na cestu sa bohvieako netocili.
Dalej k michelinom (inac dostat tak od 590 do 790sk)
mam teraz aj dake stare uz popraskanejsie (comp lite) a tie su uplne take vysusene tvrde a tiez na asfalte smykaju poriadne ale novy ten mekky ten drzal dobre a aj sa dobre valil. Inac s Ritchey (asi zmax okolo 700sk zalezi ci drot alebo kevlar no lacnejsi=lepsi :) )plastami sa mi dobre jazdilo a dobry zaber aj v terene na trave v kopci a slusna trvanlivost
15.03.2004 - 21:39:06
00
no ja osobne obuvam 2,35 vzhladom na to ze som uz rezignoval na
snakebity, okrem toho som raz zlomil vidlu lebo som kvoli slickom neubrzdil na ceste a nabural do octavky a odkedy mam tieto plaste tak je to super,
po asfalte jazdim minimalne (iba ak v ramci presunu do lesa) a v lese clovek aj tak jazdi do kopca tak maximalne do 15km/h no a z kopca je to uplne ina kavicka, na takychto balonoch sa clovek citi ako na celo-peru nemusi sa bat kamienkov alebo ostrych obruvnikov.
niekto by sice mohol namietat, ze s takymito balonmi je spojeny zbytocny valivy odpor, ak vsak nechodi clovek na sutaze a bikuje iba pre potesenie z jazdy a preto aby bol na cerstvom vzduchu tak sa na uvahy o valivom odpore moze vy.....

verdikt ak nepocitas sekundy a na traile nepatris medzi uzkostlivych jazdcov ktori obchadzaju aj zlomenu vetvicku tak si urcite obstaraj plaste 2,1 a viac
nebudes tak casto defektovat, komfort jazdy je neporovnatelny a pri brzdeni nebudes chapat co to znamena poriadne siroke plaste...
tolko moja rada....
15.03.2004 - 21:39:10
00
JA: pozrel som sa na tie plaste schwalbe, vizera to tak, ze asi najlepsi premna z ich ponuky bude marathon xr, kedze marathon cross je len v sirke 1.70, ja chcem aspon 1.90.
Mozes mi prosim Ta napisat nieco otom plasti? Ako sa sprava na asfalte, pri prudkom brzdeni, za mokra, na trave, hline a pod.....este ma zaujima aky mas rozmer (sirku).

Diky.
16.03.2004 - 00:05:00
00
K tej prehadzovacke:
Nemozes kombinovat 8kolieckove radenie (Alivio) s 9 kolieckom (pri Shimane od Deore vyssie). Nepochopil som vsak, ci tam chces nechat kazetu s osmymi kolieckami - to by mozno s XT prehadzovacom islo, ale to fakt s istotou neviem....
Urcite vsak nemozes kombinovat klasicke radenia Shimano so SRAMom (mimochodom SRAM 7.0 je uz 9 koliecko) a naopak, pretoze maju rozny posun lanka... SRAM vsak napriklad vyraba specialne sady radeni, ktore su kompaktibilne s prehadzovackami Shimano.
17.03.2004 - 17:33:26
00
Zdravicko
co sa tyka plastou tak Ja jazdim na Racing Ralphoch od Schwalbe 2.4 A tazka pohoda drzi bez problemou az na vynimky ( nespevneny teren ale to asi kazdy), predtym som mal Maxis ale je to sracka za leto spilujes vzorok. Ak mozem poradit sirsi plast je lepsi a to zdvovodu bezpecnosti brdnych vlastnosti komfortu! a neposlednom rade aj desingu. Skusal som 1.7 ale v kombinacii s Race Face komponentmi to vyzeralo ako ked jazdis s dojazdovou pneumatikou. Normalne si zmeraj kolko tam vojde ak tam mas v 57mm sirky od strany ku strane v oblasti plasta tak tam supni RACING RALPH alebo FAST FRED od schwalbe 2.25. a mas to poriesene ja ich mam ked idem s kamosmi v lete na rybniky a na asvalte bez problemou brzdia dobre akurat musis davat pozor na bordel lebo lahko pichnes, ja som to riesil downhill plastami od maxisu. Asi tak moja rada! Ten spas ta vyde za na cca1100 na kus ale cititelne zlepsis jazdne vlstnosti.
A prehadzovacka daj si tam co chces kludne i XTR ale musis vymenit retaz za nejake HG 53 (Deore) S tym ze to bude len desingova uprava tych 68gramou mas tolko ako spinu na spodnej trubke. Ak to chces mat pekne tak tam daj LX striebornej farby, Hg 53 retaz, kup si kazetu Deore a radice deore. Tak ako som to napisal v takom poradi si to kupuj nemus hned naraz ale prehadzovacka a retaz by mal opakujem by mal byt zaklad a ppotom ta kazera a radic. Ak budes chciet za kazdu cenu XT (kto ho dnes nema) Nezadudaj ze ma inverzni tah to znamena ze je to opacne ako mas teraz prstom hadzes na veci pastorok a palcom na nizsi. ale funkcbe ziadne zmeny je to len o zvyku. A radic to bude asi chciet hnedko lebo zda sa mi ze XT ma silnu pruzinu a ten stary by to nemusel udychat. Takze asi tolko. Proste jednoducho pevodov budes mat tolko kolko da radic a zmesti sa na kazetu a a prehadzovacka da od 1 do svojho maxima ale chce to retaz urceny prave na tolko koliesok kolko je maximum prehadzovacky.
18.03.2004 - 01:50:28
00
Trifon: co sa tyka prehadzovacky, tak som chcel vymenit len vzadu prehadzovac. Packy Alivio a kazetu (8 kolovu) som chcel nechat. Samozrejme idem menit aj retaz, ale to z dovodu opotrebovania, chcem nejaku SRAM.

