zdravim, niekde som pocul, ze sa da vymenit vo vidle elastomer za olej - cize namiesto elastomeru tam napracem olej. je to pravda? da sa to? sice planujem kupit casom novu vidlu, ale aj tak ma to zaujima... celkom som zvedavy co by to spravilo. vidla: manitou slate 130 comp (zatial)

vopred dik
20.07.2007 - 13:30:12
00
nechapem ako by tam olej fungoval, pokial viem tak elastomer sluzi na to aby sa pri urcite hranici ponoru vidlice zacal roztahovat a tym ju ztvrdovat ku koncu, olej sa tusim stlacit neda takze to asi nebude fungovat... btw, aj tak by ti asi zacal vytekat z hore alebo z dola vidlice... mozno to je mozne ale pochybujem
20.07.2007 - 13:37:35
01
zaujímavé riešenie ...... ale v tvojom prípade má zopár deravých miest.
Slate je pružinová vidla, tak neviem ktorí elastomer by si rád vymenil za olej. dorazový? obávam sa že to nebude možné. Olej je nestlačitelný (za normálnych podmienok ...), takže to taktiež nebude výhra. Vnútorna konštrukcia pružinovj vidly nedovoluje takéto riešenie. U vzduchu by sa dalo laborovať, ale zmenčovať pozitívnu komoru nevidím ako štastné riešenie.
Jediná možnosť ako pomôcť chodu tejto vidly, je prerobenie mazania na olej, úprava gufier a úprava tlmiča TPC (nieje to životne dôležité, ale ked sa to upraví je to citeľný rozdiel)
20.07.2007 - 14:09:12
00
zaujímavé riešenie ...... ale v tvojom prípade má zopár deravých miest.
Slate je pružinová vidla, tak neviem ktorí elastomer by si rád vymenil za olej. dorazový? obávam sa že to nebude možné. Olej je nestlačitelný (za normálnych podmienok ...), takže to taktiež nebude výhra. Vnútorna konštrukcia pružinovj vidly nedovoluje takéto riešenie. U vzduchu by sa dalo laborovať, ale zmenčovať pozitívnu komoru nevidím ako štastné riešenie.
Jediná možnosť ako pomôcť chodu tejto vidly, je prerobenie mazania na olej, úprava gufier a úprava tlmiča TPC (nieje to životne dôležité, ale ked sa to upraví je to citeľný rozdiel)


jj, roman vie o com hovori.
www.strihvidea.szm.sk
21.07.2007 - 07:02:31
00
mozno sa mylim, ale zakladom nie je nahodou, ze elastomer sa pouziva ako pruziace medium a olej ako tlmiace? teda to je klasicky pripad rozdielu medzi ohnom a vodou...
21.07.2007 - 11:42:34
00
risototh ano je to tak. Akurat ze ked nema vidlica tlmenie,je lepsie tam dat elastomer ako pruzinu. Ten menej nakopava, lebo sa lenivsie roztiahne ako pruzina, preto niekedy pisu, ze tlmenie elastomerom, co nieje zrovna slavne povedane.Potom vznikaju nedorozumenia.Ale staci len rozmyslat ako funguje vidlica, co pruzi a co tlmi.
Prerabat by som vidlicu neprerabal, lebo do 2000 sk sa da kupit dobra jazdena vidlica s pruzinou a olejovym tlmenim. Napr. taka RS Judy SL,XC,Race 2001. Tych som videl par aj kolo 1000 Sk. Je to dobra vidla,mal som vsetky tri,su len malo odlisne.
21.07.2007 - 13:01:49
00
Elastomer sa nikdy celkom nestlaci a cim rychlejsie donho udries tym sa menej stiahne, cize na skokoch sa to vyplati, inak je elastomer na nic, ozvlast v zime kedy cely stvrdne...
Inak olej plni vo vidle inu ulohu ako elastomer...
21.07.2007 - 19:19:30
00
Jediná možnosť ako pomôcť chodu tejto vidly, je prerobenie mazania na olej, úprava gufier a úprava tlmiča TPC (nieje to životne dôležité, ale ked sa to upraví je to citeľný rozdiel)

ano ten olej stoji za to.. len dole na vonkajsich nohach bude treba popridavat O-kruzky nech to tesni a treba ratat ze gufera popr ine nastavovatka mozu grcat. a ked olej tak cim hustejsi.
24.07.2007 - 01:49:39
00
pruzina pruzi....a elastomer TLMI(FUNGUJE AKO DORAZ NA TLMICOCH AUTA- zabranuje aby ste ponorili vidlu uplne-kedze je to kus umelej hmoty tak rozlozi tu silu do stran a jemen sa stlaci ) ked ta uvazujeme o vymyslenej vidle ktora je pruzina /elastomer tak by sa to dalo ze by si vyhodil elastomer ale musel by si kupit olejovu patronu ktora tlmi.......
24.07.2007 - 01:58:57
00
Jose po tom vsetkom co je tu napisane stale tvrdis,ze elastormer tlmi? :oops: Ani to, ze zabrani aby som ponoril vidlu uplne nieje tlmenie.
24.07.2007 - 09:01:20
00
2jose: doraz na autách je v podstate guma a nie elastomer.
Elastomer je porovitá hmota, ktorá sa stláča a funguje ako lenivá pružina, ktorá pruží oboma smermy. Pri rôznych hustorách a materiáloch dosiahneš zmenu sily ktorú treba vynaložiť na stlačenie. Keby si do elastomerovej vidly nalial olej tak zistíš, že elastomer sa nedá (ide tažko) stlačiť, nakolko olej zapchá póry a nedovolí stlačeniu. Z tohoto dôvodu sú mazané vazelinou, ktorá nemá obnovovaciu vlastnosť oleja (stekavosť)

2MuF: pri prechode na mazanie olejom ... dobre hovoríš ... pokial niesu zničené guferá, tak spodná planžetka gufera zabraňuje oleju aby sa dostal von a vrchná aby sa špina dostala dovnútra. Všetko čo je medzi nimi (aj ked sa tam dá olej, vazelina) bude vytlačené nekompromisne von.
24.07.2007 - 09:17:41
00
Jose vies co to znamena tlmit? zjednodusene klast odpor na zastavanie kmitaveho pohybu. elastomer tam nie je kvoli takejto vlastnosti, je tam len aby bola aka taka progresivita zdvihu (presne jak pisal matko). urcite je mozne ze ma aj tlmiace vlastnoci alel napr moj 20cm elastomer sa da stlacit silou ruky ani nie 1cm - skratka je to kua tvrde aj ked je to "len guma" a teda to nemoze ucinkovat pocas celeho zdvihu vidlice ako normalne tlmenie
24.07.2007 - 11:41:47
00
nechcem zbytocne zakladat temu.. chcem sa vas spytat, ze ked mam vakel na vidlici, co sa s tym da urobit?
24.07.2007 - 13:14:43
00
Hlavne aka je to vidlica napis a potom ti poviem co s tym a ci vobec nieco s tym. ;)
24.07.2007 - 15:55:56
00
vymenit gufferi, tesnenia... proste repas alebo reklamacia
24.07.2007 - 16:22:45
00
keyboard_arrow_up