Upraveny Epicon je jednoducho vo svojej triede spicka a cenou sa mu nevyrovna ziadna neupravena vidla,jednoducho ako hovori roman 8) Na XC staci aj neupraveny Epicon ale o tom sa tu nebavime.Celkom suhlasim s Mlokom,za 6l mas upraveneho Epicona (moze sa rovnat napriklad FOX Talas) a mozes mat aj neupravenu RS za 8l :lol: Tak si vyber :wink:


Jen k tomu Talasu. V originálním stavu se upravenému Epiconu citlivostí ani nepřiblíží (od té debilní komprese má v originále RLC zbytečných 5kg k odtrhu navíc + něco málo za pasivní odpory Talas systému, tedy nemá šanci). Po úpravě (to už má navíc právě jen to něco malinko kvůli pasivním odporům Talas systému, čehož se nedá už zbavit) se Talas upravenému Epiconu téměř přiblíží ohledně citlivosti, ale pořád je na tom o chlup hůře. Klidně se přiznám, že mi to i malinko štve, že na tom je upravený Talas s citlivostí o malinko hůře než upravený Epicon. Ten rozdíl je naštěstí hodně malý, takže ho rád obětuju za snižování zdvihu.
A Talas není zrovna vidlice, kterou bych chtěl hanit, když na obou fullech Talase mám a je to pro mě to nejlepší, co tam dle mojich požadavků můžu mít.
Bohužel při současných možnostech vidlic mám na výběr buď o malinko lepší citlivost jako má upravený Epicon (kterou bych mohl mít u Epicon, u Piku a možná ještě u pár dalších vidlic, všechny ale pouze po úpravě) nebo nepatrně horší citlivost se současně skvělým snižováním zdvihu. Ale nelze mít oboje současně.
No a průběhem je to různé jak který ročník. 07 Talas je moc progresivní v originálním stavu a průběh má horší než upravený Epicon. 08 Talas je na tom už hodně podobně s průběhem jako upravený Epicon. Ale dá se díky třetí komoře s tím průběhem dobře laborovat a nastavit téměř jakýkoliv zcela dle požadavků každého. Ovšem je to už zásah do vidlice, nelze to externím nastavením.

Tady bude hodně zajímavé, jak na tom bude Talas 09. Má komplet přepracovaný Talas systém, který by po úpravě mohl na tom s citlivostí být o chloupek lépe. Ale zase díky absenci třetí komory už nepůjdou tak pěkné hrátky v tak velkém rozsahu s průběhem a trošku mám obavy, aby nebyl moc progresivní bez možnosti zvětšením komory tu progresivitu dostatečně snížit. Ale tohle jsou jen spekulace, to se uvidí až časem budou zkušenosti s upraveným Talasem 09.
04.10.2008 - 23:04:57
00
roman...úplne tomu rozumiem.
Nikde som nespochybnil, že ten vytunený Epicon nechodí skvele.
Ale je jasné, že po odokrytí jazdených vidiel by sa poradie zase zmenilo.
Nechcem aby si tu niekto myslel, že som jeden z tých, ktorý si kupujú veci len kvôli značke. Božechráň. Tiež sa obliekam v SecondHandoch, ale budem si stáť za názorom, že FOX, RS sa s Epiconom nemôžu porovnávať, nech chceme ako chceme, graf negraf.

Porovnávame neporovnateľné.
04.10.2008 - 23:19:32
00
definuj v čom konkrétne sa nemôžu porovnávať, inak je to len psycho šplech do tornáda
jediné, čo mi na Epicone vadilo, lebo som kedysi o ňom dosť uvažoval, bola hmotnosť
v HW nie sú významné rozdiely (materiály, etc.)
"desiatky miliónov" vrážaných do vývoja považujem skôr za fikciu - položme si otázku, kedy naposledy sme ako dôsledok "vývoja" videli fakticky zmenu k horšiemu alebo marketingové natláčanie 10 rokov starej veci pod novým menom, úplne stačí zostať pri velomateriáli, lebo odpoveď znie TAKMER STÁLE DOKOLEČKA DOKOLA
treba si uvedomiť, že ideálny alebo už aj optimálny výrobok je v kapitalizme vlastne nežiadúci (jeho vyvinutím by sa už nedali používať rétorické figúry o inovácii, vývoji, etc.), pričom v strojarine v podstate fyzika (a to jednoduchá mechanika) a materiál nepustí, ak nie ideálny, tak optimálny výrobok by bol vyvinuteľný už iba na základe referencií, požiadaviek a ohlasov z tohoto nášho fóra a to dokonca zanedlho (vlastne by stačilo, aby si rákosníci opajcli tuneného Epíka)
a optimálny a lacno udržiavateľný výrobok je smrť predaja, ako aj "navesených služieb"...


