U Manitou by som nepoužíval porovnávanie medzi jednotlivými vidlicami, najmä za doby, keď sa vyrábali na Taiwane sa každá správala úplne inak (napr. R7 platinum) po rovnakom nastavení.
Ak je
vidla po zamknutí tvrdá ale postupne sa pomaly určitou silou zanára, problém tam nie je.
Keď tak čítam ...
o húpaní som tu ešte nič nepočul. Blativý výlet musí vidla vydržať bez najmenších problémov.
Vidla po zaťažení (aj v locknutom stave) sa zanorí o určitú časť zdvvihu, len potom ostane prakticky stabilná. To že by sa vidla po locku mala zanoriť max o 1mm je hlúposť.
Tlmič je jedná časť
vidlice a pružina (vzduchová komora) časť druhá. Pracuju nezávisle od seba. Keby sa vidla po locknutí nemala zanoriť tak by v tlmiči musel vznikať dosť veľký tlak, čo je hlúposť, tlak sa postupne vyrovná a vidla klesne do zdvihu.