Dovod menenia prehadzovacky: Chcem rychlejsie, tichsie a spolahlivejsie radenie za kazdeho pocasia. Dosiahnem to, ked vymenim len prehadzovac za XT? LX sa mi paci dizajnom, no neviem ci to bude nejaka vyraznejsia zmena oproti Aliviu. Opakujem, ze packy chcem nechat (resp. este neviem cenu kolko stoja nejake 9kolove, ked nebudu nejak velmi drahe tak mozno vymenim aj packy a potom uz aj kazetu, ale zatial stym nepocitam)

Vdaka za kazdu radu, stymi plastami uz som dobre popleteny....
18.03.2004 - 14:49:42
00
Trifon, este ktym plastom, asi som Ti dobre nerozumel, ked jazdis na tie rybniky, tak mas plaste RACING RALPH, FAST FRED alebo downhill od MAXXIS? Viac ma zaujal ten FAST FRED, ale bojim sa prepichnutia.
18.03.2004 - 15:09:47
00
Nemozem nic iba suhlasit s Trifonom, tiez obuvam poriadne plaste Kenda 2,35 kazdy stal tusim nejakychj 680 teraz som kupil full a mal som tam Hutchinsny 1,9 ale hned na prvej jazde som pichol, takze som ich hodil frajerke na bike a ja budem dalej jazdit na normalnych pneumatikach... proste so sirokymi gumami si mozes dovolit veci o ktorych budes na 1,9 snivat... na suchom asfalte zastavim s hydraulickymi kotucovkami na mieste .... fakt na mieste... par krat to uz zachranilo zivot, neposlusnym detom samovrazedne skakajucim pod predne koleso...
a co sa tyka vahy...iste pridava to na vahe...ale zas nahananie gramov mi pride dost smiesne...ked si potom na 10 kilovy bike niekto pichne litrovu flasu s vodou alebo ho ma hned po vstupe do lesa cely od blata...
gramarenie nechajme pre pretekarov pre kvazi hoppy-bikerov su poriadne tucne plastne jednoznacnou volbou
18.03.2004 - 18:58:39
00
Z mojej skusenosti ti mozem povedat ze ak si zmenis prehadzovacku z Alivio na XT a vsetko ostatne nechas ako je tak ti to nic nepomoze ak sucasna prehadzovacka nie je vykivana ci pokryvena, proste ked nefunguje.
Vacsi rozdiel spravi vymena radenie na riaditkach, pripadne dost prekvapivo aj vymena kazety za XT (ma hlinikoveho pavuka a je o dost pevnejsia).
20.03.2004 - 09:12:22
00
ja by som ti poradil na tento bicykel sirku najlepsie 2,1, pripadne nejake sirsie 1.95, ako napr. Tioga, tym sirkam prilis netreba verit, napr. maxxis je strasne uzky na udavanu sirku.
A tiez by som si dal dopredu vacsi drapak ako do zadu, vzhladom k tomu ze pri brzdeni je dolezitejsi predok, a vacsina valiveho odporu vznika na zadnom kolese, nie len ako cisty valivy odpor kedze je tam vacsia vaha ale treba brat do uvahy aj straty prenosu energie pri gumach kde je vysoky vzor ktory sa ohyba.
20.03.2004 - 09:17:07
00
s tou teoriou o zadnom kolese v zasade suhlasim aj ked rozmyslam, ze je zas dobre mat vysoky vzor a to hlavne v rozbitom sotolinovom alebo blatistom terene...
20.03.2004 - 13:07:51
00
keyboard_arrow_up