Naposledy upravil tulenik dňa 04.10.2008 - 23:40:37, celkovo upravené 1 krát.

04.10.2008 - 23:29:16
00
No ma to dve nohy a pruží to...
04.10.2008 - 23:36:34
00
Je normálne porovnávať tuctovku, ktorú chrlia výrobné linky za minimálne náklady s vidlou, kde idú obrovské prachy do výskumu a kde sa ***** s každým detailom?
To som zvedavý...
04.10.2008 - 23:37:50
00
vieš :) "obrovské prachy idúce do výskumu" môžu byť 4 mzdy v research and development departmente: syn člena správnej rady ktorý to vďaka tatíčkovi vedie, jeho šmykňa, ktorá tam oficiálne robí sexkretárku (tzv. hulička podstolová), jeho kamarát, ktorého tam upichli na jeho a tatíčkov príhovor a jeden nešťastník, ktorý do toho vidí, ale aj tak nič rozumné proti stádu managerov, marketingových oblbovačov a svojho šéfa nepretlačí, len hasí najväčšie průsery, niekedy ani to nie, a za znalosť situácie dostáva tak trochu držhubné :))))))))
04.10.2008 - 23:44:52
00
Diskusia o nicom porovnavat stein z budvarom.Odlepim etikety a bude to to iste???
chlapci chlapci idem spat.
04.10.2008 - 23:48:46
00
tuleň...???

Oka...tak mám nápad, všetci, čo jazdíme Foxiny a drahé Rock Shoxy, predajme ich, kúpme si Suntourky...to sa nám bude ale voziť!
04.10.2008 - 23:53:30
00
triki biotechnológia má v sebe oveľa viac a ťažšie ovládateľných premenných ako strojarina...
05.10.2008 - 00:01:00
00
chalani...

neulahcujete mi to :D pozrel som nejake videa na youtube no a ten epicon fakt nevyzera zle...REBA ale tiez nie...som confused :?:
05.10.2008 - 00:03:49
00
tuleň...???

Oka...tak mám nápad, všetci, čo jazdíme Foxiny a drahé Rock Shoxy, predajme ich, kúpme si Suntourky...to sa nám bude ale voziť!


No vidíš. Já kdybych musel jezdit Talase v originálním stavu nebo předtím Rebu v originálním stavu (ta Reba je na kole, které jsem rok jezdil, teď už to kolo jezdí manželka), tak bych přesně co píšeš udělal, tedy obě ty vidlice prodal a raději koupil upraveného Epicona (místo Talase upraveného Epicona TAD).
Jen díky tomu, že Talase i tu Rebu mám upravenou taky, tak není důvod to dělat. Upravená Reba je chodem zcela srovnatelná s upraveným Epiconem + je navíc lehčí + navíc mám u-turn na ní, tedy by byl nesmysl se ji zbavovat.
A Talas po úpravě je chodem opět srovnatelný s upraveným Epiconem TAD plus navíc má o trošku lepší systém snižování zdvihu plus je o pár gramů lehčí. Tedy opět by byl nesmysl přecházet od Talase pryč.

A samozřejmě chápu, že v některých konkrétních případech bude lepší volba i jiná vidlice. Např. někdo bude mít jako hlavní prioritu váhu vidlice a bude chtít 100mm zdvihu. V takovém případě si 100% nebude pořizovat upraveného Epicona. Možná lehce zauvažuje o upraveném Axon, ale ani třeba toho nevezme a vezme něco ještě lehčího, třeba nového SIDa (a pokud mu chod v originále nebude stačit, tak si nechá upravit toho SIDa).
05.10.2008 - 00:04:50
00
chalani...

neulahcujete mi to :D pozrel som nejake videa na youtube no a ten epicon fakt nevyzera zle...REBA ale tiez nie...som confused :?:


Rebu si taky můžeš nechat upravit a pak bude chodem s upraveným Epiconem srovnatelná + zůstanou některé výhody jako menší váha, možnost sám si poladit zdvih externě pomocí negativky (necháš dát Rebu na maximální zdvih a pak dle potřeby snížíš přefoukáním negativky).
Tedy po funční stránce s Rebou s následnou úpravou také pořídíš to nejlepší po funční stránce.

Ale zase budeš kupovat už jetou + s úpravou tě ta jetá Reba vyjde výrazně dráž než nový upravený Epiconu.
05.10.2008 - 00:08:15
00
Epicon je dobrý v chode...to nepopieram.
Ale tam to končí. Potom je ti už len Suntour...a to je dôvod pre Fox a RS!
05.10.2008 - 00:37:02
00
Oka...tak mám nápad, všetci, čo jazdíme Foxiny a drahé Rock Shoxy, predajme ich, kúpme si Suntourky...to sa nám bude ale voziť!

