palo 1707, z vlastnej skúsenosti: hroty musia byť v strede dezénu. Tie krajné sú takmer nepoužiteľné (okrem poriadneho podhustenia). Hroty musia držať vkuse pri jazde na poľadovici, jemné či razantnejšie zrýchľovanie a brzdenie a zatáčanie. Samotné bočné hroty by toto nezvládli a
kolesá by utekali zo strany na stranu ak by si hneď "nehodil držku".
Príklad nevhodných gúm = Kenda klondike standard (168 hrotov na bokoch). Na ľade bieda a vzhľadom na tvrdú zmes nedržia ani na snehu. Skúsil som, oľutoval som. Aj zlá skúsenosť je skúsenosť.
Jazdím Continental spike claw 240. Spokojnosť. Mäkšia zmes, je v pohode aj na snehu ak sa obávam občasného skrytého ľadu. Je to istota jazdy. V zime som už viac krát ľahol na skrytom ľade pod vrstvičkou prašanu, takže hroťáky som uvítal s nadšením. Na asfalte s nimi nejazdím okrem úseku do lesoparku, aby som zbytočne neničil hroty. Na asfalte pekne škrabocú.
Hroty zabezpečia na poľadovici potrebnú priľnavosť, ale v zákrutách sa dá ísť len opatrne a pomaly. Tam to hroty jednoducho neudržia a so škrabotom skĺznu. Preto sa ani nedá klopiť = bočné hroty sú zbytočné. Na snehu hroty nemajú absolútne žiadne opodstatnenie. Tam je treba mäkkú zmes a širšiu gumu. Vzor môže byť aj veľmi jemný či zodratý. Na snehu je hrubý vzor menejvýznamný (okrem čľapkanice). Hrubý vzor je naopak vhodný do blatistého povrchu alebo blatka pokrytého snehom. Štandardne jazdím na 200 kPa. (Spomenuté Continetalky nemajú uvádzaný min. tlak, takže sa dajú výrazne podhustiť).