Ano, to by sa nam potom ale vozilo. Väcsina z nas by potom totiz zistila, ze doteraz jazdila na necitlivych vidliciach. Som prekvapeny, ze svoj nazor nemas moznost podlozit ziadnymi konkretnymi faktami resp. cislami, ale napriek tomu ho dookola obhajujes (zial iracionalne, nepresvedcivo a bez jedineho realneho argumentu).

A k tym "obrovskym" nakladom firiem ako FOX a RS vs. "ubohy a podpriemerny zvysok sveta":
V dnesnej dobe, ked sa vsetko v konstrukcnych firmach vyvija, navrhuje a aj testuje pred spustenim vyroby v prvom rade najprv softwarovo v PC a az potom sa vyrobky vobec zacinaju produkovat na par testov v malych seriach, je nezmysel hovorit o investiciach desiatok milionov dolarov (hlavne pri medzirocnom upgrade par suciastok). Inak povedane, nie je dovod aby mali FOX, RS a pod. väcsie vyvojove naklady na jeden model ako ina znacka. A ak ano, tak jedine kvoli neefektivnemu a byrokratickemu riadeniu v ich prerastenej firme kde treba zaplatit o tri managerske urovne viac a nie kvoli mnohonasobne vyssej kvalite vyvoja. Tipujem, ze ani vyvoj kompletne noveho modelu nestoji desiatky milionov dolarov... (ale to skutocne neviem podlozit faktami, je to len tip - ale da sa hodit rec napr. s Branom Meresom abo chalanmi z RB design, ktori si vyvoj robia sami a ak zistite nejake orientacne cisla, tak mozete dat vediet).

Kym tu nepadnu konkretne fakty o horsej kvalite konkretnej suciastky pouzitej v tej ktorej znacke vidlic (odchylka od presnosti obrobenia v zmysle vyrobnej tolerancie, odchylka od predpisaneho chemickeho zlozenia zliatiny pouzitej pre suciastku), tak tu prosim nekydajme na ziadnu znacku, lebo uz ma prestava bavit dokola to citat. V zivote nikto z nas nebol clenom inspekcie auditujucej kvalitu vyroby v bikovej firme a nevie dokopy nic o internych vstupnych a vystupnych kontrolach kvality, ISO certifikacii a napriek tomu si tu plno "odbornikov" (nehovorim len o tejto teme, ale vseobecne) mysli, ze ked dve rozne firmy s roznym nazvom a vyrabajuce v dvoch susediacich tovarnach na Taiwane splnaju ten isty certifikat ISO, tak jedna robi shity a druha TOP produkty. A nie raz sa uz stalo, ze prave "znackova" firma stahovala svoje produkty kvoli chybnej serii, takze asi na tom nebudu az o tolko lepsie ako zvysok produkcie na trhu. Ano, jeden vyrobok je drahsi a druhy lacnejsi, ale je to prave aj o detailoch a firemnej politike - drahsie vyrobky sa robia v mensich seriach takze musi byt navysena cena aby bola zabezpecena navratnost investicie, na drahsich vyrobkoch sa pouzije iny (niekedy podstatne drahsi) material, ktory usetri par gramov, na drahsie vyrobky sa takmer spravidla investuje viac do propagacie na zvysovanie ich predaja do coho sa da ratat aj sponzorovanie roznych akcii...

Nezasierajme pls. toto forum nepodlozenymi tvrdeniami a subjektivnymi dojmami. Ak vieme napisat konkretne porovnania z praxe (roman, Mlok etc.) tak pisme, inak skusme najprv zvazit, ci mame cim prispiet ku kvalite diskusie. Dakujem v mene citatelov, ktori sa maju zaujem sa nieco dozvediet a nechcu citat 3 strany rozpravok v kazdej teme.

P.S. Ja jazdim Nixona, ale to len preto, ze Suntour nemal v ponuke vidlicu s pevnou oskou. Keby mi stacil rychloupinak a rozhodoval by som sa podla ceny, tak by som nemal najmensi dovod rozmyslat co kupit (urcite by to bol Suntour).
05.10.2008 - 01:27:50
00
Jednoduché riešenie Roman, tak to nečítaj.
A ešte mi prosím do prdele povedzte, prečo tých super mega Sunturiek nejazdí toľko ako RS a Fox?
05.10.2008 - 01:47:47
00
keyboard_arrow_up